Wynagrodzenia i benefity 2023
Human ResourcesOnlineKonferencja
Wynagrodzenia i benefity 2023
Wynagrodzenia i benefity 2023
Polityka wynagrodzeń i benefitów jako element strategii firm

Wstęp bezpłatny

Jak wynika z najnowszego raportu Randstad Employer Brand Research 2022 wynagrodzenie jest główną motywacją dla pracowników na całym świecie do zmiany pracy. Dla Polaków istotna jest także przyjazna atmosfera (69%), a tuż za nią bezpieczeństwo zatrudnienia (67%).

Często wynagrodzenie składa się nie tylko z części stałej, ale także z dodatkowych świadczeń, na które może liczyć pracownik. Ruchoma część wynagrodzenia pozwala dbać o zdrowie, wspiera rozwój i przyczynia się do poprawy samopoczucia i jakości życia. 

Niewątpliwie wysoka pensja ma znaczenie, ale coraz więcej pracowników przyznaje, że same zarobki nie przesądzają o satysfakcji z pracy. 

Zapraszamy do udziału w konferencji „Wynagrodzenia i benefity 2023”, która zaplanowana jest 24 marca 2023 r.


W programie m.in.:

  • Jak kształtują się trendy w nowej rzeczywistości - wynagradzanie pracowników w trudnych realiach rynku
  • Polityka wynagrodzeń jako element strategii firmy w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  • Rola wynagrodzenia w rozwoju pracownika
  • Czy zawsze rynkowe wynagrodzenie oznacza rynkowe kompetencje, czyli jak oceniać adekwatność wynagrodzenia w stosunku do posiadanych kompetencji
  • Jawność wynagrodzeń – jako sposób na transparentną politykę firmy
  • Dyskryminacja płacowa? Jak zapewnić spójność wynagrodzeń
  • Presja pracowników na wzrost wynagrodzeń w dzisiejszej sytuacji makroekonomicznej - czyli jak radzić sobie w świecie dwucyfrowej inflacji
  • Czy tylko pieniądze zatrzymują pracowników w firmie?
  • Wartość benefitów – komunikacja do pracowników i kandydatów
  • Talenty w organizacji - jak je mierzyć, oceniać i doceniać
  • Czy praca zdalna oraz dbanie o dobrostan pracowników są dzisiaj dla nich wartościowymi benefitami?


Grupa docelowa:

Konferencja skierowana jest do Dyrektorów, Kierowników i Managerów do spraw:

  • Personalnych (HR, Zasobów Ludzkich)
  • Compensation & Benefits
  • Kadr, Płac i Wynagrodzeń
  • Narzędzi HR
  • Polityki Wynagrodzeń
  • Analiz wynagrodzeń
  • Świadczeń pracowniczych
  • Świadczeń pozapłacowych

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Rozpoczęcie konferencji

  • 09:10Wynagradzanie pracowników w realiach dwucyfrowej inflacji – rynek pracy w czasach zmian nie tylko legislacyjnych

    • Oskar Sobolewski,  Ekspert emerytalny i rynku pracy, HRK Payroll Consulting, twórca i założyciel inicjatywy Debata Emerytalna
    • Wysoka inflacja a presja płacowa
    • Praca zdalna – jak ustalić wysokość ryczałtu
    • Nowe urlopy i uprawnienia pracowników zmiany w przepisach KP
    • Czy nadal mamy rynek pracownika?
  • 09:50Jawność wynagrodzeń – jako sposób na transparentną politykę firmy

    • Paula Koczara,  Senior Associate w zespole prawa pracy, Bird & Bird
    • Zasada równego wynagradzania a jawność wynagrodzeń
    • Jawność a poufność wynagrodzenia
    • Czy jawność wynagrodzeń zastąpi widełki płacowe?
    • Aktualne trendy rynkowe w jawności wynagrodzeń
  • 10:30Przerwa

  • 10:50Dyskryminacja płacowa? Jak zapewnić spójność wynagrodzeń, w tym eliminować gender pay gaps?

    • Magdalena Szymczak-Stępień,  Director, Group Performance and Total Rewards, Allegro Mall Group
    • Czym jest Gender Pay Gap i jak go mierzyć?
    • Jak radzi sobie Allegro? - case study
  • 11:30Wartość benefitów – komunikacja do pracowników i kandydatów

    • Kinga Kowalczyk-Staręga,  Compensation and Benefits Expert, Volkswagen Financial Services Polska
    • Wartość benefitów – komunikacja do pracowników i kandydatów  
    • Analiza danych HR – czy wiemy dokładnie co i dlaczego oferujemy?
    • Jeszcze benefity, czy już pakiet korzyści pracownika 
    • Co o firmie mówią wybory pracowników i czy kafeteria zawsze oznacza wybór
    • Komunikacja do pracowników 
    • Komunikacja do kandydatów
  • 12:10Skill matrix jako podstawa polityki wynagradzania

    • Natalia Dernowska,  Dyrektor ds. HR w Grupa Hasco, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami
    • Czy na pewno najlepiej płacimy tym, którzy najwięcej potrafią i mają najwyższe kompetencje, czyli jak analizować skill matrix w powiązaniu z wynagrodzeniami
    • Czy zawsze rynkowe wynagrodzenie oznacza rynkowe kompetencje, czyli jak oceniać adekwatność wynagrodzenia w stosunku do posiadanych kompetencji
    • Jak zdiagnozować ryzyko personalne, czyli co nam grozi, jeśli nie docenimy finansowo pracownika z najwyższymi kompetencjami
  • 12:50Przerwa

  • 13:30Talenty w organizacji - jak je mierzyć, oceniać i doceniać? Jakich talentów potrzebujemy dzisiaj, w czasie zmian i kryzysu. Jak zatrzymać najlepszych pracowników, których potrzebuje organizacja

    • Justyna Lipowska,  Executive Manager, HRK S.A.
    • Tomasz Sokołowski,  Wiceprezes, HRK S.A.
  • 14:20Czy praca zdalna oraz dbanie o dobrostan pracowników są dzisiaj dla nich wartościowymi benefitami?

    • Anna Wardecka,  Dyrektor Zarządzająca ds. HR, Grupa PZU
    • Marlena Chojecka-Bek,  Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, Grupa PZU
    • Perspektywa pracownika, a perspektywa pracodawcy – jak pogodzić zmieniające się oczekiwania pracowników w zakresie pracy zdalnej z dbałością o efektywność procesów?
    • Czy ta inwestycja się opłaca? Za co realnie odpowiada HR w kontekście budowania przyjaznego środowiska pracy?
    • Podejście PZU - jak połączyliśmy wdrażanie modelu hybrydowego i realizowanie strategii wellbeingowej


  • 15:00Zakończenie konferencji

Marlena Chojecka-Bek

Marlena Chojecka-Bek

Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, Grupa PZU

Menedżerka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze HR. Ekspertka w zakresie zarządzania zmianą, kształtowania kultury organizacyjnej i budowania zaangażowania oraz projektowania programów rozwojowych. W PZU odpowiedzialna za obszar szkoleń i rozwoju. Dodatkowo obecnie pełni rolę liderki nurtu w projekcie transformacji organizacji w zakresie wdrażania nowego modelu pracy (w tym wdrażanie modelu hybrydowego i nowoczesnych narzędzi pracy grupowej). Wdraża w PZU strategię wellbeingu. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, coach. Pasjonatka idei uczenia się przez całe życie i stałego poszukiwania mądrych metod i narzędzi pozwalających jednostkom i zespołom utrzymywać wysoką efektywność.

Natalia Dernowska

Natalia Dernowska

Dyrektor ds. HR w Grupa Hasco, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami

Doktorantka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w dziedzinie nauk o zarządzaniu, specjalizacja HR Business Partnering. Zawodowo, jak i naukowo zajmuje się problematyką HR Business Partneringu w kontekście zarządzania kapitałem ludzkim. W ramach rozprawy doktorskiej prowadzi badania na temat roli i kompetencji HR Business Partnera. Autorka publikacji o tematyce HR.

Paula Koczara

Paula Koczara

Senior Associate w zespole prawa pracy, Bird & Bird

Specjalizuję się w prawie pracy i prawie ubezpieczeń społecznych. Doradzam klientom od 2011 roku. Specjalizuję się w zagadnieniach dotyczących indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Posiadam także doświadczenie w prowadzeniu spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych, w tym obsłudze procesów zbiorowych przeciwko Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych. Wspieram przedsiębiorców w bieżącym doradztwie związanym z prawem pracy ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania polityk wynagradzania, benefitach pracowniczych, zgodności z przepisami dotyczącymi równego traktowania w zatrudnieniu. Posiadam również doświadczenie w prowadzeniu spraw związanych z projektami restrukturyzacyjnymi i zwolnieniami grupowymi, prawno-pracowniczymi aspektami połączeń spółek, negocjacjami porozumień grupowych i prowadzeniem sporów zbiorowych. Przed dołączeniem do Bird & Bird zdobywałam doświadczenie w polskich kancelariach prawnych, poprzednio w renomowanej butikowej kancelarii prawa pracy.

Kinga Kowalczyk-Staręga

Kinga Kowalczyk-Staręga

Compensation and Benefits Expert, Volkswagen Financial Services Polska

Ponad 20 lat doświadczeń zawodowych, w tym 17 w działach HR wspierając różne branże w firmach: Kimberly-Clark, Zelmer, LOT, KMD oraz Medicover. Tworzyłam i prowadziłam szkolenia z zakresu komunikacji, oceny pracowniczej, jak również z tematów well-beingowych, zaś zainteresowanie obszarem benefitów i świadczeń pozapłacowych rozpoczęło się w 2007 roku kiedy wdrażałam pierwsze karty sportowe dla pracowników oraz owocowe piątki. Jestem absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji oraz studiów podyplomowych Psychologia Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego. Uzyskałam certyfikat Agile PM, który pozwala mi wykorzystywać zwinne metodyki w codziennej pracy. Poza pracą zawodową prowadzę również edukacyjnego bloga o tematyce HR i prawa pracy. Prywatnie jestem mamą i czas spędzony z córką daje mi energię do działania. W czasie wolnym wybieram sport – od wielu lat trenuję akrobatykę oraz praktykuję jogę.

Justyna Lipowska

Justyna Lipowska

Executive Manager, HRK S.A.

Jest menedżerem specjalizującym się w doradztwie personalnym wspierającym menedżerów w rozwoju ich kariery zawodowej i posiada wszechstronne doświadczenie zdobyte w obszarze HR. Początkowo specjalizowała się w obszarze rekrutacji na średni i wyższy szczebel menedżerski. Szerokie spektrum doświadczeń pozwoliło jej ostatecznie skupić się na doskonaleniu swoich kompetencji w obszarze Oceny i Rozwoju. Od ponad 17 lat specjalizuje się w ocenie potencjału zawodowego ocenie metodą Assessment i Development Centre. Prowadzi również audyty personalne, indywidualne coachingi, szkolenia i projekty typu Outplacement. Przygotowała i przeprowadziła z sukcesem kilkaset projektów Assessment i Development Center, a także indywidualne oceny kadry kierowniczej i zarządczej. Zrealizowała również wiele zarówno indywidualnych, jak i grupowych projektów outplacement. Jest trenerem i prowadzi szkolenia managerskie, z zakresu skutecznych metod rekrutacji, komunikacji, zarządzania konfliktami oraz zmianą, a także metod oceny kompetencji pracowników, prowadzenia rozmów oceniających, technik motywowania i innych narzędzi wspierających rozwój pracowników. Wśród najważniejszych podmiotów, dla których realizowała audyty, projekty oceny i rozwoju kadry kierowniczej, są zarówno firmy wchodzące w skład prestiżowego indeksu warszawskiej giełdy WIG20, jak i globalne koncerny m.in. z takich branż jak FMCG czy farmaceutyczna, energetyka, finanse i ubezpieczenia, czy nieruchomości. Realizowane projekty obejmowały zarówno członków organów nadzorczych i zarządczych, jak i menedżerów różnych szczebli danej organizacji. Wśród jej klientów między innymi są: AXA, BSH, Bauer, CEDC, Ceramika Paradyż, Coca Cola, Dentons, Grupa Żywiec, Leroy Merlin, Instytut Kolejnictwa, KPMG, Jeronimo Martins, Johnson&Johnson, PKN Orlen, Netia, Nestle, PGING, PKP Energetyka, PZU, PGNIG, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PLL LOT, Royal Canin, TDJ, Sephora, Totalizator Sportowy, czy UPC. Jest absolwentką Wydziału Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów z Zarządzania Kompetencjami na Akademii Leona Koźmińskiego. Ukończyła szereg programów szkoleniowych oraz posiada certyfikaty znajomości kluczowych narzędzi wykorzystywanych w nowoczesnym HR. Posiada akredytację Insigths, SHL, PsychTech oraz Thomas.

Oskar Sobolewski

Oskar Sobolewski

Ekspert emerytalny i rynku pracy, HRK Payroll Consulting, twórca i założyciel inicjatywy Debata Emerytalna

Posiada doświadczenie w zakresie doradztwa przy tworzeniu i funkcjonowaniu PPE oraz PPK, drugiego i trzeciego filara emerytalnego, które zdobywał współpracując m.in. z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, kancelarią prawną oraz Instytutem Emerytalnym. Jest założycielem i twórcą Debaty Emerytalnej. Od września 2022 r. związany z HRK Payroll Consulting. Jako ekspert emerytalny i rynku pracy odpowiada za analizę zmian legislacyjnych w obszarze prawa pracy, systemu emerytalnego z uwzględnieniem PPK i PPE, a także za projekty edukacyjne z tych zakresów. Jest absolwentem prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Współautor wielu książek, w tym najnowszych tytułów „Korekty w Polskim Ładzie – likwidacja ulgi dla klasy średniej, odliczenia składki zdrowotnej, obniżona stawka PIT do 12% i inne kluczowe zmiany” (C.H.Beck, czerwiec 2022), „Polski Ład. Praktyczna analiza zmian” (C.H.Beck, 2021), „Polski Ład w pytaniach i odpowiedziach” (Wiedza i Praktyka, 2021), „Polski system emerytalny. Prawne uwarunkowania trzech filarów" (Wolters Kluwer, 2021).

Tomasz Sokołowski

Tomasz Sokołowski

Wiceprezes, HRK S.A.

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży doradztwa personalnego. Jako wiceprezes HRK odpowiada m.in. za projekty diagnozy kompetencyjnej, współtworzy metodologię i uczestniczy w projektach audytu osobistego, Assessment i Development Center, fuzjach oraz przejęciach, a także w restrukturyzacji zatrudnienia. Od 2018 Tomasz pełni również funkcję EMEA Regional Leadera w międzynarodowej sieci stowarzyszeniowej firm executive search, Kestria. Do jego obowiązków należy m.in. dbanie o wymianę dobrych praktyk pomiędzy członkami, weryfikacja organizacji, które chcą przystąpić do stowarzyszenia, a także doradztwo zarządowi Kestria w zakresie rozwoju działalności w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Tomasz Sokołowski jest absolwentem handlu zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie ze specjalnością finansową oraz kursu administracji biznesowej organizowanego przez Uniwersytet w Minnesocie i SGH.

Magdalena Szymczak-Stępień

Magdalena Szymczak-Stępień

Director, Group Performance and Total Rewards, Allegro Mall Group

Praktyk oraz pasjonatka tematyki Total Rewards. Od ponad 15 lat doradza Klientom zewnętrznym i wewnętrznym jak w sposób efektywny kosztowo budować holistyczne rozwiązania motywujące Pracowników do osiągania ponadprzeciętnych wyników zawodowych. Od maja 2022 buduje funkcję grupową Total Reward i Performance w Allegro Mall Group (Polska, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja i Węgry). Wcześniej zbudowała i prowadziła tę funkcję w Polpharma Biologics. Przed dołączeniem do PB, w PwC była odpowiedzialna za Total Reward, Performance i HR Controlling.

Anna Wardecka

Anna Wardecka

Dyrektor Zarządzająca ds. HR, Grupa PZU

Menedżerka z kilkunastoletnią praktyką w zakresie zagadnień związanych z zarządzaniem wynagrodzeniami. Prowadziła wiele projektów i działań HR w dużej grupie kapitałowej. W swojej organizacji wprowadziła też kontroling personalny. Specjalizuje się w przeprowadzaniu analiz procesów HR, mierzeniu ich efektywności, identyfikowaniu i rekomendowaniu kierunków rozwoju w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, opracowywaniu oraz wdrażaniu polityki wynagradzania, w tym dedykowanych systemów premiowych dla poszczególnych linii biznesowych i grup zawodowych. Zajmuje się monitorowaniem konkurencyjności i trendów w dziedzinie wynagrodzeń i świadczeń, wypracowywaniu nowych rozwiązań mających wpływ na koszty i wzrost efektywności. Dodatkowo prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi w zakresie polityk i zasad wynagradzania. Obecnie Dyrektor Zarządzający ds. HR w Grupie PZU. Członek Rady Programowej Klubu C&B przy Uczelni Łazarskiego. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR. Współautorka programu i wykładowca studiów podyplomowych Zarządzanie Wynagrodzeniami i Wynikami Pracy na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Wynagrodzenia i benefity 2023

Wstęp bezpłatny

Wynagrodzenia i benefity 2023

Wstęp bezpłatny

Wynagrodzenia i benefity 2023

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Wynagrodzenia i benefity 2023

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  On-line