Windykacja i zarządzanie należnościami: PRAWO i TECHNOLOGIA 2024
Zarządzanie należnościamiWarszawaKonferencja
Polonia Palace Hotel
Windykacja i zarządzanie należnościami: PRAWO i TECHNOLOGIA 2024
Windykacja - prawo i technologia
Dłużnik unikający płatności

Wstęp bezpłatny

Skuteczne zarządzanie należnościami jest jednym z najważniejszych zadań dla każdej firmy. Pozwala zachować płynność finansową i minimalizować ryzyko straty. Jednak zarządzanie należnościami w tak zmiennym otoczeniu gospodarczym, prawnym i technologicznym, w jakim przyszło nam funkcjonować w ostatnich latach, wydaje się ogromnym wyzwaniem. 

Konferencja “Windykacja i Zarządzanie Należnościami: PRAWO I TECHNOLOGIA 2024”, powstała z myślą o osobach i firmach, chcących jak najlepiej działać w zmieniającym się nieustannie otoczeniu biznesowym i właśnie w zmianie upatrującym swojej szansy. Niezbędna w tym celu jest adaptacja najnowszych, ale sprawdzonych rozwiązań i działanie z wykorzystaniem wszelkich możliwości prawnych oraz technologicznych. 

Podczas konferencji będzie okazja, aby posłuchać, ale i porozmawiać z ekspertami z różnych dziedzin i przekrojowo przyjrzeć się zagadnieniom związanym z windykacją i zarządzeniem należnościami. Motywem przewodnim, który posłużył doborowi tematów, stali się dłużnicy unikający odpowiedzialności. Wspólnie z zaproszonymi ekspertami poszukamy rozwiązań, wspierających możliwość odzyskania środków w tego rodzaju sytuacjach. 


Poruszymy tematy z obszarów prawa i technologii, które przeplatając się, stworzą spójną, inspirującą całość:

  • jak polskie prawo i rzeczywistość wpływają na dłużnika unikającego odpowiedzialności
  • nowoczesny skip tracing oraz cybertracking
  • dłużnik ukrywający majątek, czyli skarga pauliańska w kontekście windykacji
  • zatory płatnicze a windykacja w świetle najnowszych przepisów krajowych i europejskich
  • możliwości wykorzystania ogólnodostępnych, zaawansowanych modeli językowych w windykacji 
  • przeciwdziałanie zatorom płatniczym
  • windykacja z kryptowalut i portfeli wirtualnych
  • upadłość i restrukturyzacja jako narzędzie oddłużenia w razie kryzysu niewypłacalności
  • jak windykacja może wyglądać w przyszłości

Serdecznie zapraszamy na to wyjątkowe wydarzenie!

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja, poranna kawa

  • 09:00Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • Barbara Dąbrowska,  Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:05PRAWO/Debata: Polskie prawo i rzeczywistość a dłużnik unikający odpowiedzialności

    • Borys Sadowski, Moderator Dyrektor Generalny, Firma szkoleniowo doradcza GEKKO Collections
    • Tomasz Romanowski,  Adwokat, Partner, RESIST Rezanko Sitek
    • dr Grzegorz Skrobotowicz,  Dyrektor Pionu Operacji, Radca Prawny, Kredyt Inkaso S.A.
    • Michał Patynowski,  Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla Warszawy – Żoliborza w Warszawie
    • Piotr Piskorowski,  Dyrektor Wydziału Restrukturyzacji i Windykacji, Prokurent w Pekao Faktoring
    • Największe wyzwania w przypadku dłużników unikających odpowiedzialności
    • Czy mamy wystarczające rozwiązania prawne, umożliwiające odzyskanie należności od dłużników unikających płatności?
    • Jakie rozwiązania prawne i operacyjne ułatwiłyby rozwiązanie tego rodzaju problemów?
    • Wnioski i rekomendacje
  • 10:00PRAWO: Kiedy dłużnik ukrywa majątek - skarga pauliańska

