Wizualizacja danych – jakie narzędzie wybrać?

Podejmowanie decyzji marketingowych w świecie big data nie jest już wyłącznie opieraniem działań o osobiste doświadczenie. Rewolucja cyfrowa sprawia, że wysyłamy o sobie więcej danych niż jestesmy w stanie sami przepracować. Jak poradzić sobie ze zbiorami informacji? Z pomocą przychodzą narzędzia do wizualizacji danych.

Jacek Tkaczuk

Niezależnie od tego, czy kierujesz działaniami marketingowymi, sprzedażowymi albo prowadzisz mały biznes – dane są wszędzie, niezależnie od wielkości biznesu. Bazowanie na informacjach o użytkowniku nie tylko usprawnia proces sprzedażowy, ale także pomaga tak ułożyć proces komunikacji, by zminimalizować ryzyko zirytowania użytkownika reklamą.

Poznaj program webinaru "Google Data Studio - wizualizacja, analiza danych i raportowanie dla każdego, 29 czerwca 2020, 10:00 >>

Podstawowe narzędzia do wizualizacji danych

Rynek oferuje całą gamę narzedzi, od tych najprostszych, do najbardziej skomplikowanych. Można powiedzieć, że najprostszymi i najbardziej popularnymi programami są Microsoft Excel albo Microsoft Power Point. Możesz w nich tworzyć prezentację z podstawowymi, statycznymi wykresami oraz dodawać komentarze czy zdjęcia pomocnicze. Powszechność użycia sprawia też, że wyświetlenie i modyfikowanie takiego zestawienia nie powinno być żadnym problemem.

Na drugim krańcu są zaawansowane systemy Business Intelligence o ogromnych możliwościach technicznych. Systemy te nastawione są na szeroką możliwość przekształcania danych na wielu poziomach, a samo przetwarzanie informacji opiera się często o wykorzystanie sztucznej inteligencji. Zaletą jest to, że wizualizacja danych jest jednym z modułów całego systemu planowiania zasobów (tzw. ERP). Przykładami takich rozwiązań są Microsoft (Power BI) czy IBM. 

Google Data Studio 

Pomiędzy statycznymi wykresami a rozbudowanymi platformami do wielowymiarowego przetwarzania danych jest Google Data Studio. Narzędzie, dostępne w darmowej wersji, pozwala stworzyć podstawowy dashboard w kilka minut. Jednocześnie, GDS daje możliwość tworzenia przejrzystych i wieloformatowych raportów, a twórcy programu uwględniają odczucia użytkownika, który buduje raport.

Zalety Google Data Studio

  • Niewielka bariera wejścia – narzedzie jest darmowe, do wykorzystania przy wielu źródłach danych, także niestandardowych.

  • Duże możliwości – stworzysz zarówno statyczny wykres, jak i dashboard z możliwością wyboru daty. Dzięki temu raportowanie działań może odbywać się automatycznie, a porównywanie danych ograniczy się do otworzeniu jednego raportu.

  • Łatwość znalezienia informacji – Data Studio ma wielu użytkowników, dzięki temu w sieci możesz znaleźć rozwiązanie niemal każdego problemu.

Niewielka bariera wejścia – narzedzie jest darmowe, do wykorzystania przy wielu źródłach danych, także niestandardowych.

Duże możliwości – stworzysz zarówno statyczny wykres, jak i dashboard z możliwością wyboru daty. Dzięki temu raportowanie działań może odbywać się automatycznie, a porównywanie danych ograniczy się do otworzeniu jednego raportu.

Łatwość znalezienia informacji – Data Studio ma wielu użytkowników, dzięki temu w sieci możesz znaleźć rozwiązanie niemal każdego problemu.

Używanie tego narzędzia wymaga jednak pewnej wprawy, a także przemyślenia, co właściwie chcesz w raporcie pokazać. Ponieważ twórcy dbają i analizują sposób zaawansowania użytkownika, niektóre funkcje na początku nie są eksponowane, ale prędzej czy później zechcesz z nich skorzystać.

Pierwszy raport możesz stworzyć sam albo pod okiem profesjonalisty – w czasie webinaru „Google Data Studio - wizualizacja, analiza danych i raportowanie online dla każdego” Jacek Tkaczuk pokaże na żywo, jak stworzyć raport i najbardziej efektywnie wykorzystać zarówno podstawowe funkcjonalności, jak i te bardziej zaawansowane.

Autorzy: Jacek Tkaczuk, Dominika Chachuła

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.