Innovation&Design Management Conference
InnowacjeWarszawaKonferencja
 ‑ 
Novotel Warszawa Airport
 ‑ 
Innovation&Design Management Conference
Nowe znaczenia. Projektowanie i wdrażanie innowacji

Wstęp bezpłatny

Innovation and design management w tworzeniu przełomowych rozwiązań biznesowych. Jak połączyć metodyki projektowe - design thinking, service design, user experience, product design, lean startup, by skutecznie zmieniać strategię, kreować markę, tworzyć nowy produkt lub usługę?

Cele konferencji:

  • wykorzystanie metodyk myślenia projektowego w tworzeniu innowacji,
  • szerzenie wiedzy na temat design managementu, który swoją definicją obejmuje nie tylko zarządzanie procesem projektowym, ale także tworzenie strategii firm w oparciu o design, służy wsparciu innowacyjności, wzmacnianiu biznesu i tworzeniu marek globalnych,
  • promowanie dobrych case studies polskich i zagranicznych firm,
  • inspirowanie pokoleniem młodych start upowców,
  • networking uczestników konferencji.

Konwencja wydarzenia – wystąpienia w formule partnerów sparringowych i warsztaty.

Jeśli jesteś:

  • Product Managerem
  • Menedżerem ds. rozwoju nowego produktu
  • Szefem produktów
  • Project Managerem
  • Koordynatorem zespołów projektowych
  • Menedżerem i specjalistą odpowiedzialnym za zmiany, usługi, obsługę Klienta i ich doświadczenia
  • Członkiem Zarządu
  • Projektantem
  • Pracownikiem organizacji publicznych i firm
  • poszukującym nowych i skutecznych metod projektowych i innowacji

nie może Cię zabraknąć podczas Konferencji Innovation&Design Management Conference!

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

Metaphor

Partner wspierający

Strefa Zarządzania Uniwersytetu SWPS

Patron Medialny

Media Marketing Polska

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • 09:00Przywitanie uczestników

    • Magdalena Sokulska, None Project Manager, Puls Biznesu
    • Anna Wróblewska, None CEO, Metaphor
  • 09:10Prowadzenie dyskusji

    • Anna Wróblewska, None CEO, Metaphor

    Zapowiedź dyskusji sparringowych - każdy prelegent przygotowuje 5-minutową prezentację ze swoimi tezami. Każda para zadaje sobie w ramach swoich tez trudne, niewygodne pytania, toczy się dyskusja.

  • 09:151. Dlaczego za pomocą design thinking nie stworzysz prawdziwej innowacji?

    • Anna Wróblewska, None CEO, Metaphor
    • Piotr Voelkel, None Założyciel Uniwersytetu SWPS i VOX

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    30 min

  • 09:452. Przewodnik po metodologiach projektowych. Jak nie zwariować, jak je łączyć i najlepiej wykorzystywać?

    • Piotr Wróblewski, None Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor
    • Monika Synoradzka, None CEO, Head of Communication, Huge Thing, SpeedUp Group

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • 10:203. Jak połączyć nowe technologie z metodykami myślenia projektowego

    • Michał Głowacki, None Konsultant UX i IT, Metaphor
    • Rafał Roszak, None Investment Director, YouNick Mint

    design thinking, user experience, które stawiają potrzeby człowieka w centrum zainteresowań, by zaprojektować nowy produkt, usługę lub usprawnić biznes? Rozwiązania przyszłości. Jak wprowadzać do firm rozwiązania opierające się na SI?


    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • 10:554. Konsultant design thinking wewnątrz organizacji – plusy i minusy. Czy warto wykształcić konsultanta w swoich strukturach i z jakimi zagrożeniami się to wiąże?

    • Agata Gredżuk, None Kierownik zespołu rozwoju usług, Benefit Systems S.A
    • Marcin Jarnicki, None Head of Marketing Research and Analysis, platforma nc+
    • Paweł Rost, None , Goody

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • 11:30Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • WARSZTATY

  • 11:50Warsztat 1. Projektowanie innowacyjnych modeli biznesowych z wykorzystaniem design thinking, service design, Lean start up

    • Piotr Wróblewski, None Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor
    • Monika Synoradzka, None CEO, Head of Communication, Huge Thing, SpeedUp Group

    Uber, Airbnb, Spotify, Blablacar wprowadziły nowe modele biznesowe, które zmieniły rynek. Czym są, jak się je tworzy? Czy istnieje jakiś wzór na nowy model biznesowy, który daje gwarancje sukcesu? Czy można przekładać doświadczenia tych wielkich na nasze firmy? Być może lepiej poszukać własnej drogi…?

    1g 30 min

  • 13:20Przerwa na lunch

  • 14:00Warsztat 2. Projektowanie rozwiązań technologicznych skoncentrowanych wokół człowieka (Strategia UX i nowe technologie)

    • Michał Głowacki, None Konsultant UX i IT, Metaphor
    • Rafał Roszak, None Investment Director, YouNick Mint

    Uczestnicy warsztatów będą mogli zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami techniki i informatyki, dowiedzieć się, jak technologia zmienia nasze życie oraz w jakich dziedzinach ją wykorzystujemy. Najważniejszym jednak wydaje się spojrzenie na nowe technologie sposób, który ułatwi wykorzystanie ich we własnych biznesach, np. Sztuczna Inteligencja (Artificial Intelligence), Machine learning, Augmented Reality czyli rozszerzona rzeczywistość, Internet of Things (IoT), Big Data.

    1g 30 min

  • 15:30Warsztat 3. Otwarte innowacje. Akceleracja biznesu - współpraca ze startupami

    • Monika Synoradzka, None CEO, Head of Communication, Huge Thing, SpeedUp Group
    • Dagmara Nickel, None General Parter&Founder, YouNick Mint

    Uczestnicy dowiedzą się czym są otwarte innowacje i w jak ich ramach tworzyć nowe rozwiązania dla własnych organizacji. Jak pozyskiwać w bezpieczny sposób niezbędną do rozwoju wiedzę, bazując na zewnętrznych zasobach w ramach budowanej sieci kontaktów (wyspecjalizowane instytucje badawcze, dostawcy, użytkownicy, klienci, a także konkurenci). Ponoć już za 10 lat wszystkie korporacje będą współpracować ze start upami. W jaki sposób współpracować ze start upami, żeby osiągać niestandardowe, kreatywne rozwiązania?

    1g 30 min

  • 17:00Zakończenie I dnia konferencji

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • 09:101. Innowacja zmienia znaczenie. Czym jest innovation and design management?

    • Anna Wróblewska, None CEO, Metaphor
    • Dagmara Nickel, None General Parter&Founder, YouNick Mint

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    25 min

  • 09:352. Innowacja – jak skutecznie wprowadzić ją w firmie? Na jakie zagrożenia stojące na drodze innowacji trzeba uważać?

    • Szymon Trzebiatowski, None Projekty Strategiczne, Volkswagen Poznań
    • Maciej Olsztyński, None Konsultant, coach, trener, psychoterapeuta

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • 10:103. Projektowanie doświadczeń – czy można skutecznie zaprojektować coś niematerialnego, nienamacalnego i jak to wdrożyć w życie?

    • Dorota Dublanka, None Prezes Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium, Dyrektor Departamentu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Efektywności Organizacyjnej, KIR S.A
    • Piotr Wróblewski, None Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • 10:45Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami konferencji!

  • 11:004. Człowiek w centrum uwagi - determinacja i konsekwencje

    • Iwona Matuszczak – Szulc, None Dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej, Urząd Miasta Poznania
    • Małgorzata Komońska, None Creativity Coach; Design Thinking Innovation Facilitator

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • 11:355. Elementy trendwatchingu w metodykach myślenia projektowego – jak korzystać z trendów dla swojej branży?

    • Magdalena Wencka, None Doktor fizyki, naukowe źródła trendów, Instytut Fizyki Molekularnej PAN, Poznań
    • Michał Mazur, None obserwator trendów, TrendNomad.com
    • Sonia Przybył, None Trendwatcher, Badacz, Metaphor

    *po dyskusji runda pytań - odpowiedzi

    35 min

  • WARSZTATY

  • 12:10Warsztat 1. Trendy w biznesie – jak przełożyć je na innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty i usługi

    • Sonia Przybył, None Trendwatcher, Badacz, Metaphor
    • Magdalena Wencka, None Doktor fizyki, naukowe źródła trendów, Instytut Fizyki Molekularnej PAN, Poznań
    • Michał Mazur, None obserwator trendów, TrendNomad.com

    Czym jest a czym nie jest trend? Dlaczego warto zwracać uwagę na pewne kierunki rozwoju w różnych dziedzinach życia? Jak implementować zmianę w rozwój biznesu? Wreszcie skąd wiedzieć czy dany trend przełoży się na rynek masowy. Anatomia trendu zakłada rozpoznanie potrzeb, które stają się motorem powstania danego zjawiska. To od siły tych potrzeb i generowanego popytu zależy, czy dany trend zyska siłę masowego oddziaływania, czyli swoich mainstreamowych zwolenników. Umiejętność diagnozy trendów, analizowania ich stanowi istotny krok w procesach badawczo-rozwojowych w zakresie tworzenia nowych produktów czy usług.