    • Piotr Turski,  Adwokat, Partner, Doradca podatkowy, Makler papierów wartościowych, Certyfikowany Doradca ASO NewConnect, FILIPIAK BABICZ Legal
    • Skarga pauliańska – podstawowe informacje
    • Jak skarga paulińska może pomóc wierzycielom w procesie windykacji?
    • Przykłady i możliwości wykorzystania tej instytucji w praktyce
    • Niezbędnik wierzyciela przed wytoczeniem powództwa pauliańskiego
  • 10:40TECHNOLOGIA: Nowoczesny skip tracing i cybertracking

    • Borys Sadowski,  Dyrektor Generalny, Firma szkoleniowo doradcza GEKKO Collections
    • Podstawowe mity na temat Skip Tracingu
    • Jak firmy wykorzystują i mierzą w dzisiejszych czasach Skip Tracing  
    • Z jakich baz danych i narzędzi korzystają najlepsi Skip Tracerzy
    • Skip Tracerzy a ustalanie ryzyka niewypłacalności klientów
    • Asset Tracing czyli namierzanie majątku dłużnika
    • Cybertracking w działaniach antyfraudowych
  • 11:20PRAWO: Jak się uchronić przed nierzetelnym kontrahentem?

    • Michał Rączkowski,  Partner zarządzający RK Legal
    • Maria Muchin-Kresa,  Senior Associate, Business Advisory & Litigation Department, RK Legal
    • Weryfikacja kontrahenta na etapie zawierania umowy. Z jakich powszechnych źródeł informacji korzystać i w jakie dane się wyposażać?
    • Jakie zabezpieczenia umowne warto stosować w trakcie współpracy?
    • Jak przeciwdziałać zatorom płatniczym? Rozwiązania na szczeblu krajowym i europejskim.
  • 12:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami 

  • 12:30PRAWO: Robotyczny windykator. Jak sztuczna inteligencja zmieni(a) oblicze windykacji

    • dr Michał Nowakowski,  Radca prawny, CEO w GovernedAI, Partner AI & CyberSec, ZPLegal
    • Zastosowania AI w obsłudze należności – chatboty, analiza danych i większe przychody
    • Prawo, regulacja i etyka. Jak wpływają na wdrażanie AI w organizacji
    • Zarządzić AI i ryzykiem. W przypadku sztucznej inteligencji nie jest tak łatwo. O AI Governance
  • 13:05TECHNOLOGIA: Do czego w windykacji przydadzą się ogólnodostępne, zaawansowane modele językowe?

    • Kamil Świętczak,  CTO, Kambit
    • Chat GPT i alternatywne modele językowe (LLM)
    • Jak bezpiecznie korzystać z ogólnodostępnych narzędzi, by ułatwić sobie codzienną pracę?
  • 13:20TECHNOLOGIA/Pokaz: Możliwości zastosowania modeli językowych w windykacji

    • Kamil Świętczak,  CTO, Kambit
    • Borys Sadowski,  Dyrektor Generalny, Firma szkoleniowo doradcza GEKKO Collections

    Przetestujemy na żywo możliwości, jakie dają nam ogólnodostępne modele językowe i sprawdzimy jak wykorzystywać je windykacji.

  • 13:50PRAWO i TECHNOLOGIA/Debata: Czy prawo nadąży za technologią: windykacja z kryptowalut i portfeli wirtualnych

    • dr inż. Rafał Tomasz Prabucki, Moderator Członek CYBER SCIENCE, Uniwersytet Śląski, COO, Szostek_Digital
    • Marek Kołtun,  Żołnierz w Ministerstwie Obrony Narodowej RP, Biegły sądowy, Ekspert AML/CFT, Cryptocurrency, Wykładowca akademicki
    • Oskar Bednarski,  Komornik Sądowy, Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Południe w Warszawie
    • W jakich sytuacjach możliwe jest odzyskanie należności z kryptowalut i portfeli wirtualnych?
    • Jakie mamy w tym zakresie prawo? Jakie możliwości i ograniczenia?
    • Jak się przygotować i na co zwracać uwagę przy windykacji należności z kryptowalut i portfeli wirtualnych?
    • Wnioski i rekomendacje
  • 14:30Przerwa obiadowa, czas na networking

  • 15:30PRAWO: Upadłość i restrukturyzacja a windykacja należności

    • dr Bartosz Sierakowski,  Radca prawny, Doradca restrukturyzacyjny, Wspólnik, Zimmerman Sierakowski Frosztęga
    • Oddłużenie jako funkcja prawa upadłościowego 
    • Oddłużenie a układ w postępowaniu restrukturyzacyjnym 
    • Metody oddłużenia w restrukturyzacji 
    • Metody oddłużenia w upadłości 
  • 16:10PRAWO i TECHNOLOGIA/Debata: Jak windykacja będzie wyglądać w przyszłości

    • Kinga Tabor-Kłopotowska, Moderatorka adwokat, partner, Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni
    • Grzegorz Werpachowski,  Group Head of Digital Transformation, Kruk SA
    • Tomasz Strama,  Chief Growth Officer, Alphamoon
    • Dariusz Pakuła,  Kierownik Działu Windykacji i Ryzyka Kredytowego Distribev sp. z o.o., Trener PL Partner
    • Nowe technologie w windykacji dziś i jutro – dobre praktyki
    • Wyzwania etyczne i prawne w kontekście nowych technologii
    • Prognozy na przyszłość w obszarze nowych technologii i regulacji prawnych z nimi związanych
  • 16:50Zakończenie konferencji

Oskar Bednarski

Oskar Bednarski

Komornik Sądowy, Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Południe w Warszawie

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendysta Northeastern Illinois University w Chicago. Od czterech lat pełniący służbę komornika sądowego. Posiada szerokie doświadczenie w prowadzeniu postępowań egzekucyjnych i zabezpieczających zdobywane zarówno w samodzielnej pracy komornika jak i na stanowisku asesora komorniczego. Specjalizuje się w postępowaniach z elementem transgranicznym oraz gospodarczych. Swoją wiedzą dzieli się prowadząc szkolenia z zakresu postępowania egzekucyjnego. Pasjonat nowoczesnych technologii i lotnictwa

Marek Kołtun

Marek Kołtun

Żołnierz w Ministerstwie Obrony Narodowej RP, Biegły sądowy, Ekspert AML/CFT, Cryptocurrency, Wykładowca akademicki

Żołnierz w Ministerstwie Obrony Narodowej RP, posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie ujawniania zorganizowanej przestępczości ekonomicznej. Biegły sądowy z przy Sądzie Okręgowym w Krakowie i Warszawie. Ekspert AML/CFT, kryptowalut. Specjalista białego wywiadu OSINT. Prowadzi audyty śledcze powiązań kapitałowo-osobowych, osobowych, analiz blockchain dla kancelarii prawnych, detektywistycznych oraz instytucji obowiązanych i innych podmiotów. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie o specjalności rachunkowość i rewizja finansowa. Wykładowca akademicki w Uczelni Łazarskiego w Warszawie i Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Prelegent szkoleń i konferencji międzynarodowych w tym m.in. dla powszechnych i wojskowych organów ścigania.

