VI CFO Excellence
FinanseOnlineKonferencja
VI CFO Excellence
VI CFO Excellence
Duża dawka wiedzy | Praktyczne aspekty

Wstęp bezpłatny

Konsekwencje wojny na Ukrainie, podwyżki stóp procentowych, pędząca inflacja, szybujące podwyżki m.in.: cen energii czy paliw oraz problemy w łańcuchach dostaw, to niewątpliwie bardzo trudne wyzwania z którymi dziś muszą mierzyć się polskie firmy, a w tym Dyrektorzy Finansowi. Aby sprostać tym wyzwanym i utrzymać przedsiębiorstwo w dobrej kondycji finansowej, a jednocześnie pozostać firmą konkurencyjną na rynku CFO musi posiadać ogromną wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Z myślą o Państwa potrzebach już po raz 6 zapraszamy na jedno z kluczowych spotkań dedykowanym Dyrektorom Finansowym. VI CFO Excellence odbędzie się 19 stycznia 2023 roku w formule online.

Podczas konferencji:

Sprawdzimy, jaki wpływ na zarządzanie finansami w firmie ma aktualna sytuacja ekonomiczno-gospodarcza na rynkach światowych i w Polsce

Zastanowimy się, jak zarządzać procesami finansowymi w burzliwych czasach

Pokażemy, jak wykorzystać dane do wsparcia decyzji strategicznych i finansowych w przedsiębiorstwie

Przedstawimy kluczowe z perspektywy CFO zmiany podatkowe planowane w 2023 roku oraz zmiany prawne w KSH

Doradzimy, jak przeprowadzić zespół przez turbulencje oraz jak pozyskać i utrzymać pracowników na skutek wysokiej inflacji

Dyrektorze Finansowy - dołącz do grona ekspertów i poznaj liczne case studies przedstawicieli takich firm jak m.in.: E.ON Polska, Biomed Lublin, Dr.Max Polska, TWITI Investments oraz Alior Bank.

Co gwarantujemy?

  • Wysoki poziom przekazywanej wiedzy = znakomici eksperci, którzy podzielą się swoją wiedzą i ogromnym doświadczeniem
  • Wskazówki, które będą odpowiedzią na aktualną sytuację gospodarczą
  • Możliwość wymiany doświadczeń i skorzystanie z gotowych rozwiązań
  • Imienny certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę

Partnerzy:

Partner

TIDK

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • ,  Magdalena Sokulska, project manager, Puls Biznesu
  • 09:00Analiza aktualnej sytuacji ekonomiczno-gospodarczej na rynkach światowych i w Polsce – wpływ na zarządzanie finansami w firmie

    • Ignacy Morawski,  Główny Ekonomista, Puls Biznesu
  • 09:45PANEL DYSKUSYJNY – Zarządzanie finansami w burzliwych czasach

    • ,  Moderator: Bartosz Gayer, zewnętrzny CFO, trener i konsultant
    • Joanna Kępczyńska,  CFO, E.ON Polska S.A.
    • Michał Kłonowski,  CFO, Biomed Lublin S.A.
    • Sebastian Gonet,  CFO, Członek Zarządu, Dr.Max Polska Sp. z o.o.
    • Grzegorz Komenda,  Dyrektor Finansowy, Philip Morris Polska i Kraje Bałtyckie
    • Dominika Żelazek,  Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Nadzoru Korporacyjnego i Komunikacji, Arriva Polska Sp. z o.o.
    • Przed jakimi głównymi wyzwaniami stoją dziś CFO w 2023 roku?
    • Spowolnienie gospodarcze, wysoka inflacja, podwyżki stóp procentowych, niestabilność łańcuchów dostaw - jak zarządzać procesami finansowymi w trudnym i niepewnym czasie?
    • W jaki sposób na pracę CFO, sposób zarządzania, wpływają takie wstrząsy, z jakimi mamy do czynienia od ponad dwóch lat?
    • Jakie są kluczowe czynniki wpływające na sukces organizacji w dzisiejszych czasach?
  • 10:30Podatki dla CFO. Przewodnik na 2023 rok

    • Anna Turska-Tomczykowska,  Partner Zarządzający, Wiceprezes Zarządu, Kancelaria Ożóg Tomczykowski Sp. z o.o.
  • 11:15Przerwa

  • 11:30Analiza finansowa przedsiębiorstwa kluczem do podejmowania strategicznych decyzji oraz utrzymania płynności finansowej firmy

    • Przemysław Mencel,  Group Chief Financial Officer, TWITI Investments
    • Określenie płynności finansowej i wypłacalności na podstawie bilansu
    • Analiza oraz interpretacja wskaźników
    • Przegląd najważniejszych danych liczbowych
  • 12:15Przywództwo Dyrektora Finansowego - prowadzenie zespołu przez turbulencje

    • Bartosz Gayer,  zewnętrzny CFO, trener i konsultant
    • Rola i odpowiedzialność lidera w czasie dynamicznych zmian, a potrzeby i oczekiwania pracowników
    • Budowanie i utrzymanie zaangażowania
    • Wykorzystanie kultury organizacyjnej
  • 13:00Digital Finance – od danych do decyzji

    • Łukasz Grala,  CEO, TIDK Sp. z o.o.
    • Zarządzanie dużymi zbiorami danych i informacjami kluczem to przewidzenia ryzyka w obszarze finansowym
    • Wykorzystanie analizy danych do wsparcia decyzji strategicznych i finansowych oraz osiągnięcia doskonałości operacyjnej w dziale finansowym
    • Rozwiązania analityczne do zarządzania danymi
  • 13:45Przerwa

  • 14:15Robotyzacja & Automatyzacja - przykłady ciekawych wdrożeń w procesach finansowych

    • Bartosz Kochanowski,  Head of Intelligent Automation Center, Rhenus Automation
    • Optymalizacja i automatyzacja procesów finansowych - napotykane problemy w trakcie wdrożenia
    • Gdzie leży granica opłacalności wdrożenia nowoczesnych technologii? Koszty wdrożenia i utrzymania vs. oszczędności i korzyści z optymalizacji
    • Człowiek vs. Robot – jak wdrażać zmiany i znaleźć równowagę pomiędzy pracą ludzką a technologią?
    • Jak wdrożenie robotów wygląda z perspektywy CFO?
  • 15:00Prawo dla CFO. Odpowiedzialność członków organów spółki w kontekście zmian w KSH oraz wzmocnienia uprawnień rad nadzorczych

    • dr hab. Dominika Wajda,  Dyrektor Departamentu Prawnego, Alior Bank S.A.
    • Paweł Tymczyszyn,  Wiceprezes Zarządu, Alior Bank S.A.
    • Zasada Business Judgment Rule. Na czym polega działanie w granicach uzasadnionego ryzyka gospodarczego? Jak powinien wyglądać prawidłowy proces decyzyjny w spółce?
    • Wiążące polecenia w grupie spółek i ich konsekwencje finansowe oraz odpowiedzialność za skutki płynące z wydanego polecenia
    • Jak właściwie dokumentować podejmowane w spółce decyzje?
    • Doradca rady nadzorczej - czy warto żeby rada korzystała z nowego uprawnienia? Finansowe implikacje uprawnienia rady nadzorczej do samodzielnego zawierania umowy z doradcą
  • 15:45Rekrutacja i walka o talenty w dziale finansowym

    • Monika Łosiewicz,  Menedżer ds. potencjału ludzkiego, Grant Thornton Frąckowiak Prosta spółka akcyjna
    • Rola CFO w znajdowaniu i zatrzymywaniu odpowiednich osób
    • Jak stworzyć zróżnicowany zespół w swojej organizacji?
    • Budowanie i rozwój kompetencji pracowników
    • Brak wystarczającej ilości pracowników – co należy zrobić?
  • 16:15Zakończenie konferencji

Bartosz Gayer

Bartosz Gayer

zewnętrzny CFO, trener i konsultant

Dyrektor Finansowy i business controller z ponad 20-letnim doświadczeniem. W swojej karierze pracował w rolach krajowych i regionalnych (CEE) w międzynarodowych korporacjach. Współtworzył polski fin-tech Fincastly, obecnie pracuje jako zewnętrzny CFO dla polskich MŚP. Trener finansów, prelegent i wykładowca akademicki, a także autor artykułów z dziedziny finansów i controllingu. Członek CIMA oraz Klubu Dyrektorów Finansowych DIALOG, w którym opiekuje się programem rozwojowym „Plan B dla Dyrektora”. Pasjonat partnerstwa biznesowego, GIGekonomii i storytellingu.

Sebastian Gonet

Sebastian Gonet

CFO, Członek Zarządu, Dr.Max Polska Sp. z o.o.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, FCCA. Ponad 22-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami w sektorach retail, utilities, automotive, FMCG oraz farmacji, w tym 18 lat na stanowiskach kierowniczych, oraz na poziomie Zarządu. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu finansami i zespołami finansowymi w Polsce jak i zagranicą w międzynarodowych korporacjach oraz spółkach portfelowych największych funduszy Private Equity.

