I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE
E-commerceOnlineUdział bezpłatny!Kongres
I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE
I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE
Jak skuteczniej sprzedawać przez internet za granicą?

Wstęp bezpłatny

REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA!


Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce rósł niezwykle dynamicznie w ostatnich latach. W 2023 roku analitycy wieszczą rynkowi wzrost o blisko 20 procent do 109 mld złotych. Na rozwój polskiego e-handlu ogromną presję od kilku miesięcy wywiera jednak rosnąca inflacja. Coraz wyższe koszty produktów i realizacji zamówień to poważne ryzyka dla polskich sklepów internetowych. Szansą może być ekspansja na europejskie i światowe rynki o większym udziale e-commerce niż w Polsce.

Pierwsza edycja Kongresu Cross-Border E-Commerce to wydarzenie szyte na miarę dla polskich małych i średnich sklepów internetowych, które planują rozwój na kolejnych rynkach. Podczas prezentacji i rozmów z liderami branży e-handlu w Polsce, zaprezentujemy ogromny potencjał i praktyczne rozwiązania w obszarze sprzedaży online cross-border. Swoje business case zaprezentują wiodące marki realizujące e-handel transgraniczny.

Nasi eksperci przedstawią Państwu kluczowe elementy całego łańcucha wartości cross-border e-com w nowoczesnej i dynamicznej formie w 4 blokach tematycznych:

  • technologia
  • product management i obsługa klientów
  • logistyka i fulfilment
  • aspekty prawne i finansowe

Do udziału w kongresie zapraszamy właścicieli sklepów internetowych planujących ekspansję zagraniczną oraz menedżerów odpowiedzialnych za rozwój cross-border e-commerce w przedsiębiorstwach.

Udział w wydarzeniu pozwoli Państwu na zdefiniowanie najbardziej skutecznego planu działań, by rozpocząć lub skalować sprzedaż za granicą.

Partnerzy:

Partner

MastercardDPD PolskaEburyAmazonShumee

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 10:00OTWARCIE KONGRESU

    • Grzegorz Nawacki,  redaktor naczelny, Puls Biznesu
    • Kinga Jurga, moderator dziennikarz, Puls Biznesu
    • Szymon Midera, moderator CEO, założyciel, Shumee

    Przywitanie i przedstawienie oferty wartości dla uczestników oraz programu wydarzenia.

    5 min

  • 10:05KEYNOTE SPEECH: Cross-border e-com największą biznesową szansą 2023 - o co tu chodzi?

    • Zbigniew Jagiełło,  menedżer, strateg, innowator
    • co czeka branżę e-commerce w Polsce w najbliższym czasie?
    • e-handel w portfelach inwestycyjnych polskich inwestorów
    • jak opanować rosnące koszty działalności polskich sklepów internetowych?

    15 min

  • 10:25FIRESIDE CHAT: Własny e-sklep czy marketplace - jaką strategię wybrać?

    • Aleksandra Borycka,  Head of Marketplace, Amazon.pl

    15 min

  • 10:45BUSINESS CASE: EMPIK FOTO - jak to robimy?

    • Adam Stasiak,  dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego i partnership, Empik

    Pierwsze odbitki Empik Foto za granicą to końcówka 2017 roku i rynek czeski, w którym powstał e-commerce analogiczny do działalności w Polsce. Niecały rok później firma uruchomiła sklep internetowy na Słowacji, a w 2021 roku także w Rumunii. Aspiracje firmy na najbliższe lata to rola lidera rynku CEE w branży fotograficznej, podobnie jak w Polsce.

    20 min

  • 11:10Jak zacząć sprzedaż w modelu cross-border?

    • Szymon Midera,  CEO, założyciel, Shumee
    • potencjał i wyzwania cross-border e-commerce 
    • co trzeba wiedzieć? 
    • jak szybko rozpocząć sprzedaż za granicą?

    15 min

  • 11:30FIRESIDE CHAT: Płatności cross-border – jak robić to mądrze?

    • Daria Auguścik,  dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Mastercard Europe w Polsce

    15 min

  • 11:50BUSINESS CASE: YOPE - jak to robimy?

    • Marcin Wysocki,  head of digital, YOPE

    Naturalne kosmetyki z Polski o niebanalnych zapachach i zwracającym uwagę designie są dostępne w 20 krajach Europy, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Japonii i Hong Kongu. Od początku 2021 roku firma sprzedaje swoje produkty także na platformach Amazon w Niemczech i Wielkiej Brytanii. W planach na najbliższe lata jest podbicie największej amerykańskiej platformy zakupowej.