Maria Muchin-Kresa

Maria Muchin-Kresa

Senior Associate, Business Advisory & Litigation Department, RK Legal

Specjalizuję się w procesach cywilnych i gospodarczych, obsługując w tym zakresie zarówno polskich jak i zagranicznych przedsiębiorców. Wspieram klientów w transakcjach M&A oraz w kwestiach korporacyjnych, związanych z ich codziennym funkcjonowaniem, szczególnie w zakresie umów i ich należytego zabezpieczenia. Posiadam doświadczenie w obsłudze podmiotów z branży automotive, leasingowej, zbrojeniowej i finansowej. Doświadczenie: Z Kancelarią RK Legal współpracuje od 2016 roku. Od początku współpracy skupiałam się na prowadzeniu spraw sądowych oraz wspierałam procesy zarządzania wierzytelnościami. Posiadam doświadczenie w następujących obszarach obsługi prawnej: Transakcje M&A Prowadzę projekty związane z transakcjami M&A, analizuję dokumentację i doradzam klientom w kluczowych kwestiach związanych z planowanymi transakcjami fuzji i przejęć. W ramach procesów due diligence identyfikuję potencjalne ryzyka transakcji, zabezpieczam interesy klientów w ramach planowanych transakcji i sporządzam dokumenty na potrzeby transakcji. Postępowania cywilne i gospodarcze Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postepowań cywilnych i gospodarczych, w tym z uwzględnieniem międzynarodowych postępowań cywilnych. Prowadzone postępowania obejmują w głównej mierze roszczenia z tytułu kar umownych, zwrotu ruchomości, wynagrodzeń za bezumowne korzystanie z nieruchomości, o zwrot pożyczek, z zakresu działalności funduszy inwestycyjnych, odpowiedzialności członków zarządu za zobowiązania spółek, odszkodowań od gmin na podstawie ustawy o ochronie o praw lokatorów. Moje doświadczenie obejmuje również prowadzenia spraw na etapie egzekucyjnym. Bieżąca obsługa przedsiębiorców Wspieram firmy w kompleksowej obsłudze gospodarczej wszelkich spraw kontraktowych, w tym w procesie przygotowania wzorców umownych i regulaminów, opiniowaniu i przygotowywaniu umów handlowych, doradzam przy doborze najbardziej odpowiednich zabezpieczeń umownych. Odpowiadam za prowadzenie negocjacji z kontrahentami klientów i wspieram ich przy polubownym rozwiązywaniu sporów. Szkolenia Prowadzę szkolenia i warsztaty z zakresu objętego praktyką, w tym w szczególności z zakresu prawa cywilnego materialnego i procesowego.

Michał Nowakowski

dr Michał Nowakowski

Radca prawny, CEO w GovernedAI, Partner AI & CyberSec, ZPLegal

Doktor nauk prawnych i radca prawna z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarze innowacji finansowych oraz nowych technologii. Partner w Kancelarii ZP Zackiewicz & Partners, gdzie odpowiada za obszar AI oraz cyberbezpieczeństwo, a także CEO i współzałożyciel GovernedAI, spółce technologicznej tworzącej bezpieczne rozwiązania dla systemów i modeli sztucznej inteligencji. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze wdrażaniem przepisów i regulacji dotyczących danych oraz tzw. sztucznej inteligencji oraz budowaniu w organizacjach rozwiązań data governance i data management. Pracował zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, gdzie zdobywał doświadczenie przy realizacji projektów wdrożeniowych uwzględniających szeroko rozumiane ryzyka ICT oraz outsourcing i ochronę prywatności. Był związany także z instytucjami finansowymi, w tym bankami, gdzie doradzał m.in. zespołom R&D, bezpieczeństwa oraz IT. Autor książek, artykułów naukowych i prelegent na licznych konferencjach i wydarzeniach branżowych. Pod koniec roku ukaże się jego książka „Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym”, w której poruszone zostały wątki bezpiecznego i efektywnego wdrażania sztucznej inteligencji. Prowadzi też wykłady na studiach podyplomowych, m.in. na Politechnice Warszawskiej, w Szkole Głównej Handlowej i INP PAN. Prywatnie miłośnik kodowania i uczenia maszynowego, a także biegów górskich.

Dariusz Pakuła

Dariusz Pakuła

Kierownik Działu Windykacji i Ryzyka Kredytowego Distribev sp. z o.o., Trener PL Partner

