Tworzenie wartości dla klientów przez dział PR w dobie AI

Wykorzystanie potencjału AI może przynieść znaczący sukces zarówno dla działu PR, jak i całej organizacji. Kluczowe jest zachowanie równowagi między technologią a ludzkim czynnikiem, zachowując w centrum uwagi potrzeby i oczekiwania klientów. W dobie AI, tworzenie wartości dla klientów przez dział PR staje się nie tylko celem, ale również kluczowym elementem strategii działu PR.

Od ponad 10 miesięcy w świecie AI słyszymy głównie o Generatywnej Sztucznej Inteligencji (Generative AI), która ma zdolność do tworzenia spersonalizowanych reklam, postów na mediach społecznościowych, artykułów blogowych, a nawet treści wideo. Wykorzystując moc analizy danych i rozpoznawania wzorców, generatywna sztuczna inteligencja może generować przekonujące i dopasowane treści oraz reklamy, które rezonują z zamierzonym odbiorcą.

Jedną z kluczowych zalet Generative AI jest jej zdolność do generowania spersonalizowanych reklam. Analizując dane użytkowników, preferencje i wzorce zachowań, ta technologia może tworzyć dostosowane reklamy, które skuteczniej przyciągają uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów ze względu na dopasowanie do unikalnego profilu klienta.

Weź udział w 19. Kongresie PR i Komunikacji, 24-25 października, Warszawa >>

Oprócz reklam, Generative AI może również generować angażujące posty w mediach społecznościowych. Analizując modne tematy, interakcje użytkowników i dane z mediów społecznościowych, może tworzyć treści, które mogą przyciągnąć więcej obserwujących i zwiększyć widoczność marki.

Analizując trendy w branży, preferencje klientów i istotne dane, Generative AI jest w stanie tworzyć dobrze opracowane i wysokiej jakości artykuły, które dostarczają wiele wartościowych informacji dla czytelników. Takie artykuły blogowe mogą pomóc firmom budować pozycję eksperta w danej dziedzinie, przyciągać organiczny ruch na swoje strony internetowe oraz budować zaufanie i wiarygodność wśród grupy docelowej.

Generowane przez Generative AI filmy mogą być wykorzystywane do celów promocyjnych, prezentacji produktów, opowiadania historii i nie tylko, oferując firmom kosztowo efektywny i wydajny sposób tworzenia przekonującej treści wizualnej.

Ponadto, AI może pomóc w tworzeniu sloganów, haseł i kampanii marketingowych. Analizując wartości marki, preferencje klientów i trendy rynkowe, ta technologia może generować chwytliwe i zapadające w pamięć frazy, które skutecznie przekazują tożsamość i wartości marki. Generowane przez AI slogany i hasła mogą znacznie zwiększyć wpływ kampanii marketingowych i pomóc firmom wyróżnić się na zatłoczonym rynku.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dział PR może eksperymentować z nowymi formami komunikacji, takimi jak czaty oparte na AI, wirtualne asystenci czy interaktywne treści. To pozwala na bardziej angażujący kontakt z klientami i tworzenie unikalnych doświadczeń. Ponadto, AI umożliwia dokładniejszą analizę efektywności kampanii PR (Analiza predykcyjna) AI może analizować dane z poprzednich kampanii i przewidywać najbardziej skuteczne strategie dla przyszłych działań marketingowych.

Ponadto bardzo skuteczne jest rozpoznawanie głosu i obrazu do targetowania reklam i treści, identyfikacja najlepszych influencerów dla marek i zarządzanie influencerami, czy też analiza danych rynkowych i zachowań klientów w celu optymalizacji strategii cenowych oraz tworzenia spersonalizowanych ofert dla klientów.

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań AI wdrażanych w ostatnim roku są inteligentne Chatboty, które budują relację z klientami, zapewniają one natychmiastowe wsparcie i angażują się się z nimi w sposób dopasowany do potrzeb.

Należy pamiętać, że AI może być narzędziem wspierającym, ale to wciąż ludzie są odpowiedzialni za strategię i kreatywność w działach PR. Dlatego ważne jest, aby dział PR działał zespołowo i integrował umiejętności techniczne z kreatywnym podejściem do komunikacji. Odpowiednia edukacja w tym zakresie to klucz!

Bardzo ważne jest też zrozumienie, że dział PR musi zachować etyczne podejście do wykorzystywania AI. To oznacza, że powinien być świadomy potencjalnych zagrożeń związanych z AI, takich jak manipulacja czy rozpowszechnianie dezinformacji, i działać w sposób odpowiedzialny. Ochrona prywatności klientów i zgodność z przepisami stanowią również priorytet. Przejrzystość i transparentność w stosowaniu AI są kluczowe. Dział PR musi również dbać o to, aby wykorzystywać dane klientów w sposób zgodny z ich oczekiwaniami i przepisami prawnymi.

Dołącz do uczestników 19. Kongresu PR i Komunikacji, 24-25 października, Warszawa >>

Podsumowując, wykorzystanie AI do tworzenia wartości dla klientów przez dział PR to proces wymagający doskonalenia umiejętności, etycznego podejście i elastyczności w działaniu. Dział PR, który potrafi wykorzystać możliwości AI w sposób odpowiedzialny i kreatywny, może zdobyć znaczną przewagę konkurencyjną i budować bardzo trwałe relacje z klientami.

Autorka: Maria Parysz, światowa liderka w obszarze sztucznej inteligencji; założycielka, Elephant AI

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.