    1g 30 min

  • 13:40Przerwa na lunch

  • 14:20Warsztat 2. Employer Branding zgodnie z myśleniem projektowym - krok po kroku

    • Paweł Rost, None , Goody
    • Paulina Krzyształowicz, None Innovation Designer, Europejski Fundusz Leasingowy (Grupa Credit Agricole)

    Termin Employer Branding został wprowadzony stosunkowo niedawno, bo w 1996 roku. Odnosi się do tworzenia marki dobrego pracodawcy, który stwarza godne środowisko pracy, sprzyjające rozwojowi pracowników. W jaki sposób stworzyć strategię EB angażując pracowników różnego szczebla i dlaczego sposób współtworzenia strategii z pracownikami wydaje się mieć jedynie słuszny sens. Jak wykorzystać metodyki myślenia projektowego, aby Strategia EB wspierała tworzenie kultury organizacji nastawionej na innowacje i generującej ją w sposób ciągły.

    1g 30 min

  • 15:50Warsztat 3. Mapowanie doświadczeń i kreowanie nowych – o projektowaniu usług - nazywanie tego, co nie nazwane

    • Piotr Wróblewski, None Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor
    • Paweł Bielski, None Customer Experience Manager

    Sektor usług już od wielu lat stanowi kluczową gałąź światowej gospodarki. Jednym z najnowszych trendów w biznesie jest zmierzanie w kierunku modelu ekonomicznego XaaS, który zakłada oferowanie klientowi wszystkiego w formie usługi. Jak projektować usługi uwzględniając nie tylko działania klientów, ale także ich myśli a nawet emocje. W jaki sposób dostarczać zaprojektowane wrażenia? Jak zadbać by odbiorca rzeczywiście otrzymał od nas to, co staramy się mu dostarczyć zarówno w sferze materialnych doświadczeń w kontakcie z naszymi produktami, ale także w obszarze niematerialnych abstrakcji jaką jest sprzedaż idei?

    1g 30 min

  • 17:20Podsumowanie konferencji

  • 17:30Zakończenie konferencji, wręczenie certyfikatów

Piotr Voelkel

Piotr Voelkel

Założyciel Uniwersytetu SWPS i VOX

Prezes Piotr Voelkel jest założycielem Grupy Kapitałowej Vox – firm z branży budownictwa, wykończenia i aranżacji wnętrz, współtwórcą Concordia Design – centrum designu i kreatywności w Poznaniu, założycielem Fundacji Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej i Designu oraz prezesem Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, którego kolekcja współtworzy stałą ekspozycję sztuki współczesnej w poznańskim Muzeum Narodowym. Jest też głównym inwestorem, obsypanego nagrodami biurowca Bałtyk, stojącego w centrum Poznania. W latach 90. Piotr Voelkel inwestował w lokalne media m.in. był współwłaścicielem Głosu Wielkopolskiego. Następstwem tego kroku było założenie w 1996 r. Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, która miała kształcić w nowoczesny sposób kadry dla lokalnych redakcji (od 2015 r. Collegium da Vinci). W 1997 r. Piotr Voelkel powołał do życia Fundację Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej i Designu, która ma na swoim koncie realizację zespołu rzeźb Magdaleny Abakanowicz Nierozpoznani na Cytadeli w Poznaniu oraz Agorę w Grant Park w Chicago w USA. Od 2008 r. Piotr Voelkel jest prezesem Instytutu Rozwoju Edukacji, który pełni funkcje założyciela Uniwersytetu SWPS. Jest współwłaścicielem Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Zespołu Szkół Da Vinci: szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum akademickich. W 2011 roku założył School of Form – pierwszą w Polsce międzynarodową uczelnię wyższą projektowania. Szkoła łączy wiedzę z zakresu nauk humanistycznych i społecznych z rzemiosłem, technologią i projektowaniem. Program studiów oparty jest na autorskim programie Lidewij Edelkoort. Szkoła jest częścią Uniwersytetu SWPS. 2003 roku założył Fundusz Stypendialny Lednickie Talenty (od 2011 roku Fundusz zmienił nazwę na Talenty Fundusz Stypendialny). Fundowane stypendia, w postaci pomocy finansowej, rzeczowej lub merytorycznej mają na celu stworzenie takich warunków, aby najzdolniejsi uczniowie i studenci mogli bez przeszkód rozwijać swoje zdolności. Piotr Voelkel jest mecenasem wielu projektów kulturalnych i edukacyjnych. W 2014 roku został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w działalności społecznej.