Od 2005 związany z branżą bankową i finansową, praktyk rozwoju relacji B2B w najdynamiczniej rozwijających się bankach w Polsce. W kolejnych latach rozwijał kompetencje w spółkach obrotu wierzytelnościami biznesowymi, windykacji na zlecenie i finansowania handlu. Posiada bogate doświadczenie jako trener z dziedziny technik windykacji, negocjacji, jak również z budowania relacji i rozwoju sprzedaży. Zainicjował powstanie zespołu PL Partner wspierającego przedsiębiorców w obszarze rozwoju kompetencji windykacyjnych B2B. Absolwent kierunków Finansów i Handlu oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z zarządzania sprzedażą i relacjami. Współpracował z Altkom Akademią liderem dostawców usług szkoleniowych dla branży IT w Polsce wspierając zwiększanie kompetencji zespołów klienta, między innymi w zarządzaniu procesami i projektami. Od 2016 związany z branżą dystrybucji alkoholi i napojów, gdzie z sukcesem zrealizował projekt migracji procesów obsługi należności i ryzyka kredytowego ze spółek Heinekena do polskiej spółki Grupy Orbico, największego dystrybutora w Europie. Obecnie zarządzający windykacją i ryzykiem kredytowym w spółce należącej do grupy United Beverages będącego liderem dystrybucji alkoholi w Polsce, gdzie poza rozwojem kompetencji zespołu odpowiedzialnego za windykację klienta B2B z powodzeniem wdrożył autorskie usprawnienia i nowe rozwiązania informatyczne zwiększające efektywność windykacji oraz zarządzania ryzykiem kredytowym.

Prelegent

Michał Patynowski

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla Warszawy – Żoliborza w Warszawie

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od listopada 2007 r. Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie. W latach 2010-2014 członek Komisji Rewizyjnej Izby Komorniczej w Warszawie. W latach 2014-1018 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Izby Komorniczej w Warszawie. Były wizytator Krajowej Rady Komorniczej dla Izby Komorniczej w Warszawie.

Prelegent

Piotr Piskorowski

Dyrektor Wydziału Restrukturyzacji i Windykacji, Prokurent w Pekao Faktoring

Dyrektor Wydziału Restrukturyzacji i Windykacji w Pekao Faktoring Sp. z o.o. która jest liderem na rynku usług faktoringowych w Polsce. Odpowiedzialny za całość procesów związanych z dochodzeniem i odzyskiwaniem wierzytelności oraz zabezpieczeniami. Od początku drogi zawodowej związany z branżą bankową i finansową, a od przeszło 20 lat jest związany z branżą faktoringową i zarządzania wierzytelnościami. Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zorganizowanych w Lubelskiej Szkole Biznesu we współpracy z University of Central Lancashire (UK), a także studiów podyplomowych organizowanych przez Polską Akademię Nauk z zakresu ochrony danych osobowych.

Rafał Tomasz Prabucki

dr inż. Rafał Tomasz Prabucki

Członek CYBER SCIENCE, Uniwersytet Śląski, COO, Szostek_Digital

Doktor nauk prawnych i inżynier. Auditor wiodący ISO/IEC 27001:2022 oraz posiadacz tytułu Certified in Cybersecurity (CC) wydanym przez (ISC)². Adiunkt na Uniwersytecie Śląskim. Członek CYBER SCIENCE. Założyciel LegalHackers Katowice. Asystent w zakończonych projektach dotyczących wykorzystania nowych technologii w przemyśle: MAS4AI na Uniwersytecie Śląskim i SHOP4CF na Uniwersytecie Opolskim. Alumn stypendiów w Polsce, Hiszpani i Niemczech. Prowadzący wykłady na Uczelniach w Polsce i we Włoszech. Kierownik studiów podyplomowych “Tokenizacja i automatyzacja procesów w gospodarce cyfrowej” na Uniwersytecie Śląskim.

Michał Rączkowski

Michał Rączkowski

Partner zarządzający RK Legal

Adwokat, Partner Zarządzający kancelarii RK Legal, specjalista z zakresu prawa cywilnego i postępowań sądowych. W kancelarii koordynuje współpracę z instytucjami finansowymi w zakresie obsługi aktywów wierzytelnościowych B2B i B2C. Od 17 lat zarządza kancelarią RK Legal, świadczącą usługi prawne dla biznesu. Kancelaria, której zespół liczy dziś ponad 140 osób, na przestrzeni lat połączyła rzetelną obsługę prawną z ofertą zarządzania wierzytelnościami. Dzięki temu może profesjonalnie doradzać przedsiębiorcom w kluczowych aspektach prowadzonej działalności. RK Legal jest członkiem Euro Collect Net Lawyers – sieci firm wyspecjalizowanych w obsłudze wierzytelności na terenie UE i poza nią. Kancelaria posiada licencję KNF na zarządzanie funduszami sekuryzytacyjnymi. Michał Rączkowski jest autorem licznych komentarzy prasowych oraz współautorem wydanej w 2018 publikacji: „Ustawa o komornikach sądowych. Ustawa o kosztach komorniczych. Komentarz." Wydawnictwa Wolters Kluwer. Od wielu lat zasiada w radach nadzorczych spółek handlowych. Swoim doświadczeniem dzieli się z Państwem w trakcie licznych konferencji branżowych i szkoleń.

