XI Forum Compliance Officer
ZarządzanieWarszawaForum
 ‑ 
Dokładny adres podamy wkrótce
 ‑ 
XI Forum Compliance Officer
XI Forum Compliance Officer
Compliance. Zasady, które chronią. Wartość, która pomaga rosnąć

2395 zł netto do 

2695 zł netto do 

3095 zł netto do 

XI Forum Compliance Officer. Ewolucja roli, strategia i autorytet w nowej rzeczywistości biznesowej. Funkcja Compliance Officera przechodzi fundamentalną transformację - od strażnika zasad ewoluuje w stronę strategicznego pratnera wartości i bezpieczeństwa organizacji. To ewolucja wymagająca bieżącej aktualizacji wiedzy, budowania autorytetu oraz realnego wpływu na decyzje biznesowe.

Już po raz jedenasty mamy zaszczyt zaprosić Państwa na Forum Compliance Officer – wydarzenie, które od ponad dekady wyznacza standardy i integruje polskie środowisko compliance. Tegoroczna edycja, pod hasłem: Compliance. Zasady, które chronią. Wartość, która pomaga rosnąć jest odpowiedzią na największe wyzwania, stojące dziś przed ekspertami ds. zgodności.

Rozumiemy poczucie presji i osamotnienia w obliczu lawiny nowych regulacji z obszarów AI, ESG czy cyberbezpieczeństwa. Wiemy, jak trudno jest sprostać oczekiwaniom zarządów, często przy ograniczonych zasobach.

Program XI Forum został zaprojektowany tak, by dostarczyć Państwu wiedzę, ale gotowe narzędzia do transformacji swojej funkcji.

Co wyróżnia XI Forum Compliance Officer?

  • Mocno praktyczny wymiar: przygotowaliśmy na intensywne, interaktywne formaty. Praktyczne warsztaty oraz sesja roundtables stwarzają okazje do wymiany doświadczeń oraz poznania rozwiązań gotowych do natychmiastowego wdrożenia
  • Zderzenie perspektyw: panele dyskusyjne, warsztaty, dyskusje i prelekcje łączą różne punkty widzenia. To unikalna szansa, by zyskać szeroki obraz omawianych problemów
  • Holistyczne i zbalansowane podejście: program w unikalny sposób łączy „twardą” wiedzę o regulacjach i kluczowe kompetencje „miękkie” w zakresie budowania wpływu, komunikacji i osobistej odporności psychicznej

Dołącz do grona czołowych praktyków i ekspertów z całej Polski. Spotkajmy się, aby wymieniać doświadczenia, dyskutować o kluczowych wyzwaniach i wspólnie wyznaczać kierunki rozwoju dla polskiego compliance. Poznaj pełną zawartość programu i dołącz do nas. Wypełnij formularz rejestracyjny, aby zapewnić sobie miejsce.

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:20Rejestracja, poranna kawa

    Zapraszamy do rejestracji po odbiór identyfikatorów. A później na kawę, herbatę, przekąski, zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestniczkami konferencji.

  • 09:05Powitanie organizatora

    • Barbara Dąbrowska,  project manager, Puls Biznesu

    Krótka instrukcja organizacyjna, omówienie zasad sesji i planu dnia.

  • 09:15Panel dyskusyjny: Compliance jako partner biznesowy. Jak zdobyć zaufanie i budżet od zarządu?

    • Tomasz Kozak,  wiceprezes zarządu, Profbud
    • Izabela Kozłowska,  dyrektor Działu Compliance, Polenergia
    • Adam Rommel,  dyrektor ethics&compliance EMEA, TD SYNNEX
    • Jakie konkretne działania i zmiany w komunikacji pozwalają odpowiednio spozycjonować funkcję compliance w organizacji?
    • Jak przełożyć ryzyka i wymogi regulacyjne na mierzalne wskaźniki biznesowe (KPI), ROI z inwestycji w compliance i argumenty dotyczące realnej przewagi konkurencyjnej?
    • Jak pozyskiwać sojuszników w innych działach (finanse, sprzedaż, IT)? Gdzie szukać "szybkich zwycięstw", które budują zaufanie i namacalnie pokazują wartość compliance?
    • Jak przygotować i obronić „plan rozwoju” działu compliance? Praktyczne wskazówki dotyczące argumentacji za zwiększeniem zespołu, zakupem nowej technologii czy rozszerzeniem programu szkoleń
  • 10:10Compliance Management System (CMS) w praktyce. Jak zbudować skuteczny system i udowodnić jego wartość?

    • Ewelina Majewska-Frąckowiak,  dyrektor Pionu Zarządzania Zgodnością, PPF HASCO-LEK
    • Czym jest (a czym nie jest) CMS? 
    • Budowa od podstaw skutecznego CMS
    • Jak wykorzystać dane, technologię i nauki behawioralne, aby CMS nie tylko reagował na problemy, ale im zapobiegał
    • Jak udowodnić wartość CMS zarządowi i biznesowi? Jak przekładać działania compliance na konkretne wskaźniki biznesowe (KPI), mówić językiem korzyści i udowodnić, że compliance to inwestycja
  • 10:55Sesja networkingowa

  • 11:05Przerwa kawowa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i dalsze rozmowy i wymianę doświadczeń z innymi uczestniczkami konferencji

