Jaka przyszłość czeka twoją branżę?

Redakcja
opublikowano: 03-01-2021, 21:30

Zapraszamy do lektury prognoz branżowych na 2021 rok przygotowanych przez dziennikarzy “Pulsu Biznesu”.

fot. Pete Saloutos - Fotolia
fot. Pete Saloutos - Fotolia

Banki: Aż tak źle nie będzie

Rezerwy pójdą w górę, ale nieznacznie. Spadnie zysk, jednak katastrofy prognozowanej przez NBP raczej nie będzie.

Motoryzacyjna hossa nie powróci

W 2021 r. sprzedaż aut przyspieszy, ale tylko w porównaniu do 2020 r. Na pobicie rekordu z 2019 r. szans nie ma, chyba że mowa o... cenach.

Biura podróży nie mogą się doczekać... 2022 r.

Firmy turystyczne, które weszły w nowy rok ze stratami, liczą na powolne odbudowanie rynku i tęsknie wypatrują powrotu do normalności.

Wszystkie oczy na Orlen

Przygotowania do przejęcia Lotosu przez Orlen nadadzą ton paliwowym dyskusjom, ale 2021 r. powinien też przynieść odbudowę branży i automatyzację stacji.

Odpady do recyklingu, do pieca i na budowę

Dzięki zmianie prawa w tym roku wzrost cen odbioru śmieci nie powinien spędzać snu z powiek gminom i mieszkańcom. Na nowe regulacje liczy też budowlanka.

IT: nowy rok, nowe nadzieje

W pandemicznym roku technologia bardzo zyskała na znaczeniu. W 2021 r. trend powinien się umocnić, co przełoży się na rynek IT. Wzrost zwiększy zainteresowanie inwestorów i przyśpieszy falę konsolidacji.

BIZ: Polska zielona wyspa nie zatonie

Prognozy dla świata są fatalne: inwestycje spadną poniżej poziomu z kryzysu finansowego z 2009 r., a potem będzie… jeszcze gorzej. Polskę mogą obronić m.in. OZE i elektromobilność.

Krypto na celowniku grubych ryb

Prace nad cyfrowymi walutami nabiorą tempa, a inwestorzy instytucjonalni poczują miętę do… bitcoina. Blockchain zabłyśnie nie tylko w finansach.

Miliardy na infrastrukturę

Drogowy walec się nie zatrzymuje - GDDKiA ogłasza coraz więcej przetargów. Do nowego rozdania szykują się kolejarze. Rząd zaś szuka pieniędzy na projekty przeciwpowodziowe.

Magazyny idą po rekord

Segment logistyczny jest największym beneficjentem na rynku nieruchomości komercyjnych. Jego atrakcyjność nadal będzie rosła.

Biurowce czekają na szczepionkę

Rok 2020 zaowocował spadkiem zainteresowania biurowcami. Inwestorzy i deweloperzy wierzą jednak w rychły powrót normalności.

Mieszkaniówka trzyma fason

W 2020 r. deweloperzy oddali więcej mieszkań, ale rozpoczęli mniej budów. Mimo to z nadzieją patrzą w przyszłość.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Ubezpieczyciele przechodzą do ofensywy

Będzie mniej firm, ale większych i uniwersalnych, które w końcu sięgną po technologię. Wzrosną ceny polis. Zakwitną nietuzinkowe partnerstwa.

Polskę czeka klimatyczny rok

Joe Biden weźmie klimat na sztandary, Unia wypuści strumień zielonych pieniędzy, a Polska musi się w tym dobrze odnaleźć. To będzie dla spraw klimatu ważny rok.

Lotnictwo czekają chude lata

Najgorsze minęło, ale najwcześniej za trzy lata branża lotnicza powróci do poziomu sprzed pandemii. Niektórzy sądzą, że już nigdy nie będzie jak dawniej.

Pożegnanie z węglem, powitanie nowego

2021 r. powinien przynieść: plan zamykania kopalń węgla, podział PGE, projekt transformacji Bełchatowa i ustawę offshorową. Jeśli nie przyniesie, będą problemy.

Kosmetyki nie wyżyją z e-handlu

Odbicie w branży po stratach wynikłych z pandemii zależy od zasobności portfeli konsumentów, działania sklepów i wymiany z Wyspami.

Cyfrowa rewolucja w modzie

Algorytmy sztucznej inteligencji, całodobowe czatboty i wyszukiwarki graficzne – tempo adaptacji do potrzeb klientów wyłoni lidera w branży fashion.

Gastronomia szuka przepisu na jutro

Restauratorzy chcą znów serwować posiłki w lokalach, jednak dostawy nadal będą w modzie.

Niezły widok przez okna

Tuzy stolarki otworowej twierdzą, że w tak niepewnych czasach trudno przewidzieć, co będzie się działo w 2021 r., o siebie się jednak nie martwią.

Relacje z dostawcami ukształtują handel

Spożywcy w coraz większym stopniu będą się integrować, by uzyskać lepszą pozycję w negocjacjach z dostawcami, a wszystkiemu bacznie przygląda się UOKiK.

Ostrożny optymizm chemików

Silniejszy zwrot branży ku ekologii – taki może być zdaniem menedżerów z polskiego sektora chemicznego skutek pandemii.

Mebel meblowi nierówny

Kilka tłustych miesięcy w pierwszej połowie i jesień pod znakiem zapytania – takiego 2021 r. spodziewają się polscy meblarze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane