Pricing Management Strategy
SprzedażOnlineKonferencja
Pricing Management Strategy
Budowanie efektywnej i elastycznej polityki cenowej w niepewnych czasach

Wstęp bezpłatny

Zapraszamy na II edycję konferencji Pricing Management Strategy - 18 maja 2022 w interaktywnej formule online!



Zarządzanie cenami jest najsilniejszą dźwignią zysku. Nie istnieje szybszy i efektywniejszy sposób na zwiększenie rentowności i zyskanie przewagi konkurencyjnej niż optymalizacja strategii cenowej. To odpowiednie podejście i zarządzanie cenami pozwala na skuteczny i trwały wzrost zysku.

W trakcie konferencji poruszymy aktualne kwestie dotyczące polityki cenowej w różnych branżach i na różnych etapach łańcucha wartości. Aktualne i szczególnie istotne tematy zostaną zaprezentowane przez doświadczonych praktyków biznesu w formie pragmatycznych case studies. Interaktywna formuła z elementami warsztatowymi, pozwoli na zdobycie odpowiedzi na istotne pytania i wdrożenie wybranych rozwiązań bezpośrednio po wydarzeniu.

DOWIEDZĄ SIĘ PAŃSTWO MIĘDZY INNYMI jak w aktualnej, naznaczonej przez pandemie rzeczywistości:

  • ustalać optymalne ceny produktów i usług
  • budować pożądane postrzeganie cenowe w oczach klientów
  • budować pakiety produktów
  •  zmierzyć i wykorzystać maksymalną skłonność do zapłaty.
  • zróżnicować strategię w poszczególnych kanałach dystrybucji
  • zbudować trwały proces określania optymalnych cen produktów
  •  przygotować optymalną argumentację negocjacyjną

Ponadto:

  • w jaki sposób organizować skuteczne promocje
  • czy podniesienie cen jest rzeczywiście tak trudne jak nam się wydaje
  • warunki rabatowe: dlaczego to właśnie tu tracimy najczęściej zyski
  • w jaki sposób skutecznie bronić marż i cen przy rosnącej presji klientów

Oraz jak myśleć o ww tematach i jak wróci normalność.

Wszystkie tematy zostaną poparte licznymi przykładami najlepszych praktyk i najczęściej popełnianych błędów.


Uczestnikom gwarantujemy:

  • Jedyne w Polsce spotkanie z udziałem praktyków oraz ekspertów w dziedzinie zarządzania przychodami i cenami
  • Najciekawsza i najefektywniejsza formuła spotkania – prelekcja i interaktywne elementy warsztatowe
  • Niepowtarzalna okazja poznania sprawdzonych metod zarządzania przychodami i strategii cenowych

Konferencję kierujemy do osób odpowiedzialnych i mających wpływ na politykę cenową:

  • Pricing Manager, Kierownik ds. strategii cenowych
  • Revenue Manager, Kierownik ds. zarządzania przychodami
  • Kierownik ds. analiz, Business Analysis Manager, Business Development Manager
  • Dyrektor Marketingu Handlowego
  • Dyrektor, Kierownik Marketingu
  • Dyrektor, Kierownik Handlowy, Dyrektor, Kierownik Sprzedaży
  • Kierownik ds. wsparcia sprzedaży
  • Prezes, Dyrektor Zarządzający

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

Movens Capital

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie konferencji

  • 09:00Jaki pricing na czas covid’u i po?

    • Wojciech Gorzeń,  Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
    • Jak zapewnić spójność strategii cenowej ze strategią firmy?
    • 10 przykazań zarządzania cenami w niepewnych czasach (i nie tylko)
    • Gdzie wycieka „kasa”, a gdzie może być jej więcej?
    • Jakie są 3 kluczowe narzędzia pricingowe?
    • Jak zamienić pricing na papierze na pricing w praktyce?

    „warsztat” / ćwiczenia interaktywne:

    • Jak sprawdzić spójność postrzegania i zrozumienia celów firmy? - Trójkąt celów firmy (Wolumen vs Przychody vs Zysk) - ćwiczenie
    • Poprawa których dźwigni ma największe przełożenie na zysk? - Siła dźwigni cenowych (Wolumen/ Cena/ Koszt zmienny/ Koszt stały) - ćwiczenie
    • Jak sprawdzić czy bardziej opłaca się sprzedawać taniej i więcej czy drożej i mniej? - Price/Volume trade-off - ćwiczenie
    • Kiedy opłaca się obniżyć cenę produktu

    A - za obietnicę wolumenu na produkcie

    B - Price/Volume trade-off na dwóch produktach - ćwiczenie

  • 10:30Jak w praktyce podejść do wdrożenia rozwiązań pricingowych w firmie z dużą liczbą produktów

    • Tomasz Nowak,  Board Advisor, Inter Cars S.A.
  • 11:15Przerwa

  • 11:35Zarządzanie ceną bez dotykania cen

    • Michał Zgiep,  Dyrektor zarządzający zakupami i produktem, CCC
    • Pricing bez zmian cen - case study w branży sport/ fashion
    • Segmentacja produktów, klienta oraz kanałów sprzedaży jako klucz do podnoszenie rentowności


  • 12:25Polityka cenowa w czasie podwyżek

    • Łukasz Pawlaczyk,  Head of Business Intelligence, Brico Depot Iberia (KingFisher Group)
    • O czym absolutnie należy pamiętać wprowadzając podwyżkę? 
    • Świadomość cenowa, indeks i elastyczość - które informacje mogą wesprzeć decyzje?
    • Monitoruj i planuj
  • 13:10Automatyzacja procesu wyceny i ofertowania - na przykładzie Salesforce CPQ (Configure, Price, Quote)

    • Paweł Sobczak,  CEO, Cloudity
    • Usprawnienie procesu sprzedaży i wyceny
    • Szybsza finalizacja transakcji
    • CPQ w chmurze czyli procesy sprzedażowe na dowolnym urządzeniu i w dowolnym miejscu

    •   Salesforce.com pricing CRM - case study na podstawie globalnego wdrożenia

  • 13:55Przerwa

  • 14:30Revenue Growth Management – budowanie zespołu, wyzwania kompetencyjne i rekrutacyjne

    • Damian Odzioba,  Consumer and Retail Practice Leader, Morgan Philips Executive Search
    • Jak dobrać efektywną strukturę Revenue Management (RM) i profil lidera RM
  • 15:15Dlaczego coraz więcej firm decyduje się na model subskrypcyjny

    • Maciej Kraus,  Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital
    • Zalety i wady
    • Kluczowe elementy oferty SaaS’owej: struktura oferty, driver’y wartości, poziomy cenowe
    • Jak sprawdzić, czy to zadziała w mojej firmie?

    „warsztat” / ćwiczenia interaktywne:

    • Ćwiczenia oceniające poziom przygotowania/ maturity w obszarze zarządzania ofertą - Doskonałość cenowa
    • Jaki jest potencjał poprawy zysków w naszej firmie? I gdzie go szukać?
    • Ustrukturyzowana ocena „dojrzałości cenowej” organizacji – ćwiczenie wraz z interpretacją wyników
  • 16:45Zakończenie konferencji