  • 11:35Cybersecurity jako element ładu korporacyjnego. Obowiązki zarządu i praktyka wdrożeń regulacyjnych

    • Katarzyna Saganowska,  risk & compliance expert, Make Your Compliance Easier
    • Radosław Podgórski,  audytor, TUV-Nord Polska
    • Jak przekonać Zarząd, że cyberodporność musi się stać elementem strategii firmy, a nie tylko zadaniem IT?
    • Jak budować świadomość w organizacji, żeby kwestie bezpieczeństwa były tak oczywiste i widziane jako realne wsparcie jej rozwoju?
    • Jak zweryfikować czy organizacja realnie wypełnia obowiązki nadzorcze wynikające z kluczowych regulacji i standardów oraz jak udokumentować to na potrzeby audytu?
    • Jak przełożyć techniczną ocenę ryzyka na zrozumiały dla zarządu rejestr ryzyk compliance i operacyjnych? 
    • Jak zespoły compliance i bezpieczeństwa powinny współpracować, aby czerpać z własnych doświadczeń i wspierać kulturę bezpieczeństwa w organizacji? 
    • Jakie zapisy i dowody są niezbędne w umowach z dostawcami kluczowych systemów IT ?
    • Czy outsourcing zadań z obszarów compliance i bezpieczeństwa to właściwa decyzja ?
  • 12:20AI cichy gracz w organizacji - zgodność, zarządzanie i shadow AI

    • Barbara Głowala,  legal&compliance lead, Elitmind
    • Krajobraz AI - trendy w adopcji AI, kluczowe regulacje i standardy
    • Zasady odpowiedzialnego AI w szybko zmieniającym się otoczeniu technologicznym
    • Wyzwania zgodności w AI - shadow AI, nieautoryzowane/niezarządzane narzędzia AI, ryzyka dla zgodności i bezpieczeństwa, strategie wykrywania i narzędzia monitorujące
    • Sesja pytań i odpowiedzi
  • 13:05Zarządzanie Ryzykiem Sankcyjnym 2026. Fundamenty skutecznego programu zgodności

    • Marcin Łukowski,  founder, ET CAETERA Sanctions & Trade Compliance
    • 4 lata od największego wzrostu dynamiki sankcyjnej z punktu widzenia przedsiębiorstw: podsumowania i trendy na przyszłość
    • Perspektywa EU, US, UK oraz nowych aktorów stosujących sankcje
    • Lessons learned: Niezbędne elementy kompleksowego systemu zarządzania ryzykiem sankcyjnym
  • 14:00Przerwa na lunch

  • 15.00 Warsztaty. Każdy warsztat odbywa się równolegle – zapraszamy do wybrania jednej z poniższych propozycji

  • 15:00Warsztat: Ryzyka związane z AI

    • Marcin Czapiewski,  chief risk& compliance officer, Bank of New York Polska

    Część teoretyczna - w nawiązaniu do prelekcji o AI:

    • Omówienie, jak identyfikować i oceniać kluczowe obszary ryzyka: dyskryminację i stronniczość danych, brak transparentności, wymogi dotyczące ludzkiego nadzoru, cyberbezpieczeństwo oraz zgodność z RODO

    Część praktyczna

  • 15:00Warsztat AML

    Część teoretyczna

    • Kluczowe, praktyczne skutki wdrożenia pakietu AMLA

    Część praktyczna

  • 15:00Warsztat ESG: CSDDD a wiarygodna komunikacja

    Część teoretyczna

    • Prezentacja kluczowych obowiązków wynikających z dyrektywy CSDDD – kogo dotyczy, jakie są progi i terminy
    • Praktyczne ramy do mapowania i oceny ryzyka w łańcuchu wartości
    • Ryzyko "greenwashingu", „socialwashingu” oraz „ethicswashingu”

    Cześć praktyczna

    Jak rozpoznać greenwashing – przykłady rynkowe z każdego rodzaju (greenwashing, socialwashing, ethicswashing) - wskaż czy i jeśli tak to gdzie występuje „washing”.

  • 15:00Warsztat: HR & Compliance

    • Andrzej Orzechowski,  adwokat, partner w kancelarii Zawirska Ruszczyk

    Część teoretyczna

    • Wpływ nowych regulacji (m.in. o jawności wynagrodzeń, zmian w kodeksie pracy w np. kontekście mobbingu) i trendów (bezpieczeństwo psychologiczne) na postępowania wyjaśniające w firmie. Jak szacować ryzyko w sprawach pracowniczych.
    • Modelowy proces prowadzenia spraw dotyczących mobbingu czy dyskryminacji, z uwzględnieniem rozgraniczenia ról i odpowiedzialności między Compliance a HR

    Część praktyczna

    Rozwiązanie przykładowych case’ów i ich omówienie w grupach uczestników, zarówno w zakresie mobbingu i dyskryminacji, jak i jawności wynagrodzeń.