Łukasz Grala

Łukasz Grala

CEO, TIDK Sp. z o.o.

Mentor, futurolog, pasjonat danych i sztucznej inteligencji. Jego misją jest ewangelizacja świata biznesu w obszarze lepszego wykorzystania potencjału danych. Od 2021 roku tworzy podcast „Opór jest daremny. Nadchodzi AI!”, skupiając się na sztucznej inteligencji, która nas otacza. Regularnie gości w audycji Patrycjusza Wyżgi „Patronautyka” w Radio357, dzieląc się swoim spojrzeniem na świat nowych technologii z perspektywy koginitywistycznego podejścia. Chętnie inwestuje i łączy pasjonatów w nowe inicjatywy. Jednym z nich jest platforma AIndustry, której misją jest wsparcie przedsiębiorstw w czerpaniu korzyści z wykorzystania sztucznej inteligencji i osiągnieć nauki w obszarze Data Science. Od 2010 roku Microsoft Most Valuable Professional (MVP) w kategorii Platforma danych. Jeden z 50 MVP w kategorii AI na świecie od 2018 roku. Na co dzień mentoruje zespół TIDK i przewodzi realizacją innowacyjnych projektów dla największych polskich organizacji.

Joanna Kępczyńska

Joanna Kępczyńska

CFO, E.ON Polska S.A.

Jest Członkiem Zarządu E.ON Polska S.A. odpowiedzialnym za obszar finansów. Od początku swojej kariery zawodowej pracowała na rynku finansowym - zaczynała od specjalisty ds. rynku terminowego (Warszawska Giełda Towarowa), przez maklera papierów wartościowych (Wood and Company, Credit Suisse First Boston) oraz menedżera projektów strategicznych (DM BZWBK). W Grupie E.ON (wcześniej RWE/Innogy) pracuje od 2004 roku. Początkowo zajmowała stanowiska kierownicze w spółkach innogy w Polsce (Finanse, Zakupy Energii, Kontroling i Zarządzanie Ryzykiem). Od 2013 roku kontynuowała swoją karierę w spółkach Grupy RWE w Niemczech. W RWE Generation kierowała działem Asset Controlling i była odpowiedzialna za kontroling elektrowni jądrowych, węglowych oraz kopalni: w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2014 roku objęła kierownictwo Działu Kontrolingu w RWE Vertrieb z siedzibą w Dortmundzie. Członkini Zarządu Fundacji E.ON w Polsce. Angażuje się w projekty charytatywne, edukacyjne oraz działania promujące zróżnicowanie (diversity) w środowisku biznesowym. Bierze aktywny udział w licznych inicjatywach wspierających rozwój i przedsiębiorczość kobiet. Jest absolwentką SGH kierunku Bankowość i Finanse, MBA na Politechnice Warszawskiej/London School of Economics. Studiowała również w Niemczech na Eberhard-Karls-Universität Tübingen.

Michał Kłonowski

Michał Kłonowski

CFO, Biomed Lublin S.A.

CFO w Biomed Lublin SA, biotechnologicznej spółce notowanej na GPW. Menedżer z bogatym doświadczeniem w międzynarodowych firmach z branży farmaceutycznej (Sandoz, Amgen), consumer goods (Bacardi) oraz konsultingu (EY). Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zespołami finansów zarówno na poziomie lokalnym jak również regionalnym. Specjalizuje się przede wszystkim w bieżącym zarządzaniu efektywnością operacyjną, analizą rentowności nowych przedsięwzięć oraz budowaniem długoterminowej strategii rozwoju. W trakcie swojej kariery wprowadzał nowe narzędzia raportowanie zarządczego oraz kierował strategicznymi projektami alokacji zasobów. Absolwent SGH, członek ACCA.

Bartosz Kochanowski

Bartosz Kochanowski

Head of Intelligent Automation Center, Rhenus Automation

Head @ Rhenus Automation (rhenusautomation.com) - międzynarodowego centrum wspierającego klientów w automatyzacji procesów biznesowych (RPA), wdrożeniach Process Mining, Asset Management, ERP/TMS, systemów raportowania ESG czy w rozwiązywaniu złożonych problemów przy wsparciu sztucznej inteligencji (obraz, dźwięk, tekst). Współpracuje zarówno z czołowymi, globalnymi dostawcami (IBM, TD SYNNEX, Ingram Micro) jak i startupami które wprowadza jako wsparcie dla dużych projektów. Koordynator programu REVE UP (reveup.pl) wspierającego firmy w zwiększaniu przychodów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. Kierownik projektów, przedsiębiorca, inwestor, doradca rozwoju biznesu, były wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego (studia podyplomowe z zakresu robotyzacji procesów). Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki Szczecińskiej, studiów podyplomowych z zakresu strategii i projektowania informatycznych systemów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, studiował także na podyplomowych studiach managerskich na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestnik wielu szkoleń z zakresu zarządzania i sprzedaży. Ma na swoim koncie koordynację kilkuset projektów rozwojowych i wdrożeniowych IT oraz misji doradczych z zakresu zwiększania efektywności operacyjnej i sprzedaży w regionie Europy środkowej i wschodniej (CESE).

