3 wskazówki jak komunikować projekty związane ze zrównoważonym rozwojem

Konsumenci dostrzegają problem zmian klimatu i oczekują od biznesu podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Stąd w ostatnim czasie prawdziwe tsunami tego typu projektów. Dlatego o tym jak będziemy próbować się „przebić” warto myśleć już na pierwszych etapach projektowania kampanii czy akcji.

Jak zatem dotrzeć ze swoim komunikatem do odbiorców? Myślę, że można tu wskazać trzy kwestie:

1) Wybierz jeden temat – „zrównoważony rozwój” to temat rzeka, dlatego dobrze skupić się na jednym problemie, który ma uświadomić lub rozwiązać nasza kampania. Warto na początku przeprowadzić analizę, które wyzwanie w danym obszarze jest najważniejsze i jak nasze działania mogą na nie precyzyjnie odpowiedzieć. W przypadku Krainy GOZ za cel obraliśmy sobie zmianę nawyków Polaków zgodnie z ideą Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ) – skupiliśmy się na ograniczeniu konsumpcjonizmu, czyli głównie nawykach zakupowych. Zbadaliśmy, że prawie połowa Polaków nie wie co to GOZ, dlatego w kampanii staramy się wyjaśniać na czym ta koncepcja polega, gdzie się przejawia i pokazywać jak w praktyce postępować zgodnie z tzw. piramidą 3U (unikaj-używaj ponownie-utylizuj).

Karolina Buczkowska
Karolina Buczkowska
specjalistka ds. komunikacji Fortum

2) Poznaj odbiorców – złota zasada, żeby zanim zaczniemy mówić, zastanowić się do kogo mówimy ma także zastosowanie przy projektach związanych ze zrównoważonym rozwojem. To grupa odbiorców wpływa na język komunikacji i narzędzia, z których korzystamy. W Krainie GOZ mamy różne grupy odbiorców, do których mówimy różnymi językami – małych czy przyszłych konsumentów, czyli dzieci włączamy do dyskusji przez platformę edukacyjną GOZedu z interaktywnymi lekcjami online, a dorosłych odbiorców zachęcamy do refleksji przy GOZcastach, czyli podcastach o GOZ i inspirujemy na GOZ.tagramie, czyli naszym koncie na Instagramie.

3) Zadbaj o wiarygodność – przy wyborze problemu, który chcemy rozwiązywać naszym projektem dobrze jest zastanowić się, w którym obszarze firma ma największą wiarygodność, czyli inaczej mówiąc: w której dziedzinie może mianować się ekspertem. Szczególnie teraz, gdy niemal każda marka stara się pozycjonować jako „zrównoważona”, a wiele projektów okazuje się niestety tzw. greenwashingiem, wyróżniać się będą te, które zrównoważony rozwój traktują nie jako jednorazową akcję promocyjną, ale opierają na nim całą swoją strategię biznesową, a co za tym idzie komunikacyjną. Tylko wtedy komunikat jest spójny, a co za tym idzie działania w ramach kampanii postrzegane jako autentyczne, wiarygodne. Wizją strategiczną Fortum jest „dążenie do czystszego świata”, którą realizuje m.in. wdrażając w praktyce zasady GOZ i promując koncepcję waste-to-energy, stanowiącą ostatni element tzw. piramidy 3U. Firma jest inicjatorem dyskusji o GOZ w biznesie i wśród decydentów (m.in. poprzez działania w ramach Koalicji „Włącz Czystą Energię dla Polski”), dlatego włączenie do niej konsumentów w ramach kampanii „Kraina GOZ” jest po prostu naturalnym rozszerzeniem dotychczasowych działań.

Najbardziej inspirujące kampanie PR, najefektywniejsze strategie komunikacji, najskuteczniejsze narzędzia >>

Autor: Karolina Buczkowska, specjalistka ds. komunikacji Fortum

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.