I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY
ZarządzanieWysoka Wieś 22, OstródaForum
 ‑ 
Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie
 ‑ 
I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY
I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY
Integralność, współpraca oraz kontrola

Wstęp bezpłatny



W Wydarzeniu mogą brać udział jedynie przedstawiciele przedsiębiorstw rodzinnych. Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zgłoszenia.




Pierwsze Forum na Wzgórzach to wydarzenie inaugurujące cykliczne spotkania, podczas których omawiane będą najważniejsze wyzwania związane z prowadzeniem firm rodzinnych. O tych zagadnieniach chcemy mówić wprost, otwarcie nazywając napotykane w praktyce problemy i tworząc przestrzeń wymiany doświadczeń dla osób, które przeszkody te samodzielnie przezwyciężały budując wielopokoleniowy sukces rodziny. Jednocześnie wierzymy, że o biznesie w rodzinie powinno się rozmawiać w miejscu, gdzie panująca atmosfera ułatwi oderwanie się od spraw bieżących na rzecz inspirującej refleksji o przyszłości.

 Zaproszeni eksperci oraz goście paneli dyskusyjnych to praktycy mający świadomość jak ważna jest współpraca i wspólnota celów w rodzinnej firmie, a także posiadający wiedzę, w jaki sposób posługiwać się instrumentami mającymi zabezpieczać integralność majątku. Przedstawią oni propozycje skutecznych rozwiązań chroniących przed pojawieniem się sporów wewnętrznych związanych z dążeniem do władzy, a także służących efektywnej organizacji aktywów. Zaprezentują działania pozwalające precyzyjnie określić role i zadania wszystkich członków rodziny w prowadzeniu wspólnego biznesu. Nie trzeba bowiem posiadać statusu członka organu spółki, aby nadzorować aktywność gospodarczą tego podmiotu lub konsultować jego poszczególne inicjatywy. Posługując się umiejętnie obowiązującym przepisami, takim półformalnym wysiłkom można nadać doniosłe znaczenie prawne.

 Wiele wyzwań firm rodzinnych ma również charakter zewnętrzny. Dostęp do kapitału niezbędnego do rozwoju spółki, czy wsparcie w efektywnym gospodarowaniu nadwyżek środków, to tylko niektóre problemy. Relacje z administracją publiczną budzić mogą niekiedy obawy przedsiębiorców, lecz właściwe rozumienie obowiązujących mechanizmów pozwala ograniczyć związane z tym potencjalne ryzyka. Rozproszenie interesariuszy może skutkować tym, że z biegiem czasu firmy rodzinne narażone są na większą liczbę zróżnicowanych zagrożeń, stąd tak istotne jest wywoływanie dyskusji na temat bezpieczeństwa (nie tylko majątkowego) tych szczególnych podmiotów.

 

O tych wszystkich wyzwaniach chcemy porozmawiać z Państwem na Wzgórzach.


Forum kierowane jest przede wszystkim do właścicieli i sukcesorów w firmach rodzinnych.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc osoby reprezentujące firmy doradcze, kancelarie prawne, banki oraz fundusze inwestycyjne, a także instytucje sektora publicznego mogą uczestniczyć w Forum wyłącznie na zaproszenie Organizatora.


Cena forum zawiera udział w spotkaniu wieczornym (30 września) oraz udział w forum (1 października)


Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie przygotował dla uczestników specjalną ofertę na pobyt. Po przyjęciu i potwierdzeniu zgłoszenia udziału w forum otrzymają Państwo link do rezerwacji noclegu.


W trosce o Państwa zdrowie wprowadziliśmy podczas naszego wydarzenia niezbędne procedury zgodne z aktualnymi wytycznymi instytucji odpowiedzialnych za ochronę zdrowia. Wszystkie informacje dostępne na stronie Hotelu.

