Jak rozliczyć środki otrzymane w formie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0

Jak rozliczyć środki otrzymane w formie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0

16 listopada 2021 / Online

199 zł netto do 16 listopada

Cel

Z uwagi na przedłużającą się pandemię koronawirusa i spowodowane przez nią ograniczenia w możliwości prowadzenia działalności gospodarczej, wielu przedsiębiorców z najbardziej dotkniętych skutkami pandemii sektorów (jak np. branża turystyczna lub gastronomiczna) skorzystało w pierwszej połowie 2021 r. z dodatkowego wsparcia oferowanego przez Polski Fundusz Rozwoju.

 

Z końcem października rozpoczął się proces rozliczania subwencji udzielonych w ramach tzw. Tarczy Finansowej PFR 2.0. Podstawowym warunkiem braku konieczności zwrotu otrzymanego dofinansowania jest utrzymanie prowadzonej działalności oraz zatrudnienia na poziomie średniego zatrudnienia w roku ubiegłym. Małe i średnie firmy, które zanotowały spadki przychodów na przełomie 2020 i 2021 i prawidłowo oszacowały wielkość subwencji i które, na skutek rozliczenia, nie wykażą nadwyżki subwencji nie będą zobowiązane do zwrotu jakiejkolwiek części subwencji.

 Weź udział w szkoleniu, gdzie przedstawione i omówione zostaną wszystkie zagadnienia związane z tym procesem. W czasie wydarzenia wezmą udział doświadczeni prelegenci z kancelarii Traple Konarski Podrecki i BG Tax & Legal. W przejrzysty sposób przedstawione zostaną zasady rozliczania, i zwrotu przyznanych środków. Dodatkowo wytłumaczone zostaną tematy kontroli, kumulacji wsparcia, pomocy publicznej i kwestie podatkowe.


W programie ponad to:

  • Przesłanka utrzymania działalności oraz stanu zatrudnienia
  • Sankcje za naruszenie obowiązków przez przedsiębiorcę
  • Skutki wypowiedzenia umowy
  • Jakie obszary będą poddane kontroli?
  • Umorzona część subwencji a przychód podatkowy
  •  Otrzymanie subwencji a przychód
  • Kwota zwracana subwencji a podatkowy koszt uzyskania przychodu


Program

Wtorek, 16 listopada

09:55

Rozpoczęcie webinaru

Online, ,
10:00

Kryteria udzielenia wsparcia – krótkie przypomnienie

  • Wojciech Kulis, Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
  • Maciej Toroń, Radca Prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy


Rozliczenie subwencji dla Mikrofirm

  • Przesłanka utrzymania działalności
  • Przesłanka utrzymania stanu zatrudnienia
  • Aspekty proceduralne
Online, ,
11:30

Przerwa

Online, ,
11:40

Rozliczenie subwencji dla MŚP

  • Wojciech Kulis, Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
  • Maciej Toroń, Radca Prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
  • Przesłanka utrzymania działalności
  • Rozliczenie nadwyżki subwencji
  • Aspekty proceduralne


Kumulacja wsparcia z Tarczy 1.0 i 2.0 (w tym zagadnienia pomocy publicznej)


Wypowiedzenie umowy subwencji przez PFR

  •  Sankcje za naruszenie obowiązków przez przedsiębiorcę
  • Prawo do kontroli przedsiębiorcy przez PFR
  • Skutki wypowiedzenia umowy
Online, ,
13:00

Przerwa

Online, ,
13:30

Rozliczenie subwencji dla MŚP

  • Wioleta Biel, Doradca Podatkowy, Prezes spółki, BG TAX & Legal sp. z o.o.
  • Kinga Masilunas, Radca Prawny, BG TAX & Legal sp. z o.o.
  • Pojęcie Kosztów stałych na potrzeby rozliczenia subwencji finansowej MŚP
  • Pojęcie spadku przychodów na potrzeby rozliczenia subwencji finansowej MŚP


Podatkowe aspekty Tarczy Finansowej 2.0

  • Otrzymanie subwencji a przychód
  • Otrzymanie subwencji a PCC
  • Wydatki ponoszone z udzielonej subwencji a koszt uzyskania przychodu
  • Korzystanie z nieoprocentowanego kapitału a przychód podatkowy
  • Umorzona część subwencji a przychód podatkowy
  • Kwota zwracana subwencji a podatkowy koszt uzyskania przychodu
  • Subwencja PFR a VAT


Online, ,
15:00

Zakończenie

Online, ,

Prelegenci

  • Wioleta Biel

    Wioleta Biel

    Doradca Podatkowy, Prezes spółki BG TAX & Legal sp. z o.o.
  • Wojciech Kulis

    Wojciech Kulis

    Partner Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
  • Kinga Masilunas

    Kinga Masilunas

    Radca Prawny BG TAX & Legal sp. z o.o.
  • Maciej Toroń

    Maciej Toroń

    Radca Prawny Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Renata Grzeszczak
Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

Współpraca

Joanna Czyczuk-Oziębło
Joanna Czyczuk-Oziębło

Marketing Manager - Team Leader

199 zł netto do 16 listopada

Zarejestruj się