Forum Zakupy
ZarządzanieOnlineForum
Forum Zakupy
Oszczędności, efektywne strategie, ekologia, automatyzacja - zmierz się z nowymi wyzwaniami działu zakupów!

Wstęp bezpłatny

Z usług Działu Zakupów korzystają prawie wszyscy w firmie, mało kto jednak rozumie, że efekt ich pracy – często niewidoczny na pierwszy rzut oka – ma duże znaczenie dla funkcjonowania całej organizacji. To przede wszystkim strategiczne planowanie wydatków, szukanie oszczędności, utrzymywanie dobrych relacji z dostawcami czy negocjowanie warunków współpracy.

W trudnych czasach umiejętne zarządzanie zakupami stanowi nie lada wyzwanie. Nacisk na ciągłe obniżanie kosztów czy usprawnianie procesów zakupowych to codzienne zmagania Działów Zakupów.

Nie czekaj na zakłócenia, które uderzą w twój łańcuch dostaw.

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, ważne jest, aby chronić organizację przed nieprzewidywalnymi zewnętrznymi zagrożeniami. Zmiany geopolityczne, koronawirus, terroryzm, cła lub inne wyboje. To właśnie zakupy mają zdolność do ochrony organizacji poprzez ograniczanie ryzyka, generowania oszczędności i znajdowania innowacyjnych rozwiązań w dobie niepewności.

Podczas Forum Zakupy, podyskutujemy o roli ekspertów ds. zakupów oraz wymienimy się doświadczeniami ze specjalistami, którzy od lat zarządzają procesami zakupowymi w największych firmach w Polsce

Podczas Forum poruszymy wiele tematów, m.in.:

  •  Współpraca działu zakupów i innymi działami – o tym, że wspólne działania mogą przynieść wymierne oszczędności
  • Jak Covid wpłynął na nowe efektywne strategie zakupowe
  • Jak zabezpieczyć firmę na podobne kryzysy w przyszłości
  • Zarządzanie relacjami z dostawcami w dobie kryzysu gospodarczego - jak zaangażować kontrahentów w generowanie oszczędności
  • Czy nowoczesne działy zakupów mogą być ekologiczne
  • Jak zautomatyzować procesy zakupowe by dostosować się do obecnej sytuacji i ochronić łańcuchy dostaw
  • Jak będą wyglądały zakupy pod względem technologicznym za 5/10 lat? jakie innowacje się pojawią?
  • W co dziś inwestować, aby być konkurencyjnym na rynku
  • Jak UOKiK walczy z zatorami płatniczymi – co to oznacza dla biznesu. Zatory płatnicze – szansa czy ryzyko dla biznesu

 

Do udziału w Forum zapraszamy:

  • Właścicieli i Prezesów
  • Kadrę zarządzającą Zakupami
  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Działów i Obszarów Zakupów
  • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierowników Zaopatrzenia
  • Kierowników Organizacji i Logistyki
  • Kierowników Produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów
  • Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
  • Kierowników Operacji Logistycznych
  • Konsultantów ds. Zakupów

Partnerzy:

Patron Medialny

Media LogistykaMagazyn HandelTop LogistykMagazynowanie i DystrybucjaLogistyczny.com

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:25Rejestracja, powitanie uczestników

    • Renata Grzeszczak,  Project Manager - Team Leader, Puls Biznesu
  • 08:30Rola Działu zakupów w organizacji

    • Krzysztof Król,  Szef Działu Zakupów: Usługi dla Produkcji i Recykling, ArcelorMittal Poland S.A
    • Miejsce departamentu zakupów w strukturze firmy
    • Jak zwiększyć rolę zakupów w firmie – zakupy partnerem dla biznesu
    • Współpraca działu zakupów i innymi działami – o tym, że wspólne działania mogą przynieść wymierne oszczędności
  • 09:15Lider kupiec – jak przyciągnąć i zatrzymać talenty w zespole zakupowym

    • Piotr Regulski,  Prezes Zarządu, RUCH S.A.
    • Praca pod presją czasu
    • Umiejętności negocjacyjno-analityczne
    • Terminowość i samoorganizacja
    • Umiejętność budowania relacji
  • 10:00Panel dyskusyjny: Zarządzanie kryzysowe czyli kupcy kontra pandemia

