CSR i ESG w zakupach - fanaberia czy obowiązek?

Jeszcze dekadę temu tematy związane ze zrównoważonym rozwojem nie pojawiały się zbyt często w polskim i światowym biznesie, a CSR był przez wielu postrzegany jako działania charytatywne czy sponsoring. Jednak wraz z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym i globalnymi zmianami społecznymi zaczęliśmy jako konsumenci, biznes i administracja państwowa, dyskutować o tym, co możemy zrobić, żeby działać odpowiedzialnie.

Dziś społeczeństwo oczekuje realnych zmian w podejściu do klimatu, zarówno ze strony polityków, jak i biznesu. Poprzez strajki klimatyczne czy choćby głośne wystąpienia liderów opinii wywiera presję na rządy państw i na firmy. W wielu europejskich krajach politycy wprowadzają regulacje, do których firmy zmuszone są się dostosować. Niestety, często zmiany w prawie związane z ochroną środowiska mają charakter fiskalny – stanowią źródło dodatkowych dochodów dla budżetu, nie zawsze przyczyniając się do rozwoju zielonych technologii.

Dowiedz się więcej o ESG i CSR w Zakupach >>

CSR to także przestrzeń dla firm, które chcą podjąć rękawicę i być promotorami zrównoważonego rozwoju. Szansą na osiągnięcie realnych zmian jest kompleksowe, długofalowe podejście i wspólne wartości w całym łańcuchu dostaw.

Strategia McDonald’s, nazywana potocznie „stołkiem na trzech nogach”, oparta jest na trzech równoważnych filarach: korporacji, licencjobiorcach oraz dostawcach. To, co je łączy to nasze wartości. Takie kompleksowe podejście i skala McDonald’s powoduje, że mamy realny wpływ na otoczenie.

Artur Bieńkowski, Supply Chain Director, Poland, Czech & Slovakia, McDonald’s
Artur Bieńkowski, Supply Chain Director, Poland, Czech & Slovakia, McDonald’s

Przykład stanowi choćby nasze podejście do gospodarowania odpadami. Z jednej strony dążymy do maksymalnej redukcji plastiku. Już dziś aż 70% opakowań powstaje z papieru, a to nie jest nasze ostatnie słowo. Zmieniamy również paradygmat myślenia o odpadach, którym dajemy drugie życie i traktujemy je jako cenne surowce. Stworzyliśmy autorski system obiegu zamkniętego, którego pierwszym krokiem jest edukacja naszych gości i zachęcanie ich do odpowiedniego korzystania z koszy do segregacji obecnych we wszystkich restauracjach McDonald’s. Drugi krok to przetwarzanie papieru na ręczniki i papier toaletowy, które wracają do naszych lokali.

Kolejnym przykładem jest nasza wieloletnia współpraca z dostawcami, która w niektórych przypadkach trwa nawet 30 lat. Oparta jest ona na zaufaniu, wspólnym rozwoju i inwestycjach w nowoczesne technologie. Wśród 47 polskich firm dostarczających produkty do McDonald’s są przedsiębiorstwa działające zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, wykorzystujące metody rolnictwa precyzyjnego. Jako jeden z kluczowych odbiorców polskiej wołowiny prowadzimy również intensywne prace nad wdrożeniem w kilkuset gospodarstwach zasad zrównoważonej hodowli, która kładzie nacisk na dobrostan zwierząt i ograniczanie wpływu na środowisko naturalne.

Przez 30 lat działalności McDonald’s w Polsce podążamy w dobrym kierunku – kierunku zrównoważonego rozwoju. Kluczem jest tu słowo rozwój – zawsze można znaleźć lepsze dla planety, bardziej ekologiczne rozwiązania. Nawet jeśli to pozornie małe kroki, ważny jest długofalowy cel. Nie da się go jednak osiągnąć w pojedynkę, potrzebne są wspólne działania i wartości w łańcuchu dostaw.

Autor: Artur Bieńkowski, Supply Chain Director, Poland, Czech & Slovakia, McDonald’s

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected] W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected] Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.