Grupy Kapitałowe 2022
ZarządzanieOnlineKonferencja
Grupy Kapitałowe 2022
Nowe regulacje / Dobre praktyki / Wymiana doświadczeń

Wstęp bezpłatny

Szukasz sprawdzonych, praktycznych informacji o funkcjonowaniu grup kapitałowych w nowych ramach prawnych? Chcesz się dowiedzieć, jak inni eksperci praktycznie rozwiązują złożone kwestie w swoich organizacjach? Skorzystaj z doświadczenia i wiedzy praktyków i dowiedz się, jak w wdrażać efektywne rozwiązania. Dołącz do kolejnej edycji konferencji Grupy Kapitałowe 2022.

Podczas wydarzenia wskażemy odpowiedzialność podmiotów i zarządów w ramach grupy kapitałowej, podpowiemy jak optymalnie wdrożyć zmiany prawne w praktykę działania w grupach kapitałowych, zaprezentujemy przykłady działań w obszarze compliance, audytu czy ryzyka w grupach kapitałowych.

Ponadto:

  • wyjaśnimy, czym są wiążące polecenia i czy można odmówić ich wykonania,
  • zaprezentujemy wieloaspektowe podejście do tematyki restrukturyzacji w grupie kapitałowej,
  • pokażemy nieprezentowane dotąd case studies z różnych firm.

Zapraszamy do udziału w konferencji, w tym niezwykle przełomowym i ważnym czasie dla grup kapitałowych, spotkanie w gronie ekspertów stanowi niezwykłą wartość i okazję do wymiany unikatowych doświadczeń.

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Przywitanie Uczestników -Ewelina Stęplewska, Kierownik Projektu, Puls Biznesu

    5 min

  • 09:00Relacje między spólkami grupy kapitałowej w kontekscie zmian prawnych

    • Mariusz Fistek LL.M.,  Dyrektor Naczelny ds. Korporacyjnych i Prawnych w KGHM Polska Miedź S.A.
    • Spółka matka i spółki zależne -efektywne relacje
    • Odpowiedzialnosc podmiotów i zarządów w ramach grupy kapitałowej 
    • Możliwości kontroli podmiotów zależnych
    • Dobre praktyki w zakresie nadzoru wlascicielskiego 

    50 min

  • 09:50Rada Nadzorcza w spółce i grupie kapitałowej

    • Filip Gorczyca,  Członek Zarządu Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych i Członek Rad Nadzorczych CCC, Ferro i Artifex Mundi
    • Karol Maciej Szymański,  Partner Zarządzający RKKW
    • Rozszerzone uprawnienia informacyjne rady nadzorczej
    • Grupa kapitałowa z perspektywy rady nadzorczej (w ramach „Grupy Spółek” i poza nią)
    • „Informatyzacja” pracy rady nadzorczej
    • Bieżący nadzór, czyli jak wykorzystywać komitety rady nadzorczej oraz indywidualną delegację
    • Doradca rady nadzorczej czy doradca spółki

    50 min

  • 10:40Audyt wewnętrzny w strukturze Grupy Kapitałowej

    • Olga Romanowicz-Mużacz,  Dyrektor Pionu Audytu Wewnętrznego, Grupa Kapitałowa Kredyt Inkaso
    •  Audyt wewnętrzny jako niezależna jednostka
    • Od kontrolera po przyjaciela. Audyt wewnętrzny jako partner i doradca
    • Dobre praktyki w zakresie audytu wewnętrznego w ramach grupy kapitałowej
    • Audyt wewnętrzny a nadzór właścicielski


     

    30 min

  • 11:10Przerwa

    15 min

  • 11:25Restrukturyzacja w grupie kapitałowej

    • Marek Szydłowski,  Dyrektor Biura Prawnego Grupy Komputronik
    • Wpływ niewypłacalności spółki na grupę kapitałową
    • Rozliczenia wewnątrz grupy kapitałowej
    • Możliwości wykorzystania grupy kapitałowej do finansowania
    • Zarządzanie grupą kapitałową przez spółkę w restrukturyzacji

