Psychologia promocji i ofert specjalnych

Psychologia promocji i ofert specjalnych

27 września 2018 / Warszawa, Hotel Novotel Airport

1295 zł 1495 zł netto 13% TANIEJ do 18 lipca

1795 zł netto od 21 lipca do 27 września

Wakacyjna promocja! 200 zł rabatu w dniach 12-18 lipca na to wydarzenie

Psychologia promocji i ofert specjalnych
 / 27 września 2018 / Warszawa  / 1295 zł 1495 zł netto Zarejestruj się

Cel

Polscy konsumenci są wrażliwi na ceny i uwielbiają promocje. Jesteśmy największymi łowcami promocji w Europie. Coraz większą popularnością w Polsce cieszy się Czarny Piątek, Cyfrowy Poniedziałek, Dzień Darmowej Dostawy a sklepy przeżywają prawdziwe oblężenie w okresach świątecznych oraz w okresie zimowych i letnich wyprzedaży.

Z naszych doświadczeń projektowych wynika, że klienci często nie decydują o zakupie promocyjnym w sposób racjonalny. Nie są w pełni poinformowani o warunkach promocji oraz alternatywach wyboru. Klienci mają problemy przy obliczaniu % wartości rabatu promocyjnego i nie zawsze cena jest główną motywacją Polaków korzystających z promocji.

Zatem z jednej strony w wielu przypadkach decyzje o zakupie produktów promocji są emocjonalne ale z drugiej strony są one przewidywalne i można na nie wpływać.

Dlatego każda skuteczna strategia promocyjna powinna rozpoczynać się od poznania perspektywy klienta, tzn. od zrozumienia, w jaki sposób klient podejmuje decyzję o zakupie produktu w promocji.

Na naszym warsztacie będziemy łączyć wiedzę z kilku dziedzin: psychologii, psychologii ekonomicznej, ekonomii behawioralnej oraz pricingu z dziesiątkami praktycznych przykładów skutecznych promocji. Forma prowadzenia zajęć: interaktywne prezentacje -70%, case study - 30%.

Zapraszamy na wyjątkowe warsztaty poświęcone psychologii promocji handlowych!

ZOBACZ WIDEO PROWADZĄCYCH WARSZTATY:

Podczas warsztatu poznasz:

  • Proces podejmowania decyzji w podejściu ekonomii behawioralnej
  • Jakie bodźce stymulują zakupy promocyjne?
  • Kiedy w promocji nie warto stosować obniżki cen?
  • Zasady skutecznej prezentacji i komunikacji promocji
  • Jakie hasła i frazy promocyjne najsilniej wpływają na intencję zakupu?
  • Czy końcówki cen .99 działają i kiedy je stosować?

Warsztaty przeznaczone są dla:

  • Dyrektorów Marketingu
  • Dyrektorów Sprzedaży
  • Brand Managerów
  • Product Managerów
  • Trade Marketing Managerów
  • Pricing Managerów
  • Revenue Managerów
  • Handlowców w firmach wykorzystujących promocje i oferty specjalne do wzrostu sprzedaży swoich produktów i usług

Program

Czwartek, 27 września

08:30

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
09:00

Proces podejmowania decyzji zakupu w podejściu ekonomii behawioralnej

  • Grzegorz Furtak, Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB
  • Agata Kuszewska, psycholog, praktyk biznesu, pricingLAB
  • Proces decyzji zakupu
  • Klient dokonujący automatycznych i nieświadomych wyborów konsumenckich
  • Motywacje i zaangażowanie w decyzjach zakupowych - (skala FCB)
  • Heurystyka czy algorytm – strategie podejmowania decyzji zakupu
  • Heurystyki behawioralne w procesie podejmowania decyzji: efekt posiadania, awersja do strat, zachowanie status-qou, efekt społecznego potwierdzenia, efekt dostępności, efekt reprezentacji
Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
10:30

Przerwa na kawę

Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
10:45

Wybór skutecznego mechanizmu promocji

  • Grzegorz Furtak, Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB
  • Agata Kuszewska, psycholog, praktyk biznesu, pricingLAB
  • Bodźce promocyjne stymulujące zakup: oszczędność pieniędzy, oszczędność czasu, jakość za osiągalną cenę, ekspresja wartości, udogodnienia
  • Próg różnicy bodźca – prawo Webera Fechnera
  • Promocje skierowane do określonego segmentu klientów: kobiety mężczyźni, seniorzy, studenci
  • Promocje dla nowych i już istniejących klientów
  • Promocje cenowe i poza cenowe formy promocji
  • Które produkty dyskontować, a które nie warto?
  • Bundling – promocyjne zestawy produktów
  • FREE, FREE TRIAL
Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
11:30