Szymon Trzebiatowski

Szymon Trzebiatowski

Projekty Strategiczne, Volkswagen Poznań

Swoją drogę zawodową rozpoczął w 1995 r. w Wielkopolskim Banku Kredytowym S.A., gdzie pełnił różne funkcje w oddziale i centrali. W roku 1996 r. rozpoczął pracę w dziale controllingu finansowego Volkswagen Poznań Sp. z o.o., w roku 2000 objął kierownictwo działu analiz finansowych, a w 2005 r. całego pionu controllingu. W roku 2007 piastował funkcję Kierownika Controllingu Zakładowego w zakładzie Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze. Od 1 stycznia 2008 r. do roku 2015 pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Finansowych w Volkswagen Poznań Sp. z o.o. W tym czasie Członek Zarządu Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, a do dnia dzisiejszego Prodziekan Klubu Partnera przy poznańskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Obecnie kieruje pracami komórki Projekty Strategiczne przy Zarządzie Volkswagen Poznań i od trzech lat szuka inspiracji i pomysłów biznesowych poza organizacją. Współpracował w tym czasie z Concordią Design, Spółką Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Departamentem Rozwoju Urzędu Miasta Poznania, Instytutem Logistyki i Magazynowania oraz wieloma mniejszymi i większymi przedsiębiorstwami. Ów czas zaowocował poznaniem ciekawych osób z poznańskiego Speedup’a oraz związanych z zwinnymi metodami pracy w Allegro. Po 3 miesiącach spędzonych w Berlinie (IV-VI 2018) przy projekcie realizowanym wspólnie przez Smart Mobility and Transport (startup Volkwagena) i Boston Consulting Group Digital Ventures wraca do Poznania z pomysłem nowego przedsięwzięcia. Od lipca 2018 uzyskuje decyzję i wraz z zespołem startuje nieszablonowy projekt Zwinny Lab mający na celu sprawdzenie hipotezy o zastosowaniu Scruma poza IT, wpływając równolegle na transformację przedsiębiorstwa.

Sonia Przybył

Sonia Przybył

Trendwatcher, Badacz, Metaphor

Absolwentka Socjologii i Nowych mediów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz Design Thinking - Zarządzanie innowacją na USWPS - School of Form w Poznaniu. Doświadczenie zdobywała w branży kreatywnej współpracują z liderami rynku modowego jako strateg oraz redaktor life-stylowy (Fashion Biznes, Craftsberg, F5, Onet.pl, Noizz, G’rls Room). Wykształcenie zakresu nauk społecznych i innowacji, wykorzystuje w analizie oraz prognozie trendów i rynku, które tworzyła dla m.in: Park Technologiczny YouNick, Alfa Bridge, Diligent oraz Allegro Group. Publicystycznie i naukowo rozwija zagadnienia trendu w perspektywie społeczno - kulturowej.

Dorota Dublanka

Dorota Dublanka

Prezes Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium, Dyrektor Departamentu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Efektywności Organizacyjnej, KIR S.A

Uznany strateg z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy z organizacjami globalnymi i start-upami, w tym z Doliny Krzemowej. Posiada wieloletnią praktykę lidera innowacyjności odpowiadającego za kreowanie i wdrażanie strategii w obszarze budowania kapitału ludzkiego oraz przeprowadzania organizacji przez procesy zmian. Była członkiem międzynarodowych zespołów w których odpowiadała za realizację globalnych projektów społecznych w programach – Microsoft for nonprofits, Google for nonprofits oraz lokalnych innowacyjnych projektów opartych o nowe technologie – pionierski projekt wspierający rozwój smart cities „Dane po Warszawsku” realizowany przez organizacje pozarządowe, Orange Labs i Politechnikę Warszawską przy wsparciu NCBiR. Z metodologią Design Thinking „eksperymentuje” od 2014 roku wykorzystując ją w realizowanych projektach i upowszechniając ją na rynku. Obecnie zaangażowana w implementację strategii Cyfrowego Przyspieszenia w KIR, firmie będącej filarem rynku finansowego w Polsce. Optymalizuje model zarządzania zasobami ludzkimi oraz wdraża innowacyjne procesy operacyjne i kadrowe. Odpowiada za rozwój pracowników, budowę kreatywnego środowiska pracy oraz za działania z zakresu komunikacji wewnętrznej i budowania marki pracodawcy. Będąc Prezeską powołanej w marcu 2017 Fundacji Cyberium kształtuje wizerunek KIR S.A. jako biznesu zaangażowanego społecznie. Fundacja wspomaga rozwój innowacyjnych technologii oraz rozpowszechnia i wdraża nowe rozwiązania technologiczne, zarówno w praktyce gospodarczej, jak i w życiu codziennym. Zajmuje się również tematyką bezpiecznej cyberprzestrzeni. Wspierając wolontariat pracowniczy realizuje projekty charytatywne i edukacyjne. Aktywnie promuje uważność i wrażliwość na człowieka w świecie biznesu. Wierzy w siłę pracy zespołowej i wysoko ceni otwartość i zaufanie. Szanuje różnorodność i indywidualną niepowtarzalność, uznając że każdy człowiek dysponuje konkretnymi talentami, które przy dobrze prowadzonej polityce kadrowej, powinny dać mu szansę na spełnienie się w miejscu pracy. Sama siebie opisuje jako „People with Passion Succes Angel” (Anioła wspierającego ludzi z pasją).