    50 min

  • 12:15Zarządzanie ryzykiem w grupie kapitałowej

    • Maciej Schab,  Menedżer, doradca biznesowy, trener i wykładowca akademicki
    • Po co Grupie Kapitałowej Menedżer Ryzyka?
    • Kultura i dojrzałość organizacyjna – jak skutecznie (u)osadzić ryzyko w Grupie
    • Strategia współpracy z interesariuszami

    45 min

  • 13:00Komunikacja w grupie kapitałowej z perspektywy działu nadzoru właścicielskiego udziałowca

    • Justyna Zabraniak,  Specjalista ds. Nadzoru Właścicielskiego, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A
    • Efektywna komunikacja pomiędzy spółkami grupy jednym z gwarantów dobrze

    funkcjonującego nadzoru właścicielskiego

    • Skuteczne formy i sposoby przekazywania informacji
    • Dobre praktyki i praktyczne wskazówki
    • Podstawowe błędy w komunikacji w grupach kapitałowych

    40 min

  • 13:40Przerwa

    30 min

  • 14:10Wiażące polecenia w ramach grupy kapitałowej

    • dr Filip Ostrowski,  Dyrektor Biura ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Aktywów Państwowych
    • Osoby uprawnione do przekazywania wiążących poleceń
    • Forma i tryb przekazywania skutecznych poleceń
    • Zasady i regulacje dotyczące odmowy wykonania polecenia
    • Dobre praktyki w zakresie odpowiedzialności w grupie kapitałowej 

    40 min

  • 14:50RODO w grupie kapitałowej

    • Konrad Dobrowolski,  Product Legal Counsel OLX Europe
    • Najważniejsze obszary stosowania RODO w kontekście procesów biznesowych grup

    kapitałowych

    • Efektywne podejście do stosowania przepisów prawa ochrony danych osobowych –

    wyzwania, szanse, największe problemy oraz kierunkowe propozycje wdrożenia

    nowych, skutecznych mechanizmów pozwalających osiągać zamierzone cele

    • RODO w marketingu, rozwoju produktów i zarządzaniu projektami – praktyczne

    porady

    • Zwięzły przewodnik – praktyczne podejście do wdrożenia nowej usługi lub

    produktu

    40 min

  • 15:30Przerwa

    10 min

  • 15:40Dobre praktyki w zakresie compliance w grupie kapitałowej

    • Radosław Lewandowski,  Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji, Rzecznik Etyki Grupy Kapitałowej PKP Energetyka
    • Jak zapewnić zgodność z prawem i regulacjami w całej grupie kapitałowej i jak zainteresować organizację tematami compliance?
    • Jak doskonalić proces zapewnienia zgodności w grupach kapitałowych?
    • Ścisła współpraca zarządzania ryzykiem i compliance jako element synergii zapewniający zgodność
    • Realizacja standardów etyki grupy kapitałowej jako element zapewniania poprawnego funkcjonowania compliance


    40 min

  • 16:20Zmiany podatkowe istotne z punktu widzenia grup kapitałowych

    • Michał Zdyb,  Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego TAXWISE, doradca podatkowy
    • Minimalny CIT 
    • Grupowanie dla celów VAT 
    • Opcja opodatkowania VAT działalności finansowej
    • Zmiany w zakresie kosztów finansowania 