Skuteczna komunikacja promocji

  • Grzegorz Furtak, Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB
  • Agata Kuszewska, psycholog, praktyk biznesu, pricingLAB
  • Teoria perspektywy – postawy klientów wobec zysku i straty
  • Zapis: wielkość, kontrast, miejsce
  • Efekt liczb prawostronnych
  • Skuteczna informacja promocji: wielkość, kolor, czcionka, kontrast
  • Horyzontalny i wertykalny zapis ceny promocyjnej
  • Ramowanie (framing) ceny promocyjnej
  • Efekt „jedynie 1 zł dziennie!”
  • Efekt kompromisu
  • Psychologia kolorów
Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
13:00

Przerwa na lunch

Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
13:45

Prezentacja promocji cenowych

  • Grzegorz Furtak, Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB
  • Agata Kuszewska, psycholog, praktyk biznesu, pricingLAB
  • Jak postrzegamy liczby?
  • Punkt odniesienia w postrzeganiu cen - cena referencyjna
  • Czy obniżkę cenową prezentować % czy nominalnie? – reguła 100
  • Efekt łatwego obliczania premii promocyjnej
  • Efekt liczb lewostronnych
  • Efekt liczb prawostronnych
  • Efekt zaokrąglenia
  • Efekt pozycji horyzontalnej i wertykalnej
  • Końcówki cen .95 .99 .00
Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
15:30

Postawy konsumentów wobec haseł promocyjnych na podstawie 1 w Polsce badania wpływu haseł promocyjnych na intencję zakupu

  • Grzegorz Furtak, Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB
  • Agata Kuszewska, psycholog, praktyk biznesu, pricingLAB
  • Jakie hasła i frazy promocyjne najsilniej wpływają na intencję zakupu? a których lepiej nie używać w komunikacji promocji?
  • Które hasła są bardziej skuteczne w decyzjach zakupowych kobiet i mężczyzn?
  • Czy hasło SALE jest bardziej skuteczne od hasła WYPRZEDAŻ?
  • Który komunikat o wyprzedaży stanowi silniejszy impuls do zakupu: WYPRZEDAŻ OD 30%, WYPRZEDAŻ DO 50%, WYPRZEDAŻ OD 30% DO 70%?
  • Czy procentowy zapis 50% CENY jest bardziej skuteczny od słownej frazy – POŁOWA CENY?
Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport
17:00

Zakończenie warsztatów, wręczenie certyfikatów

Warszawa, ul. 1 Sierpnia 1, Hotel Novotel Airport

Prelegenci

  • Grzegorz Furtak

    Grzegorz Furtak

    Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB

    Praktyk biznesu z 25-letnim stażem, który przeszedł drogę kariery od Przedstawiciela Handlowego do Prezesa Zarządu. Przez 15 lat pełnił funkcje Executive: Prezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego, Dyrektora Sprzedaży w międzynarodowych firmach t.j. Grohe, Lekkerland, Raisio. Odpowiedzialny za sukces sprzedażowy wielu marek z branży FMCG. Absolwent prestiżowego programu Executive MBA: University of Warsaw – University of Illinois. Pobierał nauki w American Management Association oraz European Management Association, które wykształciły wielu liderów świata biznesu z listy Fortune 500.

  • Agata Kuszewska

    Agata Kuszewska

    Psycholog, praktyk biznesu, pricingLAB

    Psycholog, praktyk biznesu z piętnastoletnim doświadczeniem biznesowym. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, a także Wydziału Ekonomii Uniwersytetu w Ljubljanie. Wiedzę z zakresu psychologii konsumentów popartą bogatym doświadczeniem biznesowym wykorzystuje prowadząc szkolenia dla działów sprzedaży i marketingu w branżach retail, FMCG, telecom, farma. W pricingLAB odpowiedzialna jest za dział projektowania i przeprowadzania badań konsumenckich dotyczących postrzegania cen, postaw wobec zakupów ekspresyjnych i planowanych, konsumenckich procesów decyzyjnych.

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Magdalena Sokulska
Magdalena Sokulska

Project Manager

Miejsce

Hotel Novotel Airport

ul. 1 Sierpnia 1
Warszawa

1295 zł 1495 zł netto 13% TANIEJ do 18 lipca

Zarejestruj się

Partner Merytoryczny

Patron Medialny

  • pricingLAB

    Partner Merytoryczny - pricingLAB Firma consultingowa specjalizującą się wyłącznie w PRICINGU. Misją Pricinglab jest zdecydowany wzrost zysku klientów poprzez optymalizację cen. Pricinglab tworzy interdyscyplinarny zespół doświadczonych ekspertów w dziedzinie sprzedaży, statystyki matematycznej, psychologii oraz ekonomii behawioralnej. Firma wspiera swoich klientów poprzez badania i analizy cenowe, doradztwo w zakresie strategii cenowych, optymalizacji cen, modeli cenowych oraz skutecznej komunikacji cen. W projektach pricingowych eksperci PricingLAB wykorzystują wiele źródeł danych tj. bazy danych transakcyjnych, jakościowych i ilościowych badania klientów, analizy internetowe.