Grzegorz Komenda

Grzegorz Komenda

Dyrektor Finansowy, Philip Morris Polska i Kraje Bałtyckie

Monika Łosiewicz

Monika Łosiewicz

Menedżer ds. potencjału ludzkiego, Grant Thornton Frąckowiak Prosta spółka akcyjna

Menedżer z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarze miękkiego HR-u. Psycholog i polonistka. W firmie Grant Thornton odpowiada za obszar rekrutacji i employer brandingu, współpracuje z kadrą zarządzającą, kreując politykę personalną, pełni również rolę trenera wewnętrznego. Realizuje projekty rekrutacyjne na wszystkie szczeble stanowiskowe, ze specjalizacją w obszarze biznesu, finansów i prawa. Zarządza kilkuosobowym zespołem. Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, gdzie prowadzi praktyczne zajęcia skupione wokół wyzwań rynku pracy. Współautorka cyklicznych raportów badających rynek pracy. Współpracuje z mediami, występując jako gość m.in. w Biznes24 TV, gdzie komentuje najnowsze zmiany oraz perspektywy na rynku pracy.

Przemysław Mencel

Przemysław Mencel

Group Chief Financial Officer, TWITI Investments

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dyplom MBA Georgia State University Atlanta, FCMA, CGMA, CIMA Fellow. Ponad 23-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami firm w trakcie restrukturyzacji oraz w okresie dynamicznego rozwoju, w międzynarodowych organizacjach (obszar EMEA) z branży handlowo-usługowej oraz produkcyjnej, 20 lat na stanowiskach kierowniczych, w tym z funkcją członka zarządu (odpowiedzialność za budżetowanie, planowanie, kontroling, raportowanie, płynność finansową, obszar audytu wewnętrznego, IT oraz HR). Posiada rozległą wiedzę dotyczącą mechanizmów finansowych, sprzedażowych, logistyki, marketingu oraz długoletnie doświadczenie w zarządzaniu zmianą kultury organizacyjnej i reorganizacji kluczowych obszarów firmy celem usprawnienia strategicznych procesów oraz poprawy wyników finansowych. Wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii firmy, identyfikacji, oceny ryzyka i wdrażania nowych modeli biznesowych dających przewagę konkurencyjną poprzez skuteczne wykorzystanie cyfrowej transformacji oraz automatyzację procesów biznesowych.

Ignacy Morawski

Ignacy Morawski

Główny Ekonomista, Puls Biznesu

Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym, gdzie pełnił rolę głównego ekonomisty. W latach 2012-16 zdobył wiele wyróżnień w licznych rankingach, zajmując m.in. dwukrotnie miejsce na podium konkursu na najlepszego analityka makroekonomicznego organizowanego przez "Rzeczpospolitą" i NBP. W 2017 roku znalazł się na liście New Europe 100, wyróżniającej najbardziej innowacyjne osoby Europy Środkowej, publikowanej przez "Financial Times". W 2019 r. wyróżniony przez ThinkTank jako jeden z 10 ekonomistów najbardziej słuchanych przez polski biznes. W tym samym roku projekt SpotData, który założył, został nominowany do nagrody GrandPress Digital. Absolwent ekonomii na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Anna Turska-Tomczykowska

Anna Turska-Tomczykowska

Partner Zarządzający, Wiceprezes Zarządu, Kancelaria Ożóg Tomczykowski Sp. z o.o.

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w projektach dotyczących planowania podatkowego oraz reorganizacji aktywów zarówno dla polskich i międzynarodowych grup kapitałowych, jak i dla inwestorów prywatnych (HNWI). Doradza w procesach reorganizacyjnych i sukcesyjnych obejmujących akwizycje, połączenia, podziały oraz przekształcenia. Zajmuje się również bieżącą obsługą polskich przedsiębiorców w zakresie ich działalności podstawowej, jak i inwestycyjnej, z uwzględnieniem tworzenia efektywnych podatkowo struktur prowadzenia działalności w Polsce oraz za granicą. Angażuje się w wiele inicjatyw jako Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan, a także Członek Business Centre Club. Swoim doświadczeniem dzieli się jako prelegent licznych konferencji oraz seminariów z zakresu sukcesji i planowania podatkowego. Regularnie komentuje bieżące zmiany w przepisach podatkowych w biznesowych mediach opiniotwórczych.

