Umowy najmu oraz proces budowlany w obliczu pandemii koronawirusa

Umowy najmu oraz proces budowlany w obliczu pandemii koronawirusa

20 sierpnia 2020 / Online

199 zł netto do 20 sierpnia

Cel

Wybuch epidemii wirusa SARS-CoV-2 (Coronavirus) oraz związane z tym ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej miały istotny wpływ na wykonywanie zobowiązań na podstawie umów najmu czy umów o roboty budowalne.

W tych trudnych czasach przedsiębiorcy stają przed pytaniem, jaki wpływ ma obecna sytuacja na realizację zawartych umów najmu. Firmy liczą się z redukcja powierzchni biurowych czy nawet zrywaniem umów najmu.


Poza dotychczas obowiązującymi przepisami, które mogą znaleźć zastosowanie w obecnej sytuacji (np. klauzula nadzwyczajnej zmiany stosunków – rebus sic stantibus), wprowadzono szereg nowych regulacji w ramach przyjętych przez parlament tarcz antykryzysowych.


Podczas webinaru przedstawimy praktyczne aspekty tych regulacji oraz ich wpływ na rynek najmu oraz na proces budowlany. Mając na względzie większe ryzyko opóźnień w płatnościach, uporządkujemy także obowiązujące w Polsce odsetki za opóźnienia.


  • Dowiedz się jak COVID wpłynął na umowy najmu i jak negocjować zmianę warunków najmu,
  • Sprawdź, jak redukując powierzchnie biurowe uniknąć strat finansowych i ryzyka utraty płynności finansowej.


Prelegenci podzielą się z Państwem dobrymi praktykami z zakresu modyfikowania treści stosunku najmu oraz odpowiedzą na Państwa szczegółowe pytania i wątpliwości w tym zakresie.


Zaproszeni eksperci: 

Edyta Deszczka, Associate w praktyce nieruchomości kancelarii Bird & Bird

Michał Prochwicz, Senior Associate w praktyce nieruchomości kancelarii Bird & Bird


Jeśli na co dzień pracujesz w dziale nieruchomości, administaracji lub jesteś właścicielem firmy to webinarium powinno Cię zainteresować.


KAŻDY ZAREJESTROWANY UCZESTNIK OTRZYMA DOSTĘP DO STRONY Z WEBCASTEM.


Jeśli zgłosisz i opłacisz swój udział, a nie będziesz mógł wziąć udziału w szkoleniu on-line - nie martw się! Będzie ono dostępne dla Ciebie także później, do obejrzenia w dowolnym momencie. Dostęp do szkolenia będzie ważny 2 tygodnie.

Zapraszamy do zgłoszenia już dziś!


Program

Czwartek, 20 sierpnia

11:00

Umowy najmu oraz proces budowlany w obliczu pandemii koronawirusa

  • Michał Prochwicz, Senior Associate w praktyce nieruchomości kancelarii Bird & Bird
  • Edyta Deszczka, Associate w praktyce nieruchomości kancelarii Bird & Bird

Część 1

  • Wpływ COVID-u na umowy najmu
  • Odsetki za opóźnienie w płatnościach
  • Czas na pytania

Część 2

  • Wpływ COVID-u na proces budowlany
  • Zmiany w Prawie Budowlanym, które w najbliższym czasie wejdą w życie
  • Czas na pytania
Online, ,
13:00

