XVIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki – POLSKA LOGISTYKA
LogistykaWarszawaForum
 ‑ 
Hotel Hilton
 ‑ 
XVIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki – POLSKA LOGISTYKA
Quo Vadis, łańcuchu dostaw?

Wstęp bezpłatny

Przeczytaj dodatek specjalny zapowiadający tegoroczne Forum!


Abecadło łańcuchu dostaw

A – AUTOMATYZACJA

B – BREXIT

C – COVID

D – DIGITALIZACJA

….

Z – ZIELONA LOGISTYKA

 

 

Logistyczne abecadło

 

Forum Polskich Menedżerów Logistyki wchodzi w zupełnie nowy etap. Wcale nie chodzi o 18-urodziny tego wydarzenia, a o …wydarzenia towarzyszące. 

 

4 października 2021 r. startuje, organizowane przez Puls Biznesu, Forum Polskich Menedżerów Logistyki - Polska Logistyka. To już osiemnasta edycja tego Forum, co czyni z tego wydarzenia najstarsze, regularnie organizowane spotkanie dla branży logistycznej w Polsce. Byliśmy z Wami, gdy Polska wchodziła do UE, byliśmy podczas negocjacji przepisów pakietu mobilności. Byliśmy i w minionym roku, kiedy branża mierzyła się z bezprecedensowym wyzwaniem - lockdownem. Wówczas wszystkie wypracowane procedury wzięły w łeb. Łańcuchy dostaw pękały, pojawiły się problemy z planowaniem zakupów i sprzedaży, dostawami czy dostępem do towaru, gdyż wiele fabryk nie pracowało. Transport morski z Chin praktycznie stanął, a dyrektorzy logistyki bili rekordy w nadgodzinach. Choć logistyka jest branżą, która musi szybko reagować na zmiany, to nigdy wcześniej nie miała do czynienia z ograniczeniami o globalnym charakterze. 

Zeszłoroczne Forum poświęcone było temu jak radzą sobie z tym chaosem polscy logistycy. Całości towarzysza duża doza niepewności, bowiem nikt nie wiedział jak i w którą stronę sytuacja będzie się rozwiać. W tym roku, choć pandemia nadal trzyma nas za gardło, postanowiliśmy nieco usystematyzować wiedzę, którą chcemy Wam przekazać podczas spotkania. Usystematyzować w …abecadło. 

A - jak automatyzacja. Pandemiczne zawirowania znacznie przyspieszyły procesy automatyzacji najróżniejszych procesów - głównie magazynowych. Opowiemy o tym jak radzić sobie w sytuacji, w której to człowiek okazał się być „wąskim gardłem” w magazynie i co to oznacza dla magazynowych pracowników. 

B - jak Brexit. Temat zepchnięty przez pandemię na dalszy plan. Niemniej bardzo istotny z punktu widzenia logistyki. Opowiemy o tym, czego się, w związku z brexitem baliśmy i co z tego wyszło. 

C- jak Covid. Tego tematu nie mogło zabraknąć. Pokażemy jak z konsekwencjami pandemii radzili sobie liderzy polskiego rynku logicznego oraz jak wirus odmienił nasze podejście do tematu zakupów. 

D - jak digitalizacja. Zaproszeni przez nas eksperci opowiedzą o tym jak digitalizacja dokumentacji firmy pomaga w działalności oraz o tym, czy cyfrowy dokument pomógł w pandemicznej rzeczywistości. 

Na koniec Z… jak zielona logistyka. Pandemiczne zawirowania, ograniczenia w transporcie i dostępności towarów nie mogą i nie powinny, zmniejszyć naszego zainteresowania środowiskiem naturalnym. Dbanie o nie - również podczas realizacji procesów logistycznych - już dawno przestało być modą, jest koniecznością. Będzie, zatem o tym jak mierzyć ślad węglowy we własnym przedsiębiorstwie i jak walczyć o to by był jak najmniejszy. 

Dołącz do nas podczas tego wyjątkowego wydarzenia!




Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

Puls Biznesu




PARTNER MERYTORYCZNY

Tomasz Sączek

Dyrektor Zarządzający IPP w Polsce,

ekspert w obszarze łańcucha dostaw, praktyk


  • Inspirujące prelekcje, ożywione dyskusje – zdobądź kompleksową wiedzę na jedynym, unikalnym wydarzeniu
  • Praktyczna wiedza poparta wieloletnimi doświadczeniami prelegentów – dowiedz się, jak inne firmy wykorzystują rozwiązania do efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw
  • Najważniejsze debaty o kluczowych dla branży zagadnień – spotkaj się z osobami decydującymi o kierunkach rozwoju branży
  • Ponad 3000 specjalistów dotychczasowych edycji! – wykorzystaj niepowtarzalną okazję do nawiązania cennych kontaktów z przedstawicielami branży

Do udziału w Forum zapraszamy:

Prezesów, Członków Zarządu, Dyrektorów i Wyższą Kadrę Zarządzającą, odpowiedzialną za zarządzanie:

  • łańcuchem dostaw
  • logistyką
  • transportem i zaopatrzeniem
  • magazynem i przepływem materiałów
  • strategią, rozwojem i operacjami



Partnerzy:

Partner

LPPPanattoni Development EuropeReesink Logistic SolutionsRaben Logistics PolskaNovoferm PolskaFM Logistic7RAC PorathMountparkConsafe Logistics Sp. z o.o.ROHLIG SUUS Logistics S.A.Jones Lang LaSallePoczta PolskaGLPTrans.eu Group S.A.Biuro Inwestycji Kapitałowych S.A.IPP

Patron Honorowy

Ministerstwo Infrastruktury

Patron Medialny

Top LogistykKaizenMagazynowanie i DystrybucjaLogistics ManagerTransport Manager

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:00Rejestracja uczestników, poranna kawa

    Zapraszamy do rejestracji oraz na kawę, herbatę i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami konferencji!

  • 08:50Oficjalne powitanie uczestników

    • Renata Grzeszczak,  Project Manager - Team Leader, Puls Biznesu
    • PARTNER MERYTORYCZNY Tomasz Sączek,  Dyrektor Zarządzający IPP w Polsce, ekspert w obszarze łańcucha dostaw, praktyk
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter
  • 09:00PANEL DYSKUSYJNY: Czarne łabędzie w łańcuchu dostaw

    • Jacek Tarkowski,  Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Sprzedaży, Trans.eu Group SA
    • prof. dr hab Witold Orłowski,  Profesor nauk ekonomicznych
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter
    • Sławomir Kluszczyński,  Dyrektor Operacyjny, LOTTE Wedel sp. z o.o.
    • Przemysław Januszko,  COO, Członek Zarządu, Green Holding Sp. z o.o.
    • Sytuacje kryzysowe w łańcuchach dostaw
  • A – AUTOMATYZACJA

  • 09:50W jaki sposób technologia sprawia, że ​​centra logistyczne są bezpieczniejsze i bardziej współpracują z pracownikami

    • Sławomir Płonka,  Dyrektor Generalny Centrum Logistycznego Amazon we Wrocławiu
  • 10:20Magazynowe transformacje

    • Mateusz Barycza,  Contract Logistics Business Development Director, Raben Logistics Polska Sp. z o.o.
    • Transformacje procesów magazynowych w kierunku automatyzacji w ramach współpracy z operatorem logistycznym

    - operacyjna rewolucja – czy możliwa ? , w jakich okolicznościach ?

    - ransformacyjna podróż – dla kogo i dlaczego warto ?, ‘patchwork solutions’ – prowizorka czy bezpieczna zmiana ?

    - punktowe optymalizacje – gdzie i kiedy ? jakie korzyści i ryzyka za sobą niosą ?

    • Projektowanie rozwiązań omnichannel z wykorzystaniem technologii i automatyzacji – pomiędzy budową rakiety a majsterkowaniem kreatywnego mechanika
    • Automatyzacja procesów w magazynach multiklienckich – co się zmieniło na przestrzeni lat i czego można spodziewać w przyszłości
  • 11:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami konferencji!

  • 11:20Panel dyskusyjny: Automatyczny magazyn kluczowym elementem przewagi konkurencyjnej

    • Piotr Skobało,  Supply Chain Director, Cersanit S.A.
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter
    • Monika Duda,  Dyrektor Zarządzający, DHL Supply Chain w Polsce
    • Piotr Bzowski​,  Development Director, Mountpark Logistics
    • Grzegorz Prorok,  Sales & Marketing Director, Consafe Logistics Sp. z o.o.
    • Michał Samborski,  Head of Development oraz Development Director, Panattoni
    • Dlaczego firmy inwestują w magazyny automatyczne
    • Czy zawsze jest to must have i czy jest lekiem na całe zło
    • Jak na rosnący e-commerce wpływa automatyzacja procesów magazynowych
    • Automatyzacja na potrzeby e-commerce
    • Jak rosnący e-commerce wpływa na rynek powierzchni magazynowych
  • B – BREXIT

  • 12:10Geopolityka a logistyka

    • dr Jacek Bartosiak,  Ekspert z dziedziny geopolityki, Założyciel i Właściciel, Strategy&Future
  • 12:40Czego się spodziewaliśmy a co się wydarzyło w związku z brexitem

    • Katarzyna Bogusławska,  Adwokat i Partner, Kancelaria Carter Lemon Camerons LLP
    •  Sytuacja po 1 stycznia 2021
    • Obecna sytacja i case studies
  • 13:15Lunch

    Zapraszamy na lunch, chwilę relaksu i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami konferencji!

  • 14:15PANEL DYSKUSYJNY: Z jakimi wyzwaniami związanymi z brexitem mierzą się polskie firmy

    • Joanna Porath,  Prezes Zarządu, AC Porath Sp. z o.o.
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter
    • Ryszard Ćwirko,  Członek Zarządu, Dyrektor Logistyki Centralnej, Tymbark MWS Sp. z o.o., Maspex
    • Jak rzeczywistość brexitowa wpłynęła na procesy logistyczne w Polsce
    • Biurokracja wywołana brexitem – jaki ma wpływ na procesy logistyczne
  • C – COVID

  • 15:05Transparentna komunikacja jako czynnik kluczowy w kryzysie

    • Sebastian Kaczmarski,  Central fulfilment operations manager, IKEA Group
    • Tomasz Oczkowski,  Commercial Director Central Europe, FM Logistic
    • Jak powinna wyglądać współpraca Klient + Operator logistyczny
    • Czy partnerstwo w łańcuchu dostaw przybiera na znaczeniu w czasie pandemii
  • 15:50Model współpracy w sytuacjach kryzysowych

    • Katarzyna Piątkowska,  Managing Director, Havi Logistics Sp. z o. o.
    • Artur Bieńkowski,  Supply Chain Director Poland, Czech & Slovakia, McDonald’s
  • 16:30Przerwa na kawę

  • 16:45PANEL DYSKUSYJNY: Jak zmienia się polski rynek magazynowy w czasach C-OVID

    • Żaneta Ścigała,  Radca Prawny, Partner, Kancelaria Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik
    • Hubert Walczak,  Head of eCommerce, ROHLIG SUUS Logistics S.A.
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter
    • Magdalena Górska-Wojtas,  Business Development Manager, GLP
    • Ludwika Korzeniowska,  Business Development Director, JLL
    • Wzrost zainteresowania powierzchniami magazynowymi w związku ze skracaniem łańcuchów dostaw i budowaniem zapasów na niepewne czasy
    • Rosnący e-commerce powodem jeszcze większego zainteresowania powierzchniami dedykowanymi
    • Jak „czarne łabędzie” wpływają na umowy najmu? Czy dzisiejsze umowy różnią się od tych sprzed czasów pandemicznych?
    • Co to znaczy bezpieczna umowa najmu magazynu w nieprzewidywalnych biznesowo czasach?
    • Najczęściej popełniane błędy w umowach najmu. Jak ich unikać?
    • Trendy związane z magazynami. Czego powinniśmy się spodziewać w najbliższej przyszłości?


  • 17:25Czy rosnący w czasach pandemii e-commerce zastąpi stacjonarne sklepy i jak w związku z tym zmienią się magazyny?

    • Damian Kołata,  Head of E-Commerce CEE, Cushman & Wakefield
    • Czy e-commerce jest wystarczający dla zdobycia silnej pozycji na rynku?
    • Logistyczne wyzwania związane z rozbudowanym łańcuchem dostaw
    • Dark stores, q-commerce, connected retail jako rozwój e-commerce w stronę omnichannel
    • Re-commerce, bracketing, fusion shoppers i krzyżowanie się logistycznych kanałów sprzedaży i zwrotów
    • Jak długo sklep stacjonarny faktycznie nim pozostanie?
    • Czy magazyn to jeszcze magazyn?
  • 17:55Zakończenie pierwszego dnia Forum

  • 18:00Rozmowy logistyków przy lampce wina i whisky

    Selekcja win przygotowana specjalnie na spotkanie Pulsu Biznesu

    Winnica Zbrodzice


    Winnica Zbrodzice zaczynała jako jedna z pierwszych w Polsce. Wino to dla nich pasja, którą przekuwają w najwyższą jakość. Sposób uprawy, dbałość o szczegóły, stawianie na ekologię, bezustanne szukanie nowych rozwiązań procentują. Wina te cieszą się uznaniem, a enoturystyka przyciąga wielu miłośników winnych szlaków. Wino wymaga wyjątkowego miejsca, a im udało się takie miejsce stworzyć.


    Degustacja Chivas Regal prowadzona przez Marcina Rogulskiego

  • 09:00Rejestracja, poranna kawa

    Zapraszamy do rejestracji oraz na kawę, herbatę i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami konferencji!

  • 09:30Logistyka z innej beczki. Logistyka szczepionek

    • Michał Kuczmierowski,  Prezes, Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych
    • Wyzwania związane z dystrybucją szczepionek przeciwko COVID-19
    • Transport w temperaturze minus 75 stopni Celsjusza
  • D – DIGITALIZACJA

  • 10:00Digitalizacja procesów i dokumentów

    • Katarzyna Słabowska,  Dyrektor Logistyki, Żabka Polska
    • Dlaczego warto digitalizować dokumentację firmy
    • Digitalizacja dla wszystkich uczestników procesów logistycznych – dlaczego warto eliminować dokumentację papierową w procesach
    • Paperless w logistyce
  • 10:30Case study z wdrożenia aplikacji mobilnej i elektronicznego POD w EURO-net, właściciela sieci RTV EURO AGD

    • Rafał Gąska,  Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw, EURO-net Sp. z o. o.
  • 11:00Transformacja cyfrowa w transporcie

    • dr Paweł Trębicki,  Business Development Manager, Category Land Supply Chain Operations, IKEA Purchasing Services
    • Technologia bariery i utrudniania
    • Czy sama technologia gwarantuje sukces
  • 11:30Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami konferencji!

  • 11:50Sytuacje kryzysowe/pandemiczne - pracownicy, procesy, automatyka

    • Michał Janikowski,  Dyrektor Departamentu Centralnego Logistyki, Grupa NEUCA
    • Zmiany w logistyce magazynowej wywołane przez pandemię.
    •  Szybkość i skala adaptacji - to miara sukcesu
    • Człowiek wąskim gardłem w procesie magazynowym? Czy potencjałem, który trzeba rozwijać?
    • Czy automatyzacja rozwiązuje wszystkie problemy związane z dostępnością pracowników?
  • 12:20AutoStore – rewolucjonizuje rynek automatycznego składowania

    • Maciej Ornowski,  Managing Director, Reesink Logistic Solutions
    • Jakie są obecnie główne wyzwania w automatyzacji magazynów?
    • Magazyn e-commerce vs. magazyn produkcyjny - rozwiązania dopasowane do potrzeb to konieczność
    • Case Study - jak system AutoStore zmienił biznes firmy handlowej?
  • Z – ZIELONA LOGISTYKA

  • 12:50Micro fulfilment jako antidotum na rosnące koszty ostatniej mili

    • Michał Mazur,  Senior Supply Chain Manager, JOKR
    • Czy możemy spodziewać się rosnącej ilości micro fulfilment w Polsce
    • Jak efektywnie zbudować sieć mikro fulfilmentu
  • 13:20e(co)Commerce i reCommerce - rosnąca świadomości konsumentów odnośnie zrównoważonego rozwoju czy masowa moda

    • Dr hab. Arkadiusz Kawa,  Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania
    • Czy re-commerce ma szansę na rozwój tak jak e-commerce
    • Czy logistyka re-commercu jest droższa od logistyki e-commercu
    • Czy re-commerce jest bardziej eko od e-commercu

  • 13:50Lunch

    Zapraszamy na lunch, kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami forum!