Tomasz Romanowski

Tomasz Romanowski

Adwokat, Partner, RESIST Rezanko Sitek

Specjalizuje się w prawie zobowiązań i prawie rzeczowym, ze szczególnym uwzględnieniem prawnych sposobów zabezpieczania wierzytelności. Zajmuje się bieżącą obsługą podmiotów z sektora finansowego i budowlanego, obejmującą wszystkie aspekty ich funkcjonowania w obrocie prawnym, w tym w szczególności dochodzenie wierzytelności na drodze prawnej. Doradza syndykom i zarządcom we wszelkich kwestiach związanych z prowadzonymi przez nich postępowaniami upadłościowymi i restrukturyzacyjnymi, w tym wobec spółek prawa handlowego, banków i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych. Doradzał w wielu znanych upadłościach m.in. SKOKów, Ursus, Open Finance oraz restrukturyzacjach m.in. CBC, F55, Drivia, Light Box. Posiada bogate doświadczenie procesowe wynikające z reprezentowania klientów jako pełnomocnik w tysiącach postępowań sądowych. Jest prawnikiem corocznie wyróżnianym w międzynarodowym rankingu Legal 500 EMEA w dziedzinie sporów sądowych. Autor wielu artykułów prasowych. Prelegent podczas konferencji i szkoleń.

Borys Sadowski

Borys Sadowski

Dyrektor Generalny, Firma szkoleniowo doradcza GEKKO Collections

Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections (www.gekko.pl), która od 2003r. jest liderem rynku edukacji windykacyjnej w Polsce. Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki prewindykacji i windykacji polubownej. Najbardziej doświadczony trener zawodowych windykatorów i konsultant procesów windykacji w Polsce. Szkolił oraz doradzał działom windykacji m.in w: Heineken, Coca-Cola, Grupa Żywiec, Żabka Polska, Electrolux, T-Mobile, Polkomtel, Siemens, Volvo, Accenture, Arvato, Polsat Cyfrowy, DPD, Ruch, Enea, Energa, Alior Bank, BZ WBK, BNP Paribas, Getin Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Raiffeisen Bank, Provident, Vivus, KUKE, Pragma, Atradius, Alektum, EOS Poland, Intrum, Best, Koksztys, Kruk, Kredyt Inkaso, Hoist Polska, PRA Group Polska, RK Legal, Ultimo.

Bartosz Sierakowski

dr Bartosz Sierakowski

Radca prawny, Doradca restrukturyzacyjny, Wspólnik, Zimmerman Sierakowski Frosztęga

Radca prawny oraz licencjonowany doradca restrukturyzacyjny, wspólnik w kancelarii Zimmerman i Wspólnicy sp.k. oraz wiceprezes zarządu spółki Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A., członek Wyższego Sądu Dyscyplinarnego przy Krajowej Izbie Doradców Restrukturyzacyjnych. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym oraz postępowaniu cywilnym i egzekucyjnym. W swojej praktyce zawodowej uczestniczył w największych w Polsce postępowaniach upadłościowych, naprawczych i restrukturyzacyjnych, doradzając zarówno wierzycielom, jak i dłużnikom. Prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców i instytucji finansowych z zakresu ww. dziedzin prawa. Wykłada prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne na studiach podyplomowych na Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Bartosz Sierakowski jest współautorem publikacji książkowych, w tym komentarzy do ustawy Prawo restrukturyzacyjne. Jest także autorem i współautorem licznych artykułów z zakresu prawa upadłościowego, restrukturyzacyjnego, egzekucyjnego, publikowanych m.in. w Monitorze Prawa Bankowego, Monitorze Prawa Handlowego, Doradcy restrukturyzacyjnym, Nieruchomościach czy Ruchu Prawniczym Ekonomicznym i Socjologicznym. Jego publikacje i wypowiedzi pojawiają się także w ogólnopolskich mediach gospodarczych.