Paweł Tymczyszyn

Paweł Tymczyszyn

Wiceprezes Zarządu, Alior Bank S.A.

Pełnił funkcję prokurenta i dyrektora Pionu Usług Korporacyjnych w Banku Pekao SA zarządzającego Departamentem Prawnym (wraz z obsługą spółek grupy Pekao), Departamentem Zakupów, Departamentem Nieruchomości, Departamentem Obsługi Banku. Wcześniej sprawował funkcję dyrektora zarządzającego Departamentem Prawnym Banku Pekao SA (wraz z obsługą Organów Korporacyjnych Banku i spółek grupy kapitałowej Pekao) oraz dyrektora zarządzającego Departamentem Kluczowych Restrukturyzacji i Windykacji Banku Pekao SA. To manager doświadczony w nadzorze, zarządzaniu i doradztwie. Pracował dla wielu podmiotów: dużych spółek publicznych z sektora bankowego, retail, ubezpieczeniowego, operacji, przemysłu ciężkiego, rynku mediów oraz reklamy, ministerstwa, agencji państwowej, urzędu i NGO’s. Jest prawnikiem z kilkunastoletnim doświadczeniem praktycznym, specjalizującym się w zakresie korporacyjnego i regulacyjnego prawa spółek, prawa bankowego i gospodarczego oraz mitygacji ryzyk prawnych kluczowych transakcji kredytowych i finansowych, fuzji i przejęć, restrukturyzacji i windykacji oraz w sporach cywilnych i ochrony dóbr czy z prawa prasowego. Został współautorem części komentarza do Prawa Bankowego edycji na 2022 r. pod red. P. Zapadka i A. Mikos-Sitek (wyd. Wolters Kluwer) oraz publikacji z 2020 r. i 2021 r. dotyczących prawa spółek i prawa bankowego w Monitorze Prawniczym, Monitorze Prawa Handlowego, Przeglądzie Prawa Handlowego. Jest członkiem zespołu ds. zwiększenia efektywności rad nadzorczych Komisji ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Aktywów Państwowych RP oraz panelistą konferencji gospodarczych. Ukończył studia podyplomowe Executive Master of Bussines Administration na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jest radcą prawnym w Warszawie i magistrem prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Dominika Wajda

dr hab. Dominika Wajda

Dyrektor Departamentu Prawnego, Alior Bank S.A.

Doktor habilitowany nauk prawnych. Pracownik naukowy w Katedrze Prawa Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalistka prawa handlowego: zwłaszcza prawa spółek kapitałowych. Autorka ponad 100 publikacji naukowych, w tym 3 monografii: „Obowiązek lojalności w spółkach kapitałowych” Warszawa 2015, „Obowiązek lojalności w spółkach handlowych”, Warszawa 2009, „Ochrona akcjonariuszy mniejszościowych w kodeksie spółek handlowych”, Warszawa 2007, współautorka podręcznika do prawa handlowego, współautorka kilku komentarzy – m.in. komentarza do prawa rynku kapitałowego oraz komentarza do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Uczestniczka i prelegentka licznych konferencji naukowych oraz szkoleń. Członkini Zespołu eksperckiego do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych w ramach Komisji do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Sędzia Sądu Giełdowego przy GPW S.A.

Dominika Żelazek

Dominika Żelazek

Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Nadzoru Korporacyjnego i Komunikacji, Arriva Polska Sp. z o.o.

Wiceprezes Zarządu Arriva Polska - jedynego przewoźnika autobusowego i kolejowego w Polsce. Dyrektor finansowa, odpowiedzialna także za komunikację i relacje zewnętrzne. Liderka i mentorka. Zarządza liczbami i rozumie ludzi. Dąży do realizacji zamierzonych celów a także dzieli się wiedzą i doświadczeniem w ramach programów Vital Voices i Fundacji Liderek Biznesu pomagając innym w osiągnieciu wymarzonego celu. Prywatnie: mama dwóch nastolatek, miłośniczka kotów, tenisa i jazzu. Uwielbia podróże, dlatego jej motto brzmi: nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.

TIDK

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

VI CFO Excellence

Wstęp bezpłatny

VI CFO Excellence

Wstęp bezpłatny

VI CFO Excellence

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

VI CFO Excellence

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  On-line