Monika Synoradzka

Monika Synoradzka

CEO, Head of Communication, Huge Thing, SpeedUp Group

Pełni rolę prezesa zarządu Huge Thing i wspólnie z zespołem HT jest odpowiedzialna za rozwój firmy w obszarze akceleracji startupów i działań mających na celu wspieranie firm i rządu we współpracy z startupami. Facylituje procesy wdrażania innowacji do organizacji i tworzenia kultury innowacji w firmach. Jest osobą, która zarządza całościową komunikacją grupy. Odpowiada za relacje z mediami oraz współpracę ze strategicznymi firmami, instytucjami i organizacjami z rynku nowych technologii. Swoją wiedzą i doświadczeniem pomaga spółkom z portfolio planować komunikację, nawiązywać relacje z mediami i partnerami biznesowymi. Od lat wspiera rozwój środowiska startupowego w Polsce. Jest jednym z organizatorów meetup.vc

Anna Wróblewska

Anna Wróblewska

CEO, Metaphor

Założycielka Metaphor – firmy partnerskiej, którą tworzy sieć osób o interdyscyplinarnych kompetencjach połączonych ideą humanizacji biznesu. Wcześniej założycielka, partner i szef Concordia Design Konsulting - usług doradczych w obszarze innovation&design management. Pierwsza w Polsce konsultantka Design Management. Od 10 lat zajmuje się budowaniem strategii firm i marek, rozwojem i wdrażaniem nowych produktów oraz usług, usprawnianiem pracy zespołów projektowych w oparciu o autorską koncepcję łączenia kilku metodologii m.in.: design management, design thinking, user experience, service design, coaching w branży wyposażenia wnętrz, fashion, FMCG, IT oraz dla organizacji, instytucji rządowych i pozarządowych. Wśród jej klientów są m.in. VOX, ENEA, Harpo, ALVO Medical, Lidl, Kronopol, Leroy Merlin, Classen, Międzychód, Sagra Technology, Tatrzański Park Narodowy, Quiosque, Ministerstwo Środowiska, Gazeta Wyborcza, BZ WBK, Urząd Miasta Poznania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, The Lorenz Bahlsen Snack-World, Benefit Systems S.A., Reiffeisen Polbank, Volkswagen Poznan, Benefit System, NC+. Produkty dla kilku marek zaprojektowane w wyniku procesów pod jej kierownictwem prowadzonych zgodnie z metodologią design management zyskały prestiżowe nagrody w Polsce i za granicą stając się hitami sprzedażowymi m.in.: myjnia medyczna Alvo Medical dla marki Alvo otrzymała nagrody i-Novo Award oraz I-Wielkopolska. Z kolei kolekcja mebli Young Users dla marki Vox została uhonorowana nagrodą „Dobry Wzór” Instytutu Wzornictwa Przemysłowego jako najlepszy nowy produkt w Polsce w 2011 r, a także nagrodą Must Have na Łódź Design Festival. Za stworzoną przez Annę Wróblewską strategię rozwoju, firma Meble Vox została wyróżniona w konkursie Design Management Europe Award 2009 jako jedyna firma z Europy Środkowo-Wschodniej. Konsultant w największym w Polsce projekcie dla Firm Rodzinnych. Autorka i kierownik merytoryczny pierwszych w Polsce studiów podyplomowych „Zarządzanie innowacją. Design Management” na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca w School of Form. Jest trenerem coachem PCC dyplomowanym przez ICF (International Coach Federation - największej ogólnoświatowej organizacji coachingowej reprezentującej środowisko profesionalnych coachów) . Techniki coachingowe włącza w autorską metodologię pracy nad strategiami dla firm. Członek jury prestiżowych konkursów z zarządzania designem m.in. Design Management Europe Awards, Young Design – konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i inne.

Paweł Bielski

Paweł Bielski

Customer Experience Manager

Projektant doświadczeń, moderator procesów design thinking. Od 15 lat z powodzeniem wdraża w organizacjach strategie utrzymania i budowania wartości Klienta. Nieustannie poszukuje możliwości poprawy doświadczeń użytkowników w interakcji z marką. Dzięki bogatemu doświadczeniu stara się łączyć techniki kreatywne z potrzebami biznesu. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań. Pomaga zespołom patrzeć na problem oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Absolwent studiów Desing Management/Zarządzanie Innowacją na warszawskim SWPS.

Paweł Rost

Paweł Rost

, Goody

Z wykształcenia socjolog (UAM Poznań). Studia podyplomowe: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na Wydziale Nauk Społecznych UAM Poznań w zakresie planowania strategicznego i produkcji wydarzeń kulturalnych dla kierunku Kulturoznawstwo. Współtwórca firmy Goody. W branży eventowej i reklamowej pracuje od 19 lat. Licencjonowany moderator Design Thinking. Od 6 lat specjalizuje się w budowie strategii eventów oraz strategii komunikacji, a także krytycznej analizie rozwiązań komunikacyjnych. Aktywnie działa w branży reklamowej pracując w zespołach tworzących kampanie reklamowe, społeczne i employer brandingowe. Tworzy i implementuje nowatorskie rozwiązania w branży eventovej i reklamowej w obszarach budowania lojalności, komunikacji i rozwoju biznesu. Obecnie w firmie Goody (www.goody.agency ) pracuje w obszarach: strategia, analiza krytyczna, zarządzanie strategiczne, employer branding, komunikacja i storytelling, moderacja i facylitacja, design thinking, projektowanie i realizacja kampanii CSR. Realizuje projekty dla takich marek jak: Volkswagen Poznań, Allego, OLX, ABB, CISCO, Bridgestone.


Michał Mazur

Michał Mazur

obserwator trendów, TrendNomad.com

Dziennikarz, obserwator trendów, nomada. Każdego roku ponad dwadzieścia razy odwiedza targi, festiwale i konferencje odbywające się w różnych miejscach świata – od Tokio, przez Dubaj, Mediolan i Nowy Jork, po San Francisco. Podczas swoich podróży szuka informacji o trendach związanych z dizajnem i nowymi technologiami, m.in.: wyposażeniem wnętrz, wirtualną rzeczywistością, internetem rzeczy, robotyką, projektowaniem interface’ów, dizajnem zaangażowanym społecznie i rzemiosłem.

Iwona Matuszczak – Szulc

Iwona Matuszczak – Szulc

Dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej, Urząd Miasta Poznania

Odpowiada za kontakty z partnerami zagranicznymi, nadzoruje prace związane z ratingiem miasta Poznania agencji Moody's, Fitch; koordynuje prace związane z analizami statystycznym dotyczącymi rozwoju miasta (dane o aktywności gospodarczej inwestycjach, ludności, wpływach podatkowych i in.). Jest odpowiedzialna za proces uaktualniania i monitorowania Strategii Rozwoju Miasta Poznania oraz koordynowanie udziału Poznania w Agendzie Miejskiej UE. Nadzoruje stosunki zagraniczne miasta Poznania. Z wykorzystaniem finansowania UE, stworzyła skuteczną sieć współpracy w zakresie polityki i wymiany informacji, w której uczestniczyło wiele europejskich miast. Pomysłodawczyni i główna organizatorka Forum Rozwoju Miast. Koordynator projektu Get into the swing of the City. Celem projektu była diagnoza i wsparcie kreatywnych przedsiębiorstw skupiających pokolenie Y, które z kolei pomogą ożywić centrum miast. Nadzoruje prace Think-Tanków przy Prezydencie Miasta Poznania; koordynuje strategiczne zarządzanie w mieście, powstanie Strategii Rozwoju Miasta, systemu monitoringu, przygotowanie innowacyjnych koncepcji, modeli, struktur oraz rozwiązań́ sytuacji problemowych, przygotowanie oraz realizacja międzynarodowych konferencji i projektów. Wykładowca akademicki. Interesuje się zastosowaniem innowacyjnych metod w rozwiązywaniu złożonych problemów oraz projektów badawczych.

Małgorzata Komońska

Małgorzata Komońska

Creativity Coach; Design Thinking Innovation Facilitator

Trenerka i pasjonatka metodyki Design Thinking, wspierająca zespoły w projektowaniu modeli biznesowych, produktów, usług (dyplomy IDEOU, SWPS). Od 3 lat konsultantka DT dla firmy KIR SA, wspierająca wdrażanie “Strategii Cyfrowego Przyspieszenia”. Facilitatorka procesów Service Design oraz trenerka DT, z sukcesem wspierająca zespoły pracownicze KIR SA w procesie transformacji. Współpracuje z Centrum Ewaluacji i Analizy Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego w badaniu ewaluacyjnym dla PARP, uwzględniającym ocenę zastosowania metodyki DT w projekcie Inno_Lab, którego celem jest wsparcie przedsiębiorstw w tworzeniu innowacyjnych usług. Mentorka. Licencjonowany Coach biznesu (ICC), wspomagająca procesy wzmacniające kreatywność i innowacyjność jednostki i zespołu. Publikuje teksty w tym zakresie w magazynach dla młodych ludzi tj. JOY, COSMOPOLITAN. Absolwentka wydziału Marketingu i Bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; z tytułem MBA. Ekspertka w obszarze bankowości z 20-letnim doświadczeniem w kraju i za granicą. Pracowała dla zagranicznych grup finansowych: SOCIÉTE GÉNÉRALE (jako dyrektor zarządzający relacjami z instytucjami finansowymi) oraz RAIFFEISEN.

