Corporate Startup - czyli jak rozwijać innowacyjność wewnątrz organizacji

Zmienność na rynkach często wpływa na obniżenie zyskowności biznesu. Chcąc uniknąć efektu Kodaka, korporacje szukają innowacji. Z reguły szukają ich poza firmą. A przecież Kodak miał gotowe rozwiązanie. Aparat cyfrowy opracował Steven Sasson, młody stażem pracownik Kodaka właśnie.

Zmienność na rynkach często wpływa na obniżenie zyskowności biznesu. Chcąc uniknąć efektu Kodaka, korporacje szukają innowacji. Z reguły szukają ich poza firmą. A przecież Kodak miał gotowe rozwiązanie. Aparat cyfrowy opracował Steven Sasson, młody stażem pracownik Kodaka właśnie.

Korporacja musi chronić zyskowny model biznesowy przed radykalnymi zmianami. Tworzy także nowe biznesy, choć, jak pokazuje praktyka, sprawniejsze są w tym firmy technologiczne. One jako pierwsze nauczyły się drogi startupów, czyli szybkiego weryfikowania pomysłów na rynku. Nie jest to jednak reguła. Nadal wiele dużych firm podchodzi do biznesu w sposób tradycyjny. Budują produkt przez miesiące, inwestują sporo pieniędzy, a miesiące po premierze rynkowej ogłaszają zamknięcie projektu ze względu na brak klientów. Inną metodą na innowacje w korporacji jest „polowanie” na startupy z rynku. W Polsce rynek startupów gotowych na współpracę z korporacjami nie jest duży i wiele projektów kończy się porażką. 


Część korporacji zaczyna się zmieniać od wewnątrz. Sposobem na to jest metodyka zwinnej pracy Agile. Transformacja Agile’owa to dobry kierunek, ponieważ zmienia sposób działania menedżerów i pracowników. Nawet ona jednak nie wyłania innowatorów takich jak Steven Susson. Bo gdy nawet pomysł zgłoszony przez pracownika spodoba się menedżerom, zakuwany jest w kajdany typowego projektu. A to oznacza rygor projektowy, cel ROI na koniec roku oraz brak tolerancji na porażki. W oczach wielu to teatrzyk innowacyjności, a nie środowisko sprzyjające wewnętrznym startupom. Wciąż niewiele korporacji zrozumiało, że tworzenie nowych biznesów wymaga Lean Startupowego podejścia do pracy. A to wymaga inwestycji w setki pomysłów innowatorów w firmie, dedykowanie ograniczonych zasobów, uczenie ich eksperymentowania rynkowego oraz stworzenia warunków sprzyjających swobodnemu weryfikowaniu potencjału biznesowego pomysłów. Firmy te wiedzą, że aby stworzyć kilka zyskownych biznesów, setki innowatorów musi się sparzyć reakcją klientów na wczesnym etapie pracy. Przyjazny ekosystem korporacji jest dla nich kluczowy. Wzmacnia innowatorów na drodze do realizacji wizji i ułatwia weryfikację biznesową. Gdy brak takich warunków, innowatorzy tacy jak Steven Sasson odchodzą gdzieś, gdzie mogą działać bez przeszkód.

Autor: Bartosz Janowicz, CEO, Proinnovate.pl

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.