Partnerzy:

Partner

BNP Paribas

Partner Merytoryczny

RKKW - KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i AdwokaciKANCELARIA OŻÓG TOMCZYKOWSKIDeloitte Private

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

    Przedkonferencyjny starter! Spotkanie uczestników forum w niezobowiązującej atmosferze przy lampce wina

  • 20:00Otwarcie spotkania

    • Grzegorz Nawacki,  , redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl
  • 20:05Uroczyste przywitanie gości

    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris SA
    • Przemek Gdański,  Prezes Zarządu, BNP Paribas
  • 20:15Rozmowy kuluarowe przy lampce wina

    Wycieczka dookoła świata z winem w roli głównej. Selekcja win przygotowana specjalnie na spotkanie Pulsu Biznesu

    Przemysław Jurycki - Kondrat Wina Wybrane

  • 09:00Otwarcie forum i przywitanie uczestników

    • Grzegorz Nawacki,  , redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl
  • 09:05Wyzwania w prowadzeniu firmy rodzinnej – wystąpienie inaugurujące

    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris SA
    • zasygnalizowanie wyzwań, z którymi mierzą się firmy rodzinne
    • ochrona majątku rodziny przed rozdrobnieniem
    • znalezienie lidera pośród kolejnego pokolenia
    • udział w firmie niekontrolujących członków rodziny
  • 09:30Jak być dobrym liderem (w firmie rodzinnej)

    • dr Irena Eris,  Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
    • Izabella Wałkowska,  Prezes Zarządu, Plastwil
    • Marek Sanocki,  Dyrektor Zarządzający, Wiceprezes Zarządu, Współwłaściciel, SPLAST Sp. z o.o.
    • Moderator: Grzegorz Nawacki,  redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl
  • 10:20Presukcesja – optymalna organizacja firmy w oczekiwaniu na sukcesję - case study przedsiębiorcy

    • dr Radosław L. Kwaśnicki,  Radca Prawny, Senior Partner, Prezes Zarządu, RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci
    • Karol Maciej Szymański,  Wiceprezes Zarządu, RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci
    • rola umowy/statutu spółki w gwarantowaniu stabilności funkcjonowania spółki
    • konieczność tożsamości struktury właścicielskiej i decyzyjnej? – akcje nieme i roszczenie o wypłatę zysku
    • właściwa organizacja wewnętrzna spółki jako remedium na spory w trakcie sukcesji
    • nikt nie spodziewa się konfliktu – case study
  • 10:55Przerwa na kawę

  • 11:10Bezpieczeństwo majątku: Separacja aktywów od działalności operacyjnej - case study przedsiębiorcy

    • Maciej Guzek,  Partner w dziale Doradztwa Podatkowego, Deloitte
    • Robert Uhl,  Adwokat, Partner, Deloitte
    • omówienie istoty problemu na podstawie case study przedsiębiorcy
    • wskazanie praktycznych sposobów zabezpieczenia majątku
  • 11:40Ryzyka podatkowe w firmie rodzinnej u progu sukcesji – jak bezpiecznie nimi zarządzić

    • Anna Turska-Tomczykowska,  Partner Zarządzający, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
    • Paweł Tomczykowski,  Partner Zarządzający, Prezes Zarządu, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
    • w podatkach najlepsza jest prewencja – co ona oznacza
    • zagadnienia podatkowe, o których decydować powinien właściciel
    • efektywność podatkowa w polskich firmach rodzinnych
    • modelowe rozwiązania sukcesyjne a perspektywa podatkowa


  • 12:10Budowanie ładu rodzinnego poprzez Konstytucje Rodzinne

    • Marek Maj,  Prezes Zarządu, SMAY Sp. z o.o.
    • Tadeusz Dulian,  Doradca firm rodzinnych, Family Business Advisor, Deloitte Private
    • metodologia współtworzenia Konstytucji Rodzinnych
    • tworzenie jednolitej i spójnej wizji rodziny odnośnie przyszłości firmy
    • Rada Rodziny jako element budowania ładu rodzinnego
    • Plan Sukcesji jako integralny element Konstytucji
    • miękki dokument czy kotwica prawna, czyli czy można zarządzać firmą z grobu
  • 12:50Brak sukcesora w firmie rodzinnej - rozmowa

    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris SA
    • Przemek Gdański,  Prezes Zarządu, BNP Paribas
    • Moderator: Grzegorz Nawacki,  redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl
    • utworzenie w zarządzie spółki funkcji „córka/syn prezesa” czy droga „od portiera” – jak sprawdzić czy sukcesja pokoleniowa może się udać?
    • czy sukcesja w firmie rodzinnej może odbywać się „pomimo wszystko”, czyli na ile przymuszanie do przejęcia schedy w rodzinie jest dobre dla interesu ekonomicznego familii
    • czy na pewno bycie „sukcesorem” biznesu rodzinnego oznacza tylko powinności prowadzenia spraw spółki – jaka może być rola kolejnych pokoleń w firmie?
    • szanse i zagrożenia wynikające z zatrudnienia w spółce rodzinnej zewnętrznego menedżera?
  • 13:20Lunch

  • 14:20Budowanie pozycji zewnętrznego menedżera w firmie rodzinnej - case study KROSS S.A.

    • Filip Wojciechowski,  Prezes, KROSS S.A.
    • Kacper Sosnowski,  Wiceprezes ds. rozwoju, KROSS S.A.
  • 14:50Prawne formy udziału (niekontrolujących) członków rodziny w życiu firmy

    • dr Radosław L. Kwaśnicki,  Radca Prawny, Senior Partner, Prezes Zarządu, RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci
    • Karol Maciej Szymański,  Wiceprezes Zarządu, RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci
    • tworzenie organów „ponad” spółką, czyli rodzina jak holding
    • istnienie komitetów doradczych obok Rad Nadzorczych
    • kompetencje kierownicze i kontrolne komitetów
    • kolacja rodzinna czy posiedzenie – komu potrzebny jest formalizm
  • 15:20Fundacja rodzinna jako mechanizm do sukcesji

    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris SA
    • Anna Turska-Tomczykowska,  Partner Zarządzający, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
    • Paweł Tomczykowski,  Partner Zarządzający, Prezes Zarządu, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
    • aktualny stan legislacji
    • omówienie możliwych sposobów wykorzystania fundacji rodzinnej przy sukcesji
    • zalety fundacji rodzinnej w zestawieniu z innymi rozwiązaniami
  • 16:05Jak zbudować biznes wielu pokoleń

    • Zbigniew Grycan,  Prezes Zarządu, GRYCAN
    • Kacper Sosnowski,  Wiceprezes ds. rozwoju, KROSS S.A.
    • Moderator: Grzegorz Nawacki,  redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl
    • znaczenie integralności rodziny w biznesie
    • ustalenie relacji w rodzinie w związku ze znalezieniem następcy
    • omówienie aspektów związanych z cechami osobistymi lidera, punkt widzenia dwóch pokoleń
    • jak przygotować sukcesję
  • 17:00Podsumowanie forum, pożegnanie gości

Irena Eris

dr Irena Eris

Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Doktor farmacji. Założycielka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Od początku istnienia laboratorium zajmuje się kreacją nowych produktów i zarządza procesem ich powstawania. Prekursorka holistycznego podejścia do piękna, które tworzą kosmetyki, profesjonalna pielęgnacja w Kosmetycznych Instytutach Dr Irena Eris oraz dbałość o zrównoważony wypoczynek w Hotelach SPA na Wzgórzach Dylewskich, w Krynicy-Zdroju i w Polanicy-Zdroju. Laureatka wielu prestiżowych nagród. W 2012 roku stworzona przez nią marka - Dr Irena Eris - jako jedyna z Polski została zaproszona do prestiżowego Comité Colbert – stowarzyszenia najbardziej luksusowych światowych marek, gdzie wciąż jest jedyną marką kosmetyczną nie pochodzącą z Francji.

Henryk Orfinger

Henryk Orfinger

Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris SA

Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris. Wiceprezes Zarządu Dr Irena Eris SA – spółki „matki” zarządzającej trzema podmiotami: Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris, Hotelami SPA Dr Irena Eris oraz Kosmetycznymi Instytutami Dr Irena Eris. W latach 2000 – 2019 r. Przewodniczący Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, od 2019 r. jej Pierwszy Wiceprezydent. Twórca i wieloletni Prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Od 2006 do 2011 współtworzył i pełnił funkcję Prezesa Zarządu „Zachodniomazurskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej”, której celem jest wspomaganie rozwoju turystyki w zachodniej części Mazur. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w działalności społecznej. Członek Rady Programowej UN Global Compact Polska. Od 2018 r. przewodniczący Prezydium Rady Firm Rodzinnych przy Konfederacji Lewiatan.

Zbigniew Grycan

Zbigniew Grycan

Prezes Zarządu, GRYCAN

Twórca i właściciel marki Grycan-Lody od pokoleń. Już od 58 lat prowadzi własną firmę, kontynuując tradycję cukierniczą, która w jego rodzinie sięga końca XIX wieku. Szlify zawodowe zdobywał pod okiem swojego mistrza, szefa pracowni cukierniczej Hotelu Bristol. W latach sześćdziesiątych prowadził zakłady cukiernicze na Dolnym Śląsku, a w latach siedemdziesiątych cukiernię w Warszawie. W 1980 roku wraz z żoną Elżbietą przejął warszawską lodziarnię, Zieloną Budkę, którą rozwinął do ogólnopolskiego przedsiębiorstwa o międzynarodowym zasięgu. Po ponad dwóch dekadach rozwoju firmy Zbigniew Grycan zapragnął nowych wyzwań. W 2004 roku, wspólnie z żoną, powołali do życia markę Grycan-Lody od pokoleń. Dziś, po 15 latach ich firma rozwinęła największą w Europie rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni, liczącą już ponad 150 lokali, a marka Grycan została liderem rynku lodów familijnych w Polsce.

Izabella Wałkowska

Izabella Wałkowska

Prezes Zarządu, Plastwil

Prezes Zarządu firmy Plastwil, produkującej systemy przytwierdzenia szyn kolejowych i tramwajowych. Członek Zarządu firmy Plastwil De Bonte, producenta strunobetonowych podkładów kolejowych. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Prawa i Administracji oraz Canadian International Management Institute ( Program Harvard Business School). Wiceprzewodnicząca Zarządu Railway Business Forum. Jest członkiem Wielkopolskiej Izby Adwokackiej jako adwokat niewykonujący zawodu. Firma Plastwil powstała w 1983, a po udanej sukcesji w 2010 Izabella Wałkowska przejęła firmę od mamy jako drugie pokolenie zarządzające. Firma została nagrodzona Diamentem Forbes’a dla przedsiębiorstwa najszybciej zwiększającego swoją wartość - przychody od 50 do 250 mln zł. Laureatka konkursu Przedsiębiorca Roku, organizowanego przez Ernst & Young, zwyciężczyni Plebiscytu Kobieta Roku, organizowanego przez Puls Biznesu oraz wielu innych nagród. Jest członkiem Aeroklubu Poznańskiego im. Wandy Modlibowskiej. Laureatka Złotego Skrzydła w 2009 roku.

Marek Maj

Marek Maj

Prezes Zarządu, SMAY Sp. z o.o.

Od 1972 r. doświadczenie zdobywał w NPiP MONTIM, a w latach 1991 - 1986 pracował zawodowo w Austrii. Od 1986 roku zarządzał produkcją w NPiP MONTIN, a w 1989 roku założył spółkę cywilną pod nazwą SMAY, zajmującą się produkcją akcesoriów wentylacyjnych. W 1992 roku firma została przekształcona w SMAY Sp. z o.o., a Marek Maj był nie tylko jest jej założycielem, ale również głównym udziałowcem i wieloletnim prezesem zarządu. Pan Marek Maj jest właścicielem 28 wzorów użytkowych i współautorem 3 patentów. Od wielu lat wspiera rozwój nauki i branży budowlanej w Polsce oraz wspiera uczelnie techniczne w całym kraju. Dzięki jego inicjatywie firma przeprowadziła badania z niezależnymi jednostkami badawczymi i strażą pożarną pt. „Bezpieczna ewakuacja”, których celem była poprawa bezpieczeństwa ludzi w budynkach. W 2017 roku w firmie SMAY sp. z o.o. została przeprowadzona sukcesja w wyniku której syn Marka Maja - Michał został nowym prezesem spółki. Marek Maj został w spółce jako Prokurent i Dyrektor ds. Inwestycji. Marek Maj został uhonorowany wieloma nagrodami oraz odznaczeniami branżowymi i państwowymi. Jest m.in. laureatem nagrody Lewiatana im. Andrzeja Wierzbickiego czy nagrody Prezydenta RP „Dobroczyńca roku”. Pan Maj był współtwórcą Stowarzyszenia Polska Wentylacja, członkiem zarządu Małopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych oraz członkiem Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020 (MRPO) dla województwa małopolskiego. Marek Maj prywatnie interesuje się literaturą fantastyczno-naukową, tenisem ziemnym, narciarstwem oraz podróżami.

Marek Sanocki

Marek Sanocki

Dyrektor Zarządzający, Wiceprezes Zarządu, Współwłaściciel, SPLAST Sp. z o.o.

Dyrektor Zarządzający, Wiceprezes Zarządu, Współwłaściciel firmy SPLAST Sp. z o.o. z Krosna Absolwent Wydziału Zarzadzania, Szkoły Biznesu. W firmie odpowiedzialny za produkcje, nowe uruchomienia i sprzedaż. Odpowiada również za rozwój technologii, realizując szereg wdrożeń w firmie w zakresie nowych projektów produkcyjnych, automatyzacji produkcji wdrażania systemów zarządzania. Mieszka i pracuje w Krośnie

Radosław L. Kwaśnicki

dr Radosław L. Kwaśnicki

Radca Prawny, Senior Partner, Prezes Zarządu, RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci

Doktor nauk prawnych (Uniwersytet Jagielloński), absolwent programów AMP (IESE Business School) oraz Value Creation Through Effective Boards (Harvard Business School – Executive Education / IESE Business School). Specjalizuje się w prawie spółek (w tym w prawie holdingowym), prawie rynku kapitałowego oraz postępowaniach sądowych (w szczególności w zakresie sporów korporacyjnych). Rekomendowany przez „Rzeczpospolitą” w Rankingu Kancelarii Prawniczych 2019 w zakresie prawa spółek i prawa handlowego, wyróżniony przez Global Law Experts, European Legal Experts oraz Legal 500 w zakresie prawa spółek oraz fuzji i przejęć (M&A), laureat I. miejsca w konkursie Profesjonaliści Forbesa – Zawody Zaufania Publicznego. Arbiter krajowy i międzynarodowy (m.in. w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej, Sądzie Arbitrażowym przy Konfederacji Lewiatan, Międzynarodowym Sądzie Arbitrażowym przy Międzynarodowej Izbie Handlowej – ICC w Paryżu). Członek Korpusu Polskiego Instytutu Dyrektorów wpisany na listę kandydatów na Profesjonalnych Członków Rad Nadzorczych, od kilkunastu lat zasiada w radach nadzorczych spółek, w tym spółek publicznych. Uczestnik prac legislacyjnych i strategicznych związanych z rozwojem prawa gospodarczego, autor podręczników oraz publikacji dot. prawa gospodarczego, zasiada w Radzie Programowej „Monitora Prawa Handlowego” C.H. Beck – spis publikacji. Redaktor naczelny bloga poświęconemu prawu gospodarczemu „PRAWO BIZNESU – LAW IN ACTION” (www.prawobiznesu.com.pl).

Paweł Tomczykowski

Paweł Tomczykowski

Partner Zarządzający, Prezes Zarządu, Kancelaria Ożóg Tomczykowski

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zakresie doradztwa podatkowego. Świat podatków to jego pasja, dlatego poza regularnym wspieraniem klientów angażuje się w wiele inicjatyw jako członek International Fiscal Association, International Tax Planning Association oraz Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. Specjalizacją Pawła są podatki dochodowe, planowanie podatkowe i doradztwo w zakresie sukcesji. Doradza klientom z sektora private client w tworzeniu, rozwijaniu i bezpieczeństwie prawno-podatkowym firm, przede wszystkim rodzinnych. Bierze czynny udział w pracach związanych wdrożeniem do polskiego systemu prawnego instytucji polskiej fundacji rodzinnej. Jest pomysłodawcą i organizatorem dwóch wydarzeń dedykowanych przedsiębiorcom – Kongresu Sukcesja.pl oraz Kongresu Biznes360.pl.

Tadeusz Dulian

Tadeusz Dulian

Doradca firm rodzinnych, Family Business Advisor, Deloitte Private

Doradca firm rodzinnych CFBA (Certified Family Business Advisor), członek Family Firm Institute w Bostonie oraz zespołu EMEA Deloitte Family Business Network. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla polskich firm rodzinnych w zakresie planowania sukcesyjnego, budowania ładu rodzinnego, w szczególności poprzez wdrażanie Konstytucji Rodzinnych. Prowadzi projekty doradcze dla firm rodzinnych w oparciu o polskie doświadczenia oraz międzynarodową metodologię globalnego zespołu Deloitte Family Enterprise Consulting. Moderator i panelista w konferencjach i kongresach poświęconych firmom rodzinnym, autor komentarzy prasowych oraz radiowych.

Grzegorz Nawacki

Grzegorz Nawacki

, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl

Absolwent wydziału dziennikarstwa w Collegium Civitas. Od marca 2006 r. dziennikarz „Pulsu Biznesu”, od lutego 2011 r. zastępca redaktora naczelnego, od maja 2016 r. redaktor naczelny pb.pl, od marca 2019 r. redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”. Zajmuje się tematyką rynku kapitałowego, sektora finansowego, funduszy inwestycyjnych. W 2009 r. został uznany „Dziennikarzem Roku” przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami. W 2007 r. zdobył nagrodę „Debiut Roku” w konkursie organizowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Inicjator akcji #jedzjabłka, za którą otrzymał nagrodę branży public relations PRoton. Ponadto #jedzjabłka uznano za Wydarzenie Roku i na jego ręce trafiła nagroda Innovation Award 2015, przyznawana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Karol Maciej Szymański

Karol Maciej Szymański

Wiceprezes Zarządu, RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci

Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. tytuł Certyfikowanego Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu o nr 9/2014. Karol Szymański doradza przy transakcjach dokonywanych w ramach rynku publicznego, wrogich oraz przyjaznych przejęciach. Pełnomocnik akcjonariuszy oraz wspólników spółek kapitałowych (zarówno mniejszościowych, jak i większościowych) przy okazji licznych sporów korporacyjnych. Uczestnik wielu projektów restrukturyzacyjnych związanych ze zmianą schematów funkcjonowania rozbudowanych grup kapitałowych, w których istotne pozycje zajmowały spółki publiczne. Swoje doświadczenie zdobywał m. in. pełniąc nieprzerwanie od 2012 roku funkcje członka rad nadzorczych (w tym komitetu audytu) emitentów papierów wartościowych dopuszczonych lub wprowadzonych do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. zajmujących się działalnością gospodarczą z zakresu różnych branż. Nadzorował emitentów o wartości rynkowej przekraczającej 1,2 mld zł, a także z omawianej perspektywy kontrolował publiczne programy emisji obligacji o wartości nominalnej w wysokości 300 mln zł. Piastował również funkcję członka Zarządu (interim managera) w podmiocie dominującym międzynarodowej grupy kapitałowej z branży zarządzania zasobami ludzkimi o rocznych przychodach w wysokości ok. 0,5 mld zł. Autor oraz współautor artykułów traktujących o praktycznych aspektach prawa spółek handlowych oraz prawa kapitałowego, a także aktywny uczestnik wielu konferencji o tematyce prawniczej.

Anna Turska-Tomczykowska

Anna Turska-Tomczykowska

Partner Zarządzający, Kancelaria Ożóg Tomczykowski

Od kilkunastu lat kompleksowo wspiera klientów w zakresie planowania podatkowego i sukcesyjnego; wielokrotnie wyróżniana w rankingach branżowych. Jest członkiem Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. Specjalizacją Anny są projekty dotyczące planowania podatkowego oraz reorganizacji aktywów zarówno polskich i międzynarodowych grup kapitałowych. Doradza właścicielom firm w procesach restrukturyzacyjnych obejmujących połączenia, akwizycje, podziały oraz przekształcenia. Jest autorką wielu publikacji z zakresu sukcesji w biznesie oraz prelegentem na wielu konferencjach dedykowanym firmom rodzinnym.

Przemek Gdański

Przemek Gdański

Prezes Zarządu, BNP Paribas

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim i rocznego programu w zakresie bankowości i finansów międzynarodowych w Loughborough University w Wielkiej Brytanii. Ukończył Advanced Management Program (AMP) w IESE Business School oraz szereg profesjonalnych i menedżerskich programów rozwojowych w m. in. Harvard Business School, London Business School, University of California, Berkeley - Haas School of Business, Ashridge - Hult International Business School i HEC. Z bankowością jest związany od 30 lat. W latach 1993 - 1995 pracował w IBP Bank SA, następnie w ABN AMRO Bank w Polsce, w Rumunii i w centrali w Amsterdamie. W latach 2002 - 2006 był dyrektorem zarządzającym, kierującym Obszarem Dużych Firm w Banku BPH SA. Od maja do listopada 2006 roku - CEO i Dyrektor Generalny Calyon Bank Polska i Calyon Oddział w Polsce. W listopadzie 2006 roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Zarządu Banku BPH, odpowiedzialnego za bankowość korporacyjną i finansowanie nieruchomości. Z dniem fuzji prawnej wydzielonej części Banku BPH z Bankiem Pekao SA został wiceprezes em Zarządu odpowiedzialnym za Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej Pekao SA. Od 19 listopada 2008 do 25 października 2017 roku członek i wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej mBanku. Od 2 listopada 2017 roku kieruje Bankiem BNP Paribas oraz pełni funkcję Territory Head nadzorując spółki Grupy BNP Paribas działające w Polsce. Od wielu lat konsekwentnie patronuje inicjatywom na rzecz propagowania różnorodności, równości płci oraz wspierania działalności przedsiębiorczych kobiet. W marcu 2018 r. otrzymał nagrodę specjalną Male Champion of Change, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, w uznaniu za całokształt działań na rzecz promowania i rozwoju zawodowego kobiet.

Maciej Guzek

Maciej Guzek

Partner w dziale Doradztwa Podatkowego, Deloitte

Maciej Guzek posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradzania klientom krajowym i międzynarodowym w kwestiach związanych z bieżącą działalnością podmiotów z branży producentów dóbr przemysłowych, branży nieruchomościowej oraz dla branży energetycznej. Specjalizuje się w doradztwie podatkowym dla firm prywatnych i rodzinnych, w szczególności podmiotów działających na terenie Specjalnych Stref Ekonomicznych.

Kacper Sosnowski

Kacper Sosnowski

Wiceprezes ds. rozwoju, KROSS S.A.

Kacper Sosnowski, Wiceprezes Kross ds Rozwoju – od mlodości związany z firmą założoną przez jego Tatę Zbigniewa Sosnowskiego, przeszedl różne szczeble i obszary aby finalnie skoncentrować się na budowie nowych strumieni biznesowych dla firmy. Innowator i wizjoner.

Robert Uhl

Robert Uhl

Adwokat, Partner, Deloitte

Robert jest adwokatem i Partner Associate w krakowskim biurze kancelarii Deloitte Legal. Zajmuje się sprawami z zakresu obrotu nieruchomościami, prawa korporacyjnego i prawa upadłościowego, a także postępowaniami sądowymi. Doradza też przedsiębiorcom w zakresie sukcesji. Był zaangażowany w liczne projekty dotyczące restrukturyzacji przedsiębiorców oraz grup kapitałowych. Uczestniczył też w wielu due diligence spółek, przedsiębiorstw i nieruchomości jak również w transakcjach M&A. Reprezentował klientów w wielu postępowaniach sądowych oraz w postępowaniach administracyjnych np. z zakresu planowania przestrzennego i prawa budowlanego.