    • Łukasz Mazurowski,  Partner Zarządzający, Profitia
    • Katarzyna Czach-Siadek,  Ekspert ds. zakupów i kontaktu z organizacją, mBank
    • Monika Weiss,  Commercial Procurement Business Manager – Central Europe North Area, British American Tobacco Polska
    • Jan Stasiak,  Procurement Director, North and Central Europe, Bunge
    • Jak Covid wpłynął na nowe efektywne strategie zakupowe
    • Wzrost znaczenia działów zakupów w sytuacjach kryzysowych
    • Jak zabezpieczyć firmę na podobne kryzysy w przyszłości
  • 10:50Przerwa

  • 11:00Zarządzanie relacjami z nowoczesnym dostawcą

    • Bartłomiej Kaczmarek,  COO, Belini Group Poland
    • Dekalog kierownika zakupów
    • Zarządzanie relacjami z dostawcami w dobie kryzysu gospodarczego
    • Zaangażowanie kontrahentów w generowanie oszczędności
  • 11:45Green Procurement - zielone zakupy to nie fanaberia tylko konieczność

    • Karolina Tarnawska,  Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Grupa Żywiec
    • Czy nowoczesne działy zakupów mogą być ekologiczne

    - czy potrzebne są zmiany w obecnym łańcuchu dostaw

    • Czy tylko dostawcy są kluczowymi partnerami kupców
    • Jak będzie się rozwijał trend „green” i „sustainable” po pandemii
    • Sustainable procurement w praktyce
  • 12:30Automatyzacja i digitalizacja procesów zakupowych – jak z sukcesem przejść cyfrową transformację

    • Mateusz Borowiecki,  Prezes, OptiBuy
    • Jak zautomatyzować procesy zakupowe by dostosować się do obecnej sytuacji i ochronić łańcuchy dostaw
  • 13:15Przerwa

  • 13:45Blockchain gwarancją bezpieczeństwa i pewności procesów zakupowych

    • Dariusz Barszczewski,  Niezależny ekspert, konsultant w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw i logistyki
  • 14:30Panel dyskusyjny: Zakupy przyszłości – AI i RPA – wyzwania, szanse, trendy

    • Moderator: Mateusz Borowiecki,  Prezes, OptiBuy
    • Adam Pietera,  Head of Cloud Innovation, Westernacher
    • Bartosz Kochanowski,  Head of Robotic Competence Center, Rhenus Data Office Polska
    • Marek Zieliński,  Współzałożyciel, 10 Senses
    • Wpływ COVID-19 na cyfrową transformację handlu detalicznego – przyspieszył działania czy zmusił do stworzenia nowego planu?
    • Jak będą wyglądały zakupy pod względem technologicznym za 5/10 lat? jakie innowacje się pojawią?
    • W co dziś inwestować, aby być konkurencyjnym na rynku
  • 15:15UOKiK walczy z zatorami płatniczymi – co to oznacza dla biznesu?

    • Joanna Affre,  Adwokat, Wspólnik zarządzający, Affre i Wspólnicy Sp.K.
    • Czy to koniec z zaległymi fakturami?
    •  Co z odsetkami? Kiedy i jak płacić?
    •  Czas na porządki w umowach i procedurach?
    • Postępowania UOKiK – czy będzie bolało? (wnioski z pierwszych decyzji)
  • 16:00Zakończenie Forum

Joanna Affre

Joanna Affre

Adwokat, Wspólnik zarządzający, Affre i Wspólnicy Sp.K.

Joanna jest założycielką kancelarii Affre i Wspólnicy. Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie konkurencji. Posiada też rozległe doświadczenie w prawie karnym dla biznesu i obsłudze firm, szczególnie w negocjacjach i rozwiązywaniu sporów między wspólnikami. Jest członkiem Rady Francusko – Polskiej Izby Gospodarczej oraz Doradcą Prezesa UOKiK (non-governmental advisor) w Międzynarodowej Sieci Konkurencji, a także członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji oraz European Competition Lawyers Association (ECLA). Jest rekomendowanym prawnikiem w zakresie prawa konkurencji i antymonopolowego w 17. edycji Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej”. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu nauk politycznych (IEP Strasbourg Francja), prawa wspólnotowego (Lyon III Francja) i prawa konkurencji (King’s College, Londyn, Wielka Brytania).