    40 min

  • 17:00Zakończenie konferencji

Konrad Dobrowolski

Konrad Dobrowolski

Product Legal Counsel OLX Europe

Specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa nowych technologii i prawa Internetu. Swoje kompetencje i doświadczenie zdobywał jako adwokat zarządzający projektami zespołów Technologii, Mediów i Telekomunikacji w międzynarodowych kancelariach prawnych. W trakcie swojej kariery zajmował się kompleksowymi wdrożeniami przepisów Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych (RODO) dla największych polskich i zagranicznych grup kapitałowych oraz doradzał przy wdrożeniu skutecznych mechanizmów zarządzania aktywami w postaci danych osobowych. Aktualnie zajmuje pozycję Product Legal Counsel europejskiego zespołu prawnego OLX Group i jest odpowiedzialny za rozwój, utrzymanie i zapewnienie zgodności produktów z najnowszymi regulacjami dotyczącymi branży e-commerce. Zwolennik pragmatycznego podejścia do stosowania przepisów prawa ochrony danych i wykorzystywania potencjału informacji do budowania pozycji rynkowej i wyznaczania nowych kierunków rozwoju biznesu.

Filip Gorczyca

Filip Gorczyca

Członek Zarządu Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych i Członek Rad Nadzorczych CCC, Ferro i Artifex Mundi

Przewodniczący Komitetu Audytu CCC oraz Członek Komitetów Audytu Ferro i Artifex Mundi. W latach 2020-2021 Członek Rady Nadzorczej Protektor, a w latach 2017-2019 Przewodniczący Rady Nadzorczej i Członek Komitetu Audytu Money Makers TFI (obecnie Alior TFI). W latach 2020-2021 Członek Zarządu Luma Holding. W latach 2017-2019 Wiceprezes Zarządu i CFO Alior Banku. Wcześniej, w latach 2016-2017, pełnił funkcję Senior Investment Director w Grupie Medicover, gdzie odpowiadał m.in. za pierwszą ofertę publiczną akcji zakończoną debiutem na Giełdzie w Sztokholmie. W latach 2004-2016 był związany z międzynarodową firmą doradczą PwC, gdzie od 2011 r., jako Wicedyrektor, odpowiadał za usługi w zakresie rynków kapitałowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest absolwentem programów menedżerskich na Harvard Business School i Singularity University oraz kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej. Posiada uprawnienia biegłego rewidenta oraz certyfikat ACCA (FCCA).

Radosław Lewandowski

Radosław Lewandowski

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji, Rzecznik Etyki Grupy Kapitałowej PKP Energetyka

Odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem korporacyjnym, rynkowym oraz kredytowym, analizę ryzyk kontraktowych, a także za wdrożenie i ciągły rozwój funkcji compliance w Grupie Kapitałowej PKP Energetyka. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem oraz compliance w sektorze kolejowym i energetycznym. Absolwent Politechniki Gdańskiej, studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w zakresie audytu śledczego. Certyfikowany Menedżer Ryzyka oraz Certyfikowany Compliance Officer.

Filip Ostrowski

dr Filip Ostrowski

Dyrektor Biura ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Aktywów Państwowych

Absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończył również prawo i zarządzanie na Uniwersytecie w Aberdeen w Wielkiej Brytanii. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując dla warszawskiego biura międzynarodowej kancelarii prawnej, następnie był zatrudniony na stanowisku menadżerskim w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie S.A. Obecnie jest Dyrektorem Biura ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Aktywów Państwowych, gdzie odpowiada m.in. za prace nad nowelizacją Kodeksu spółek handlowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w zasiadaniu w radach nadzorczych. Autor publikacji z obszaru prawa spółek i regulacji sektorowych.

Olga Romanowicz-Mużacz

Olga Romanowicz-Mużacz

Dyrektor Pionu Audytu Wewnętrznego, Grupa Kapitałowa Kredyt Inkaso

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego, kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem zdobyte w trakcie pracy w kilku międzynarodowych instytucjach finansowych. Od ponad 5 lat kieruje Pionem Audytu Wewnętrznego w spółkach Grupy Kapitałowej Kredyt Inkaso. Zdobyte doświadczenie obejmuje m.in. wdrożenie funkcji audytu wewnętrznego, zarządzanie audytami wszystkich kluczowych procesów jak również udział w audytach Spółek zależnych. Prowadzi projekty doradcze mające na celu wsparcie organizacji w rozwoju procesów biznesowych. Ukończyła studia Executive MBA, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku prawo i studiów podyplomowych na kierunku audyt i kontrola wewnętrzna.