Piotr Wróblewski

Piotr Wróblewski

Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor

Absolwent UAM oraz studiów podyplomowych Marketing oraz Design Management. Konsultant i trener Design Thinking wspierający firmy z różnych branż w kształtowaniu strategii marketingowych. Zajmuje się budowaniem strategii firm, strategii marek, rozwojem i wdrażaniem nowych produktów i usług, usprawnianiem pracy zespołów projektowych m.in. w branży FMCG, wyposażenia wnętrz, dla różnych instytucji, producentów i dystrybutorów (VOX, Międzychód, VW Poznań, BZ WBK, Alvo Medical, SAGRA Technology, ENEA). Współautor strategii komunikacji marek, m. in. dla Międzychodu, Limaro, STXNext, USWPS, School of Form, VOX (innowacyjna kolekcja mebli dla dzieci MaMaMa). Trener, wykładowca, konsultant w obszarze strategii marki w największym w Polsce projekcie szkoleniowo-doradczym dla Firm Rodzinnych (150 firm) zleconym Concordia Design przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (2014-2015). Strateg marketingowy, doświadczony coach Design Management.

Dagmara Nickel

Dagmara Nickel

General Parter&Founder, YouNick Mint

Założyciel i prezes YouNick Mint – operacyjnego funduszu inwestycyjnego, znanego z zaangażowanego i partnerskiego podejścia do start-upów. Menedżer i inwestor z ponad 20-letnim doświadczeniem. Stoi za licznymi sukcesami rynkowymi: stworzyła Nickel Development (czołową poznańską firmę deweloperską) oraz YouNick Technology Park (pierwszy prywatny park technologiczny w Polsce, dający dach nad głową i możliwość rozwoju niemal 150 firmom). Nagrodzona tytułami „Ten, który zmienia polski przemysł” (2010) oraz „Przedsiębiorstwo przyszłości” (2016).

Magdalena Wencka

Magdalena Wencka

Doktor fizyki, naukowe źródła trendów, Instytut Fizyki Molekularnej PAN, Poznań

Doktor fizyki (zatrudniona w Instytucie Fizyki Molekularne w Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu oraz Piątkowskiej Szkole Społecznej w Poznaniu). Ekspertka STEM w dziedzinie nowoczesnych materiałów i technologii oraz innowacji, członkini zarządu i liderka międzynarodowych sieci laboratoriów badawczych, miłośniczka nowinek naukowo-technicznych, wizjonerka, fanka podróży motocyklowych i wspinaczki jaskiniowej. Współautorka ok. 50 artykułów naukowych z dziedziny fizyki ciała stałego z zakresu badań własności elektrycznych, cieplnych i magnetycznych nowoczesnych materiałów do technologii przyszłości takich jak m. in. katalizatory, materiały do magazynowania wodoru jako alternatywnego paliwa czy innowacyjnych technologii chłodniczych. Członkini Science Board, Governing Board oraz liderka Gender Equality Mainstream Action w European Integrated Centre for the Development of New Metallic Alloys and Compounds, członkini Management Committee, Core Group, Thinking Tank of Young Researchers oraz liderka grupy roboczej w projekcie COST CM0994 “Intermetallic compounds as catalysts for steam reforming of methanol”, koordynatorka projektu bilateralnego polsko-słoweńskiego PAN-SAZU (2015-2020): Multicaloric relaxor materials for new cooling technologies. Organizatorka licznych konferencji naukowych (ECMetAC Days 2018, E-MRS 2019 – sesja E) oraz działaczka społeczna.

Maciej Olsztyński

Maciej Olsztyński

Konsultant, coach, trener, psychoterapeuta

Absolwent Psychologii na UAM w Poznaniu. Od ponad 20 lat pracuję z organizacjami, wspierając je w sytuacjach zmiany. Szczególnie interesuję się kulturą organizacji, diagnozowaniem jej stanu obecnego, poszukiwaniem mechanizmów, którymi się ona kieruje, projektowaniem i wprowadzaniem zmian w jej styl funkcjonowania. Odniesienia teoretyczne znajduję w myśleniu systemowym i analizie transakcyjnej. Od 2009 roku jestem członkiem Polskiego Integratywnego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej. Myślenie systemowe pozwala mi widzieć organizację jako złożony system, a przede wszystkim rozróżniać to co jest symptomem problemów w jej funkcjonowaniu, a co jest mechanizmem powstawania tego problemu. Analiza transakcyjna dostarcza wielu podpowiedzi jak rozumieć organizację czy ludzi w niej i w jaki sposób wspierać ich w realizacji celów.