  • 14:50PANEL DYSKUSYJNY: Green Supply Chain to nie fanaberia tylko konieczność

    • Aleksander Kuźniewski,  Business Development Director w Dziale Leasing, 7R SA
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter
    • Konrad Osiadacz,  Product Director Omnichannel and Urban Logistics Central Europe, FM Logistic
    • Piotr Dąbrowski,  Supply Service Director PL&EE (Health&Nutrition), Reckitt Benckiser
    • Grzegorz Dziekanowski,  Head of Procurement Category Management, Grupa Żywiec S.A.
    • Marta Łęczycka,  Senior Operations Manager, Amazon
    • Czy potrzebne są zmiany w obecnych łańcuchach dostaw
    • Trendy związane z green supplay chain
    • Czy Zielone magazyny to przyszłość w logistyce
    • Jak e-commerce, omnichannel, nowe technologie wpłyną na zieloną logistykę
  • 15:40Strategia CSR – jak realizować cele i wyzwania

    • Piotr Dopierała,  Dyrektor Logistyki, Auchan
    • Mierzenie emisyjności - redukcja emisji CO2
    • Wykorzystanie Odnawialnych Źródeł Energii
    • Polityka "zielonej energii"
    • Odpowiedzialne pozyskiwanie surowców
    • Raportowanie
  • 16:10Logistyka zwrotów w e-commerce – czas na opakowania wielokrotnego użytku

    • Aleksander Gwizdała,  Business Unit Director, Antalis Poland Sp z o.o.
  • 16:40Zakończenie II dnia Forum

Katarzyna Bogusławska

Katarzyna Bogusławska

Adwokat i Partner, Kancelaria Carter Lemon Camerons LLP

Wieloletnie doświadczenie zdobyła pracując w kancelariach londyńskiego City, reprezentując interesy klientów pochodzących z różnych sektorów gospodarki. Katarzyna jest autorem wielu artykułów z zakresu prawa gospodarczego, a w szczególności prawa pracy w Wielkiej Brytanii, publikowanych w prasie branżowej w Wielkiej Brytanii (‘The Law Society Gazette’) oraz w Polsce (‘Rzeczpospolita’, ‘Transport Manager’). Katarzyna często występuje w roli prelegenta w dziedzinach dotyczących angielskiego prawa. Katarzyna blisko współpracuje z polskimi organizacjami polonijnymi, z Ambasada RP w Wielkiej Brytanii, PAIH oraz z ambasada brytyjska oraz brytyjskim ministerstwem spraw zagranicznych. Za zaangażowanie w promowaniu podniesienia świadomości prawnej oraz propagowania łatwiejszego dostępu do angielskiego prawa otrzymała prestiżowa nagrodę LexisNexis.

Ryszard Ćwirko

Ryszard Ćwirko

Członek Zarządu, Dyrektor Logistyki Centralnej, Tymbark MWS Sp. z o.o., Maspex

Członek Zarządu Tymbark MWS Sp. z o.o. Dyrektor Logistyki Centralnej Maspex Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. w Danii w firmie Kloever Maelk (obecnie Arla). Z Maspex jest związany od 1999 r., początkowo na stanowisku specjalisty, następnie kierownika, a potem dyrektora ds. logistyki. Do jego zadań należało wdrożenie systemu ewidencji palet, obsługa logistyczna exportowa, prowadzenie projektów wdrożeniowych. Był odpowiedzialny za wdrożenie TMS (system do zarządzania transportem), WMS, ujednolicił procesy w oddziałach zagranicznych, pracował nad projektami nowych magazynów dystrybucyjnych , a potem prowadził zespół odpowiedzialny za integrację systemową w tych magazynach. Wprowadził nowy proces dystrybucyjny dla produktów wymagających temp. kontrolowanej (2-8 st.C) oraz produktów farmaceutycznych. Ponadto uczestniczył w projektach akwizycji firm zagranicznych i polskich Od 2009 r. był wiceprezesem spółki M-LOGISTIC w Tychach, aktualnie jest Członkiem Zarządu w Tymbark. Głównym obszarem odpowiedzialności jest standaryzacja procesów logistycznych w oddziałach polskich i zagranicznych. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz SGH w Warszawie , kończąc studia podyplomowe z zakresu logistyki i kontrolingu. Dodatkowo skończył program Management II ICAN Institute oraz Akademię Negocjacji w programie House of Skills. Aktualnie Ryszard jest Członkiem Rady GS1 Polska

Piotr Dąbrowski

Piotr Dąbrowski

Supply Service Director PL&EE (Health&Nutrition), Reckitt Benckiser

Piotr Dopierała

Piotr Dopierała

Dyrektor Logistyki, Auchan

Monika Duda

Monika Duda

Dyrektor Zarządzający, DHL Supply Chain w Polsce

Dyrektor Zarządzający DHL Supply Chain w Polsce, od ponad 13 lat pracuje w międzynarodowym środowisku biznesowym, specjalizując się w zarządzaniu łańcuchem dostaw i rozwoju biznesu. W trakcie swojej pracy w Kuehne + Nagel, Grupie CAT i ID Logistics, była zaangażowana w projekty logistyczne dla wielu międzynarodowych firm z branży FMCG, handlu detalicznego i e-commerce, takich jak Ikea, Carrefour, Auchan, Hutchinson i P&G. Następnie objęła stanowisko Associate Director w dziale powierzchni przemysłowych w międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield, gdzie była odpowiedzialna za budowanie i zarządzanie relacjami z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi.

Rafał Gąska

Rafał Gąska

Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw, EURO-net Sp. z o. o.

Menedżer z bogatym doświadczeniem operacyjnym w obszarze zarządzania łańcuchami dostaw oraz w zarządzaniu projektami zdobytym w międzynarodowych korporacjach. Przeprowadzał skomplikowane procesy restrukturyzacyjne oraz wdrażał innowacyjne rozwiązania z zakresu łańcucha dostaw m.in. w firmach z sektora energetycznego oraz FMCG. Obecnie od ponad roku odpowiedzialny za łańcuch dostaw w firmie Euro-net Sp. z o.o., właścicielu marki RTV EURO AGD. Odpowiedzialny m.in. za przygotowanie i realizację strategii logistyki, operacje logistyczne w magazynie centralnym oraz za operacje transportowe w ramach logistyki pierwotnej i wtórnej.

Michał Janikowski

Michał Janikowski

Dyrektor Departamentu Centralnego Logistyki, Grupa NEUCA

Ekonomista, logistyk. Absolwent SGH-a ze specjalizacją w Zarządzaniu Logistycznym. Ponad 15-letnie międzynarodowe doświadczenie w transporcie międzynarodowym, logistyce kontraktowej i tworzeniu efektywnych łańcuchów dostaw. Przygodę z logistyką rozpoczął z firmą Raben, wiodącym operatorem logistycznym na rynku Europy Środkowo Wschodniej. Był odpowiedzialny za tworzenie sieci drobnicowej i magazynowej w Krajach Bałtyckich. Przez kolejne lata odpowiedzialny za zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyką dla Spółek Grupy Metro na Ukrainie i w Polsce. Zaangażowany w tworzenie ECR i Stowarzyszenia „Chłodnej” Logistyki promującej nowoczesne standardy w przewozie i magazynowaniu towarów spożywczych na Ukrainie. Jako Dyrektor Łańcucha Dostaw w Grupie Smyk spełniał dziecięce marzenia wspomagając Świętego Mikołaja, Wielkanocnego Zająca oraz… Rodziców. Teraz zarządza obszarem logistyki w Grupie Neuca – lidera rynku hurtowej dystrybucji farmaceutyków w Polsce, aktywnie wspierając program szczepień przeciw COVID-19.

Arkadiusz Kawa

Dr hab. Arkadiusz Kawa

Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania

W latach 2009 do 2019 pracował w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (UEP), kolejno na stanowisku asystenta, adiunkta i profesora nadzwyczajnego. Ma prawie 20 lat doświadczenia w logistyce i e-commerce. Jest autorem 3 książek, współredaktorem 2 monografii i prawie 300 publikacji popularyzatorskich i naukowych. Swoje doświadczenie zdobywał podczas realizacji ponad 60 projektów dla takich organizacji i firm, jak: Landmark (bPost), Volkswagen, Poczta Polska, GS1 Polska, DHL, DPD (Siódemka), Last Mile Experts, A.T. Kearney, KPMG, BCG, OEX E-business, Wish, CMT Advisory, 4Kraft, SMART Project, Merlin.pl, Digital24.pl, Pepco, Duda-Cars, SGB-Bank, Kompania Piwowarska (SABMiller), Horizon-Automation, NaviExpert PKS Poznań, Stomil, Autostrada Wielkopolska, CEG, KPS, Sheepla, GOAP, Urząd Miasta Poznania, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Pełnił również rolę konsultanta w międzynarodowym projekcie badawczym „Digital Economy, Innovation, and East Asia’s Competitiveness in GVCs” prowadzonym przez Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA) w Indonezji w zakresie dwóch obszarów: „Cross-border e-Commerce in ASEAN and East Asia” i „Improving E-Commerce Enabling/Supporting Connectivity in Asia” oraz w międzynarodowym projekcie „Labour in East Asia”. Jest członkiem Grupy Roboczej ds. Krajowej Inteligentnej Specjalizacji działającej przy Ministerstwie Rozwoju (Rozwiązania transportowe przyjazne środowisku - TRANS) oraz członkiem Wielkopolskiego Forum Inteligentnych Specjalizacji przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (Grupa Robocza – Wyspecjalizowane procesy logistyczne). Wykłada na studiach Executive MBA i podyplomowych „Logistyki i Zarządzania Międzynarodowymi Łańcuchami Dostaw”, „e-Commerce”, „Zarządzania Sprzedażą” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, „Logistyka w praktyce” na Politechnice Gdańskiej, „Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem w branży fashion” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadził szkolenia m.in. dla Kompanii Piwowarskiej, Jutrzenka Colian, Uczelnianego Centrum Innowacji Transferu Technologii UAM i Preinkubatora Akademickiego UAM, Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

Michał Kuczmierowski

Michał Kuczmierowski

Prezes, Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych

W latach 2018-2020 był członkiem Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., gdzie odpowiadał za przygotowanie strategii biznesowej i transformacyjnej Grupy, nadzorował pion finansowy oraz strategii i standardów. Ma ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe oraz doradcze, przez ponad 10 lat związany był z branżą finansową. W latach 2015-2018 pracował w PKO Banku Polskim m.in. jako Dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji. Odpowiadał m.in. za przygotowanie nowej strategii komunikacyjnej i marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów i komunikacji internetowej. Wcześniej w Banku Zachodnim WBK (Grupa Santander) pełnił m.in. funkcję dyrektora programu Santander Universidades, gdzie był odpowiedzialny za rozwój nowych biznesów oraz zintegrowane działania komunikacyjne i biznesowe w segmencie akademickim. Prowadził działalność doradczą w zakresie projektów wdrożeniowych i zarządczych, działań marketingowych i wizerunkowych, komunikacji strategicznej i zarządzania informacjami. Uczestniczył w realizacji projektów biznesowych i restrukturyzacyjnych. Pracował dla spółek z sektora finansowego, nowych technologii, motoryzacyjnego oraz przemysłu ciężkiego.

Aleksander Kuźniewski

Aleksander Kuźniewski

Business Development Director w Dziale Leasing, 7R SA

Odpowiada za rozwój i utrzymanie trwałych relacji z klientami oraz wzmocnienie marki 7R jako lidera w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań magazynowych w zakresie budownictwa ekologicznego oraz projektów miejskich - 7R City Flex Last Mile Logistic. Ma prawie 14-letnie doświadczenie w branży nieruchomości, które zdobywał m.in. w CBRE, DTZ Polska czy King Sturge. Dodatkowo, posiada doświadczenie zawodowe związane z transportem i logistyką, zdobyte w firmie VOS Logistics. Wykładowca studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Logistyka) oraz studiów podyplomowych z zakresu Pośrednictwa Nieruchomościami w Szkole Głównej Handlowej. Posiada również międzynarodowy tytuł CCIM (Dyplomowanego Specjalisty Komercyjnych Inwestycji na Rynku Nieruchomości).

Maciej Ornowski

Maciej Ornowski

Managing Director, Reesink Logistic Solutions

Maciej Ornowski jest Dyrektorem Zarządzającym Reesink Logistic Solutions Poland. Dba o rozwój biznesowy spółki zależnej, wprowadzając nowe technologie na rynek automatyki magazynowej w Polsce. Ma doświadczenie w zarządzaniu inżynierią oprogramowania, budowaniu zespołów i zakładaniu firm. Od kilku lat pracuje z systemem AutoStore. Posiada tytuł MBA z Akademii Leona Koźmińskiego oraz tytuł magistra inżyniera z Politechniki Śląskiej.

Joanna Porath

Joanna Porath

Prezes Zarządu, AC Porath Sp. z o.o.

Pomysłodawczyni idei oraz współzałożycielka Akademii Celnej, obecnie AC Porath Sp. z o.o. Absolwentka Wydziału Nawigacyjnego oraz wydziału Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa Akademii Morskiej w Gdyni. Podczas swojej wieloletniej aktywności w sektorze TSL, nabrała doświadczenia w codziennej pracy spedytorów oraz logistyków, a także ich podwykonawców – w szczególności w aspekcie agencji celnych. W efekcie pozwala jej to zrozumieć „clue” funkcjonowania rynku. Dzięki swojej wiedzy w dziedzinie celnej, pomaga w usprawnianiu procesów celnych we wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwach. Dokonuje podziału łańcucha dostaw na prostsze procesy i wynikające z nich współzależności. Pomoc w rozwiązywaniu skomplikowanych i nawarstwionych problemów w procesie celnym, to jej specjalność. Dowodem tego są pozytywne opinie oraz zaufanie Klientów krajowych i międzynarodowych, z którymi współpracuje od lat. W dynamicznie zmieniającej się sytuacji geopolitycznej – silnie skoncentrowana na tematyce Brexitu od strony praktycznej oraz operacyjnej.

Tomasz Sączek

PARTNER MERYTORYCZNY Tomasz Sączek

Dyrektor Zarządzający IPP w Polsce, ekspert w obszarze łańcucha dostaw, praktyk

Od 20 lat związany z logistyką operacyjną. Doświadczony manager z sukcesami zarządzający łańcuchami dostaw różnych branż (m.in. Retail, RTV AGD). Uczestniczył w wielu optymalizacyjnych projektach logistycznych, nadal czynnie zaangażowany w projekty również międzynarodowe. Współpracuje z renomowanymi firmami konsultingowymi w Polsce i zagranicą jako ekspert praktyk. Specjalizuje się budowaniu strategii, obniżaniu kosztów oraz przebudowie procesów logistycznych. Posiada doskonałą znajomość branży logistycznej w Polsce i zagranicą. Jest członkiem polskich i zagranicznych organizacji logistycznych, certyfikowanym trenerem, wykładowcą m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jako jedyny przedstawiciel z Polski jest doradcą jednej z największych organizacji logistycznych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Od wielu lat prelegent/przewodniczący Global Supply Chain Summit w Dubaju.

Piotr Skobało

Piotr Skobało

Supply Chain Director, Cersanit S.A.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz studiów MBA w Franklin University w Columbus (USA). Menadżer z 17 letnim doświadczeniem w logistyce, zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz posprzedażowej obsłudze Klienta m.in. w branży produkcyjnej, handlowej, e-commerce oraz usług logistycznych. Pierwsze kroki stawiał w Whirlpool Corporation zarówno w Polsce gdzie prowadził największe fabryczne centrum dystrybucji firmy w regionie EMEA, jak również w centrali we Włoszech, gdzie zajmował się koordynacją procesu Built-to-Order w całym regionie. Następnie zdobywał doświadczenie po stronie operatora logistycznego w firmie Rhenus Logistics, odpowiedzialny za produkty logistyki kontraktowej, transportu FTL oraz drobnicowego. Przez 7 lat odpowiadał za logistykę i obsługę Klienta w firmie Neonet, gdzie realizował strategię omnichannel. Przez 16 lat związany z branżą AGD. Obecnie odpowiedzialny za zarządzanie łańcuchem dostaw w Grupie Cersanit. Lider, skoncentrowanym na dostarczaniu rezultatów z pasją, charyzmą, uczciwością i szacunkiem. Entuzjasta i wyznawca Customer Experience.

Katarzyna Słabowska

Katarzyna Słabowska

Dyrektor Logistyki, Żabka Polska

Od września 2015 roku pełni stanowisko Dyrektora Departamentu Logistyki w spółce Żabka Polska. Odpowiada za zarządzanie łańcuchem dostaw sieci convenience (ponad 5600 sklepów Żabka i Freshmarket), w tym w szczególności zarządzanie zapasami, transportem i logistyką magazynową w 5 centrach logistycznych. Realizuje projekty mające na celu optymalizację kosztów, wzrost wydajności, standaryzację procesów skupiając uwagę na innowacjach i poprawie jakości obsługi klientów. Swoje doświadczenie w zarządzaniu łańcuchami dostaw zdobywała w branży farmaceutycznej w firmie ACP Pharma S.A. (obecnie Grupa Neuca), gdzie kolejno zajmowała stanowiska Kontrolera Finansowego ds. Logistyki, Dyrektora Logistyki i Dyrektora Łańcucha Dostaw. Karierę zawodową rozpoczynała w Pricewaterhouse Coopers Sp. z o.o. , gdzie przez blisko 6 lat prowadziła projekty m. in. z zakresu audytów sprawozdań finansowych, co pozwoliło jej rozwinąć ponad przeciętne umiejętności analityczne i kontrolingowe. Posiada uprawnienia biegłego rewidenta i jest członkiem ACCA oraz Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Managerów Logistyki. Absolwentka kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Podyplomowego Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw ukończonego na tej samej uczelni.

Paweł Trębicki

dr Paweł Trębicki

Business Development Manager, Category Land Supply Chain Operations, IKEA Purchasing Services

Business development manager Amerikas Category Land w Ikea. Poprzednio przez ponad 10 lat, dyrektor generalny Raben Transport oraz członek zarządu Grupy Raben. Ukończył Handel Zagraniczny w Szkole Głównej Handlowej oraz uzyskał na tej uczelni tytuł doktora nauk społecznych. Tematem jego rozprawy doktorskiej jest „Wpływ technologii Informatyczno-telekomunikacyjnych i nowych modeli biznesowych na produktywność międzynarodowego przewoźnika drogowego”. Posiada również tytuł MBA, który zdobył na ESCP Business School w Berlinie. Ponad 20-letnią karierę zawodową związał w całości z logistyką, pełniąc różne funkcje zarówno po stronie operatora, jak i Klienta. Często występuje jako prelegent na konferencjach logistycznych. Jest autorem licznych artykułów dotyczących branży TSL. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki. Jest współzałożycielem Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska „TLP” i przez 6 lat pełnił funkcję Przewodniczącego Rady. W 2019 r. uhonorowany odznaką „Zasłużony dla transportu Rzeczypospolitej Polskiej”.

Jacek Bartosiak

dr Jacek Bartosiak

Ekspert z dziedziny geopolityki, Założyciel i Właściciel, Strategy&Future

Założyciel i właściciel Strategy&Future. Autor książek „Pacyfik i Eurazja. O wojnie”, „Rzeczpospolita między lądem a morzem. O wojnie i pokoju”, „Przeszłość jest prologiem” oraz „Koniec końca historii”. Współpracownik Nowej Konfederacji oraz New Generation Warfare Centre w Waszyngtonie; członek zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego (2017–2018), prezes zarządu spółki Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. (2018–2019). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, adwokat i partner zarządzający w kancelarii adwokackiej zajmującej się obsługą biznesu. Ekspert do spraw geopolityki i geostrategii, uczestnik debaty na temat sytuacji strategicznej Europy Środkowo-Wschodniej, zachodniego Pacyfiku i Eurazji.

Mateusz Barycza

Mateusz Barycza

Contract Logistics Business Development Director, Raben Logistics Polska Sp. z o.o.

Od 15 lat wspiera klientów na płaszczyźnie operacyjnej i strategicznej przy transformacjach łańcucha dostaw w regionie CEE. Doświadczenie zbierał realizując projekty logistyki kontraktowej dla branż FMCG, przemysłowej, odzieżowej, automotive oraz e-commerce. Aktualnie lider zespołu rozwoju biznesu logistyki kontraktowej w Raben Logistics Polska.

Artur Bieńkowski

Artur Bieńkowski

Supply Chain Director Poland, Czech & Slovakia, McDonald’s

Blisko 30-letnie doświadczenie w różnych obszarach jednej firmy McDonald’s. Zdobywał wiedzę i doświadczenie zarówno w lokalnych, jak i międzynarodowych strukturach firmy kierując m.in. działami finansów i księgowości, rozwoju biznesu, łańcucha dostaw zarówno w korporacyjnym i franczyzowym środowisku. Najnowsze wyzwania to integracja Supply Chain dla 3 rynków: Polski Czech i Słowacji oraz stworzenie i realizacja strategii zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego. W biznesie ceni proste rozwiązania, zdrowy rozsądek i zawsze stara się wspierać i rozwijać swoich ludzi.

Piotr Bzowski​

Piotr Bzowski​

Development Director, Mountpark Logistics

Piotr rozpoczął swoją karierę w 2006 roku jako agent ds. powierzchni przemysłowych w DTZ Polska. W 2008 roku przeniósł się do branży deweloperskiej, pracując z takimi deweloperami jak Prologis, Europolis i P3 Logistic Park nad rozbudową ich portfolio w Polsce. Piotr dołączył do Mountpark w 2020 roku jako Development Director odpowiedzialny za projekty w Europie Środkowej.

Magdalena Górska-Wojtas

Magdalena Górska-Wojtas

Business Development Manager, GLP

Od 2018 roku odpowiada za rozwój GLP (wcześniej Goodman) na rynku trójmiejskim oraz krakowskim, gdzie firma posiada budynki o łącznej powierzchni 300 tys. mkw. oraz grunty inwestycyjne umożliwiające realizację 400 tys. mkw. przestrzeni logistycznej. Aktywnie uczestniczy w każdym etapie realizacji nowych projektów – od analizy opłacalności, przez zakup gruntów, negocjacje umów najmu i budowanie trwałych relacji z klientami. Przed dołączeniem do zespołu GLP w 2016 roku, pracowała jako analityczka w dziale nieruchomości przemysłowych Colliers International, a wcześniej także w czołowych polskich firmach deweloperskich i architektonicznych. Jest absolwentką architektury i urbanistyki na Politechnice Warszawskiej. Na tej samej uczelni ukończyła studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości, a w CCIM Institute specjalistyczny kurs „Analiza finansowa nieruchomości komercyjnych”.

Aleksander Gwizdała

Aleksander Gwizdała

Business Unit Director, Antalis Poland Sp z o.o.

Praktyk, od ponad 20 lat związany z branżą opakowań przemysłowych. Swoje doświadczenie nabył pracując we wiodących firmach produkcyjnych, jak i dystrybucyjnych w Europie, rozwijając ich oddziały na terenie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Wraz ze swoim zespołem specjalizuje się w optymalizacji procesów pakowania, kompleksowych oraz dedykowanych rozwiązaniach dla takich branż jak ecommerce, automotive, retail, AGD, logistyka, elektronika i przemysł maszynowy.

Sebastian Kaczmarski

Sebastian Kaczmarski

Central fulfilment operations manager, IKEA Group

Central fulfilment operations manager PL IKEA Group,Ekspert PSME Z logistyką magazynową jest związany od ponad 10 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Grupie Raben, gdzie rozwijał współpracę z klientami FMCG z branży food oraz non-food. Od 2015 r. był odpowiedzialny za całość procesów magazynowych oraz co-packingowych w regionie Stryków. Z początkiem 2017 r. dołączył do zespołu IKEA w Jarostach, gdzie rozwijał współpracę z FM Logistic (operatorem logistycznym magazynu), oraz całość operacji w Centrum Dystrybucji. Od września 2019 r. na stanowisku menedżera ds. centralnych operacji dystrybucyjnych odpowiada za magazyny centralne w Polsce oraz dystrybucję do sklepów w regionie PL, SEE & EEC oraz dystrybucję centralną B2C na rynku polskim. Absolwent Wydziału Ekonomii oraz Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Damian Kołata

Damian Kołata

Head of E-Commerce CEE, Cushman & Wakefield

Damian Kołata, E-Commerce Operations Director na Polskę i Europę Wschodnią w firmie Fiege. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw w międzynarodowym środowisku. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Swoją karierę rozpoczynał od zarządzania zakupami i zapasami, później koordynował dodatkowo transgraniczny przepływ towarów, włączając w to logistykę importu i dystrybucji oraz procedury celne. Następnie odpowiedzialny był za optymalizację procesów magazynowych, korelację poszczególnych operacji logistycznych oraz ograniczenie ich kosztów na trudnym i nieprzewidywalnym rynku wschodnioeuropejskim. Pomysłodawca jednego z pierwszych ukraińskich sklepów internetowych, wspierał również otwarcie centrum dystrybucyjnego dla największej europejskiej internetowej platformy modowej. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu optymalizacji procesów i zarządzania zwrotami w e-commerce. Odpowiada za operacje w magazynach o powierzchni prawie sześcdziesięciu boisk piłkarskich, na których zatrudnienie przewyższa liczbę mieszkańców Szklarskiej Poręby.

Ludwika Korzeniowska

Ludwika Korzeniowska

Business Development Director, JLL

Ludwika Korzeniowska odpowiada za długofalowe strategiczne doradztwo nieruchomościowe na rzecz operatorów logistycznych planujących rozwój swojej działalności w Polsce. Nadzoruje całość procesu współpracy działu powierzchni magazynowo – przemysłowych JLL z firmami 3PL – od m.in. pozyskiwania nowego biznesu z tego obszaru, poprzez identyfikację potrzeb, przez doradztwo lokalizacyjne, negocjacje warunków najmu oraz współtworzenie i wdrażanie planów ekspansji. Ludwika ma ponad 10 lat doświadczenia we współpracy z szeroko pojętym sektorem logistycznym. Przed dołączeniem do JLL w 2016 r., jako ekspert w obszarze logistyki kontraktowej w PEKAES S.A. pozyskiwała i prowadziła klientów z branży FMCG, handlowej i magazynowej, z kolei w globalnej firmie CEVA Logistics jako opiekun kluczowych klientów realizowała projekty na rzecz sektora motoryzacyjnego i technologicznego. Wcześniej w Procan Logistyka nadzorowała pracę działu sprzedaży usług transportu drogowego całopojazdowego, drobnicy krajowej i międzynarodowej. Ludwika jest absolwentką podyplomowych studiów z marketingu i logistyki w Szkole Głównej Handlowej oraz ekonomii na Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Łazarskiego.

Michał Mazur

Michał Mazur

Senior Supply Chain Manager, JOKR

Od lipca 2021 roku odpowiada za rozwój Działu Łańcucha Dostaw w polskim oddziale JOKR, globalnej aplikacji oferującej codzienne zakupy z dostawą w 15 minut. Jako Senior Supply Chain Manager kontroluje dystrybucję i planowanie popytu towarów od dostawców przez centra dystrybucyjne do mini magazynów miejskich. Doświadczenie logistyczne zdobywał głównie w przemyśle i sektorze automotive. Jako Supply Chain Manager i Group Logistics Manager uczestniczył w skomplikowanych procesach restrukturyzacyjnych zakładów przemysłowych, a także współtworzył od podstaw procesy logistyczne w firmach greenfield.

Tomasz Oczkowski

Tomasz Oczkowski

Commercial Director Central Europe, FM Logistic

Od początku swojej ponad 25 letniej kariery związany jest z branżą logistyczną. Doświadczenie zdobywał zarówno w operacji, jak i działach wsparcia. Rozpoczynał w Logistic & Distribution System kierując dużymi centrami logistycznymi i siecią dystrybucji. Następnie dołączył do zespołu firmy Wincanton, gdzie spędził 10 lat, a jego kariera nabrała tempa: od stanowisk operacyjnych, przez zarządzanie projektami i dział handlowy do Członka Zarządu na Europę Centralną i Wschodnią ds. Rozwoju Biznesu. W tym czasie pozyskał dla firmy wielu znaczących klientów i zbudował od początku działy rozwoju biznesu i solution design. W latach 2008-2010, jako CEO polskiego oddziału międzynarodowego dewelopera nieruchomości logistycznych Gazeley był odpowiedzialny za wprowadzenie firmy na rynek polski, opracowanie jej strategii i biznesplanu. W FM Logistic Central Europe zarządza międzynarodowym zespołem handlowym na 4 rynkach: w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, odpowiada za opracowanie i realizację strategii rynkowej i rozwój biznesu w regionie, rozwój biznesu z obecnymi klientami i pozyskiwanie nowych kontraktów. Dba również o relacje z kluczowymi klientami.

Konrad Osiadacz

Konrad Osiadacz

Product Director Omnichannel and Urban Logistics Central Europe, FM Logistic

Konrad posiada ponad 15 letnie doświadczenie w logistyce zdobyte w regionie Europy i Bliskiego Wschodu. Fundamenty zbudowane podczas pracy w branży Retail dla Carrefour Polska, gdzie odpowiadał za funkcjonowanie większości Centrów Dystrybucji w kraju, wdrażając projekty optymalizacyjne, nowe systemy WMS, oraz przenosząc operacje do nowych lokalizacji. Przez 4 lata pełnił rolę osoby odpowiedzialnej za całość operacji logistycznych (transport i magazynowanie) pracując dla lidera Retail na obszar Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej - MAF Carrefour Hypermarkets w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Po powrocie do Polski związał się z firmą InPost, gdzie początkowo pełnił funkcję International Logistics Director i odpowiadał za obszar operacji logistycznych na rynkach zagranicznych a w roku 2018 odpowiadał za biznes InPost we Włoszech. W ostatnim projekcie realizowanym dla InPost Konrad kompleksowo odpowiadał za zbudowanie i uruchomienie nowej usługi skierowanej do obecnych i nowych klientów - Fulfillment, czyli logistyka kontraktowa dla obszaru B2C e-commerce. W FM Logistic odpowiada za budowę, realizację i dalszy rozwój strategii dotyczącej usług logistycznych dla e-commerce oraz rozwijanie logistyki miejskiej w naszym regionie.

Katarzyna Piątkowska

Katarzyna Piątkowska

Managing Director, Havi Logistics Sp. z o. o.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych Logistyki Akademii Leona Koźmińskiego oraz programów managerskich w Institute of Management Development w Szwajcarii i Georga Institute of Technology w Atlancie. Posiada ponad 25 lat doświadczenia, zarówno w obszarze komercji, wsparcia sprzedaży, jaki i szeroko rozumianego łańcucha dostaw. Od wielu lat będąc członkiem Zespołów Zarządzających tworzyła strategie oraz prowadziła transformacje biznesu zarówno w obszarze Sprzedaży, jak i Łańcucha Dostaw w czołowych firmach rynku FMCG, takich jak Coca-Cola, Twinings, czy Lotte Wedel. Posiada unikalne doświadczenie z różnych obszarów organizacji, co gwarantuje szerokie rozumienie spektrum biznesu. Sukces w biznesie opiera na współpracy z fantastycznymi ludźmi, którzy dzięki swojej wiedzy, pozytywnemu nastawieniu i ogromnemu zaangażowaniu budują profesjonalizm gwarantujący bardzo dobre wyniki biznesowe i finansowe. Od kilku lat działa jako mentor współpracując zarówno ze studentami, jak również wspierając i promując kobiety w biznesie.

Grzegorz Prorok

Grzegorz Prorok

Sales & Marketing Director, Consafe Logistics Sp. z o.o.

Od ponad 4 lat odpowiada za rozwój działalności szwedzkiego lidera oprogramowania klasy WMS na rynku polskim i CEE. Skuteczny menedżer skupiony na innowacjach w logistyce i łańcuchu dostaw. Doświadczenie zdobywał w kraju i za granicą, między innymi budując przez 7 lat pozycję grupy Transporeon w Polsce. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Michał Samborski

Michał Samborski

Head of Development oraz Development Director, Panattoni

Head of Development oraz Development Director w firmie Panattoni w Polsce od 2015 roku. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia w regionach: Polska Centralna, Warszawa, Gdańsk, Kraków. Michał współpracował z Panattoni Europe już wcześniej na stanowisku Kierownika Projektu (2006-2011), nadzorując rozwój 7 budynków w Łodzi i na Górnym Śląsku o powierzchni 220 000 mkw. W firmie Hines (2011-2015) był Dyrektorem Projektu odpowiedzialnym za obiekt biurowy (Neptun Gdańsk), zakup portfela logistycznego (300 000 mkw.), a także zarządzał aktywami portfela logistycznego. W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny za: strategiczny rozwój biznesu, identyfikację i nabywanie inwestycji komercyjnych, negocjowanie warunków umów, wynajem i zarządzanie projektami.

Żaneta Ścigała

Żaneta Ścigała

Radca Prawny, Partner, Kancelaria Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik

Radca prawny zajmujący się kompleksową obsługą firm. Wspiera zarządy w podejmowaniu decyzji biznesowych. Przygotowuje, opiniuje i negocjuje umowy handlowe, w tym w zakresie najmu komercyjnego. Przeprowadza audyty prawne nieruchomości pod inwestycje magazynowe i parki logistyczne. Weryfikuje prawne ograniczenia w nabywaniu nieruchomości rolnych pod logistykę. Pomaga przedsiębiorcom w codziennej działalności, wdrażaniu nowych rozwiązań i wchodzeniu na nowe rynki. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w postępowaniach sądowych, a na koncie wiele wygranych, w tym przed Sądem Najwyższym. Ekspert ds. compliance, czyli zabezpieczania firm przez ryzykiem naruszenia prawa, poniesienia sankcji prawnych, strat finansowych lub utraty reputacji. Certyfikowany Inspektor Ochrony Danych Osobowych i specjalista ds. systemu ochrony sygnalisty (whistleblowing). Partner w Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik, nowoczesnej kancelarii prawnej dla biznesu, która oprócz kompleksowej obsługi firm specjalizuje się w prawie nieruchomości, ochrony środowiska i compliance.

Hubert Walczak

Hubert Walczak

Head of eCommerce, ROHLIG SUUS Logistics S.A.

Odpowiedzialny za długofalową strategię segmentu e-commerce łączącą jednocześnie obszar transportu i logistyki kontraktowej. Koordynuje również działania związane z obsługą Klienta w usłudze eCommerce oraz współpracę zespołów realizujących poszczególne fazy projektów związanych z procesami logistycznymi. Posiada doświadczenie w kierowaniu dużymi zespołami pracowników oraz wdrażaniu strategicznych projektów. Może pochwalić się szeroką wiedzą i praktyką w zakresie procesów logistycznych i audytów, a także systemów magazynowych, automatyki i nowoczesnych rozwiązań informatycznych, zarządzania logistyką kontraktową w dużych obiektach magazynowych (ponad 50 000 mkw.). Ma doświadczenie w pracy z wieloma systemami ERP i WMS. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał w firmie Bridgestone, gdzie poznawał tajniki z zakresu automatyki i robotyki. Swoją wiedzę poszerzał pracując kolejno dla szwedzkiej firmy Flexlink, a także w zagranicznych korporacjach: Exide Technologies, Aluplast oraz Arvato. Pełnił także funkcję Dyrektora Działu Fulfillment w firmie InPost, gdzie odpowiedzialny był za wprowadzenie na rynek nowej oferty dla biznesu eCommerce w zakresie obsługi logistycznej. Prelegent i uczestnik wielu konferencji logistycznych, autor publikacji z zakresu TSL. Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (Polish Supply Management Leaders)

Radosław Brzózka

MODERATOR Radosław Brzózka

dziennikarz telewizyjny, reporter, prezenter

Dziennikarz popularnonaukowy, autor telewizyjnego programu "Jak to działa?" (TVP, Discovery Channel). Zakochany w możliwościach ludzkiego mózgu i wszystkim tym, co związane jest ze światem nauki. Aktywny programista, stale badający możliwości, jakie daje technologia informacyjna. Sympatyk, promotor nowych technologii i innowacji we współczesnym świecie. Pasjonuje się paralotniarstwem, dlatego każdą wolną chwilę spędza oglądając świat z góry.

Grzegorz Dziekanowski

Grzegorz Dziekanowski

Head of Procurement Category Management, Grupa Żywiec S.A.

Kierownik Zakupów NPR Supply Chain - Warehousing, FLTs & Transport, Capex, MRO, Dział Zakupów Grupy Żywiec S.A. Nagroda w konkursie Lider Zakupów 2020 na konferencji PROCON/POLZAK za projekt „Rozwój transportu ekologicznego w Grupie Żywiec”. Menedżer zakupów z kilkuletnim doświadczeniem w obszarze zakupów pośrednich w zespołach lokalnych i międzynarodowych w Grupie Żywiec SA / Heineken. Negocjowanie i wdrażanie strategicznego sourcingu, tworzenie wartości w łańcuchu dostaw dzięki zrównoważonemu podejściu, realizacji strategii zakupowych i współpracy x-funkcyjnej. Optymalizacja procesów zakupowych i operacyjnych w obszarze IFM soft & hard, MRO i Supply Chain w celu obniżenia kosztów TCO. Prowadzenie i zarządzanie przez kilka lat Projektami CAPEX w celu rozbudowy i utrzymania mocy produkcyjnych, budynków i infrastruktury Browaru Żywiec.

Przemysław Januszko

Przemysław Januszko

COO, Członek Zarządu, Green Holding Sp. z o.o.

Przemysław Januszko | COO, Członek Zarządu / Board Member Green Holding Sp. z o.o. Bogate doświadczenie w zarządzaniu w międzynarodowym środowisku, zarówno na płaszczyźnie operacyjnej i strategicznej. W tym również przy transformacjach łańcucha dostaw w regionie CEE. Wieloletnie doświadczenie w kierowaniu przedsiębiorstwami w branży papierniczej i podłoży do reklamy oraz FMCG. Obecnie Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny Spółki Green Holding, polskiej grupy kapitałowej o międzynarodowym zasięgu, w skład, której wchodzą takie biznesy jak uprawy tradycyjne i hydroponiczne, produkcja świeżych, mytych warzyw i roślinnych dań gotowych oraz logistyka chłodnicza krajowa i międzynarodowa.

Sławomir Kluszczyński

Sławomir Kluszczyński

Dyrektor Operacyjny, LOTTE Wedel sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej oraz Uniwersytetu Warszawskiego / Uniwersytetu w Antwerpii w zakresie MBA. Swoje 25-letnie doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach z obszaru FMCG, gromadząc szeroką wiedzę w zakresie produkcji i łańcucha dostaw. W Wedlu od 2009 roku. Do jego głównych zadań na stanowisku Dyrektora Operacyjnego należy zarządzanie inwestycjami oraz łańcuchem dostaw i procesami produkcyjnymi. Pod jego kierownictwem produkcja Wedla przechodzi transformację, której celem jest korzystanie z nowoczesnych i zrównoważonych rozwiązań, aby odpowiadać na rosnące zainteresowanie wedlowskimi produktami. Prywatnie spędza czas żeglując po Mazurach i podróżuje - zabierając rodzinę na bliskie i dalekie wyprawy.

Marta Łęczycka

Marta Łęczycka

Senior Operations Manager, Amazon

Od 2014 roku związana z Amazon, konsekwentnie rozwija się w ramach struktur organizacji, w ramach obszaru Operations. Obecnie odpowiedzialna za Dział Zarządzania Zmianą, w jednym z Centrów Logistyki E-commerce Amazon jako Starszy Kierownik Operacyjny w POZ2, w Świebodzinie . W ramach organizacji, pełni również, rolę Sponsora ds. Zrównoważonego Rozwoju dla regionu CEE. Ukończyła studia magisterskie z Ekonomii oraz Studia Podyplomowe z Biznesu Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywała głównie w firmach międzynarodowych, będących liderami w swojej branży ( IKEA, Nestle, Amazon), w obszarze logistyki. Nieustannie zwiększa swoją wiedzę w zakresie efektywności zarządzania przedsiębiorstwem, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności menadżerskie. Posiada doświadczenie w optymalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych oraz wprowadzaniu zmian w organizacji. Na co dzień kładzie duży nacisk na wdrażanie rozwiązań zapewniających długoterminowe efekty, równie mocno skupiając się na wspieraniu rozwoju zawodowym innych, poprzez mentoring lub jako trener wewnętrzny. Prywatnie, czerpie energię z literatury oraz filmów dokumentalnych oraz podróży inspirowanych przeczytanymi książkami.

Witold Orłowski

prof. dr hab Witold Orłowski

Profesor nauk ekonomicznych

Specjalizuje się w ekonometrii stosowanej i makroekonomii, problematyce transformacji gospodarczej oraz integracji europejskiej krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Łódzkim, następnie kształcił się w Harvard University. Stopień naukowy doktora uzyskał na Uniwersytecie Łódzkim, habilitował się na Uniwersytecie Warszawskim. W 2007 r. otrzymał tytuł naukowy profesora nauk ekonomicznych. Był profesorem i dyrektorem Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. W 2005 r. został odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Prof. Orłowski w latach 90-tych pracował w Biurze ds. Integracji Europejskiej i Banku Światowym. Był członkiem Rady Makroekonomicznej, doradcą ekonomicznym wicepremiera Leszka Balcerowicza oraz doradcą głównego negocjatora członkostwa Polski w Unii Europejskiej Jana Kułakowskiego. W latach 2002-2005 pełnił funkcję szefa zespołu doradców ekonomicznych prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. W latach 2009-2010 wchodził w skład Narodowej Rady Rozwoju przy prezydencie Lechu Kaczyńskim oraz w skład Rady Gospodarczej przy premierze Donaldzie Tusku. W 2011 został powołany na stanowisko Specjalnego Doradcy Komisji Europejskiej ds. Budżetu. Od 2006 r. jest głównym doradcą ekonomicznym w PWC.

