Indeks Zrównoważonego Rozwoju Dow Jones ocenia największe podmioty notowane na giełdzie pod względem aspektów pozafinansowych, takich jak transparentność, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami oraz działania prośrodowiskowe. Spośród 9400 firm z 62 różnych branż tylko 1 proc. osiągnął tak wysokie oceny jak Coca-Cola HBC. Oznacza to, że organizacja jest w czołówce nie tylko w kategorii producentów napojów, ale także wśród wszystkich przedsiębiorstw uwzględnionych w rankingu.
Firma znalazła się także na niedawno opublikowanej liście producentów docenionych przez Carbon Disclosure Project. To organizacja non-profit, która prowadzi globalny system oceny poziomu emisji gazów cieplarnianych oraz strategii dotyczących zmian klimatycznych. Przyporządkowuje im notę od A do D, przy czym A to wynik najwyższy. Coca-Cola HBC została doceniona za zaangażowanie w przeciwdziałanie zmianom klimatu i ochronę zasobów wodnych oraz raportowanie swoich inicjatyw, m.in. poprzez publikację rocznych sprawozdań korporacyjnych czy informacji na temat wpływu społecznego i środowiskowego oraz innych istotnych aspektów biznesu. Dołącza tym samym do ekskluzywnego grona firm, które uzyskały podwójną ocenę A.
– To wynik jasnej wizji i celów związanych ze zrównoważonym rozwojem, naszego odważnego i przedsiębiorczego podejścia oraz silnego przekonania, że odpowiedzialny biznes naprawdę napędza wzrost i przynosi wartość firmie. Nieustanne inwestycje w technologie, innowacje, partnerstwa i gotowość do próbowania nowych rzeczy pomagają także kształtować naszą ścieżkę zrównoważonego rozwoju – powiedział dyrektor generalny Coca-Cola HBC Zoran Bogdanovic.
Coca-Cola HBC w Polsce i krajach bałtyckich odgrywa ważną rolę w realizacji globalnych zobowiązań, od 16 lat przedstawiając ich efekty w corocznych raportach ESG. Dotyczą one m.in. strategii Net Zero, w ramach której do 2040 r. firma zamierza stać się neutralna klimatycznie. Od 2010 r. Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zredukowała poziom emisji CO2 o 44 proc. Było to możliwe m.in. dzięki zmianom w opakowaniach oraz zmniejszeniu śladu generowanego w takich obszarach jak flota czy urządzenia chłodnicze. Firma inwestuje w auta hybrydowe oraz elektryczne, a także konsekwentnie wymienia lodówki w punktach sprzedaży na niskoemisyjne, co zaowocowało redukcją emisji CO2 o ponad 63 proc. w ciągu ostatnich 5 lat.