Michał Głowacki

Michał Głowacki

Konsultant UX i IT, Metaphor

Absolwent Politechniki Poznańskiej oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe zdobywał w branży motoryzacyjnej, bankowej i fashion - zaczynając od poziomu specjalisty, a kończąc na poziomie zarządu firmy. Posiada szerokie i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów w międzynarodowych korporacjach. Współautor strategii rozwoju marek Skoda, Seat, Audi, VW oraz Hyundai na rynku polskim. Współautor fuzji największych motoryzacyjnych firm na rynku polskim - Skoda Auto Polska oraz Kulczyk Tradex. Wspierał rozwój oferty VW Banku na lokalnym rynku. Odpowiedzialny za digitalizację marki Skoda. Przez ostatnie lata odpowiadał za projektowanie i wdrożenia systemów ofertowania klientów oraz automatyzację zbierania danych osobowych dla grupy VW (VW Group oraz VW Finansials) oraz grupy Hyundai.

Marcin Jarnicki

Marcin Jarnicki

Head of Marketing Research and Analysis, platforma nc+

Od 20 lat w mediach, m.in. w Telewizji Polskiej, platformie n oraz obecnie w telewizji satelitarnej nc+. Prowadził projekty dla stacji radiowych oraz producentów i dystrybutorów kinowych. Specjalizuje się w badaniach marketingowych oraz analizie oglądalności. W swoich zainteresowaniach koncentruje się na komunikacji reklamowej i zachowaniach konsumentów. W pracy ceni perspektywę klienta, jego potrzeby i motywacje, które znajdują swoje odzwierciedlenie w zachowanych mediowych. W jego opinii sposób w jakich widz, klient szuka kontentu wideo, wybiera i ocenia program telewizyjny, jak nawiguje po serwisach internetowych, to nieocenione źródła informacji, które z sukcesem można monetyzować w odpowiedni sposób rozwijając ofertę i udoskonalając produkty. W nc+ kieruje zespołem Badań Marketingowych i Analiz Widowni, który wspiera organizację w rozwoju produktów i usług telewizji satelitarnej, internetowych serwisów wideo oraz programów telewizyjnych. Metodykę design thinking wdraża w procesach zarządzania programem telewizyjnym, od pomysłu, przez produkcję i dystrybucję kontentu wideo. Są to projekty cross-organizacyjne, w których łączone są kompetencje marketingowe, tworzenia programu telewizyjnego oraz nowych technologii internetowych. Szerokie kompetencje merytoryczne oraz różny zestaw osobowości daje bardzo obiecujące rezultaty.

Paulina Krzyształowicz

Paulina Krzyształowicz

Innovation Designer, Europejski Fundusz Leasingowy (Grupa Credit Agricole)

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz User Experience Design na SWPS we Wrocławiu. Project Manager w Metaphor. Doświadczenie zdobywała w strukturach Banku Zachodniego WBK – zaczynając od doradcy klienta zagranicznego, trenera customer experience, a kończąc jako specjalista e-commerce w Departamencie Bankowości Mobilnej i Internetowej. Posiada doświadczenie w projektach międzynarodowych, wielokrotnie brała udział w wymianie doświadczeń i wiedzy w ramach Grupy Santander. Entuzjastka idei customer experience, którą z powodzeniem wdrażała w strukturach Call Centre banku. Researcherka ciągle szukająca innych punktów widzenia.

Rafał Roszak

Rafał Roszak

Investment Director, YouNick Mint

Od kilkunastu lat związany z projektowaniem produktów i usług. Współodpowiedzialny za rozwój m.in. Wyższych Szkół Bankowych – największej polskiej sieci uczelni niepublicznych, lidera rynku centrum danych Beyond.pl czy e24cloud – pierwszej polskiej chmury obliczeniowej. W YouNick Mint koncentruje się na nowych polach biznesowych; ze szczególną uwagą przygląda się innowacjom w obszarze Industry 4.0. Współpracuje ze Pomysłodawcami rozwijając przewagi rynkowe ich projektów. Koncentruje się przy tym na budowie propozycji wartości dla Odbiorców i efektywności osiągnięcia celów biznesowych.

Agata Gredżuk

Agata Gredżuk

Kierownik zespołu rozwoju usług, Benefit Systems S.A

Absolwentka UE w Poznaniu, oraz studiów podyplomowych Zarządzania Marką SGH, Marketingu Internetowego Akademia Leona Koźmińskiego, Projektowana Usług SWPS oraz Managemet ICAN. Doświadczenie zdobywała w branży kreatywnej współpracując z liderami rynku takimi jak: Unilever, Nestle, Tikuriila, Hochland, Wawel, Danone. Przez kilka lat zajmowała się tworzenie strategii marketingowej oraz rozwojem produktów i usług gastronomicznych i hotelarskich na rynku polskim. Moderator Design Thinking – skutecznie wprowadza nową metodologie pracy w Benefit Systems. Zajmuje się wdrażaniem i rozwojem nowych produktów i usług w zakresie zdrowego stylu życia głównie w zakresie sportu i diety. Odpowiedzialna jest za projekty zorientowane na użytkownika (User-Centered Design), tworzenie nowych serwisów, aplikacji od samego początku powstania projektu, w oparciu analizę jego zaangażowanie i potrzeby.