Customer Experience. Prognozy na 2024 rok

Klientocentryczność jest filarem strategii wielu firm. Globalne firmy takie jak Apple, Microsoft, Google stawiają klientów i ich doświadczenia na pierwszym miejscu. Jeff Bezos mówi, że Amazon ma obsesję na punkcie klienta. To co wydaje się oczywiste – dbanie o klientów – w korporacjach często wymaga zaangażowania wyspecjalizowanych zespołów. Zadowolenie klientów powinno być naturalnym priorytetem dla wszystkich pracowników, na równi z osiąganiem wyników finansowych.

Co jeszcze może się zmienić w nadchodzącym roku? Możliwości rozwoju customer experience (CX) są ściśle powiązane z dynamicznymi zmianami w technologii, ciągle rosnącymi oczekiwaniami klientów i niestabilną sytuacją społeczno-gospodarczą.

Poznaj program “E-commerce Evolution Summit” >>

Poniżej kilka nietypowych, czasem mało prawdopodobnych scenariuszy, które warto potraktować jako inspirację.

1. Emocje w centrum uwagi AI

W 2024 firmy będą na masową skalę wykorzystywać zaawansowaną sztuczną inteligencję do badania nastrojów klientów w czasie rzeczywistym. Boty będą mogły spersonalizować interakcję z klientem, od razu mu pomóc i jednocześnie naśladować ludzką empatię.

2. Rozszerzona rzeczywistość +

Technologie AR (augmented reality) stają się coraz bardziej powszechne, nie wymagają specjalnych okularów do obsługi, wystarczy zwykły telefon. Zmianą będzie upowszechnienie technologii holograficznej, która pozwoli na pojawienie się wirtualnych doradców w dowolnym miejscu.

3. Zakupy głosowe

Proste, mobilne procesy z małą liczbą kliknięć staną się passé. Klienci coraz częściej będą używać swojego głosu do składania zamówień, wypełniania formularzy. Jednocześnie wirtualni asystenci będą płynnie rozumieć potrzeby klientów i sugerować dalsze kroki, rozwiązania. Czas zakupu spadnie o ponad 50%, podobnie mniej czasu będzie potrzebne na zgłoszenie np. zwrotu.

4. Całkowicie transparentny pricing

Unia Europejska wymusi prezentowanie jasnych zasad generowania cen na poziomie pojedynczego klienta. Każdy będzie mógł zrozumieć kryteria przygotowania wyceny produktu lub usługi, oraz będzie wiedzieć co zrobić, aby otrzymać lepszą lub gorszą cenę. Modele pricingowe staną się powszechnie dostępne dla klientów, co wymusi zmiany m.in. w takich branżach jak transport lotniczy.

5. Personalizacja na najwyższym poziomie

Personalizacja oparta na sztucznej inteligencji spowoduje, że klienci będą oczekiwać hiper-spersonalizowanych doświadczeń. AI będzie nie tylko reagować na potrzeby klientów, ale także je przewidywać, oferować proaktywną pomoc w oparciu o dane historyczne i behawioralne. W czasie rzeczywistym używane będą dane biometryczne, od odcisków palców i rozpoznawania twarzy, po tętno i wyniki badań krwi. Wszystko po to aby dopasować sposób, formę i czas przedstawiania informacji klientowi.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

6. ESG

Klienci priorytetowo będą traktować marki przyjazne dla środowiska i społecznie odpowiedzialne. Doskonałe procesy i produkty nie będą już wystarczające, jeśli nie będą przyjazne dla środowiska. Puste hasła, które nie przekładają się na działania i green-washing będą jednym z głównych powodów, dla których klienci będą zmieniać swoje preferencje zakupowe. Dotyczyć to będzie także starszych klientów.

7. Wojna na doświadczenia 24/7

„Natychmiast” stanie się słowem najlepiej charakteryzującym oczekiwania klientów. Firmy będą konkurować w oferowaniu rozwiązań dostępnych o każdej porze dnia i nocy, np. natychmiastowa odpowiedź na zapytanie czy post w social mediach czy dostawa produktu w niestandardowych godzinach.

8. Zdrowie i bezpieczeństwo

Customer experience będzie wykraczać poza produkty i usługi. Obejmie też elementy zdrowia i dobrego samopoczucia. Firmy będą integrować funkcje, które priorytetowo traktują fizyczne i psychiczne samopoczucie swoich klientów, jak również ich bezpieczeństwo finansowe.

9. Krypto-centryczne programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe będą przeżywać odrodzenie, dzięki wykorzystaniu block-chain i nagród opartych między innymi o kryptowaluty. Klienci będą mogli zdobywać nagrody w nowy sposób i jednocześnie wymieniać się i przekazywać je między użytkownikami.

10. Śmierć NPSa

Do tej pory tradycyjny i najczęściej używany wskaźnik Net Promoter Score (NPS) zostanie zastąpiony nową miarą, oczywiście wymyśloną przez AI.

Poglądy i opinie wyrażone przez autora nie reprezentują oficjalnego stanowiska PKO Banku Polskiego.

Autor: Michał Stulgis, Kierownik Zespołu Doświadczeń Klienta, PKO Bank Polski

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.