Grzegorz Skrobotowicz

dr Grzegorz Skrobotowicz

Dyrektor Pionu Operacji, Radca Prawny, Kredyt Inkaso S.A.

Doktor nauk prawnych, radca prawny oraz menedżer. Od 2007 r. związany zawodowo z procesem dochodzenia należności zarówno na drodze polubownej jak i sądowo-egzekucyjnej. W latach 2007 – 2009 aplikant komorniczy, 2009 – 2016 asesor komornika sądowego. Od 2016 r. radca prawny, związany z Kredyt Inkaso S.A. w którym kieruje Pionem Operacji. Sprawuje nadzór merytoryczny, realizuje plany i cele biznesowe, organizuje i prowadzi szkolenia tematyczne, a także rozwija współpracę z kancelariami komorniczymi. Praktykę łączy z pracą naukową. Od 2007 r. pracownik naukowo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku adiunkta w Katedrze Postępowania Karnego na Wydziale Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji KUL. Autor kilkudziesieciu publikacji z zakresu prawa karnego wykonawczego, prawa karnego procesowego, postępowania cywilnego oraz ADR’u. Uczestnik kilkudziesięciu konferencji naukowych zarówno międzynarodowych m.in. w: USA (The Jesuit University of New York - School of Law; Notre Dame University in South Bend), Kanada (University of Windsor - Windsor Law), jak i ogólnopolskich. Stypendysta fundacji Nanovic Institute for European Studies na Notre Dame University w Indianie (USA) oraz laureat programu TransFormation.doc (MNiSW), w ramach którego odbył biznesowy kurs trenerski w ośrodku szkoleniowym Ivey Business School w London (Ontario - Kanada). Absolwent studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zorganizowanych na Politechnice Lubelskiej we współpracy z University of Minnesota (USA). W swojej pracy najbardziej cenię zestawienie ze sobą teorii i praktyki, dzięki czemu posiadam szerokie spojrzenie na wyznaczane cele i prawidłowość oraz efektywność przebiegu nadzorowanych procesów. W wolnych chwilach zapalony fan latania dronem, hamburgerów i zwiedzania USA.

Tomasz Strama

Tomasz Strama

Chief Growth Officer, Alphamoon

Menedżer, pasjonat optymalizacji, automatyzacji procesów i ciągłego doskonalenia. Od 22 lat jest związany z branżą zarządzania wierzytelnościami. W latach 2001-2014 związany z KRUK S.A. Jako ekspert i członek kierownictwa wyższego szczebla był odpowiedzialny między innymi za zarządzanie procesami windykacyjnymi oraz wdrażanie strategii windykacyjnych na serwisowanych portfelach wierzytelności. W okresie 2008-2014 jako Dyrektor Obszaru odpowiedzialny był za rozwój i sprzedaż usług Grupy KRUK, inwestowanie w portfele wierzytelności oraz relacje ze strategicznymi Partnerami Grupy. Ponadto Tomasz Strama kierował Departamentem Rozwoju Biznesu odpowiedzialnym za obszar handlowy jak i operacyjny spółki w ramach usług zarządzania wierzytelnościami świadczonych na rzecz największych instytucji finansowych w Polsce. W latach 2014-2018 jako Dyrektor Generalny i Członek Zarządu odpowiedzialny za obszar operacyjny (COO) zbudował w formule inwestycji greenfield a później zarządzał spółką KRUK Deutschland GmbH w Niemczech. W latach 2019-2023 związany z Grupą Capitea S.A. początkowo jako Doradca Zarządu w obszarze restrukturyzacji, później Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Zarządu (COO) odpowiedzialny za strategie windykacyjne. W latach 2021-2023 również jako Członek Zarządu i COO w Asseta S.A. odpowiedzialny za Operacje, IT i Rozwój Biznesu. Obecnie odpowiedzialny za umocnienie pozycji Alphamoon jako wiodącego narzędzia w procesach dochodzenia należności, w obszarze automatyzacji przetwarzania dokumentów w oparciu o najnowocześniejsze metody sztucznej inteligencji i NLP.