Prelegent

Sławomir Płonka

Dyrektor Generalny Centrum Logistycznego Amazon we Wrocławiu

Jacek Tarkowski

Jacek Tarkowski

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Sprzedaży, Trans.eu Group SA

Menedżer z 28-letnim stażem w szeroko pojętej logistyce, zarządzaniu, restrukturyzacji procesów biznesowych. Od ponad 13 lat zarządza procesami sprzedażowymi w firmach dostarczających oprogramowanie klientom z branży TSL. Zanim dołączył do Trans.eu Group SA, w jego CV znalazły się takie marki, jak Grupa Alpega, Transporeon, Philip Morris, Kronospan czy C.Hartwig. Prywatnie pasjonat wina, także z jego własnej winnicy.

LPP

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i zarządzającą 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś stacjonarnie kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki, Tel Awiw czy Moskwa. Na koniec 2020 roku spółka posiadała sieć ponad 1800 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni 1,4 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 30 rynkach. Jej globalna sieć dystrybucji obejmuje centra dystrybucyjne oraz obiekty fulfillment center o powierzchni ponad 270 tys.m2, zlokalizowane w Polsce, Rosji, Rumunii i na Słowacji. Dzięki niej polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty.

Panattoni Development Europe

Panattoni Europe jest deweloperem powierzchni przemysłowych. Naszym zamierzeniem jest wspieranie lokalnego biznesu poprzez dostarczanie wielofunkcyjnych budynków magazynowych i produkcyjnych, dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb. W celu rozwoju naszej działalności zajmujemy się zakupem gruntów, a następnie zabezpieczamy najbardziej strategiczne lokalizacje w kraju. Występujemy w roli doradcy na każdym etapie procesu inwestycyjnego.

Reesink Logistic Solutions

Reesink Logistic Solutions (RLS) to europejski lider dystrybucji i wdrożenia inteligentnego i innowacyjnego systemu magazynowania AutoStore. To również doświadczony dostawca rozwiązań magazynowych w wielu krajach Europy, a od niedawna również w Polsce.

Raben Logistics Polska

RABEN LOGISTICS POLSKA oferuje usługi z zakresu dystrybucji krajowej, międzynarodowej oraz kompleksowej obsługi logistycznej, a także frachtu morskiego i lotniczego. W Polsce firma istnieje prawie 30 lat. Zasoby spółki to ok. 3700 pracowników, zróżnicowane magazyny o pow. ok. 500 tys. m2 i ponad 3000 nowoczesnych środków transportu.

Novoferm Polska

Novoferm Polska oferuje szeroką gamę produktów zaprojektowanych z myślą o konkretnych zastosowaniach w przemyśle i logistyce. W ofercie znajdują się m.in.: bramy segmentowe, rolowane, szybkobieżne, przeciwpożarowe, systemy przeładunkowe oraz system blokowania kół Calematic.

FM Logistic

FM Logistic to globalny operator logistyczny dostarczający kompleksowe rozwiązania w ramach łańcucha dostaw. W regionie Europy Centralnej działa w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, gdzie posiada 17 platform logistycznych, 30 magazyny przeładunkowe. Dysponuje łącznie ponad 750 000 mkw. powierzchni magazynowej tworząc ponad 1 000 000 miejsc paletowych, a także flotą ok. 2 500 pojazdów.

7R

7R SA to dynamicznie rozwijający się deweloper, który dostarcza nowoczesne powierzchnie magazynowe i produkcyjne na wynajem. Realizuje centra magazynowe i przemysłowe przeznaczone dla wielu najemców, jak i obiekty BTS. W portfolio 7R znajdują się parki logistyczne oraz miejskie magazyny, tworzące sieć 7R City Flex Last Mile Logistics.

AC Porath

AC Porath to agencja celna inna niż wszystkie – jej specjalizacją jest wsparcie merytoryczne oraz operacyjne całego łańcucha dostaw – od nadawcy do odbiorcy wraz z zastosowaniem uproszeń oraz ułatwień celnych przewidzianych Unijnym Kodeksem Celnym. W swojej ofercie – poza usługami agencji celnej – posiada Akademię Celną realizującą kursy i szkolenia celne oraz Audyt Celny dokonywany przez doświadczonych ekspertów w tym zakresie.

Mountpark

Mountpark Logistics EU Sarl jest spółką joint venture pomiędzy USAA Realco-Europe Holdco, BV i Mountpark Finco Sarl, która powstała, aby rozwijać obiekty logistyczne w całej Europie, ze szczególnym uwzględnieniem rynków Wielkiej Brytanii oraz Europy Zachodniej i Środkowej. W Polsce Mountpark jest w trakcie realizacji parków logistycznych we Wrocławiu i w Strykowie.

Consafe Logistics Sp. z o.o.

Consafe Logistics to wiodący w Europie dostawca rozwiązań informatycznych do zarządzania magazynem. Nasz wysokiej klasy system WMS tworzy przewagę konkurencyjną i pomaga firmom na całym świecie w osiąganiu sukcesów rynkowych. Rozpoznajemy potrzeby klientów, dla których opracowujemy i wdrażamy dopasowane rozwiązania IT. Zmniejszamy koszty, zwiększając wydajność oraz poprawiając jakość obsługi klienta w magazynach o różnym stopniu zautomatyzowania.

ROHLIG SUUS Logistics S.A.

ROHLIG SUUS Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy. W ciągu ostatnich 5 lat spółka dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, zamykając 2020 rok na poziomie 1,2 mld złotych. Aktualnie firma zatrudnia ponad 1800 osób w 30 oddziałach w kraju i zagranicą oraz zarządza ponad 250 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

Jones Lang LaSalle

JLL to wiodąca firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości. Firma wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie, pozwalające kreować najlepsze możliwości biznesowe, wyjątkowe przestrzenie oraz rozwiązania przynoszące długofalowe korzyści klientom, pracownikom oraz społecznościom, w których funkcjonuje. JLL jest spółką z listy Fortune 500 o rocznych przychodach 16,6 mld USD zatrudniającą na koniec czerwca 2021r. ponad 92 000 osób i obsługującą klientów w ponad 80 krajach.

Poczta Polska

Poczta Polska S.A - narodowy operator pocztowy - jest jednym z liderów usług komunikacyjnych, paczkowo – kurierskich i logistycznych. Firma koncentruje się na wzmacnianiu najbardziej perspektywicznych obszarów – paczek, logistyki, finansów, usług międzynarodowych i na rzecz administracji publicznej.

GLP

GLP GLP is a leading global investment manager and business builder in logistics, real estate, infrastructure, finance and related technologies. Learn more at www.glp.com. GLP to wiodąca międzynarodowa firma specjalizująca się w zarządzaniu inwestycjami w obszarze logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów oraz technologii z nimi związanych. Więcej informacji na: www.glp.com/eu

Trans.eu Group S.A.

Trans.eu Group S.A. jest polską firmą technologiczną powstałą w 2004 roku. Tworzymy jedną z najważniejszych giełd transportowych w Europie oraz nowoczesną platformę logistyczną dla transportu drogowego. Platforma Trans.eu łączy firmy załadowcze, operatorów logistycznych, spedycje i przewoźników. Firma działa na terenie całej Europy, a także Turcji i Kazachstanu. Mamy obecnie biura w 12 krajach. Grupa Trans.eu to także ubezpieczenia transportowe, faktoring dla przewoźników, karty paliwowe oraz usługi prawne. Na Platformie Trans.eu powstała największa społeczność przewoźników w Europie

Biuro Inwestycji Kapitałowych S.A.

Biuro Inwestycji Kapitałowych (BIK) jest deweloperem powierzchni komercyjnych. Specjalizuje się w budowie i wynajmie nowoczesnych powierzchni magazynowych. W ramach aktualnie prowadzonej rozbudowy centrum logistycznego BIK Park Wrocław I dostarczone zostanie 22 500 m2 nowej powierzchni. Z kolei kompleks BIK Park Sosnowiec II zostanie powiększony o kolejny obiekt liczący 14 000 m2.

IPP

Ministerstwo Infrastruktury

Top Logistyk

Kaizen

Magazynowanie i Dystrybucja

Logistics Manager

Transport Manager