Marek Szydłowski

Marek Szydłowski

Dyrektor Biura Prawnego Grupy Komputronik

Od czerwca 2020 roku Dyrektor Biura Prawnego Grupy Komputronik (w tym spółek Komputronik S.A. w restrukturyzacji i Komputronik Biznes Sp. z o.o. w restrukturyzacji), jest radcą prawnym, specjalizującym się w tych dziedzinach prawa, które dotyczą funkcjonowania przedsiębiorstw sektora mediów, a w szczególności w prawie autorskim, prawie reklamy i prawie Internetu. Posiada również szeroką wiedzę z zakresu prawa spółek, prawa rynków kapitałowych i prawa pracy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1995). W roku 2001 został wpisany na listę radców prawnych, a w roku 2003 ukończył z wyróżnieniem studia Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. W latach 1993–1995 pracował w dziale prawno-podatkowym międzynarodowej firmy doradczej Coopers & Lybrand (obecnie część PricewaterhouseCoopers), gdzie zajmował się początkowo doradztwem podatkowym, a następnie doradztwem prawnym w zakresie prawa spółek, prawa fuzji i przejęć i prawa papierów wartościowych. W latach 1995-2000 był prawnikiem w kancelarii CMS Cameron McKenna w Warszawie, gdzie doradzał klientom głównie w zakresie prawa spółek, prawa fuzji i przejęć, prawa papierów wartościowych i prawa bankowego. W latach 2000-2002 był dyrektorem ds. prawnych i członkiem zarządu spółki Provident Polska S.A., zajmującej się udzielaniem pożyczek pieniężnych. Oprócz zorganizowania i prowadzenia działu prawnego spółki nadzorował również dział windykacji. Od 2002 roku do 2009 roku dyrektor działu prawnego w Agorze SA, gdzie zorganizował i prowadził około 10-osobowy dział prawny, doradzał zarządowi spółki w sprawach strategicznych, uczestniczył we wszystkich dokonanych lub projektowanych transakcjach akwizycyjnych i joint venture, jak również reprezentował spółkę w działaniach z dziedziny public affairs. Odpowiadał przed zarządem spółki za realizację obowiązków informacyjnych spółki publicznej, jak również za nadzór lub prowadzenie najistotniejszych procesów sądowych w spółce. W latach 2005–2009 był wiceprezesem zarządu Fundacji Agory, organizacji pożytku publicznego zajmującej się prowadzeniem działalności charytatywnej w imieniu grupy Agory. W latach 2007–2009 był przedstawicielem Izby Wydawców Prasy w zarządzie Europejskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet (ENPA), zrzeszającego izby wydawców prasy z 25 krajów europejskich i zajmującego się obroną interesów wydawców gazet na forach instytucji europejskich i organizacji międzynarodowych, między innymi w odniesieniu do propozycji legislacyjnych zgłaszanych przez instytucje Unii Europejskiej. W latach 2009 – 2013 jako Of Counsel kierował praktyką prawa TMT i ochrony danych osobowych w kancelarii Wardyński i Wspólnicy. W latach 2010 – 2013 był członkiem Komisji Prawa Autorskiego, a począwszy od czerwca 2013 roku do marca 2019 roku był głównym prawnikiem w Grupie TVN, a od października 2016 roku również członkiem zarządu TVN S.A., nadzorującym oprócz działu prawnego również dział bezpieczeństwa informacji i audytu wewnętrznego, jednocześnie zajmując się obszarami compliance i government affairs. Jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, a także członkiem Rady Głównej Konfederacji Lewiatan. Był również członkiem i wiceprezesem Rady Dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Od października 2011 został wpisany na Listę Ekspertów Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji jako ekspert ds. rynku mediów elektronicznych.

