Controlling Finansowy 2022
FinanseOnlineKonferencja
Controlling Finansowy 2022
IV edycja

Wstęp bezpłatny

18 maja 2022 r. zapraszamy Państwa do udziału w IV edycji konferencji CONTROLLING FINANSOWY 2022.

Razem z Partnerem Merytorycznym Gekko advisoryNOW przygotowaliśmy wydarzenie obfitujące w najważniejsze tematy, ciekawe case studies oraz panel dyskusyjny. 

Dział controllingu zapewnia odpowiedni przepływ informacji, planowanie i kontrolowanie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Podczas konferencji będzie okazja do rozważenia i znalezienia odpowiedzi na pytanie - jakie wyzwania stoją dziś przed działem controllingu.

W programie konferencji m.in.:

  • Podniesienie jakości i podwyższenie dostępności danych finansowych dzięki robotyzacji i automatyzacji procesów 
  • Zawód Controller przyszłości – jakie kompetencje będą decydować o nowych zawodach w erze nowych technologii
  • Insight & storytelling - zmiana podejścia controllingu do danych
  • Shared services dla Controllingu – wyzwania, ryzyka i korzyści
  • Ścieżka rozwoju kariery i budowanie marki własnej kontrolera
  • Controlling strategiczny i rola controllingu w planowaniu strategicznym
  • Od faktury do dashboardu czyli jak zorganizować rozproszone raportowanie
  • Zarządzanie talentem w zespołach kontrolingowych
  • Liczne case study: FTF Columbus, AkzoNobel, PKP Energetyka, InPost, Costa Coffee, DSV International Shared Services.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową agendą wydarzenia.

Do udziału zapraszamy: reprezentantów działów controllingu, finansowych, analiz, planowania i sprawozdawczości oraz wszystkie osoby, którym bliska jest tematyka controllingu.

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

Gekko advisoryNOW

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Rozpoczęcie konferencji

    • Aldona Mlonek-Korzonkowska,  Project Manager, Puls Biznesu
    • Violetta Małek,  Partner Zarządzający, Gekko advisoryNOW
    • Paweł Młyński,  Partner, Gekko advisoryNOW
  • 09:10Od finansisty do CEO – moja ścieżka rozwoju

    • Katarzyna Pindral,  CEO, FTF Columbus
    • Dobre podstawy czyli nie ma to jak początki w księgowości
    • Nie ma tej zmiany co by na dobre nie wyszła
    • Zarządzanie przez liczby
    • Bezcenny mentoring
    • Sukcesja podstawą rozwoju
  • 09:40Podniesienie jakości i podwyższenie dostępności danych finansowych dzięki robotyzacji i automatyzacji procesów

    • Konrad Jakubiec,  Business Development Director, Mindbox SA
    • Jak digitalizacja danych na styku dokumentów i systemów może pomóc eliminować błędy i przyśpieszyć dostępność danych
    • Jak opanować chaos wynikający z mnogości systemów i źródeł danych
    • Jak nie marnować najcenniejszych zasobów: czasu i energii naszych pracowników - zamiast „obrabiać” dane, niech podejmują decyzje w oparciu o informacje dostarczane w czasie rzeczywistym
    • Wszystko powyższe na wdrożeniach działających produkcyjnie
  • 10:25Zawód Controller przyszłości – jakie kompetencje będą decydować o nowych zawodach w erze nowych technologii

    • Magdalena Ociepka,  Dyrektor Operacji Finansowych i Ryzyka, Grupa InPost S.A.
    • Controlling kiedyś a controlling teraz – co się zmieniło?
    • Dlaczego nie można po końcu miesiąca – czyli tempo new-normal
    • Jakich danych potrzebuje nowoczesny biznes – czyli jak uzyskać rozproszony widok?
    • Nowoczesne rozwiązania – hurtownie, data lake’i
  • 11:10Przerwa

  • 11:25Insight & storytelling - zmiana podejścia controllingu do danych - komentarz, ocena, implikacje

    • Dr Anna Godlewska,  Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu, Moliera2

    I.           Zmiana mentalna - transformacja kontrollingu finansowego opierającego się na retrospekcji w kontrolling strategiczny przewidujący przyszłość i rekomendujący obszary do pracy/poprawy dla biznesu – przekształcenie kontrolera z “człowieka od tabelek” na “człowieka od danych i procesów”

    II.          Duża ilość danych nie oznacza dobrych danych - rosnąca skala zbierania i wykorzystywania danych w biznesie, a także znacząca zmienność zbiorów danych powodują, że znaczenie umiejętnego i uporządkowanego podejścia do zarządzania informacją nabiera nowego znaczenia

    III.         Maksymalizacja efektywności decyzji biznesowych = wartość dodana dla organizacji - w efekcie bycia partnerem biznesu, a więc lepszego rozumienia codziennych potrzeb – zarządzanie real-time (użycie Big Data, zaawansowanej analityki, AI, itp. gwarantuje biznesowi znacząco lepsze rozumienie konsumenta oraz możliwość przewidywania jego potrzeb, szybsze reagowanie, zmniejszenie marnotrawstwa, a w efekcie max obrotu często na wyższych marżach).

  • 12:10PANEL DYSKUSYJNY: Shared services dla Controllingu – wyzwania, ryzyka i korzyści

    • Violetta Małek, Moderator Partner Zarządzający, Gekko advisoryNOW
    • Roland Pac,  Head of GBS, AkzoNobel
    • Mariusz Pietrzak,  Prezes Zarządu, PKP Energetyka CUW
    • Izabela Krajewska,  Operational Excellence Lead, Oerlikon Business Services Europe Sp. z o.o.
    • Sebastian Surewicz,  Senior Director, Accounting Services, Finance, DSV International Shared Services Sp. z o.o.
  • 13:00Przerwa

  • 13:45Ścieżka rozwoju kariery i budowanie marki własnej kontrolera

    • Justyna Szczerek,  Senior Manager Finance&Accounting, Michael Page
    • Możliwe ścieżki rozwoju zawodowego w controllingu – jak wybrać świadomie?
    • Jakie kompetencje (twarde i miękkie) warto rozwijać w controllingu i dlaczego?
    • Dlaczego budowanie marki własnej w profesjonalnych mediach społecznościowych (LinkedIn) jest tak istotne?
  • 14:30Controlling strategiczny i rola controllingu w planowaniu strategicznym

    • Paweł Młyński,  Partner, Gekko advisoryNOW
    • Controlling strategiczny jako jedno z najefektywniejszych narzędzi zarządzania
    • Zasady tworzenia planów strategicznych/długoterminowych
    • Monitorowanie osiągania celów i realizacji planów strategicznych
  • 15:00Przerwa

  • 15:15Od faktury do dashboardu czyli jak zorganizować rozproszone raportowanie

    • Katarzyna Pindral,  CEO, FTF Columbus
    • Komunikacja jako postawa budowy spójnego raportowania
    • Spójność zasad na każdym etapie procesu
    • Top down/bottom up czyli dobrze określone wymogi raportowe
    • Jak zamienić informacje na zysk czyli skuteczny dashboard
    • Elektroniczny pracownik w procesie raportowania
  • 15:45Leadership w czasach remote work

    • Sebastian Drzewiecki,  Dyrektor zarządzający, Softserve Polska

    Kompetencje przyszłości to konkretne umiejętności, które umożliwiają nam podejmowanie decyzji oraz wykonywanie zadań w środowisku pracy, szczególnie w zupełnie nowej dla wielu, zdalnej rzeczywistości. Sebastian podzieli się swoimi przewidywaniami na jakie kompetencje warto zwrócić uwagę w najbliższych latach, oraz wyjaśni na podstawie przykładów biznesowych jak zadziałały one w jego przypadku. Sesja będzie interaktywna, każdy z uczestników będzie mógł wyrazić swoje zdanie lub opinię.

  • 16:15Zarządzanie talentem w zespołach controllingowych

    • Anna Boguszewska,  Finance Director Costa Europe Retail & MEA Region, Board Member, Costa Coffee
  • 17:00Zakończenie konferencji

Prelegent

Anna Boguszewska

Finance Director Costa Europe Retail & MEA Region, Board Member, Costa Coffee

Sebastian Drzewiecki

Sebastian Drzewiecki

Dyrektor zarządzający, Softserve Polska

Sebastian Drzewiecki to strateg zarządzania. Od 20 lat kieruje zespołami i rozwojem dużych organizacji w obszarze nowych technologii. Rozwijał firmy od 240 do 1000 pracowników, a obecnie jest dyrektorem zarządzającym w Softserve Polska, gdzie kieruje 1000 osobową organizacją. Sebastian to również inicjator i zaangażowany członek projektów związanych z budowaniem kapitału społecznego. Aktywnie działa w organizacjach wspierających rozwój młodych ludzi i przyszłych liderów, takich jak Technologia w spódnicy, Mentoring Walk (https://www.mentoringwalk.pl/ ), LeadersIN i ABSL. Za zaangażowanie i aktywne wsparcie agendy równości otrzymał tytuł Male Champion of Change. Po godzinach realizuje autorski projekt „Nowoczesny Lider” (https://nowoczesnylider.pl/ ) - podcast skierowany do managerów, którzy chcą być skutecznymi i inspirującymi liderami. Wspólnie z gośćmi rozmawia o sprawdzonych, konkretnych rozwiązaniach oraz metodach stosowanych przez praktyków zarządzania. W 2021 roku razem z Piotrem Prokopowiczem napisał książkę „Lider Wystarczająco Dobry – 12 lekcji skutecznego przywództwa”, która została bardzo dobrze przyjęta przez czytelników, Wolny czas z przyjemnością spędza na grze w golfa.

Anna Godlewska

Dr Anna Godlewska

Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu, Moliera2

Dr Anna Godlewska jest Członkiem Zarządu odpowiedzialną za obszar finansowy. Jest przede wszystkim Partnerem Biznesowym z ponad 17 letnim doświadczeniem, w tym 9+ lat na kierowniczych stanowiskach (C-level) m.in. w międzynarodowej korporacji z branży retail, w prężnie rozwijającej się spółce z branży e-grocery, jak też w polskim sektorze usługowym oraz 8+ lat w Big4/KPMG, prezentująca połączenie teoretycznej wiedzy finansowej (doktor nauk ekonomicznych SGH) oraz umiejętności praktycznych w obszarze szeroko pojętych finansów, w tym audytu finansowego. Jej zawodowym konikiem są wszelkie optymalizacje, automatyzacje i digitalizacje procesów biznesowych, jak również zarządzanie w oparciu o dane umożliwiające działania predyktywne i podejmowanie efektywnych decyzji biznesowych. Ponadto, od 2011 r. znajduje się również w gronie Biegłych Rewidentów.

Konrad Jakubiec

Konrad Jakubiec

Business Development Director, Mindbox SA

Konrad jest odpowiedzialny za rozwój biznesu, obsługę Klientów i budowanie zespołów projektowych dla Klientów Mindboxa. Mindbox jest kompleksowym dostawcą usług IT o szerokim zakresie współpracy – od międzynarodowych projektów wdrażania systemów ERP, przekrojowych transformacji cloud native, automatyzacje i digitalizację procesów po budowanie kompetencji IT u Klientów. Konrad posiada bogate doświadczenie w rozwijaniu i finansowaniu innowacyjnych biznesów technologicznych, zarówno z perspektywy startupów jak i funduszu VC. Współtworzył strategię mBanku oraz pracował w obszarach inwestycji, zarządzania ryzykiem i bankowości korporacyjnej. W swoim dorobku ma liczne wdrożenia projektów IT, w tym transformacji cyfrowej o skali międzynarodowej. Poza budowaniem wartości biznesowej i portfela usług oraz kompleksową obsługą Klientów, Konrad także aktywnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem. Jest jednym z założycieli nowego kierunku studiów: Automatyzacja Procesów Biznesowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego – jest to pierwszy taki kierunek licencjacki w Polsce. Konrad pełni także funkcję członka Rady Programowej Centrum Mikser Inteligentnych Technologii. Prowadzi także szkolenia w ramach EY Academy of Business.

Izabela Krajewska

Izabela Krajewska

Operational Excellence Lead, Oerlikon Business Services Europe Sp. z o.o.

Operational Excellence Lead w jednym z globalnych centrum usług finansowych w Warszawie. Nadzoruje operacje i rozwój organizacji oraz odpowiada za optymalizację i automatyzację procesów biznesowych. Doświadczenie zdobywała w tzw. Wielkiej Czwórce, gdzie przez wiele lat doradzała firmom jak efektywnie przeprowadzać transformacje zespołów finansowych.

Violetta Małek

Violetta Małek

Partner Zarządzający, Gekko advisoryNOW

Wieloletnia CFO i ekspert z sektora nowoczesnych usług, posiada prawie 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami. Współzałożycielka i partner zarządzający w firmie doradczej Gekko advisoryNOW. Zajmowała dyrektorskie stanowisko w KPMG, pełniła funkcję szefa generalnego w firmie McCormick, była dyrektorem finansowym w PwC w Regionie Central and Eastern Europe. Violetta pełniła też funkcję dyrektora finansowego i członka zarządu w spółce produkcyjnej Avon Operations i sprzedażowej Avon Cosmetics Poland. Pracowała jako dyrektor finansowy w TNT Express Worldwide i Abbott Laboratories w Polsce i w Anglii.

Paweł Młyński

Paweł Młyński

Partner, Gekko advisoryNOW

Doświadczony menadżer, posiada kilkanaście lat doświadczenia w doradztwie biznesowym i zarządzaniu finansami. Współzałożyciel i partner w firmie doradczej Gekko advisoryNOW. Pracował m.in. w KPMG i PwC. Zarządzał licznymi projektami dla polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw. Realizował z sukcesem złożone projekty strategiczne, optymalizacyjne i restrukturyzacyjne. Zajmuje się wdrażaniem nowych modeli biznesowych i operacyjnych, zarządzaniem finansami i optymalizacją procesów.

Magdalena Ociepka

Magdalena Ociepka

Dyrektor Operacji Finansowych i Ryzyka, Grupa InPost S.A.

Profesjonalistka w dziedzinie finansów. Odpowiada za obszar finansowy Grupy InPost. Jej doświadczenie obejmuje prowadzenie procesu IPO na giełdzie w Amsterdamie oraz emisję obligacji na rynku high yield i GPW. Zarządzała również procesem transformacji funkcji finansowej po przejęciu InPost przez fundusz private equity – Advent w 2017 roku, wdrożeniem hurtowni danych oraz innych rozwiązań IT wspierających procesy planowania finansowego, analizy i raportowania. Wcześniej swoje doświadczenie budowała w roli szefowej działu Audytu Wewnętrznego w Tesco Plc w regionie Europy Środkowej i Turcji, a także prowadząc liczne projekty audytów finansowych w Deloitte Audit. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, jest członkiem ACCA.

Prelegent

Roland Pac

Head of GBS, AkzoNobel

Mariusz Pietrzak

Mariusz Pietrzak

Prezes Zarządu, PKP Energetyka CUW

Mariusz Pietrzak to doświadczony menedżer z ponad 15-letnim stażem pracy w obszarze shared services oraz BPO. Jest specjalistą w zakresie zarzadzania i optymalizacji procesów finansowo-księgowych. Od 2018 związany z Grupą Kapitałową PKP Energetyka kontrolowaną przez fundusz CVC Capital Partners. W firmie zarządza Centrum Usług Wspólnych realizujące usługi finansowo-księgowe oraz obsługę kadrowo-płacową. Wcześniej pracował w firmie Infosys, gdzie pełnił wiele różnych funkcji zarządczych. Ostatnio pracował jako dyrektor operacyjny, odpowiedzialny za budowanie zespołów operacyjnych i świadczenie usług dla kilku zagranicznych klientów firmy. Realizował również zadania, dążące do optymalizacji procesów poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz wdrażał strategie oparte na lean management w celu poprawy jakości świadczonych usług. Wcześniej pracował również dla firm Philips oraz DHL. Jest absolwentem Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada również dyplom Executive MBA w Towson University.

Katarzyna Pindral

Katarzyna Pindral

CEO, FTF Columbus

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, Biegły Rewident, współautorka publikacji o tematyce podatkowej: „Dokumentacja Podatkowa Cen Transferowych” oraz „Komentarz do umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z Niemcami” zawodowo związana z różnymi obszarami finansów: księgowością, podatkami, kontrollingiem, zarządzaniem finansami w międzynarodowych grupach kapitałowych. W ostatnich latach pełniła funkcję CFO Grupy Cersanit.

Sebastian Surewicz

Sebastian Surewicz

Senior Director, Accounting Services, Finance, DSV International Shared Services Sp. z o.o.

Leader with business and financial background. Certified Lean & Six Sigma practitioner, responsible over last 8 years for globally centralised Accounting Services in Shared Service Center, being delivered out of European and APAC Hubs. Experience and competences consider Shared Services and BPO outsourcing service delivery models. Inventor of unique Unit Pricing Model which accurately predict a customer’s (service receiver) outsourced service consumption where customer and supplier are working toward common objectives bringing ability to learn from mistakes and indicate the link between the processed volume and cost of the accompanied service execution. Focusing on process standardization, optimization, and automation through various technologies as one of the essential aspects to digital transformation projects, encouraging business growth or seeking investment from other sources. Using certain tools and strategic mindset to generate insights on how to identify opportunities for improving company efficiency, reducing the costs and converting challenges to create and deliver value to the organization, especially during the mergers and acquisitions as contributor to sustainable growth. Managing through empowered and motivated teams of professionals, respecting integrity and encouraging continues improvement mindset driving the innovations up. Leader of Continues Improvement & Automation Corner in ABSL Warsaw Chapter.

Justyna Szczerek

Justyna Szczerek

Senior Manager Finance&Accounting, Michael Page

Menedżer z ponad 12-letnim doświadczeniem w obszarze rekrutacji, zdobytym zarówno po stronie biznesu, jak również międzynarodowych agencji rekrutacyjnych. Od 8 lat skutecznie realizuje projekty rekrutacyjne z obszaru szeroko pojętych finansów, wspiera klientów z różnych sektorów rynku, m.in. FMCG, farmacja, handel detaliczny, urządzenia medyczne, elektronika użytkowa, usługi, produkcja. Specjalizuje się w obsadzaniu stanowisk eksperckich oraz menedżerskich średniego i wyższego szczebla. Posiada doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i start-up’owych. Zawsze blisko rynku, Klientów i Kandydatów, znakomicie orientuje się w aktualnych trendach na rynku pracy w finansach.

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]