Dariusz Barszczewski

Dariusz Barszczewski

Niezależny ekspert, konsultant w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw i logistyki

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw i logistyką w międzynarodowym handlu detalicznym w branży home improvement w Polsce, Niemczech oraz Rosji. Obecnie, już jako freelancer, zajmuje się wspieraniem firm w optymalizacji procesów łańcuchów dostaw (w tym strategie Route-to-Market), zarządzania zapasem, doradza w projektach otwierania centrów dystrybucyjnych oraz ecommerce. Pasjonat technologii blockchain oraz poszukiwania najprostszych rozwiązań. Absolutnie przekonany, że wiele problemów operacyjnych zaczyna się od niewłaściwego zarządzania danymi podstawowymi (master data). Przez ostatnie trzy lata pracował jako odpowiedzialny za rozwój łańcucha dostaw w OBI Group Holding w centrali w Niemczech oraz bezpośrednio odpowiadał za zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyką sieci OBI w Rosji. Poprzednio dyrektor ds. logistyki w Castoramie, gdzie uczestniczył także w wielu międzynarodowych projektach grupy Kingfisher. Doświadczenia zawodowe zdobywał ponadto w dziale sprzedaży firmy telekomunikacyjnej Telepage oraz w banku Millenium, gdzie zajmował się restrukturyzacją instrumentów dłużnych przejętego banku. W swojej karierze odpowiadał między innymi za wdrożenia systemów ERP (SAP, Axapta), projekty uruchomienia centrów dystrybucyjnych oraz cross-dock, a także magazynu i procesów e-commerce. Posiada bogate doświadczenie w mapowaniu oraz optymalizacji procesów zarówno w procesach logistycznych, magazynowych, jak i ogólnobiznesowych.

Mateusz Borowiecki

Mateusz Borowiecki

Prezes, OptiBuy

Wieloletni praktyk, pasjonat, ekspert branży zakupowej. Ma ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi projektami zakupowymi i konsultingowymi (m.in. w sektorze finansowym, medycznym). To specjalista we wdrożeniach kompleksowych systemów zakupowych oraz narzędzi IT (Ivalua, NextBuy). Zarządzał projektami optymalizacyjnymi na skalę europejską oraz globalną. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się w ramach konferencji branżowych, spotkań, szkoleń, wykładów dla studentów (ALK w Warszawie oraz WSB we Wrocławiu). Jest autorem licznych publikacji dot. zarządzania łańcuchem dostaw.

Katarzyna Czach-Siadek

Katarzyna Czach-Siadek

Ekspert ds. zakupów i kontaktu z organizacją, mBank

Bartłomiej Kaczmarek

Bartłomiej Kaczmarek

COO, Belini Group Poland

Bartosz Kochanowski

Bartosz Kochanowski

Head of Robotic Competence Center, Rhenus Data Office Polska

Head of Robotic Competence Center (robotydoroboty.pl / rhenusrobotics.com) realizującego projekty odkrywania potencjału i realizację automatyzacji procesów biznesowych wykorzystaniem m.in. software robotów dla firm z Polski i zagranicy, utworzonym przez międzynarodową grupę Rethmann. Koordynator programu REVE UP (reveup.pl) wspierającego firmy w redukcji kosztów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. Jeden z pomysłodawców ogólnopolskiej akcji wspieramyszpitale.pl. Kierownik projektów, przedsiębiorca, inwestor, doradca rozwoju biznesu, były wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego (studia podyplomowe z zakresu robotyzacji procesów). Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki Szczecińskiej, studiów podyplomowych z zakresu strategii i projektowania informatycznych systemów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, studiował także na podyplomowych studiach managerskich na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestnik wielu szkoleń z zakresu zarządzania i sprzedaży. Ma na swoim koncie koordynację kilkuset projektów rozwojowych i wdrożeniowych IT oraz misji doradczych z zakresu zwiększania efektywności operacyjnej i sprzedaży w regionie europy środkowej i wschodniej (CESE).

Krzysztof Król

Krzysztof Król

Szef Działu Zakupów: Usługi dla Produkcji i Recykling, ArcelorMittal Poland S.A

Manager od 8 lat związany z Zakupami dla przemysłu. W trakcie swojej kariery odpowiedzialny za zakupy: surowców, części zamiennych, projektów inwestycyjnych oraz usług. Specjalizuję się w prowadzeniu projektów zakupowych i długoterminowych kontraktów oraz w zarządzaniu relacjami z interesariuszami.

Łukasz Mazurowski

Łukasz Mazurowski

Partner Zarządzający, Profitia

Doświadczony konsultant i menadżer projektów zakupowych. Doradzał największym firmom regionu w branżach: surowcowej, produkcyjnej, telekomunikacyjnej oraz finansowej. Prowadził projekty zakupowe mające przede wszystkim na celu poprawę efektywności w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Doradzał w kilkudziesięciu procesach negocjacyjnych wspieranych metodyką harvardzką, które przyniosły ponad 500 mln rocznych oszczędności. Od początku działalności zawodowej związany z zakupami. Karierę rozpoczął z Accenture współtworząc innowacyjny portal handlu między przedsiębiorstwami. Spędził ponad 1 rok w Chinach prowadząc własną działalność i poznając tajniki specyficznych negocjacji z przedstawicielami Państwa Środka. Powrócił do konsultingu, najpierw do Accenture, później związał się na ponad 5 lat z A.T. Kearney – wiodącą globalną firmą doradczą, przede wszystkim w zakresie zakupów. Jako trener/ coach współpracuje z BIG FISH oraz Katedrą Logistyki SGH.

Adam Pietera

Adam Pietera

Head of Cloud Innovation, Westernacher

Head of Cloud Innovation, Architekt rozwiązań oraz Project Manager w firmie Westernacher/LST – partner SAP. Adam posiada wieloletnie doświadczenie w analizie procesów i projektowaniu rozwiązań w obszarach zakupów, sprzedaży, marketingu i e-commerce.

Piotr Regulski

Piotr Regulski

Prezes Zarządu, RUCH S.A.

Jest zaangażowany w proces restrukturyzacji Spółki którego efektem jest przejęcie Spółki przez nowego właściciela – PKN Orlen S.A. Etap ten był możliwy do zrealizowania po wykonaniu układów zawartych z wierzycielami Spółki w ramach trwającego ponad 2 lata procesu przed sądem gospodarczym. Obecnie Piotr Regulski koordynuje pracami interdyscyplinarnych zespołów, które wprowadzają na rynek nowy format sprzedaży, wypracowany w ramach nowej struktury właścicielskiej RUCH S.A. Piotr Regulski odpowiada za rozwój modelu sprzedaży w segmencie detalicznym, wdraża ambitne plany rozwoju usług kurierskich w ramach coraz częściej wybieranej przez klientów Paczki w RUCHu, a także jest odpowiedzialny za zarządzanie dystrybucją prasy oraz strategiczne zdefiniowanie planu rozwoju Spółki, opierającego się na wypracowaniu nowego koszyka produktowego, dostępnego w sieci sprzedaży RUCH (zarówno w formie tradycyjnej, jak i e-commerce), dostosowanego do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów. Swoje kompetencje Piotr Regulski angażuje również w prace związane z wypracowaniem nowego modelu sprzedaży prasy – zarówno w formie tradycyjnej, jak i elektronicznej.