Karol Maciej Szymański

Karol Maciej Szymański

Partner Zarządzający RKKW

Ekspert skoncentrowany na praktycznych aspektach prawa handlowego, prawa rynku kapitałowego oraz sporach korporacyjnych. Posiada przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. tytuł Certyfikowanego Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu o nr 9/2014. Recommended Lawyer by Legal 500 EMEA 2021 w obszarze Private Client. Ekspert Zespołu do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych oraz Zespołu do spraw prawa koncernowego wchodzących w skład Komisji do spraw reformy nadzoru właścicielskiego powołanej przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Współautor nowelizacji Kodeksu spółek handlowych z 2020 r. w zakresie zdalnych posiedzeń rad nadzorczych i zarządów oraz e-zgromadzeń właścicielskich. Współautor projektu tzw. dużej nowelizacji Kodeksu spółek handlowych z 2020 r. dot. prawa grup spółek („holdingowego”) oraz poprawy efektywności rad nadzorczych. Doradza przy transakcjach dokonywanych w ramach rynku publicznego, wrogich oraz przyjaznych przejęciach. Uczestnik wielu projektów reorganizacyjnych związanych ze zmianą schematów funkcjonowania rozbudowanych grup kapitałowych, w których istotne pozycje zajmowały spółki publiczne. Od lat piastuje funkcje członka rad nadzorczych (w tym komitetu audytu) emitentów papierów wartościowych dopuszczonych lub wprowadzonych do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., zajmujących się działalnością gospodarczą z zakresu różnych branż. Pełnił funkcję członka Zarządu (interim managera) w podmiocie dominującym międzynarodowej grupy kapitałowej z branży zarządzania zasobami ludzkimi o rocznych przychodach w wysokości ok. 0,5 mld zł. Autor, a także współautor, publikacji poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa rynku kapitałowego. Wykładowca podczas wielu konferencji i seminariów poświęconych prawu gospodarczemu.

Justyna Zabraniak

Justyna Zabraniak

Specjalista ds. Nadzoru Właścicielskiego, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A

Od 2016 r. zawodowo związana z firmą Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty ds. Nadzoru Właścicielskiego, pracując w Dziale Controllingu i Analiz. Posiada praktyczne doświadczenie w stosowaniu prawa spółek handlowych oraz przepisów prawa korporacyjnego. Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydziału Dowodzenia i Operacji Morskich Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach Administracja Bezpieczeństwa Informacji organizowanych przez Akademię Marynarki Wojennej w Gdyni oraz Studiów Prawno-Menedżerskich prowadzonych na Politechnice Gdańskiej.

Michał Zdyb

Michał Zdyb

Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego TAXWISE, doradca podatkowy

Posiada 16 lat doświadczenia zawodowego zdobytego m.in. w firmach konsultingowych z tzw. Wielkiej Czwórki oraz w spółkach giełdowych. Michał jest autorem ponad stu publikacji podatkowych w prasie fachowej (Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Przegląd Podatkowy, Prawo i Podatki), w tym dwóch książek wydanych przez wydawnictwo Difin: Międzynarodowe Prawo Podatkowe oraz Oddziały i przedstawicielstwa podmiotów zagranicznych w Polsce. Michał jest doświadczonym trenerem z zakresu prawa podatkowego (przeprowadził ponad 50 szkoleń podatkowych) oraz wykładowcą akademickim (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską na temat dysfunkcyjności umów o unikaniu podwójnego opodatkowania na tle zjawiska treaty shopping.

Mariusz Fistek  LL.M.

Mariusz Fistek LL.M.

Dyrektor Naczelny ds. Korporacyjnych i Prawnych w KGHM Polska Miedź S.A.

Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie; do 2020 r. członek Komisji ds. Wykonywania Zawodu Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Aktualnie Członek Okręgowego Zespołu Wizytatorów OIRP w Warszawie. Mec. Fistek uzyskał tytuł Executive Master of Business Administration (MBA) w Apsley Business School of London i Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. W 2018 r. został nagrodzony medalem w uznaniu zaangażowania w działalność na rzecz samorządu radcowskiego; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył Centrum Prawa Amerykańskiego, które jest wspólną inicjatywą Wydziału Prawa stanowego Uniwersytetu Floryda i Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2011 r. ukończył studia prawnicze (Master in Law and IT) na Uniwersytecie w Sztokholmie z prawa międzynarodowego i technologii informatycznych uzyskując stopień naukowy LL.M. Brał udział jako arbiter na prestiżowym konkursie arbitrażowym „The Annual Willem C. VIS International Commercial Arbitration Moot” we Wiedniu. Mec. Fistek jest wpisany na listę arbitrów Sądu Arbitrażowego przy Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców Rzeczoznawców (SIDiR) oraz na listę mediatorów SIDiR. Prowadzi szkolenia jako trener oraz zajęcia edukacyjne dla studentów studiów podyplomowych, środowisk prawniczych oraz kadry zarządzającej. Mec. Mariusz Fistek w latach 2014 - 2020 pracował jako radca prawny w Biurze Prawnym i Nadzoru Właścicielskiego Poczty Polskiej S.A., a następnie w Biurze Prawnym PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Nadto, w przeszłości związany współpracą z kancelarią międzynarodową i krajowymi. Mec. Mariusz Fistek reprezentuje podmioty gospodarcze (posiada doświadczenie w obsłudze instytucji oraz spółek Skarbu Państwa) oraz osoby fizyczne w postępowaniach cywilnych i administracyjnych przed sądami i organami państwowymi, doradza w zakresie prawa cywilnego oraz prawa gospodarczego, budowlanego, energetycznego oraz prawa pracy. Posiada doświadczenie procesowe przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Specjalizuje się w sporach z zakresu szeroko rozumianego prawa gospodarczego oraz cywilnego. Mec. Mariusz Fistek zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki ENEA S.A. Jest uczestnikiem wielu konferencji krajowych i międzynarodowych (m.in. brał udział w Grupie Roboczej UNCITRAL przy Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku). Mec. Mariusz Fistek posługuje się językiem angielski (w tym terminologią prawniczą posiada certyfikat TOLES).

Maciej Schab

Maciej Schab

Menedżer, doradca biznesowy, trener i wykładowca akademicki

Absolwent Prawa i Nauk Politycznych, oraz studiów podyplomowych Master of Business Administration i Zarządzanie Produkcją. Posiada 20 lat doświadczenia doradczego i trenerskiego w obszarach zarządzania, sprzedaży i prawnych aspektów działalności przedsiębiorstw. Kierował Krakowskim Oddziałem Federacji Konsumentów. W międzynarodowej korporacji finansowej odpowiadał za koordynację działań audytowych i wsparcia sprzedaży. Był prezesem zarządu spółek w giełdowej grupie kapitałowej. Pełnił także funkcję prokurenta i dyrektora handlowego w jednej z największych spółek przemysłowych w Polsce, gdzie odpowiadał m.in. za kierowanie działami sprzedaży, zakupów, magazynem oraz marketingiem. Opracowywał i realizował plany związane z rozwojem strategicznym przedsiębiorstwa i restrukturyzacją operacyjną. W ramach projektów wspierał rozwój małych i średnich przedsiębiorstw jako doradca w zakresie opracowywania biznesplanów rozwojowych i analiz strategicznych. Jest autorem kilku artykułów na temat wdrażania zmian w organizacji i rozwoju przedsiębiorstw. Wykładowca przedmiotów biznesowych m.in. na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, gdzie jest doktorantem oraz studiów Executive Master of Business Administration Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu Politechniki Krakowskiej.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]