S&OP III
LogistykaOnlineKonferencja
S&OP III
Nowoczesne modele i narzędzia prognostyczne

Wstęp bezpłatny

Efektywnie działające procesy S&OP to

  • skuteczna współpraca między sprzedażą, marketingiem, produkcją, logistyką, finansami i innymi działami wewnątrz organizacji
  • wzrost współpracy obszarów odpowiedzialnych za zarządzanie popytem i podażą w Twojej firmie
  • możliwość tworzenia większej liczby produktów
  • Twój zadowolony klient


Teraz, jak nigdy wcześniej, potrzeby klientów wzrastają, a tym samym zintegrowane zarządzanie procesami odgrywa kluczową rolę. Dlatego z myślą o Twoich potrzebach stworzyliśmy wydarzenie w całości poświęcone procesom S&OP, podczas którego doświadczeni prelegenci podzielą się swoim doświadczeniem w zakresie planowania i operacji.


Podczas konferencji m.in.:

  • Dowiesz się, jak pandemia wpływa na doskonalić procesy S&OP
  • Nauczysz się w jaki sposób wykorzystywać dane, by osiągać bardziej szczegółowe prognozy
  • Poznasz modele i narzędzia prognozowania
  • Dowiesz się, czy planowanie odpowiedniego poziomu zapasów musi oznaczać nieustanne szarpanie produkcją
  • Nauczysz się, jak zapewnić zaangażowanie oraz skuteczność decyzji S&OP

Partnerzy:

Partner

Westernacher

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Przywitanie uczestników, rozpoczęcie konferencji

  • 08:35Wspólne doskonalenie procesów a wpływ trendów i pandemii na Sales & Operations Planning

    • Roman Wendt,  Efficiency and business transformation expert, Stowarzyszenie Interim Managers SIM
    • W jaki sposób COVID-19 wpłynął na procesy S&OP w Twojej organizacji?
    • Jak planowanie popytu, podaży, łańcucha dostaw i S&OP przyczynia się do wzrostu przychodów Twojej firmy?
    • Jak ukierunkować wewnętrzne procesy, by wpływały na rozwój strategii S&OP?
  • 09:25Przetrwanie i wyjście z kryzysu – jak dopasować S&OP, by firma wygrała ostatnią rundę (fazę) kryzysu?

    • Zbigniew Sobkiewicz,  CPIM Master Instructor, Jonah® - Consulting Director, MPM Productivity Management
    • Dynamiczne Prognozowanie – metoda sprawnego prognozowania w warunkach wysokiej niepewności, nie wymagająca inwestycji w software
    • Crash Test / Planowanie Opcji – jak S&OP ma przygotować firmę na gwałtowne zwroty sytuacji?
    • S&OP to nie proces, to cele – jak zapewnić zaangażowanie oraz skuteczność decyzji S&OP?
  • 10:15Przerwa

  • 10:30Dlaczego tak trudno wdrożyć proces S&OP? Sposoby przeciwdziałania 7 kluczowym błędom

    • Adam Sobolewski,  Supply Chain & Operations Manager
    • Kto powinien odpowiadać za proces planowania w organizacji?
    • Czy dedykowany system informatyczny jest rzeczywiście konieczny?
    • Jak pogodzić prognozowanie w oparciu o dane z decyzjami biznesowymi?
  • 11:20RoS - Rate of Sales w zarządzaniu portfelem produktów

    • Gniewomir Kuciapski,  Analityk, Konsultant, 4Results

    Szukamy ukrytych gwiazd, dzielimy zadania między marketing i sprzedaż, budujemy harmonogram dla Route to Market. Coś więcej, niż prosty "ranking sprzedaży"

  • 12:10Lunch

  • 12:40SAP Integrated Bussiness Planning (SAP IBP), czyli w jaki sposób ukierunkować procesy S&OP na strategiczne cele Twojej organizacji?