Kamil Świętczak

Kamil Świętczak

CTO, Kambit

Od lat jestem związany z produkcją oprogramowania dla sektorów zarządzania należnościami, legaltech oraz fintech. Projektowałem i wdrażałem rozwiązania informatyczne dla obsługi należności dla branży energetycznej, ubezpieczeniowej bankowości, firmach windykacyjnych czy szeroko pojętym fintechu. Jestem współzałożycielem firmy Kambit.pl gdzie obecnie pełnię rolę CTO oraz jestem odpowiedzialny za rozwój narzędzi wspierających zarządzanie należnościami. Jako firma opracowaliśmy program dla prawników, program do windykacji należności - system Softlex. Z wykształcenia mgr inż. informatyki oraz absolwent PAM Center mini MBA. W wolnym czasie nurkuje również zimą, gdy temperatura wody jest bliska zera.

Kinga Tabor-Kłopotowska

Kinga Tabor-Kłopotowska

adwokat, partner, Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni

Kieruje Działem Prawa Karnego Gospodarczego. Od kilkunastu lat związana z branżą leasingową i bankową. Specjalizuje się w obsłudze prawnej spraw karnych, w szczególności dotyczących przestępstw gospodarczych popełnianych na szkodę instytucji finansowych. Świadczy obsługę prawną na wszystkich etapach procesu karnego. Doradza instytucjom finansowym w procesach związanych z odzyskiwaniem kapitału zaangażowanego w ramach umów finansowania, w tworzeniu i realizacji polityk antyfraudowych i w innych działaniach minimalizujących ryzyko kredytowe.

Piotr Turski

Piotr Turski

Adwokat, Partner, Doradca podatkowy, Makler papierów wartościowych, Certyfikowany Doradca ASO NewConnect, FILIPIAK BABICZ Legal

Adwokat, doradca podatkowy w Filipiak Babicz Legal sp.k., makler papierów wartościowych oraz Certyfikowany Doradca ASO NewConnect Specjalizuje się w przeprowadzaniu procesów transakcyjnych o charakterze wierzytelnościowo – nieruchomościowym, w tym ich planowaniu - zarówno po stronie zbywców (instytucji finansowych) jak i nabywców, z uwzględnieniem aspektów podatkowych. Doradza podmiotom rynku kapitałowego w procesach finansowania, z uwzględnieniem jego strukturyzowania i zabezpieczania oraz wszelkich zmian zachodzących w toku realizacji finansowanych przedsięwzięć. Reprezentuje wierzycieli w ramach procesów restukturyzacyjnych, zwłaszcza przedsądowych a ponadto świadczy pomoc prawną w obszarze optymalizacji ich zaspokajania, zwłaszcza w ramach procesów o uznanie czynności prawnej za bezskuteczną (procesy pauliańskie). Wspiera podmioty notowane na rynku giełdowym oraz inwestorów w zagadnieniach dotyczących obrotu instrumentami finansowymi ze szczególnym uwzględnieniem skutków związanych z kształtowaniem się cen instrumentów. Jest redaktorem serwisu poświęconego wyłącznie tematyce skargi pauliańskiej (skargapaulianska(at)pl) opisującego złożone zagadnienia stosowania tej instytucji prawnej w praktyce.

Grzegorz Werpachowski

Grzegorz Werpachowski

Group Head of Digital Transformation, Kruk SA

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

Project Manager

48538639961

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Windykacja - prawo i technologia

Wstęp bezpłatny

Windykacja - prawo i technologia

Wstęp bezpłatny

Windykacja - prawo i technologia

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Windykacja - prawo i technologia

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa