Cztery rzeczy, o które należy zadbać, gdy mamy silną konkurencję

Żyjemy w zadziwiających dla wielu czasach. Na decyzje zakupowe klientów, w daleko większym stopniu, niż najpiękniejsze nawet kampanie marketingowe, wpływają opinie o danym produkcie, marce czy firmie, konkretnych, realnych użytkowników. Te czasy nazywane są Experience Economy*.

Epoka doświadczeń klientów jest naturalnym następstwem wcześniejszej epoki produktów (jeśli masz produkt i kontrolujesz jego dystrybucję, to wygrywasz na rynku) i następującej po niej epoce marketingu (co z tego, że masz świetny produkt, skoro klienci o tym nie wiedzą). Na hiperkonkurencyjnym rynku, sam produkt i kampanie marketingowe z nim związane już nie wystarczą dla sukcesu. Potrzebne jest coś jeszcze.

Weź udział w konferencji "Digital Customer Experience" >>

W epoce Experience Economy, do sukcesu niezbędna jest zdolność do świadomego zarządzenia doświadczeniami klientów. Te organizacje, które nabędą tę kompetencję, będą mogły cieszyć się nieskrępowanymi wzrostami! Jak to jest możliwe? Otóż dzięki temu, że klienci będą w każdym punkcie styku doznawać cenionych przez nich wrażeń, odwdzięczą się swoimi portfelami i lojalnością. Ale nie tylko. Jednocześnie firmy ograniczą swoje koszty, bo będą mogły usunąć wszystkie procesy, inicjatywy i projekty, które nie prowadzą do generowania pożądanej przez klientów wartości.

Czy takie podejście działa? Oczywiście! Mam przykłady szeregu firm, które wdrażając pryncypia strategii CX zarobiły krocie, pozostawiając daleko z tyłu nawet bardzo silną konkurencję.

Od czego zacząć budowanie i wdrażanie strategii na miarę Ekonomii doświadczeń?

Właśnie odpowiedzi na to pytanie służyła kolejna, VI edycja badania CEM+ 2025, którą właśnie zakończyliśmy. Pozwala ona odkryć mocne i słabe strony przedsiębiorstw w ich zdolności do skutecznego zarządzania doświadczeniami klientów. Ale nie tylko. Badanie pozwala też odkryć jakimi cechami wyróżniają się od firm przeciętnych te, które są liderami rynku i te, które cieszą się ponad przeciętnym wzrostem dochodowości.

Warto zapoznać się z tymi czynnikami i wziąć je pod uwagę poszukując sposobów na radzenie sobie z konkurencją. Zwłaszcza, że odpowiedź na to wyzwanie wcale nie znajduje się w poprawie jakości produktów, terminowości dostaw, czy obniżeniu cen. Tak postępują albo przynajmniej starają się postępować wszyscy, którzy …nie wiedzą co robić. Tymczasem…

Jakimi czynnikami wyróżniają się na rynku liderzy oraz firmy o największym przyroście dochodowości

Badanie CEM+ 2025 pozwoliło wyodrębnić cztery kluczowe dla rentownego rozwoju czynniki, wyróżniające najskuteczniejsze firmy tu i teraz.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

◾️ „Mamy w firmie zdefiniowaną obietnicę marki (jej cechy), która pozytywnie wyróżnia ją w oczach naszych klientów.” Mamy to! Krzyknie ktoś z marketingu. No i co z tego. O tym jaka jest strategia pozycjonowania firmy i dokładnie jaką, wyróżniającą wartość firma chce generować klientom, powinni wiedzieć wszyscy!

◾️ „Określiliśmy kluczowe punkty styku w relacji nasza marka–klienci i zaprojektowaliśmy doświadczenia, jakie chcemy generować naszym klientom.” Wiele firm już to robi. Jednak popełnia przy tym masę błędów. Jednym z kluczowych jest to, że doświadczenia są projektowane przez mało istotne zespoły, nie mające żadnego przełożenia na strategiczne decyzje.

◾️ „Kluczowe dla biznesu procesy organizacyjne w naszej firmie prowadzą do wygenerowania cenionych przez naszych klientów doświadczeń.” Mamy obietnicę marki? Zaprojektowaliśmy CX? Pozostaną one tylko frazesami, jeśli procesy w firmie nie będą prowadziły do generowania wartościowych doznań klientów.

◾️ „W firmie wdrożony jest system szkoleń, precyzyjnie wspierający pracowników w budowaniu pożądanych doświadczeń klientów.” Oczywiście, że warto szkolić ludzi! Ale nie chodzi o doskonałe, standardowe szkolenia z umiejętności i koncepcji, które wdraża też u siebie Twoja konkurencja. Chodzi o tzw. branded training, czyli szkolenia uczące pracowników zachowań spójnych z obietnicą marki. Twojej marki.

Wdrożenie tych czterech czynników pozwala na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników.

Raport CEM+ 2025

Jakie jeszcze wnioski wynikają z badania CEM* 2025? Zapraszam do zapoznania się z raportem! LINK: https://www.strategyandresults.pl/wiedza/raport-cem/, kod QR.

Dzięki raportowi CEM+ 2025 odkryjesz również, o co należy zadbać w organziacji, zanim zainwestujecie w DIGITAL. Żeby nie było tak, że technologiczny ogon zaczyna merdać organizacyjnym psem. Zawisko to występuje, gdy główną intencją decyzji o zainwestowaniu w nowoczesną technologię jest uporządkowanie chaosu obezwąłdniającego szybko w rosnącą organizację. Gdy firma nie jest gotowa – patrz np. słabość powyższych czterech czynników – zamiast usprawnienia i wzrostu rentowności, w efekcie digitalizacji, automatyzuje swój dotychczasowy chaos…

Więcej na temat sensownego wdrażania nowoczesnych technologii, dowiesz się na konferencji "Digital Customer Experience">> Poniżej

Autor: Janusz Kamieński, Prezes zarządu EC sp. z o.o., Strategy&Results

* Pojęcie Experience Economy ukuli i zdefiniowali Joseph Pine i James Gilmore już w 1999r. w swojej kultowej książce o tym samym tytule.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.