  • 17:00Zakończenie pierwszego dnia konferencji

  • 08:30Rejestracja uczestników

    Poranna kawa i rozmowy

  • 09:00Powitanie organizatora

    • Barbara Dąbrowska,  project manager, Puls Biznesu

    Krótka instrukcja organizacyjna, omówienie zasad sesji i planu dnia

  • 09:05Jak zaprojektować zasady dla ludzi - Kodeks Etyki, który działa

    • Jakub Niemoczyński,  radca prawny, compliance officer, Kancelaria Kopeć & Zaborowski
    • Jak pisać kodeksy i procedury, które są proste, zrozumiałe i realnie pomagają w podejmowaniu decyzji?
    • Przykłady, które można zastosować w komunikacji i procesach, promujące właściwe zachowania
    • Skuteczne wdrożenie i utrwalenie zasad etycznych w organizacji
  • 09:45Panel Dyskusyjny: Ustawa o sygnalistach rok później. Bilans zysków, strat i niewykorzystanych szans

    • Moderator: Jakub Niemoczyński,  radca prawny, compliance officer, Kancelaria Kopeć & Zaborowski
    • Paulina Polanowicz,  group compliance officer, Grupa Brose Sitech
    • Konrad Sędkiewicz,  compliance officer, Respect Energy Holding
    • Dlaczego systemy nie działają?
    • Dlaczego pracownicy boją się zgłaszać/anonimowość/brak poczucia sprawstwa/brak bezpieczeństwa psychologicznego/nie wiedzą gdzie/nie wiedzą jak/nie wiedzą, jakie konsekwencje i dla kogo/nie wiedzą, co zgłaszać?
    • Jak naprawić błędy komunikacyjne/procedury zgłoszeń/postępowań wyjaśniających aby zwiększyć szansę na zadziałanie systemu w organizacji?
  • 10:35Jak unikać kosztownych błędów w śledztwach wewnętrznych?

    • Jak odróżnić realny problem od "szumu" i podjąć trafną decyzję o dalszych działaniach?
    • Jak skutecznie pozyskać dane z e-maili i komunikatorów, nie łamiąc przy tym prawa (RODO) i nie alarmując całej organizacji?
    • Jak zadawać pytania, by poznać fakty, unikając jednocześnie oskarżeń o mobbing, presję czy stronniczość?
    • Jak zaraportować sprawę zarządowi i przekuć ją w wartościowe działania naprawcze, nawet, gdy sprawa nie jest oczywista?
  • 11:15Przerwa kawowa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i rozmowy i wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji

  • 11:45Wprowadzenie do SESJI ROUND TABLES (stoliki dyskusyjne)

    • Moderatorka: Barbara Dąbrowska,  project manager, Puls Biznesu

    SESJA ROUNDTABLE - otwarta dyskusja w małych grupach (kilka/kilkanaście osób), składających się z uczestników konferencji i moderatora, na temat przypisany do danego miejsca dyskusji. Każdy z uczestników konferencji może brać udział w dwóch kolejnych dyskusjach

    • Czas przeznaczony na dyskusję przy stolikach
    • Zasady dyskusji w ramach grup dyskusyjnych
    • Przedstawienie moderatorów oraz prezentacja zagadnień
  • 12:00SESJE ROUND TABLES I i II - wymiana doświadczeń

    1. #RYZYKO Temat dyskusji: Ocena ryzyka w praktyce

    • Jakich narzędzi używacie i jakich błędów należy uniknąć na starcie? Jak zbudować i zwizualizować mapę ryzyka, która stanie się realnym narzędziem do planowania działań i rozmowy z zarządem?

    Dla kogo: Dla osób, które stoją przed zadaniem stworzenia pierwszej mapy ryzyka lub czują, że ich obecny proces jest zbyt skomplikowany i nieefektywny, dla tych, którzy szukają sprawdzonych szablonów i chcą uniknąć typowych błędów początkujących.


    2. #PROCES KOMUNIKACJI Temat dyskusji: Od procedury do praktyki

    Aleksandra Gwiazdowska-Czyżo, head of legal and compliance, Trend Glass

    • Jak wdrażacie i komunikujecie nowe zasady? Jak sprawiacie, by ludzie znali procedury, rozumieli,

    akceptowali i pamiętali o nich? Przyjrzymy się też formie procedury. Zastanowimy się, jak tworzyć rozwiązania, które są proste i intuicyjne, a pracownicy korzystają z nich

    • naturalnie w swoim procesie pracy.

    Dla kogo: Dla osób, które zmagają się z oporem pracowników, problemem z zapamiętywaniem i stosowaniem przez pracowników zasad/procedur. Dla osób, które chcą budować kulturę compliance opartą na prostym języku i zrozumiałych zasadach, zamiast tworzyć skomplikowane dokumenty. Dla tych, którzy chcą nauczyć się myśleć jak „product manager” w compliance – projektując procesy i komunikację tak, by były przyjazne użytkownikowi i wspierały codzienną pracę.


    3. #WERYFIKACJA KONTRAHENTA Temat dyskusji: Due Diligence przy ograniczonym budżecie

    • Jakie darmowe narzędzia i techniki stosujecie do weryfikacji informacji o kontrahentach, beneficjentach rzeczywistych czy stronach w postępowaniach wewnętrznych?

    Dla kogo: Dla specjalistów ds. compliance, AML i audytu, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności dochodzeniowe, dla osób, które muszą zapewnić skuteczny proces weryfikacji, nie dysponując budżetem na zautomatyzowane systemy.


    4. #DANE i WARTOŚĆ BIZNESOWA Temat dyskusji: Mierzenie skuteczności compliance

    • Wymienimy się doświadczeniami jakie mierzalne wskaźniki (KPIs/KRIs) pozwalają przejść od raportowania o aktywnościach (np. "liczba szkoleń") do raportowania o skuteczności (np. "spadek liczby incydentów") i realnym ograniczaniu ryzyka? Jakie wskaźniki prezentujecie zarządom, aby pokazać wartość swojej pracy?

    Dla kogo: Dla oficerów compliance, którzy chcą uzasadnić swój budżet, udowodnić swoją wartość i podejmować decyzje w oparciu o dane, dla osób przygotowujących raporty dla zarządu i szukających inspiracji, jak w sposób zrozumiały dla biznesu pokazać efektywność swoich działań.


    5. #ORGANIZACJA I STRUKTURA COMPLIANCE Temat dyskusji: Jak zbudować zespół, zdobyć budżet i autorytet w firmie? 

    • Jak budujecie zespół, jak wzmacniacie dział compliance? Porozmawiamy jak umiejscowienie w strukturze, ustalenie budżetu i etatów, zdefiniowanie realnego obszaru do działania, odpowiedzialności i uprawnień pomoże osadzić dział compliance w strukturze organizacji.

    Dla kogo: Dla oficerów compliance, którzy tworzą funkcję od zera, działają w pojedynkę ("one-man band") i chcą zbudować zespół, lub kierują małymi działami i walczą o większe zasoby oraz silniejszą pozycję w organizacji.


    6. #NARZĘDZIA AI W PRACY COMPLIANCE Temat dyskusji: Narzędzia AI przydatne w compliance

    • Jakich konkretnie narzędzi AI możemy użyć jutro w pracy, aby zautomatyzować analizę dokumentów, usprawnić monitoring i szybciej tworzyć treści, robiąc to w sposób bezpieczny?

    Dla kogo: Dla wszystkich praktyków compliance, którzy szukają konkretnych, sprawdzonych narzędzi AI do automatyzacji i usprawnienia codziennych zadań oraz chcą wymienić się doświadczeniami z ich używania


    7. #EDUKACJA PRACOWNIKÓW Temat dyskusji: Innowacje w szkoleniach compliance

    • Jakie nowoczesne formaty szkoleń i jakie narzędzia wykorzystujecie, by przekazywać wiedzę z obszaru compliance pracownikom w zrozumiały i łatwy do zapamiętania sposób?

    Dla kogo: Dla oficerów compliance odpowiedzialnych za budowanie świadomości i kultury compliance w organizacji, którzy szukają sprawdzonych pomysłów na zwiększenie zaangażowania pracowników w tematykę zgodności.


    8. #ZARZĄDZANIE RYZYKIEM NADUŻYĆ Temat dyskusji: Program Antykorupcyjny 2.0. 

    • Jakie elementy, oprócz samej polityki, zawieracie w systemie antykorupcyjnym? Jak zwiększacie skuteczność działań antykorupcyjnych – od oceny ryzyka, przez zaangażowanie zarządu, po realne mechanizmy kontrolne?

    Dla kogo: Dla oficerów compliance odpowiedzialnych za przeciwdziałanie korupcji i nadużyciom, którzy chcą wznieść swój system na wyższy poziom lub budują go od podstaw lub czują, że ich obecna procedura antykorupcyjna jest tylko "dokumentem na półce".

  • 13:15Podsumowanie sesji round tables

    • Moderatorka: Barbara Dąbrowska,  project manager, Puls Biznesu

    Moderatorki i moderatorzy prowadzący dyskusje w poszczególnych stolikach podsumują na scenie wnioski z rozmów.

  • 14:00Przerwa na lunch

  • 15:00Compliance na sterydach - jak ogarniać mądrzej i szybciej

    • Magdalena Pelc-Urbańska,  kierowniczka Działu Compliance, KRUK S.A.
    • Joanna Patyk,  ekspert compliance officer, KRUK S.A.

    CASE STUDY #KRUK

    • Chaos – czyli wszystko jest „nasze”
    • Podział zadań – zgodnie z talentami i predyspozycjami
    • Narzędzia – bo mejle to muda
    • Współpraca z biznesem – od początku, nie na końcu
    • AI w Compliance
  • 15:40Rozwój Compliance Officera

    • Adam Rommel,  dyrektor ethics&compliance EMEA, TD SYNNEX
    • Jak budować sieć wsparcia ?
    • Jak radzić sobie ze stresem ?
    • Jak planować ścieżkę kariery w wymagającej roli?
  • 16:30Zakończenie drugiego dnia konferencji

Marcin Czapiewski

Marcin Czapiewski

chief risk& compliance officer, Bank of New York Polska

Manager odpowiedzialny za obszar ryzyka i compliance w polskich spółkach Bank of New York Mellon. Wcześniej Senior Manager w kancelarii Olesiński i Wspólnicy, prawnik specjalizujący się w doradztwie prawnym związanym z compliance i prawem korporacyjnym, posiadając wieloletnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej. Przez kilkanaście lat zajmował stanowiska dyrektora departamentu prawnego i compliance w towarzystwach ubezpieczeniowych i firmach leasingowych. Pełnił też funkcję osoby kluczowej odpowiedzialnej za funkcję compliance w TU Europa S.A. i TU na Życie Europa S.A.. W 2016 r. został wyróżniony nagrodą Lidera Prawników Przedsiębiorstw, przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw za szczególny wkład w realizację nieszablonowych przedsięwzięć biznesowych. Jako jeden z niewielu prawników z Polski został wpisany na listę 100 najbardziej innowacyjnych i wpływowych prawników korporacyjnych w Europie Centralnej i Wschodniej (ranking Legal500 GC Power List CEE) w 2017 r. Prelegent na kilkudziesięciu konferencjach, warsztatach i szkoleniach. Wykładowca na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, zasiadał w radzie programowej Allerhand Advocacy.

Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

project manager, Puls Biznesu

Barbara Głowala

Barbara Głowala

legal&compliance lead, Elitmind

Doświadczona radczyni prawna, menedżerka ds. prawnych, etyki i zgodności i trenerka. Obecnie związana z branżą technologiczną, a wsześniej z branżą usług prawnych, budowlaną i deweloperską. Zdobywała doświadczenie pracując w organizacjach działąjących na rynkach europejskich oraz na Bliskim Wschodzie. Z powodzeniem prowadziła międzynarodowe projekty zgodności, wdrażania ISO, budowania struktur governance i rozwijania kultury etycznej w organizacjach. Regularnie prowadzi szkolenia w ramach kursów Instytutu Compliance.

Aleksandra Gwiazdowska-Czyżo

Aleksandra Gwiazdowska-Czyżo

head of legal and compliance, Trend Glass

Radca prawny, Approved Compliance Officer, absolwentka m.in. studiów podyplomowych Corporate Governance, Risk and Compliance Management w Szkole Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Sofijskiego im. św. Klemensa z Ochrydy. Kierowniczka działu prawnego i compliance w Trend Glass, gdzie od podstaw stworzyła oba obszary – zbudowała zespół, opracowała procedury, wdrożyła szkolenia i systemy wspierające kulturę zgodności w organizacji. Łączy wiedzę prawniczą z podejściem biznesowym, pełniąc również funkcję prokurenta w kilku spółkach. Grupa Trend, do której należy Trend Glass, to organizacja z ponad 30-letnim doświadczeniem, łącząca tradycję z nowoczesnymi rozwiązaniami i rozwijająca działalność w obszarach między innymi produkcji szkła, logistyki i nieruchomości. Koncentruje się na tworzeniu skutecznych rozwiązań w obszarze prawa i zgodności, wspierających realizację celów biznesowych. Jej podejście łączy strategiczne myślenie z praktycznym wdrożeniem – stawia na prosty język, przejrzystość zasad i rozwiązania, które naturalnie wpisują się w codzienną pracę organizacji.

Tomasz Kozak

Tomasz Kozak

wiceprezes zarządu, Profbud

Wiceprezes Zarządu PROFBUD Sp. z o.o., Prezes Zarządu City Level Sp. z o.o. W PROFBUD działa od 2017 roku, odpowiadając za obszary komercyjne, dział prawny oraz zarządzanie nieruchomościami. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu w prestiżowych kancelariach prawnych, takich jak Oleś & Rodzynkiewicz czy WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr, skutecznie łączy wiedzę prawniczą z praktyką biznesową. Jego osiągnięcia były docenione w branży – był nominowany do Liderów Prawników Przedsiębiorstw 2023 oraz finalista konkursu Rising Stars – liderzy jutra 2022 organizowanego przez Wolters Kluwer Polska. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz programu Management organizowanego przez ICAN Institute, w PROFBUD realizuje ambitne projekty, łącząc nowoczesne budownictwo z dbałością o zrównoważony rozwój i innowacyjne rozwiązania dla mieszkańców.

Izabela Kozłowska

Izabela Kozłowska

dyrektor Działu Compliance, Polenergia

Certyfikowana Compliance Officer z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu systemów compliance w funkcjonalnych obszarach organizacji. Projektuje i wdraża kodeksy etyczne, systemy whistleblowing, procedury KYC, AML/CFT, antykorupcyjne. Zarządza przepływem informacji związanym ze zgłoszeniami nieprawidłowości. Promuje programy zachowań etycznych w organizacji. Doświadczona ekspertka ryzyka operacyjnego, tworzyła i wdrażała narzędzia ryzyka operacyjnego. Wykładowczyni na studiach podyplomowych SGH. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i KSAP. Od 2024 r. Dyrektor Działu Compliance w Polenergia S.A. Entuzjastka efektywności, prywatnie interesuje się behawioryzmem chartów.

Marcin Łukowski

Marcin Łukowski

founder, ET CAETERA Sanctions & Trade Compliance

Jest doktorem nauk prawnych, ekspertem ds. sankcji i trade compliance, Associate Fellow w Royal United Services Intitute (RUSI) oraz certyfikowanym specjalistą ds. sankcji (CGSS-ACAMS) z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie sankcji UE, kontroli eksportu i przeciwdziałania praniu pieniędzy; zaangażowany w projekty Komisji Europejskiej i Rady Europy związane z sankcjami.