    • Dariusz Samól,  Architekt Rozwiązań, Konsultant, Westernacher Poland LST Sp. z o.o.
    • Radosław Nowak,  SAP SAC/IBP Consultant, Westernacher Poland LST Sp. z o.o.
    • Co to jest SAP Integrated Business Planning?
    • W jaki sposób, wykorzystując możliwości współczesnych technologii informacyjnych, można harmonizować cele organizacji z procesami biznesowymi?
    • Jakich efektów można się spodziewać po dobrze zrealizowanym projekcie S&OP?
  • 13:20RfS - Repetitive flexible Supply. Korzyści End-to-End dla całego łańcucha dostaw

    • Michał Kuśmider,  Konsultant, 4Results
    • Czy planowanie odpowiedniego poziomu zapasów musi oznaczać nieustanne szarpanie produkcją?
    • Jak dla firm produkujących seryjnie lub świadczących powtarzalne usługi  jednocześnie poprawić poziom obsługi klienta, znacząco zredukować zapasy, podnieść efektywność produkcji, a przy tym zaangażować zespoły wszystkich funkcji we współpracę nad ciągłym doskonaleniem i poprawą przepływu?
  • 14:10Wykorzystanie Big Data w prognozach S&OP. Analiza predykcyjna i perskrypcyjna w procesach

    • Łukasz Grala,  CEO, TIDK
    • Duże wolumeny danych – Big Data a proces prognozowania
    • Typy analityki w kontekście prognozowania i monitorowania
    • Jak skutecznie wdrożyć rozwiązania analityki predykcyjnej w procesach S&OP?
    • Jak za pomocą analityki predykcyjnej zintegrować kluczowe obszary S&OP?
  • 15:00Przerwa

  • 15:10Wyczucie rynkowe czy twarde dane, czyli jak osiągnąć konsensus odnośnie planów popytu Twojej firmy?

    • Mariusz Lesiewicz,  Senior Supply Chain & Operations Consultant, EY
    • Jak zorganizować współpracę pomiędzy Demand Plannerem a działami komercyjnymi na potrzeby planowania popytu?
    • Jak przygotować się do spotkania Demand Review?
    • Praktyczny scenariusz efektywnego spotkania Demand Review
  • 16:00Zakończenie konferencji

Łukasz Grala

Łukasz Grala

CEO, TIDK

Pasjonat danych, architekt i projektant rozwiązań Business Intelligence, Big Data, zajmujący się nimi od prawie 25 lat. Wraz z zespołem TIDK – Data Scientist as a Service, gdzie pełni funkcję prezesa realizuje projekty dotyczące zaawansowanej analityki i data science, w szczególności uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Od 2010 nagradzany przez firmę Microsoft MVP w kategorii Data Platform. Od lipca 2018 roku jeden z 50 na świecie MVP w kategorii AI. Naukowo związany z Wydziałem Informatyki Politechniki Poznańskiej. Członek zarządu PTI Wielkopolska. Członek Polskiego Towarzystwa Sztucznej Inteligencji.

Gniewomir Kuciapski

Gniewomir Kuciapski

Analityk, Konsultant, 4Results

Jednym z jego filarów jest zarządzanie sprzedażą, rozwijanie nowych rynków, sprzedaż międzynarodowa i zarządzanie międzykulturowe. Dysponuje tu kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w bardzo różnych branżach: spożywczej - czyli typowym FMCG, budowlanej – czyli typowej branży bazującej na kontraktach i przetargach, oraz w branżach uchodzących za hobbystyczne lub dobra luksusowe, gdzie sprzedaż jest jeszcze inna. A to wszystko na łącznie ponad stu rynkach. Drugim jego filarem jest to, czego nauczył się w branży badań nad klientem (Shopper Insight, Shopper Marketing, Customer Science itp.). Specjalizuje się w zakresie optymalizacji asortymentu, profilowaniu i segmentacji odbiorców oraz produktów, systemach motywacyjnych oraz systemach monitorowania i wspierania sprzedaży, a także w budowie paneli kontrolnych w Excelu dla potrzeb managementu oraz działów sprzedażowych w oparciu o Visual Management. Buduję także programy lojalnościowe (doświadczenie m.in. z Clubcard Tesco) i drzewa decyzyjne, a przy okazji zabawiam się z Big Data oraz Business Intelligence (IMS, AC Nielsen, dunnhumby, Aimia). Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego.

