Employer Branding w SSC: Klucz do przyciągania i zatrzymywania talentów

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym walka o talenty jest jednym z kluczowych wyzwań dla firm. W szczególności dotyczy to organizacji działających w modelu Shared Services Centers (SSC), gdzie skuteczna strategia Employer Branding (EB) odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu i utrzymaniu wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Jakie działania powinna podjąć kadra zarządzająca, aby wyróżnić się na rynku i zagwarantować długotrwały sukces organizacji? Odpowiedź nie tkwi jedynie w atrakcyjnej ofercie pracy, ale w tworzeniu kultury organizacyjnej oraz podejściu strategicznym, które będą zgodne z misją firmy, wartościami i oczekiwaniami pracowników.

Poznaj program konferencji "Nowe horyzonty centrów usług wspólnych" >>

Kultura organizacyjna jako fundament Employer Brandingu

Aby przyciągnąć i zatrzymać talenty, istotne jest modelowanie kultury organizacyjnej, która jest spójna z misją firmy i jej wartościami. Kultura organizacyjna może być czynnikiem sukcesu, ale też spektakularnej porażki. Coraz więcej firm dostrzega, że to kultura organizacyjna pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. W biznesie niemal wszystko można skopiować, mamy podobne benefity czy ofertę szkoleniową. Zupełnie inaczej jest w przypadku kultury organizacyjnej, która jest unikalnym DNA firmy. Dodatkowo, coraz więcej mówi się o tym zagadnieniu, łącząc z bezpośrednim związkiem z wynikami finansowymi firmy. Warto więc nie tylko kulturę diagnozować, ale przede wszystkim ją świadomie kształtować. W tym celu można skorzystać ze sprawdzonych modeli, jak teoria Edgara H. Scheina, który wskazuje trzy poziomy kultury: artefakty (widoczne przejawy kultury), normy i wartości (wpływające na zachowania pracowników) oraz założenia (najgłębszy poziom, kształtujący sposób myślenia organizacji).

Employer Branding w 2025 – autentyczność i transparentność

Współcześni pracownicy poszukują firm, które oferują coś więcej niż tylko wynagrodzenie. Szukają organizacji, które działają zgodnie z ich wartościami i potrafią to udowodnić. Transparentność i autentyczność są kluczowe na każdym etapie budowania wizerunku. Dziś jak nigdy wcześniej, łatwo jest sprawdzić, czy komunikacja firmy jest zgodna z rzeczywistością. Dlatego coraz częściej firmy angażują pracowników w kampaniach employer brandingowych, prezentując ich opinie i doświadczenia. Popularne stają się również programy Employee Advocacy, które wykorzystują media społecznościowe do dzielenia się wiedzą i osobistym doświadczeniem pracowników, zwiększając zasięg i wiarygodność firmy.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Wszystkie wysiłki w tworzenie odpowiednich przekazów komunikacyjnych mają na celu pozyskanie jak najlepiej dopasowanych kandydatów. W procesie rekrutacyjnym istotne jest, aby był on szybki, spersonalizowany i przejrzysty. Firmy powinny inwestować w nowoczesne narzędzia, takie jak systemy ATS (Applicant Tracking Systems), które umożliwiają automatyzację procesów rekrutacyjnych. Ważne jest także, aby rekrutacja uwzględniała dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej firmy. Kandydaci zgodni z wartościami organizacji będą bardziej zaangażowani i lojalni, dlatego warto stosować narzędzia oceny kulturowej w procesie selekcji.

Doświadczenie pracownika sercem strategii EB

Skuteczny Employer Branding zaczyna się „w domu”. Holistyczne podejście do Employee Experience (EX), obejmujące wszystkie doświadczenia pracownika w firmie – od pre-onboardingu, przez wdrożenie w firmie, rozwój zawodowy aż po zakończenie współpracy – buduje długoterminowe zaangażowanie i lojalność. Ważne obszary, na które warto zwrócić uwagę to:

Onboarding – proces wdrożenia jest kluczowy dla sukcesu nowo zatrudnionych pracowników. To moment, w którym pracownik nie tylko zdobywa niezbędne informacje, ale również jest włączany do kultury organizacyjnej i społeczności firmowej. Warto zadbać, aby onboarding był interaktywny, angażujący i dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Oferta szkoleniowo-rozwojowa – w branży SSC zatrudnia się często młodsze osoby, które szczególnie cenią możliwości rozwoju osobistego. Firmy powinny inwestować w programy mentoringowe, coachingowe, szkolenia oraz wewnętrzne awanse, co sprzyja rozwojowi pracowników i zwiększa ich lojalność.

Elastyczność i work-life balance – w dobie pracy zdalnej i hybrydowej elastyczność stała się jednym z najważniejszych elementów oferty pracodawcy. Równie istotne jest dbanie o zdrowie psychiczne i tworzenie różnorodnego, sprawiedliwego i inkluzywnego środowiska pracy. Ważne jest także dbanie o zdrowie psychiczne i tworzenie środowiska pracy, które jest różnorodne, sprawiedliwe i włączające.

Feedback i docenianie – regularne zbieranie i udzielanie informacji zwrotnej, promowanie pozytywnego feedbacku oraz docenianie osiągnięć pracowników ma ogromny wpływ na ich zaangażowanie. Kultura feedbacku, w której pracownicy czują, że ich wysiłki są doceniane, jest kluczowa. Firmy organizują różnorodne inicjatywy, takie jak platformy do wysyłania kudosów czy celebrowanie ważnych momentów, jak rocznice zatrudnienia, co staje się coraz powszechniejszą praktyką w branży SSC.

Employer Branding to kluczowy element strategii zarządzania talentami w firmach SSC. Skuteczne zrozumienie i wdrożenie kultury organizacyjnej, transparentność w procesach rekrutacyjnych, dbanie o rozwój pracowników oraz pozytywne Employee Experience to fundamenty długoterminowego sukcesu organizacji. Kadra zarządzająca, która zainwestuje w te obszary, nie tylko przyciągnie najlepszych kandydatów, ale także zbuduje lojalność wśród pracowników, co przyczyni się do stabilnego rozwoju firmy.

Autorka: Dominika Nawrocka, communications & employer branding manager, HEINEKEN Global Shared Services

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.