Sesja pytań i odpowiedzi

Online, ,

Prelegenci

  • Edyta Deszczka

    Edyta Deszczka

    Associate w praktyce nieruchomości kancelarii Bird & Bird
    Edyta Deszczka specjalizuje się w prawie nieruchomości oraz w procesie inwestycyjnym. Doradza klientom od 2011 roku. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie nieruchomości, w tym w prawie budowlanym. Wspiera klientów w realizacji projektów nieruchomościowych na wszystkich etapach, obejmujących przygotowanie, realizację inwestycji oraz jej finansowanie, jak również sprzedaż, nabywanie oraz wynajem nieruchomości. Jej doświadczenie obejmuje pomoc przy transakcjach asset deal oraz share deal oraz bieżącą obsługę prawną deweloperów, banków oraz innych inwestorów, w tym przygotowywanie projektów umów, opinii prawnych oraz pism procesowych, jak również reprezentację klientów w postępowaniach administracyjnych oraz sądowoadministracyjnych. Prowadzi badania prawne spółek oraz nieruchomości obejmujące analizę tytułu prawnego do nieruchomości, poprawność procesu budowlanego, ograniczenia wynikające z ochrony środowiska, ochrony konserwatorskiej oraz planowania przestrzennego. Analizuje oraz przygotowuje projekty umów najmu, umów o roboty budowlane, umów o zastępstwo inwestycyjne, jak również umów z architektami. Brała udział w projektach związanych z nieruchomościami komercyjnymi, takimi jak centra handlowe, centra logistyczne, budynki biurowe, kompleksy magazynowo-produkcyjne, hotele, jak również przy inwestycjach mieszkaniowych, farmach wiatrowych oraz elektrowniach. Edyta ma również doświadczenie z zakresu indywidualnego jak i zbiorowego prawa pracy, obejmujące uczestnictwo w badaniach due diligence, doradzanie klientom w sprawach bieżących dotyczących zatrudnienia i procesów restrukturyzacyjnych, w tym przygotowywanie projektów umów o pracę, dokumentacji niezbędnej do procedury zwolnień, a także regulaminów wewnątrzzakładowych. Przed dołączeniem do Bird & Bird zdobywała doświadczenie zawodowe w renomowanych kancelariach prawnych, polskich i zagranicznych. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestnik studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej z prawno-ekonomicznych podstaw procesu inwestycyjnego. Absolwentka Szkoły Prawa Niemieckiego oraz Centrum Prawa Amerykańskiego przy Uniwersytecie Warszawskim, jak również Interdyscyplinarnego Podyplomowego Studium Kształcenia Tłumaczy na Uniwersytecie Warszawskim z języka niemieckiego. W ramach programu Erasmus studiowała na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Edyta studiowała również w Centrum Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z University of Florida oraz w Szkole Prawa Niemieckiego Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn. Pracuje w języku polskim, angielskim i niemieckim.
  • Michał Prochwicz

    Michał Prochwicz

    Senior Associate w praktyce nieruchomości kancelarii Bird & Bird
    Michał Prochwicz specjalizuje się w prawie nieruchomościowym, handlowym oraz w obsłudze transakcyjnej. Michał Prochwicz jest adwokatem doradzającym od ponad dziesięciu lat klientom polskim i zagranicznym w zakresie prawa i transakcji nieruchomościowych (w szczególności w zakresie przeprowadzania procesów badania due diligence nieruchomości, doradztwa transakcyjnego podczas procesów nabywania oraz zbywania nieruchomości, komercjalizacji obiektów biurowych i handlowo-usługowych, negocjowania umów najmu, doradztwa w trakcie procesów budowalnych). Posiada bogate doświadczenie transakcyjne w odniesieniu do różnego rodzaju projektów nieruchomościowych. Realizował transakcje, których przedmiotem były obiekty logistyczne i produkcyjno-magazynowe, centra handlowe, biurowce, grunty przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową a także hotele. Doradzał zarówno przy transakcjach typu „asset deal”, „share deal”, jak również przy transakcjach polegających na sprzedaży przedsiębiorstw (zorganizowanych zespołów składników majątkowych). Przygotowywał i negocjował umowy najmu i dzierżawy dla obiektów nowopowstających jak i umowy dla powierzchni w istniejących obiektach. Brał udział w transakcjach typu sale and lease back. Ponadto posiada istotne doświadczenie w zakresie prawa handlowego i transakcji typu M&A. Doradzał przy przekształceniach, łączeniach oraz innego rodzaju reorganizacjach spółek. Realizował transakcje przejęć spółek (M&A) z udziałem pierwotnych założycieli, inwestorów branżowych oraz funduszy private equity. Negocjował umowy inwestycyjne, umowy wspólników, dokumentację transakcyjną oraz dokumentację finansową czy dokumenty zabezpieczeń. Przygotowywał zgłoszenia zamiaru koncentracji do UOKiK. W latach 2012 – 2017 pracował w jednej z największych w Polsce, międzynarodowej kancelarii prawniczej w zespole obsługującym klientów niemieckojęzycznych. Poza licznymi transakcjami nieruchomościowymi doradzał w bieżących sprawach korporacyjnych, prowadził sprawy sądowe i egzekucyjne, negocjował dokumenty zabezpieczeń, przygotowywał reorganizacje strukturalne klientów oraz ich kontrahentów. W latach 2005 – 2012 pracował w prestiżowej międzynarodowej kancelarii prawniczej w Polsce specjalizującej się oraz transakcjach M&A oraz w polskiej kancelarii butikowej specjalizującej się w transakcjach M&A. Michał Prochwicz jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje w języku polskim, angielskim i niemieckim.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Aldona Mlonek
Aldona Mlonek

Project Manager

Współpraca marketingowa

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

199 zł netto do 20 sierpnia

Zarejestruj się