Michał Kuśmider

Michał Kuśmider

Konsultant, 4Results

Jest praktykiem biznesu z doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem w branży FMCG zarówno w międzynarodowych koncernach jak i w firmach polskich, w kategoriach: żywnościowej, higieniczno-kosmetycznej, drobnego AGD. Przez 18 lat m.in. jako Dyrektor Sprzedaży odpowiadał za rozwoju sprzedaży na rynku polskim i w eksporcie - z sieciami detalicznymi i z dystrybutorami rynku tradycyjnego – zarówno produktów markowych jak i marek własnych klientów. Zarządzał trzydziestoosobowymi zespołami sprzedaży. W swoim dorobku ma również udział w restrukturyzacji Huty Szkła Wołomin, jej ekspansji eksportowej i marketingowej zmianie wizerunku oraz wiele projektów z zakresu optymalizacji działań operacyjnych w takich firmach jak Unilever, czy Mondelez. W 4Results łączy doświadczenie w obszarach komercyjnych ze swoją pasją do realizacji projektów z obszaru Lean, Lean/RfS (Repetitive flexible Supply), Just in Time. Projekty Lean RfS realizował pod kierunkiem twórcy tej metody Iana Glendaya w dwóch fabrykach. Ukończył z wyróżnieniem Szkołę Główną Handlową na kierunku Zarządzanie i Marketing, a tematem jego pracy magisterskiej było Wdrażanie Systemu Just in Time. Jest również jednym z założycieli ConQuest Consulting, studenckiej firmy konsultingowej, w której zrealizował kilkanaście projektów doradczych. Jego życiowa filozofia: Zdrowa Firma, Zdrowi Ludzie.

Mariusz Lesiewicz

Mariusz Lesiewicz

Senior Supply Chain & Operations Consultant, EY

Rozpoczął swoją karierę w dziale Demand Planningu w Johnson&Johnson. W trakcie swojego pobytu w firmie prognozował popyt dla większości krajów obszaru CEE, zarówno dla produktów masowych jak i OTC. Następnie w Mondelez International odpowiedzialny był za proces IBP dla kategorii w Polsce czekolady, na co dzień zajmując się takimi markami jak Milka, Prince Polo czy 3BIT. Obecnie będąc konsultantem Ernst&Young w zespole Supply Chain and Operations pomaga firmom realizować programy transformacji procesów planowania. W swojej pracy stara się innowacyjnie podchodzić do procesu S&OP/IBP stawiając na praktyczne usprawnienia. Dzieli się swoimi przemyśleniami w tej dziedzinie poprzez artykuły publikowane na portalu Institute of Business Forecasting. Jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Radosław Nowak

Radosław Nowak

SAP SAC/IBP Consultant, Westernacher Poland LST Sp. z o.o.

Dariusz Samól

Dariusz Samól

Architekt Rozwiązań, Konsultant, Westernacher Poland LST Sp. z o.o.