Jan Stasiak

Jan Stasiak

Procurement Director, North and Central Europe, Bunge

Wieloletni praktyk i ekspert w zarządzaniu i restrukturyzacji obszaru Operacji (Zakupy i Logistyka) dużych międzynarodowych korporacji sektora FMCG i energetyki. Posiada międzynarodowe doświadczenie projektowe w obszarach konsolidacji i optymalizacji procesów zakupowych, budowy i reorganizacji wielooddziałowych organizacji zakupowych. Pracował min. dla grupy Steinhoff, Bitburger, Carlsberg Polska S.A., Carlsberg Breweries A/S , Baltic Beverages Holding AB., PGE S.A.. Obecnie zarządza strategicznymi działaniami zakupowymi w spółkach grupy Bunge w Polsce i jednocześnie nadzoruje proces budowy i implementacji nowego modelu operacyjnego zakupów w Europie Północnej i Środkowej. Jest absolwentem Uniwersytetu Szczecińskiego, ukończył też wiele międzynarodowych kursów i szkoleń (min. The Orkla Carlsberg Purchasing Academy, The George Washington University, Scholl of Business and Public Management oraz ICAN Institute – Management 2011 – Harvard Business Programme). Członek Rady Programowej PSML. Od wielu lat jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej, gdzie prowadzi zajęcia ze strategii zakupowych na Podyplomowych Studiach Menedżerów Zakupów.

Karolina Tarnawska

Karolina Tarnawska

Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Grupa Żywiec

Karolina Tarnawska jest absolwentką Wydziału Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej. Karierę zawodową zaczynała w ING Banku, gdzie zajmowała się relacjami z klientami strategicznymi. W latach 1999-2002 związana z firmą McDonald’s Polska Sp. z o.o., gdzie pełniła rolę Kierownika Skarbu. W roku 2002 rozpoczęła swoją karierę zawodową w Grupie Żywiec, w której w latach 2002 -2017 zajmowała różne kierownicze stanowiska w zakresie finansów w kraju i w centrali Grupy Heineken w Amsterdamie. W latach 2017-2019 pełniła funkcję Dyrektora Zarządzającego w ING Banku gdzie była odpowiedzialna za bankowość transakcyjną w całym regionie Europy Środkowo – Wschodniej oraz Turcji i Rosji. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Zakupów w funkcji Członka Zarządu Grupy Żywiec S.A. W swoich poprzednich rolach, zasłynęła jako menadżer przełamujący stereotypy, wychodzący poza zdefiniowane kanony współpracy w celu budowania wielofunkcyjnych zespołów skupiających się na e2e, co kontynuuje w nowej funkcji w obszarze zakupów. Prywatnie mama trzech córek, uwielbia gotować i podróżować.

Monika Weiss

Monika Weiss

Commercial Procurement Business Manager – Central Europe North Area, British American Tobacco Polska

Doświadczona menadżer zakupów, odpowiedzialna za prowadzenie projektów transformacji działu zakupów oraz zarzadzanie rozproszonym działem zakupów dla grupy krajów Europy Środkowej. W latach 2002-2009 związana z firmą Scandinavian Tobacco, gdzie pełniła kierownicze role w obszarze Zakupów Directs oraz Zarzadzania Łańcuchem Dostaw. Od 2009 roku związana z firma British American Tobacco, w której m.in. wspierała centralizację zakupów oraz przeprowadziła transformację funkcji zakupów wprowadzając model „Procurement Business Partnering”.

Marek Zieliński

Marek Zieliński

Współzałożyciel, 10 Senses

Marek jest współzałożycielem firmy 10 Senses, która oferuje produkty i usługi z zakresu zaawansowanej analityki, w tym AI i process mining. Ma ponad kilkanaście lat doświadczenia w pracy z problemami związanymi z danymi, data science, maszynowym uczeniem, sztuczną inteligencją oraz process miningiem. Specjalizuje się w wykorzystaniu GPU do wspomagania wydajności obliczeniowej, a ostatnio koncentruje się na wykorzystaniu algorytmów ML i AI do analityki procesów. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się z rynkiem podczas konferencji, spotkań czy szkoleń. Z wykształcenia jest fizykiem ciała stałego, a z zamiłowania fizykiem statystycznym. Kończył też specjalizację z hurtowni danych i BI.

Media Logistyka

Magazyn Handel

Top Logistyk

Magazynowanie i Dystrybucja

Logistyczny.com

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Joanna Czyczuk-Oziębło

Joanna Czyczuk-Oziębło

Marketing Manager - Team Leader

600 013 351

[email protected]