    20 min

  • 12:15FIRESIDE CHAT: Logistyka - jak robić to mądrze?

    • Łukasz Zembowicz,  członek zarządu, dyrektor marketingu i sprzedaży, DPD Polska

    15 min

  • 12:35FIRESIDE CHAT: Czy musi być tak drogo? Aspekty finansowe, prawne i podatkowe e-sklepu za granicą

    • Jakub Makurat,  country manager Polska, Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie, Ebury
    • rozliczanie transakcji walutowych
    • zarządzanie ryzykiem walutowym
    • finansowanie e-commerce

    15 min

  • 12:55BUSINESS CASE: GLOV - jak to robimy?

    • Ewa Dudzic,  współzałożycielka, współtwórczyni marki GLOV, Phenicoptere

    Marka GLOV jest na rynku od 2013 roku i już w pierwszym roku generowała sprzedaż nie tylko z rynku polskiego ale też francuskiego. Ekspansja zagraniczna była bardzo intensywna od początku istnienia firmy i zawsze sprzedaż poza Polską stanowiła 60-85% wartości całej sprzedaży. Najsilniejsze rynki to Europa Zachodnia w tym kraje DACH, Francja, Włochy oraz kraje Bliskiego Wschodu. Produkty marki GLOV są sprzedawane wielokanałowo i aktualnie sprzedaż kanałami ecommerce to ok. 65% całej sprzedaży.

    20 min

  • 13:20ZAKOŃCZENIE KONGRESU

    • Kinga Jurga, moderator dziennikarz, Puls Biznesu
    • Szymon Midera, moderator CEO, założyciel, Shumee

    Podsumowanie wydarzenia, informacje nt. materiałów z wystąpień, rozstrzygnięcie konkursu dla uczestników.

    10 min

Daria Auguścik

Daria Auguścik

dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Mastercard Europe w Polsce

Odpowiada za strategię i realizację działań firmy w obszarze rozwoju sieci akceptacji kart płatniczych w e-commerce oraz za współpracę biznesową z agentami rozliczeniowymi i partnerami handlowymi. Jest także odpowiedzialna za budowanie lepszego doświadczenia klientów korzystających z płatności kartą w e-commerce. Daria dołączyła do Mastercard w 2011 roku jako customer delivery manager, odpowiadając za techniczne wdrożenia nowych produktów i usług firmy na rynku polskim. Była m.in. odpowiedzialna za innowacyjny projekt wdrożenia pierwszych płatności mobilnych. Daria Auguścik ma 17 lat doświadczenia w branży płatniczej. Karierę zawodową rozpoczynała w ING Banku Śląskim w departamencie kart płatniczych. Odpowiadała tam za produkty kartowe; wdrażała w Banku technologię EMV oraz technologię płatności zbliżeniowych dla kart debetowych i kart kredytowych. Jest absolwentką ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z zakresu finansów międzynarodowych i bankowości.

Aleksandra Borycka

Aleksandra Borycka

Head of Marketplace, Amazon.pl

Ekspertka w zakresie doradztwa strategicznego i zarządzania marketingowego z kwalifikacjami z obszaru badań rynkowych i kompetencjami konsultingowymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała realizując międzynarodowe projekty w Polsce, Francji, Niemczech i Rumunii. Od sierpnia 2021 pełni funkcję Head of Marketplace w Amazon.pl, gdzie wspiera partnerów handlowych Amazon w budowaniu strategii sprzedażowych. Absolwentka SGH na kierunku zarządzanie i marketing.

Ewa Dudzic

Ewa Dudzic

współzałożycielka, współtwórczyni marki GLOV, Phenicoptere

Współzałożycielka firmy Phenicoptere, która wprowadziła na rynek opatentowaną innowacje kosmetyczną jaką jest Rękawica do demakijażu. Marka GLOV to aktualnie szerokie portfolio akcesoriów kosmetycznych dostępnych w ok. 50 krajach na świecie. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing, gdzie studiowała wspólnie ze swoją wspólniczką Moniką. Odbyła stypendium zagraniczne na Université du Havre we Francji oraz w 2017 roku ukończyła Executive Master of Business Administration, ukierunkowanym na administrację biznesową i zarządzanie, na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie przedsiębiorcy zdobywa od 2009 kiedy to założyła swój pierwszy biznes.

