Unikalność kluczem sukcesu firmowego eventu

Event stał się narzędziem dającym firmom nie tylko możliwość promowania się i budowania wizerunku, lecz także wzmocnienia relacji, a co za tym idzie, lojalności partnerów lub pracowników.

Event stał się narzędziem dającym firmom nie tylko możliwość promowania się i budowania wizerunku, lecz także wzmocnienia relacji, a co za tym idzie, lojalności partnerów lub pracowników. Sukcesem wydarzenia nie jest już tylko perfekcyjna organizacja, ale to jak event został zapamiętany i czym wyróżnia się na tle konkurencji.

Każdy event to projekt, który można porównać do wykończenia mieszkania lub realizacji inwestycji. Składa się ze stałych elementów, którymi trzeba odpowiednio zarządzać. Najprościej te niezmienne obszary wyznaczyć za pomocą czterech pytań: Kto? czyli zasoby ludzkie, które mają wykonać nasz projekt; Co? czyli szczegółowy zakres wydarzenia oraz jasno sprecyzowane cele; Kiedy? czyli rozłożenie zakresu w czasie z przypisanymi zasobami; Ile? czyli budżet, który łączy wszystkie wcześniej wymienione elementy. Praca „na budżecie” jest kluczowa dla powodzenia całości, chociaż bardzo istotne w zarządzaniu projektem eventowym jest dbanie o każdy z wymienionych aspektów. Doświadczenie pokazuje jednak, że Klienci często mają tendencję skupiania się na jednym lub dwóch obszarach nie poświęcając uwagi pozostałym.

Obecnie event traktowany jest przez wiele firm jako bardzo ważny element działań B2B, dlatego rynek profesjonalizuje się po stronie organizatorów, agencji oraz obiektów. Dobra organizacja – oparta o wymienione elementy - zawsze jest wyróżnikiem i przekłada się na pozytywną atmosferę podczas eventu. Jednak kluczowym celem jest zbudowanie unikalności wydarzenia w oparciu o atrybuty firmy, które chcemy zakomunikować naszym kontrahentom.

Pracę nad wydarzeniem można oprzeć o kilka narzędzi, z których szczególnie rekomenduję mapowanie punktów styku gości z wydarzeniem. Tworzymy tzw. Attendee Journey, czyli podróż uczestnika od momentu otrzymania zaproszenia, aż po maila z podziękowaniem oraz linkiem do galerii zdjęć z wydarzenia. Przygotowanie i analiza takiej mapy kontaktów da nam możliwość wybrania najważniejszych momentów eventu. Przypisując im odpowiednie atrybuty będziemy w stanie zrealizować założone wcześniej cele komunikacyjne.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jeżeli firma buduje swój wizerunek w oparciu o innowacje, to pozytywne doświadczanie gościa eventu możemy budować przez wysyłkę interaktywnego zaproszenie, multimedialną formę przemówienia otwierającego całość (np. nagrane na green box) czy prezentację oferty w technologii VR (rzeczywistość wirtualna). Jeżeli elementem strategii jest budowanie na każdym etapie działań wartości dodanej, to z pozoru rozrywkowy event, może również zawierać krótkie, ale jednak wartościowe występy inspiracyjne (np. power speech). W ramach budowania agendy warto brać pod uwagę poziom emocji generowany podczas wydarzenia. Emocjami można zarządzać, można je wręcz wyreżyserować. Warto, aby najważniejsze elementy programu – te tworzące największą wartość z punktu widzenia firmy (np. przemówienia) – było odpowiednio poprzedzone innymi pozycjami w scenariuszu tak, aby krzywa emocji była na odpowiednim poziomie w kluczowych miejscach programu.

Event składa się z bardzo wielu sprzężonych ze sobą zmiennych, co wymusza jednocześnie szczegółowe podejścia i zarządzanie całością. Warto do eventu podejść narzędziowo, zgodnie z kanonami zarządzania projektami, co zapewni nam kontrolę nad wydarzeniem i pewność realizacji zakończonej sukcesem. Wizje bez spisanego planu są często iluzją i mogą dostarczyć rozczarowania. Naszym celem powinna być chwila, kiedy uczestnik wydarzenia wraca z eventu i może powiedzieć "tylko oni mogli to zrobić". To będzie ważny krok w pozycjonowaniu firmy i jednocześnie skuteczne narzędzie do realizacji celów biznesowych.

Autor: Adam Kowalczyk, Członek Zarządu, Walk Events

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.