Ewelina Majewska-Frąckowiak

Ewelina Majewska-Frąckowiak

dyrektor Pionu Zarządzania Zgodnością, PPF HASCO-LEK

Jakub Niemoczyński

Jakub Niemoczyński

radca prawny, compliance officer, Kancelaria Kopeć & Zaborowski

Ekspert w obszarze compliance i etyki biznesu. W Kancelarii Kopeć & Zaborowski odpowiada za projekty z zakresu wdrażania i audytu systemów zgodności, w tym programów etycznych, polityk antykorupcyjnych, whistleblowingu, ochrony konkurencji, sankcji oraz cyberbezpieczeństwa (NIS2, DORA, AI Act). Doradza firmom w tworzeniu kodeksów etycznego postępowania i kompleksowych programów Compliance (CMS), łączących prawo, wartości i kulturę organizacyjną. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w budowie i obsłudze systemów zgłoszeń wewnętrznych, prowadzeniu postępowań wyjaśniających i szkoleniu koordynatorów ds. zgłoszeń. Aktywnie promuje kulturę zgodności i odpowiedzialnego przywództwa w Polsce. Prowadzi szkolenia, warsztaty i wystąpienia poświęcone etyce w biznesie, roli sygnalistów i praktycznym aspektom compliance w organizacjach. Autor książki „Sygnaliści w firmie. Przewodnik dla pracodawcy” oraz raportu badawczego „Stan i przyszłość Compliance – Polska 2025”. Buduje mosty między prawem, etyką i codziennością organizacji. Jako radca prawny i Compliance Officer w Kancelarii Kopeć & Zaborowski wspiera firmy w tworzeniu systemów zgodności, które działają, nie tylko na papierze. Pomaga zarządom i pracownikom mówić jednym głosem w sprawach uczciwości, odpowiedzialności i wartości. Autor książki „Sygnaliści w firmie. Przewodnik dla pracodawcy” oraz badania „Stan i przyszłość Compliance – Polska 2025”. Od lat projektuje i wdraża systemy zarządzania zgodnością, rozwiązania whistleblowingowe i polityki antykorupcyjne, łącząc doświadczenie prawnika z podejściem edukatora i praktyka kultury uczciwości. Na co dzień szkoli, doradza i inspiruje, jak tworzyć firmy, w których etyka nie jest dodatkiem do biznesu, ale jego fundamentem.

Andrzej Orzechowski

Andrzej Orzechowski

adwokat, partner w kancelarii Zawirska Ruszczyk

Wieloletni praktyk prawa pracy. Reprezentuje pracodawców przed sądami i urzędami. Wspiera w postępowaniach wewnętrznych, w tym w komisjach antymobbingowych. Doradza jak przygotować się na konflikt, ale też jak mu zapobiec. Obsługiwał spory dotyczące m.in. sektora bankowego, energetycznego, firm farmaceutycznych, mediów oraz ubezpieczycieli przed sądami wszystkich instancji i Sądem Najwyższym. Wykładowca na studiach podyplomowych „Compliance & ESG Officer” w Akademii Compliance Uczelni Łazarskiego prowadzący zajęcia z zakresu prawa pracy i sygnalistów. Członek Stowarzyszenia Prawa Pracy. Autor licznych publikacji prasowych, w tym dla Rzeczpospolitej i Dziennika Gazety Prawnej.

Joanna Patyk

Joanna Patyk

ekspert compliance officer, KRUK S.A.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego (w 2013 ukończyła kierunek prawo). Absolwentka Szkoły Prawa Nowych Technologii w 2022 r. prowadzonej przez Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza. Prowadząca zajęcia w ramach studiów podyplomowych na kierunku Menadżer/Menadżerka ds. ESG na Uniwersytecie Ekonomicznym z zakresu compliance. Z KRUKiem związana od 2014 r., a od grudnia 2020 r. dołączyła do Działu Compliance. Nieustanny rozwój jak i udział w szkoleniach z zakresu compliance, AI oraz Agile.

Magdalena Pelc-Urbańska

Magdalena Pelc-Urbańska

kierowniczka Działu Compliance, KRUK S.A.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego (w 2011 ukończyła kierunek prawo). W latach 2012-2014 odbyła aplikację radcowską przy OIRP we Wrocławiu, zaś tytuł zawodowy radcy prawnego uzyskała w 2015 roku. Doświadczenie zawodowe w obszarze compliance zdobywała od listopada 2011 roku pracując w instytucjach finansowych należących do zagranicznej grupy kapitałowej (łącznie 14 lat doświadczenia w compliance). W 2024 roku ukończyła specjalistyczne szkolenie z zakresu mediacji w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji, organizowane przez Polskie Centrum Mediacji. Od października 2022 roku związana z branżą zarządzania wierzytelnościami – w firmie KRUK S.A. zarządza Działem Compliance. Nieustanny rozwój jak i udział w szkoleniach z zakresu compliance, AI oraz Agile.