Wojciech Gorzeń

Wojciech Gorzeń

Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital

Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Movens Capital – funduszu Venture Capital prowadzącym także działalność doradczą w zakresie Pricingu i Revenue Management. Wcześniej Global Pricing Design Lead w firmie Syngenta w Szwajcarii odpowiedzialny za korporacyjne rozwiązania pricingowe oraz ekspert międzynarodowej firmy doradczej specjalizującej się w optymalizacji cen. Ekspert w zakresie Pricingu i Revenue Management oraz sprzedaży poprzez wartość. Autor publikacji nt. optymalizacji cen i sprzedaży poprzez wartość w uznanych magazynach biznesowych, w tym m.in. Harvard Business Review Polska. Trener warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania cenami, "value selling" (sprzedaży poprzez wartość), negocjacji cenowych dla menadżerów wyższego i średniego szczebla, produkt menadżerów oraz menadżerów sprzedaży. Wykładowca studiów International MBA i Executive MBA na UEK w Krakowie, Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute/ HBR Polska, Uczelni Łazarskiego. Wielokrotny prelegent/ key note speaker na konferencjach poświęconych tematyce zarządzania przychodami, podnoszenia rentowności oraz sprzedaży poprzez wartość.

Maciej Kraus

Maciej Kraus

Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital

Partner w funduszu inwestycyjnym Movens Capital . Dr Maciej Kraus całą swoją ponad 15-letnią karierę zawodową poświęcił marketingowi i sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem strategii cenowych (pricingu). Studiował na Stanford i Harvard. Maciej regularnie prowadzi zajęcia na wielu prestiżowych uczelniach, m.in. Stanford i London Business School, autor książek na temat strategii sprzedaży i zarządzania cenami. Pracował w ponad 50 krajach świata dla największych globalnych koncernów oraz małych i średnich firm. TED Talk Macieja ma już ponad 100.000 odsłon!

Tomasz Nowak

Tomasz Nowak

Board Advisor, Inter Cars S.A.

Damian Odzioba

Damian Odzioba

Consumer and Retail Practice Leader, Morgan Philips Executive Search

Damian Odzioba - Practice Leader w Morgan Philips Hudson od 2017 roku. Ponad 15 lat doświadczenia w rekrutacji stanowisk średniego i wyższego szczebla głównie dla sektora FMCG i Retail. Pierwsze doświadczenie w rekrutacji zdobywał w Wielkiej Brytanii, gdzie spędził ponad 8 lat. Pracował na rynkach m.in. : Europy Zachodniej, Azji i Europy Centralnej Współpracował z Polską Ambasadą i organizacją Polish Professionals in London nad projektami promującymi zatrudnienie w Polsce. Damian jest absolwentem wydziału ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studiował również marketing w Thames Valley University w Londynie i Zarządzanie Sprzedażą na Uniwersytecie Warszawskim.

Łukasz Pawlaczyk

Łukasz Pawlaczyk

Head of Business Intelligence, Brico Depot Iberia (KingFisher Group)

Paweł Sobczak

Paweł Sobczak

CEO, Cloudity

Paweł Sobczak jest współzałożycielem i prezesem Cloudity – polskiej firmy IT, która jest Platynowym Partnerem Salesforce i od lat wspiera swoich klientów w cyfrowej transformacji. z branżą konsultingu IT związany od 2005 roku. Paweł Sobczak jest współzałożycielem i prezesem Cloudity – polskiej firmy IT, która jest Platynowym Partnerem Salesforce i od lat wspiera swoich klientów w cyfrowej transformacji. Absolwent warszawskiej SGH na kierunku zarządzanie i marketing, z branżą konsultingu oraz realizacją programów transformacji związany od 2005 roku. Ma obszerne doświadczenie zawodowe i pasjonuje się takimi zagadnieniami jak IT, doradztwo biznesowe, zarządzanie zmianami, transformacja cyfrowa oraz analiza rynku. Prywatnie fan dobrej książki oraz piłki nożnej.

Michał Zgiep

Michał Zgiep

Dyrektor zarządzający zakupami i produktem, CCC

Od ponad 13 lat związany z branżą fashion oraz sportstyle. Specjalizuje się w obszarze zarządzania zakupami i produktem, dbając i doradzając markom w zakresie segmentacji, doboru kanałów dotarcia, czy pricingu. W CCC odpowiada za zarządzanie ofertą dostępną w ponad 20 krajach oraz kanałach online