Finanse dla menedżerów niefinansistów

Finanse dla menedżerów niefinansistów

13 marca 2019 / Warszawa

1495 zł netto od 10 grudnia do 25 stycznia

1795 zł netto od 26 stycznia do 13 marca

Finanse dla menedżerów niefinansistów
 / 13 marca 2019 / Warszawa  / 1495 zł netto Zarejestruj się

Cel

Nie ma obecnie żadnego działu w organizacji, który nie musiałby mieć zaawansowanej wiedzy w zakresie finansów. Aktualnie każdy menedżer musi mieć praktyczną, rozległą wiedzę w zakresie finansów. Dlatego też warsztat: Finanse dla menedżerów niefinansistów to okazja by pozyskać przydatną wiedzę adekwatną dla działów niefinansowych.

W trakcie warsztatu zaprezentujemy jaka jest istota i znaczenie sprawozdania finansowego w działalności firmy.

Pokażemy jak wiele przydatnych informacji można wyczytać z bilansu przedsiębiorstwa.

Przedstawimy zasady czytania i skutecznego interpretowania rachunku zysków i strat.

Poruszymy najważniejsze kwestie, które stanowią pole codziennej pracy i podstawę do podejmowania strategicznych decyzji przez managera działu niefinansowego.

Nauczymy Państwa także jak szacować wartość pieniądza w czasie i oceniać projekty inwestycyjne.

Będzie wiele konkretnych przykładów i dobrych, gotowych rozwiązań, które omówią z Państwem nasi znamienici Eksperci.

Kto powinien wziąć udział w warsztatach?

Warsztaty kierujemy do wszystkich przedsiębiorstw, a w szczególności do osób:

  • Prezesów Zarządu
  • Wiceprezesów Zarządu
  • Członków Zarządu
  • Przewodniczących oraz Członków Rad Nadzorczych
  • Pełnomocników ds. Zarządu
  • Dyrektorów ds. Prawnych, Prawników, Radców Prawnych, Adwokatów
  • Prokurentów
  • Dyrektorów ds. Marketingu
  • Dyrektorów ds. Sprzedaży
  • Dyrektorów ds. HR
  • Dyrektorów ds. Zakupów
  • Dyrektorów ds. Rozwoju
  • Dyrektorów ds. Produkcji
  • Dyrektorów ds. Logistyki
  • Dyrektorów ds. Administracji
  • Dyrektorów, Kierowników Biur Zarządu
  • oraz wszystkich, którzy w swojej pracy wykorzystują wiedzę związaną z finansami do podejmowania kluczowych decyzji wpływających na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa

Program

Środa, 13 marca

08:30

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

Warszawa, None, None
09:00

Sprawozdanie finansowe źródłem informacji o przedsiębiorstwie

  • Barbara Misterska-Dragan, Prezes Zarządu, Biegły Rewident, Misters Audytor Adviser Sp. z o.o.
  • istota i znaczenie sprawozdania finansowego w działalności firmy
  • kto odpowiada za sprawozdanie finansowe w firmie?
  • odpowiedzialność Zarządu i Rady Nadzorczej w zakresie ksiąg rachunkowych
  • elementy sprawozdania finansowego
  • obowiązki dotyczące rejestracji i publikacji sprawozdań
Warszawa, None, None
10:15

Przerwa na kawę

Warszawa, None, None
10:30

Bilans przedsiębiorstwa – co można z niego wyczytać?

  • Barbara Misterska-Dragan, Prezes Zarządu, Biegły Rewident, Misters Audytor Adviser Sp. z o.o.
  • do czego służy bilans?
  • jak czytać bilans?
  • konstrukcja bilansu
  • umiejętne wykorzystanie wiedzy zawartej w bilansie

Case Study: ANALIZA I INTERPRETACJA BILANSU

Warszawa, None, None
12:00

Rachunek zysków i strat – jak czytać i rozumieć?

  • Monika Hyra, Zastępca Dyrektora Ekonomiczno-Finansowego, Kierownik działu Controllingu
  • informacje uzyskiwane z rachunku zysków i strat
  • klasyfikacja kosztów i przychodów
  • treść i budowa rachunku zysków i strat w wariantach porównawczym i kalkulacyjnym
  • kategorie wyników i ich interpretacje
Warszawa, None, None
13:30

Przerwa na lunch

Warszawa, None, None
14:15

Rachunek przepływów pieniężnych - cash flow

  • dr Adam Chmielewski, Uniwersytet Warszawski
  • cash flow w ocenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa
  • wiarygodność rachunku przepływów pieniężnych
  • budowa i zawartość informacyjna rachunku przepływu pieniężnych
  • ocena przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej,
  • ocena przepływów pieniężnych z działalności inwestycyjnej i finansowej
  • wskaźniki do oceny kondycji oparte o dane z cash-flow

Case Study: Ocena kondycji spółki na bazie autentycznego rachunku przepływów pieniężnych

Warszawa, None, None
15:45

Ocena projektów inwestycyjnych

  • Tomasz Swaczyna, Wiceprezes, Kancelaria Doradztwa Ekonomicznego Sp. z o.o.

  • podstawowe czynniki wpływające na opłacalność projektów inwestycyjnych
  • wartość pieniądza w czasie jako parametr wpływający na opłacalność projektu
  • sposób pomiaru opłacalności projektów inwestycyjnych (miary proste i dyskontowane)
  • analiza wrażliwości najważniejszych czynników wpływających na opłacalność projektu
  • wpływ pozyskania dofinansowania na opłacalność projektu inwestycyjnego
  • ocena projektów inwestycyjnych związanych z odnawialnymi źródłami energii

Warszawa, None, None
17:30

Zakończenie warsztatów, wręczenie certyfikatów potwierdzających uczestnictwo

Warszawa, None, None

Prelegenci

  • dr Adam  Chmielewski

    dr Adam  Chmielewski

    Uniwersytet Warszawski
  • Monika Hyra

    Monika Hyra

    Zastępca Dyrektora Ekonomiczno-Finansowego, Kierownik działu Controllingu
  • Barbara Misterska-Dragan

    Barbara Misterska-Dragan

    Prezes Zarządu, Biegły Rewident, Misters Audytor Adviser Sp. z o.o.
  • Tomasz Swaczyna

    Tomasz Swaczyna

    Wiceprezes, Kancelaria Doradztwa Ekonomicznego Sp. z o.o.

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Magdalena Sokulska
Magdalena Sokulska

Project Manager

Miejsce

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Warszawa

1495 zł netto od 10 grudnia do 25 stycznia

Zarejestruj się