Radosław Podgórski

Radosław Podgórski

audytor, TUV-Nord Polska

Mam ponad 15 lat doświadczenia w branży IT i z pasją zajmuję się cyberbezpieczeństwem, sztuczną inteligencją oraz nowoczesnymi rozwiązaniami IT. Moja ścieżka zawodowa opiera się na silnym zaangażowaniu w ochronę zasobów cyfrowych, zapewnianie ciągłości kluczowych procesów oraz utrzymanie integralności, poufności i dostępności systemów informacyjnych. Jestem certyfikowanym i doświadczonym audytorem wiodącym norm ISO/IEC 27001, ISO 22301, ISO 9001 oraz ISO/IEC 42001, posiadającym szeroką wiedzę w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji, ciągłości działania, zarządzania jakością oraz odpowiedzialnego rozwoju systemów sztucznej inteligencji. Od czerwca 2024 roku pełnię funkcję Audytora Wiodącego w TÜV Nord, gdzie odpowiadam za planowanie, realizację i nadzorowanie audytów w obszarach cyberbezpieczeństwa, ciągłości działania oraz zgodności systemów AI z międzynarodowymi normami. Wspieram organizacje w identyfikacji luk, ocenie ryzyk i wdrażaniu skutecznych działań doskonalących. Pracuję w oparciu o podejście oparte na ryzyku, wykorzystując techniki audytowania, analizę planów odzyskiwania po awarii oraz ocenę skuteczności systemów zarządzania. Równolegle działam jako trener i mentor, prowadząc szkolenia z zakresu bezpieczeństwa informacji, metodologii audytowej, zarządzania ciągłością działania (BCMS) oraz systemów AI zgodnych z wymaganiami prawnymi i normatywnymi. Moje zajęcia łączą wiedzę praktyczną, elementy strategiczne oraz nacisk na doskonalenie kompetencji uczestników. Wcześniej pracowałem jako Business Development Manager w Transition Technologies Advanced Solutions, gdzie odpowiadałem za realizację strategii handlowej, analizę rynku, koordynację działań partnerskich, rozwój produktów IT oraz prowadzenie negocjacji biznesowych. Doświadczenie to pozwoliło mi lepiej zrozumieć kontekst biznesowy wdrażanych rozwiązań IT i powiązać go z wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa. Ukończyłem szkolenie HackerU z zakresu OSCP (Offensive Security Certified Professional), zdobywając praktyczne doświadczenie w zakresie testów penetracyjnych, identyfikacji podatności oraz technik ofensywnego bezpieczeństwa – choć nie posiadam jeszcze oficjalnej certyfikacji OSCP. Prywatnie interesuję się psychologią, analizą transakcyjną oraz socjotechnikami, co pozwala mi lepiej rozumieć czynniki ludzkie wpływające na bezpieczeństwo organizacji. Interdyscyplinarne podejście łączące technologię, zarządzanie i aspekty behawioralne pomaga mi skutecznie wspierać klientów w budowie odpornych, świadomych i zgodnych z wymaganiami systemów.

Paulina Polanowicz

Paulina Polanowicz

group compliance officer, Grupa Brose Sitech

Ekspertka ds. compliance i prawa korporacyjnego z doświadczeniem w środowisku międzynarodowym. Budowała i rozwijała systemy zgodności m.in. w Selena FM S.A. oraz Brose Sitech. Specjalizuje się w zarządzaniu ryzykiem regulacyjnym, nieprawidłowościami i kulturą etyki w organizacji. Współautorka książki poświęconej zagadnieniom compliance i odpowiedzialności w biznesie pt. Compliance. Praktyczny komentarz ze wzorami. Wyd. Praxis.

Adam Rommel

Adam Rommel

dyrektor ethics&compliance EMEA, TD SYNNEX

Adam Rommel (CCEP-I) to wielojęzyczny prawnik i lider z ponad dekadą doświadczenia w prowadzeniu międzynarodowych programów z zakresu ładu korporacyjnego, etyki i zgodności (compliance) w branżach podlegających ścisłym regulacjom, takich jak technologia, obronność, farmacja i energetyka. Jako Dyrektor ds. Etyki i Compliance na region EMEA w TD SYNNEX, wiodącym globalnym dystrybutorze IT i agregatorze rozwiązań, nadzoruje regionalny ład w obszarze zgodności, obejmujący 24 kraje i 7 500 pracowników, wspierając biznes o wartości 24 miliardów dolarów. Adam doradza kierownictwu i zarządom w zakresie strategii kultury organizacyjnej i ryzyka, dochodzeń wewnętrznych oraz gotowości na zmiany regulacyjne, a także przewodniczy Europejskiemu Komitetowi ds. Zgodności (European Compliance Committee). Znany ze swojego kreatywnego i pragmatycznego podejścia, Adam wspiera modernizację poprzez transformację cyfrową i sztuczną inteligencję, łącząc wnioski z nauk behawioralnych z zarządzaniem opartym na danych. Jest uznanym liderem opinii i regularnym prelegentem w dziedzinie etyki i zgodności, a także ambasadorem DEI (różnorodności, równości i włączenia) oraz zrównoważonego rozwoju, mentorem i prywatnym aniołem biznesu, którego pasją jest łączenie odpowiedzialnego biznesu z rozwojem.

Katarzyna Saganowska

Katarzyna Saganowska

risk & compliance expert, Make Your Compliance Easier

Katarzyna Saganowska w swojej karierze zawodowej jest odpowiedzialna za tworzenie i zapewnienie procesów oraz procedur w obszarze ryzyka i zgodności w ramach struktur regionalnych i globalnych międzynarodowych organizacji. Obecnie prowadzi zespół ds. zapewnienia zgodności handlowej (trade compliance) w firmie Mars. Jako Globalny Dyrektor ds. Ryzyka i Compliance odpowiadała za zapewnienie zgodności w procesach KYC, KYB, KYS, procesie screening’u oraz analizie ryzyka sankcyjnego w Grupie TMF, w ponad 80 jurysdykcjach, zarządzając 50 osobowym zespołem specjalistów, ekspertów i kierowników. Koncentrując się jednocześnie na wspieraniu właściwej kultury zgodności w zakresie analizy ryzyka z obszarów: ocenie ryzyka klienta (KYC/AML), ocenie ryzyka dostawcy (TPRM), Sankcji, Konfliktu Interesów (COI), Przeciwdziałaniu Korupcji (ABC), Ochronie reputacji, Whistleblowing’u, analizy ESG i innych typowych dla sektora usług outsourcing'u. Swoje doświadczenie w zakresie obszaru zgodności regulacyjnej i oceny ryzyka, budowa także w branży logistycznej (Grupa DSV) i branży nieruchomości (Grupa JLL), gdzie również odpowiadała za analizie ryzyka i zapewnieniu zgodności oraz nadzorowała zespoły ds. Ryzyka i Compliance. Jest aktywnym wykładowcą studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego oraz trenerem w Instytucie Compliance oraz Centrum Szkoleń Langas. Autorka wielu artykułów, w których chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat trendów w obszarze compliance oraz istotnych zmian regulacyjnych. Absolwentka: Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami (Szkoła Główna Handlowa), Podyplomowych Studiów Polityki Compliance w Organizacji, Podyplomowych Studiów LLM Międzynarodowego Prawa Handlowego (Akademia Leona Koźmińskiego) oraz Executive Master in Business Administration (Akademia Leona Koźmińskiego). W 2022 założyła firmę doradczo-szkoleniową Make Your Compliance Easier aby wspierać organizacje w projektowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania zgodnością i wspólnie z klientami budować odporność ich organizacji na czynniki ryzyka typowe dla obszaru ich działaności biznesowej.

Konrad Sędkiewicz

Konrad Sędkiewicz

compliance officer, Respect Energy Holding

Manager compliance z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w podmiotach krajowych i zagranicznych. Pomaga skutecznie wdrażać i usprawniać systemy compliance, w tym whistleblowing, zarządzania ryzykiem nieprawidłowości, korupcji, AML oraz w zagadnieniach związanych z etyką biznesu i ESG. Jest doradcą regulacyjnym i etycznym w wielu projektach, w tym startupach. Wspiera transformację AI w firmach w obszarze regulatory compliance. Szkoli, występuje na konferencjach, prowadzi zajęcia na uczelniach i własną praktykę compliance. Wdrażał rozwiązania zgodności pełniąc kluczowe role w takich firmach jak m.in. mBank, Totalizator Sportowy, Herbalife, Dentons, czy DSV. Od sierpnia 2025 r. wspiera rozwój CMS w Respect Energy Holding S.A. Otrzymał prestiżowe wyróżnienie Oficera Compliance Roku 2022 przyznane przez Instytut Compliance. Od lat popularyzuje compliance w Polsce. Prowadzi zajęcia, wykłady i występuje na konferencjach branżowych. Od 2013 r. prowadzi też pierwszego w Polsce Bloga o compliance: www.konradsedkiewicz.pl .Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego (prawo), a także studiów podyplomowych na dwóch kierunkach: „Polityka Compliance w organizacji” oraz „CSR. Cele Zrównoważonego rozwoju w strategii firmy” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Posiada certyfikat Approved Compliance Officer. Prywatnie – gra w brydża sportowego.

Stanisław Strejmer

Stanisław Strejmer

radca prawny, doradca ds. compliance, etyki i zarządzania ryzykiem

Radca prawny, compliance officer, wykładowca, trener i mówca publiczny z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w doradzaniu organizacjom i szkoleniu osób w obszarach compliance, etyki biznesu, zarządzania ryzykiem, corporate governance, przeciwdziałania korupcji, ESG, DEI, doskonalenia procesów biznesowych, bezpieczeństwa informacji oraz prawa konkurencji. Trener Instytutu Compliance oraz wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Civitas. Doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc m.in. role Wicedyrektora Departamentu Compliance, Chief Compliance Officera, Rzecznika Etyki oraz radcy prawnego lub doradcy w polskich i międzynarodowych organizacjach (sektor prywatny i publiczny), m.in. w branżach: finansowej, R&D, modowej, FMCG, mediów i reklamy, hazardowej, badań medycznych. Współautor Standardu Antykorupcyjnego dla Biznesu UN Global Compact Network Poland oraz autor publikacji poświęconych tematyce compliance, etyki, ESG, prawa cywilnego i prawa konkurencji. Prelegent konferencji i szkoleń poświęconych tematyce compliance i integrity. Posiada certyfikaty Approved Compliance Expert (ACE), Certified GRC Professional (GRCP), Certified Risk and Compliance Management Professional (CRCMP), Approved Compliance Officer (ACO) oraz Approved Anti Money Laundering Compliance Officer (AMLCO). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Centrum Prawa Amerykańskiego współtworzonego przez University of Florida i Uniwersytet Warszawski. Ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Warszawie.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

Project Manager

48538639961

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Doktór

Katarzyna Doktór

Marketing Project Manager

[email protected]

XI Forum Compliance Officer

2395 zł netto 

do 

2695 zł netto 

do 

3095 zł netto 

do 

XI Forum Compliance Officer

2395 zł netto 

do 

2695 zł netto 

do 

3095 zł netto 

do 

XI Forum Compliance Officer

2395 zł netto 

do 

2695 zł netto 

do 

3095 zł netto 

do 

Zgłoś udział
Zgłoś udział
  •  Forum
  •   ‑ 
  •  Warszawa

XI Forum Compliance Officer

2395 zł netto 

do 

2695 zł netto 

do 

3095 zł netto 

do