Zbigniew Jagiełło

Zbigniew Jagiełło

menedżer, strateg, innowator

Absolwent Politechniki Wrocławskiej Wydziału Informatyki i Zarządzania i i studiów The Executive MBA zorganizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów, Uniwersytet Gdański i Rotterdam School of Management. W latach 1995-2009 pracował w branży funduszy inwestycyjnych (Pioneer PPTFP, PKO/Credit Suisse, Pekao/Alliance Capital Management, Pioneer Pekao TFI) na różnych kierowniczych stanowiskach (kierownik, dyrektor, prezes). W latach 2009-2021 prezes PKO Bank Polski. Autor książki „Od skarbonki do chmury” opisującej transformację cyfrową banku. Współtwórca systemu płatności mobilnych Blik. Inicjator powstania Operatora Chmury Krajowej. Laureat licznych nagród i tytułów w branży finansowej. Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za działalność w opozycji demokratycznej w latach 1982-1989. Obecnie członek rad nadzorczych: Polski Standard Płatności Blik, Asseco International, Asseco Cloud, EkoEnergetyka, MCI Capital. Członek Rady Politechniki Wrocławskiej i Uczelni Leona Koźminskiego.

Kinga Jurga

Kinga Jurga

dziennikarz, Puls Biznesu

Jakub Makurat

Jakub Makurat

country manager Polska, Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie, Ebury

Jakub Makurat jest specjalistą z branży fintech z wieloletnim doświadczeniem w obszarze bankowości transakcyjnej i korporacyjnej. Od ponad 20 lat jest zaangażowany w rozwój handlu zagranicznego w firmach sektora MŚP w Polsce. Od 2015 jego głównym obszarem zainteresowań są usługi finansowe wspierające rozwój handlu zagranicznego, także w formule e-commerce. Na co dzień współpracuje z przedsiębiorcami w celu ułatwienia im dostępu do efektywnych rozliczeń i skutecznych metod zarządzania ryzykiem finansowym. W latach 1997 do 2011 pracował w Raiffeisen Bank, Fortis Bank i Deutsche Bank, gdzie zarządzał relacjami z klientami biznesowymi oraz strukturami sprzedaży. Ukończył studia w zakresie finansów i bankowości, a także międzynarodowej integracji europejskiej. Od 2011 roku Jakub zaangażowany jest w rozwój przedsięwzięć w branży fintech dla klientów biznesowych. W międzynarodowej instytucji płatniczej Ebury odpowiada za zarządzanie sprzedażą, współpracę z przedsiębiorcami oraz ekspansję w Czechach, Polsce, Słowacji i krajach bałtyckich.

Szymon Midera

Szymon Midera

CEO, założyciel, Shumee

Przez osiem lat, do czerwca 2016 roku, pełnił funkcję wiceprezesa i prezesa zarządu Banku Pocztowego. W tym czasie Bank pozyskał około miliona klientów i przeszedł transformację z instytucji rozliczeniowej w masowy bank detaliczny, uruchamiając m.in. nowoczesną bankowość internetową i sieć około 300 placówek. Wcześniej - przez siedem lat - związany był z mBankiem. Zarządzał m.in. obszarem marketingu, sprzedaży w internecie i rozwoju biznesu. Jest absolwentem Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych Uniwersytetu Łódzkiego i Advanced Management Programme w INSEAD w Fontainebleau. Ukończył również Executive MBA Program na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zorganizowany przy współpracy z Towson University oraz Robert H. Smith School of Business. Społecznie pełni funkcję przewodniczącego Rady ds. Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Łódzkim. Pełnomocnik Prezydent Hanny Zdanowskiej ds. pozyskiwania inwestorów. Członek Rady Programowej MasterClass przy Fundacji Centrum Twórczości Narodowej. Mentor w programie mentorskim Fundacji Mentors4Starters.

Grzegorz Nawacki

Grzegorz Nawacki

redaktor naczelny, Puls Biznesu

Absolwent wydziału dziennikarstwa w Collegium Civitas. Od marca 2006 r. dziennikarz „Pulsu Biznesu”, od lutego 2011 r. zastępca redaktora naczelnego, od maja 2016 r. redaktor naczelny pb.pl, od marca 2019 r. redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”. Zajmuje się tematyką rynku kapitałowego, sektora finansowego, funduszy inwestycyjnych. W 2009 r. został uznany „Dziennikarzem Roku” przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami. W 2007 r. zdobył nagrodę „Debiut Roku” w konkursie organizowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Inicjator akcji #jedzjabłka, za którą otrzymał nagrodę branży public relations PRoton. Ponadto #jedzjabłka uznano za Wydarzenie Roku i na jego ręce trafiła nagroda Innovation Award 2015, przyznawana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Adam Stasiak

Adam Stasiak

dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego i partnership, Empik

Od 10 lat współtworzy międzynarodowe projekty cross-border, e-commerce i marketingowe. Od ponad 3 lat w Empiku odpowiedzialny za rozwój zagraniczny Empik Foto.

Marcin Wysocki

Marcin Wysocki

head of digital, YOPE

Marcin Wysocki jest wszechstronnym profesjonalistą e-commerce, z bogatym doświadczeniem w sprzedaży cyfrowej, tworzeniu platform e-commerce i wprowadzaniu firm na rynki cyfrowe, takie jak Amazon i Allegro. Specjalizuje się w napędzaniu wzrostu i sukcesu firm internetowych. W YOPE pracuje od 3 lat i pełni funkcję Head of Digital. Wcześniej związany z agencjami digital (K2 Precise i Performics).

Łukasz Zembowicz

Łukasz Zembowicz

członek zarządu, dyrektor marketingu i sprzedaży, DPD Polska

Mastercard

Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Mastercard wspiera również e-przedsiębiorców w budowaniu przewagi konkurencyjnej, oferując im rozwiązania upraszczające proces płatności, m.in.. rozwiązanie typu Card on File, dzięki któremu kupujący może w bezpieczny sposób zapisać kartę i później korzystać z niej przy kolejnych zakupach w tym samym sklepie. Mając na uwadze preferencje e-konsumentów Mastercard rozwija również branżowy standard płatności Click to Pay oparty na globalnym standardzie SRC opracowanym przez EMVCo. Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.

DPD Polska

DPD Polska jest częścią DPDgroup, jednej z największych międzynarodowych sieci kurierskich w Europie. Świadczy niezawodne usługi międzynarodowe dzięki dobrze zorganizowanej i nasyconej sieci połączeń drogowych oraz eksperckiej analityce procesów logistycznych. Umożliwia swoim klientom biznesowym szybsze i bardziej konkurencyjne cenowo doręczenia z precyzyjnie określonym terminem dostawy, wspierając ich w drodze do międzynarodowej ekspansji. Firma dostarcza najwyższej jakości usługi, dążąc jednocześnie do neutralności doręczeń względem środowiska. DPD Polska posiada 64 oddziały w całym kraju i współpracuje z 9500 kurierami. Do dyspozycji klientów jest ponad 12 000 punktów sieci DPD Pickup oraz ponad 3000 automatów paczkowych. W DPD to Ty decydujesz, jak doręczymy Twoją paczkę! Dzięki aplikacji DPD Mobile do nadawania i odbierania paczek, odbiorca ma możliwość interaktywnego zarządzania dostawą, może wybrać doręczenie kurierskie, odbiór paczki w sieci DPD Pickup obejmującej punkty partnerskie, oddziały miejskie, sieci detaliczne oraz automaty paczkowe.

Ebury

Ebury to międzynarodowy fintech specjalizujący się w usługach finansowych głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, który posiada status instytucji pieniądza elektronicznego. Ebury pomaga przedsiębiorstwom rozwijać biznes na rynkach zagranicznych, eliminując bariery w obszarze rozliczeń, transakcji walutowych, finansowania handlu oraz zarządzania ryzykiem walutowym. Firma umożliwia transakcje w ponad 140 walutach, w tym wielu walutach odległych krajów (m.in. lira turecka, rupia indyjska, chiński juan, real brazylijski, tajski bat, meksykańskie peso, dirham Zjednoczonych Emiratów Arabskich) oraz dostarcza sprawdzone rozwiązania w handlu zagranicznym, dotychczas niedostępne dla polskich firm.

Amazon

Amazon działa w Polsce od 2014 roku, tworząc ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Dziś Amazon to dziesięć nowoczesnych centrów logistycznych w całym kraju, sklep Amazon.pl, usługi Amazon Web Services oraz Centra Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, Krakowie i Warszawie.

Shumee

Shumee to nowoczesna centrala handlu zagranicznego, która umożliwia sprzedaż̇ produktów online w modelu cross-border na 20 rynkach europejskich poprzez ponad 50 największych platform typu marketplace. Shumee oferuje kompleksowe rozwiązania serwisowe i logistyczne. Są one dedykowane producentom i dystrybutorom, którzy chcą̨ sprawnie rozpocząć sprzedaż online na rynkach europejskich i dotrzeć do kilkuset milionów klientów w lokalnym kontekście kulturowym i biznesowych, tj. wielojęzycznie oraz poprzez lokalne platformy, formy płatności oraz dostawy.

Opiekun merytoryczny:

Kinga Jurga

Kinga Jurga

Project Manager ds. projektów multimedialnych

+48728926937

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

I KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Kongres
  •  
  •  On-line