
Zarządzanie cenami w umowach dystrybucyjnych
Cel
Mimo, że ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów obowiązuje od wielu lat, Prezes UOKiK głośno informuje o kolejnych karach nakładanych na przedsiębiorców, nadal często spotykamy się z narzucaniem cen odsprzedaży. Dostawcy często nie wiedzą, że nie mogą żądać od swoich kontrahentów odsprzedaży po określonych cenach, nawet w warunkach promocji. Dziwią się, że jest to niedozwolone również we franczyzie. Nie mają świadomości, że nawet sama wymiana informacji pomiędzy kontrahentami może być problematyczna z punktu widzenia prawa konkurencji. Albo zasłaniają się tym, że to pracownik nieświadomie naruszył przepisy. Ale dla UOKiK to nie jest usprawiedliwienie!
Na warsztatach opowiemy m.in.:
- dlaczego prawo konkurencji obowiązuje również w relacjach dostawca – dystrybutor
- jak zgodnie z prawem rekomendować ceny odsprzedaży
- kiedy narzucanie cen odsprzedaży jest wyjątkowo dozwolone
- jak zorganizować krótkotrwałą promocję niskiej ceny
- jak prawidłowo rozliczyć promocję organizowaną wspólnie przez dostawcę i sprzedawcę
Warsztat kierujemy do członków zarządu, dyrektorów departamentów prawnych, prawników wewnętrznych, szefów działów, zwłaszcza działu sprzedaży i działu marketingu.
Warsztat zostanie przygotowany w oparciu o praktyczne przykłady z orzecznictwa w różnych branż.
Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach i warsztatach?
lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu
firm zaufało nam w 2023 roku
uczestników wydarzeń w 2023 roku
Kontakt
Sprzedaż, współpraca
- 22 333 97 77
- [email protected]
- PB konferencje
Miejsce
Hotel Bristol, Krakowskie Przedmieście 42/44
Warszawa
-
kancelaria Affre & Wspólnicy Sp. k. Jesteśmy zespołem doświadczonych prawników, którzy doradzają głównie w prawie konkurencji, obejmującym prawo antymonopolowe, zwalczanie nieuczciwej konkurencji i prawo konsumenckie oraz w prawie własności przemysłowej. Pomagamy przedsiębiorcom kształtować politykę dystrybucyjną, szkolimy w zakresie przeciwdziałania porozumieniom antykonku¬rencyjnym i nadużywania pozycji dominującej, dbamy o zgodność umów i regulaminów z prawem konsumenckim, a także oceniamy działania przedsiębiorców pod kątem czynów nieuczciwej konkurencji, w szczególności w zakresie ochrony renomy, prawa reklamy, ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, opłat półkowych i utrudniania dostępu do rynku. Z naszego doradztwa prawnego korzystają przedsiębiorcy m.in. z branż: FMCG, branży chemicznej i IT, spożywczej, odzieżowej, budowlanej, a także przedsiębiorcy z sektora mediów i reklamy.
Przeczytaj w strefie wiedzy
- Bankowość
- Digital
- E-commerce
- Energetyka
- Finanse
- Human Resources
- IT
- Innowacje
- Inwestowanie
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Obsługa klienta
- Prawo
- Public relations
- R&D
- Sprzedaż
- Sztuczna inteligencja
- Umiejętności miękkie
- Zarząd
- Zarządzanie
- Zarządzanie należnościami
- Medycyna
- Farmacja
- Akademia Przedsiębiorcy