Architekt Rozwiązań, w polskiej spółce LST międzynarodowej firmy konsultingowej Westernacher. Specjalizuje się w projektach transformacyjnych w obszarze produkcji, logistyki i łańcuchów dostaw. Jest zaangażowany w rozwój innowacyjnych rozwiązań opartych na platformach SAP S/4HANA i SAP IBP. Aktualnie bierze udział w projektach wdrożeniowych tych rozwiązań – przede wszystkim w Polsce. Wcześniej, mieszkając i będąc zatrudnionym w Polsce, uczestniczył głównie w projektach zagranicznych m.in. w Chinach, Japonii, Singapurze, USA, Rosji, Niemczech, Lichtensteinie i Francji. Projektował i wdrażał rozwiązania zarówno dla firm produkcyjnych, jak i transportowych ze szczególnym uwzględnieniem transportu morskiego. Wypełniał również zadania konsultanta biznesowego badając wartość ekonomiczną rozwiązań SAP w wybranych branżach przemysłowych. W latach dziewięćdziesiątych kierował pionierskimi przedsięwzięciami wdrożeniowymi MRP w Polsce. Należy do grona pierwszych pracowników polskiego oddziału firmy SAP. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej oraz studiów podyplomowych Telekomunikacji, Teleinformatyki i Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Bezpośrednio po studiach, był pracownikiem naukowym w Instytucie Technologii Elektronowej Politechniki Gdańskiej. Pierwsze doświadczenia biznesowe zdobywał w polskim oddziale popularnej w tamtych czasach, brytyjskiej firmy ICL.

Zbigniew Sobkiewicz

Zbigniew Sobkiewicz

CPIM Master Instructor, Jonah® - Consulting Director, MPM Productivity Management

Odpowiada za działalność konsultacyjno-szkoleniową firmy MPM Productivity Management, przeprowadzanie audytów, diagnozowanie potrzeb doradczych i szkoleniowych, prowadzenie warsztatów zamkniętych i szkoleń otwartych, w tym zgodnych ze standardem APICS. Z MPM Productivity Management związany od 2001 roku, odpowiedzialny za szkolenia otwarte CPIM, szkolenia In-company, projekty zamknięte, analizy oraz konsultacje z zakresu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM), Planowania Potrzeb Materiałowych (MRP), Planowania Sprzedaży i Operacji (SOP). Od 2004 roku pełni funkcję Dyrektora Konsultingu. Od ponad 20 lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych – IFS Poland, jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie. Ekspert w zakresie systemów ERP (m.in. Exact, IFS, Baan). Jest członkiem APICS. Posiada certyfikat CPIM oraz bierze aktywny udział w ciągłym doskonaleniu kwalifikacji trenerskich zgodnych z wymogami APICS. Pierwszy Polak, a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień jaki można zdobyć będąc trenerem - członkiem APICS. Licencjonowany trener TFC - The Fresh Connection – zaawansowanego symulatora łańcucha dostaw (innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem).

Adam Sobolewski

Adam Sobolewski

Supply Chain & Operations Manager

Pomaga firmom w rozwoju biznesu budując nowoczesne łańcuchy dostaw i optymalizując operacje. W swojej karierze wdrażał systemy informatyczne wspierające planowanie w logistyce, tworzył procesy S&OP, wspierał otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego i wybór operatora logistycznego dla kanału eCommerce. Posiada doświadczenie m.in. z Avon, Jeronimo Martins, Amazon. W wolnych chwilach prowadzi blog Logistykapoprostu.pl

Roman Wendt

Roman Wendt

Efficiency and business transformation expert, Stowarzyszenie Interim Managers SIM

Ekspert efektywności biznesowej, doskonały praktyk dzielący się swoimi doświadczeniami, do których należy zaliczyć ponad 20 projektów wdrażania zmian. Interim Manager z 15 letnim doświadczeniem. Orędownik produktywności, dla którego wszystkie narzędzia i działania, choćby najbardziej rozwinięte technologicznie, są tylko drogą do celu jakim jest efekt i usatysfakcjonowani ludzie, którzy go tworzą. Najwięcej potencjału dla usprawnień odnajduje łącząc sprzedaż i oczekiwania klientów ze sprawną realizacją zamówień. Zdobywał doświadczenie tworząc od podstaw i doprowadzając do pozycji lidera branży swoją firmę usługową B2B (od poziomu start-pu do sprzedaży), a następnie pracując w ogólnopolskiej firmie konsultingowo-wdrożeniowej i realizując własne projekty zmian. Autor książek z zakresu usprawniania biznesu i wdrażania zmian, oraz 2 metodyk biznesowych. Założyciel Stowarzyszenia Interim Managers.