Filip Wojciechowski

Filip Wojciechowski

Prezes, KROSS S.A.

Filip Wojciechowski – od niedawna Prezes Kross a dotychczas Wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaz, marketing, produkt i satysfakcje klienta. Specjalizuje sie w budowaniu strategii i transformacjach firm – doswiadczenie zbieral w roznych branzach polskich przedsiebiorstw.

BNP Paribas

BNP Paribas Bank Polska S.A notowany od 2011 r. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych jest częścią grupy bankowej BNP Paribas obecnej w 68 krajach. W Polsce jako bank uniwersalny o globalnym zasięgu kieruje usługi do Klientów detalicznych, Wealth Management, a także firm w segmentach mikro, MŚP i bankowości korporacyjnej. BNP Paribas jako Bank Zielonych Zmian wspiera Klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, ogranicza negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko naturalne oraz inspiruje Klientów do podejmowania trafnych decyzji finansowych. Dzięki finansowaniu banku, ponad 27 tysięcy gospodarstw domowych korzysta z paneli fotowoltaicznych. Bank konsekwentnie realizuje również strategię finansowania przedsiębiorstw w Polsce, a także wspierania inwestycji strategicznych z punktu widzenia państwa oraz wywierających pozytywne wpływy: społeczne, ekonomiczne i środowiskowe.

RKKW - KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci

RKKW - KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci KANCELARIA RKKW Jesteśmy kancelarią dysponującą zespołem wykwalifikowanych oraz wyspecjalizowanych prawników, którzy świadczą usługi prawnicze w najbardziej wymagających oraz skomplikowanych projektach. W skład naszego zespół wchodzą radcowie prawni i adwokaci z wieloletnią praktyką, którzy swoje doświadczenie zawodowe zdobywali m.in. w dużych międzynarodowych kancelariach. Świadczone przez nas doradztwo prawne wychodzi poza utarte schematy, co umożliwia skuteczne i kreatywne rozwiązywanie nietypowych problemów prawnych. Połączenie doświadczenia oraz wiedzy z różnych dziedzin praktyki przekłada się na zadowolenie oraz satysfakcję naszych Klientów. Nasze doświadczenia obejmuje wsparcie prawne największych polskich przedsiębiorstw z różnych sektorów gospodarki, w tym największych spółek publicznych.

KANCELARIA OŻÓG TOMCZYKOWSKI

Kancelaria Ożóg Tomczykowski od wielu lat świadczy usługi kompleksowego doradztwa prawno-podatkowego. Na co dzień pracujemy z właścicielami największych, znanych polskich firm, pomagając im w procesach sukcesji, planowaniu podatkowym, transakcjach M&A, reorganizacjach oraz w bieżącej działalności biznesu. Potrafimy z nimi rozmawiać, bo doskonale znamy specyfikę firm rodzinnych, co pozwala nam od kilku lat brać aktywny udział w pracach koncepcyjnych i okołolegislacyjnych dotyczących instytucji polskiej fundacji rodzinnej. Szczególnie bliski jest nam świat podatków. Zespół kilkudziesięciu ekspertów z kancelarii wspiera klientów w takich obszarach jak: CIT, VAT, podatek akcyzowy, ceny transferowe, PIT oraz postępowania podatkowe i sądowo-administracyjne. Docenia nas rynek i konkurencja – nasi prawnicy i doradcy podatkowi zajmują czołowe miejsca w krajowych i międzynarodowych rankingach branżowych, a z usług kancelarii korzystają przedsiębiorcy z całej Polski i klienci zagraniczni.

Deloitte Private

Deloitte Private to grupa międzynarodowych ekspertów utworzona w ramach sieci Deloitte, która specjalizuje się w obsłudze firm rodzinnych i prywatnych każdej wielkości, w tym lokalnych przedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), startupów, firm rodzinnych, dużych prywatnych firm, funduszy private equity, w tym spółek portfelowych, oraz osób fizycznych. Nasi specjaliści rozumieją wyjątkowe potrzeby i wyzwania stojące przed rodzinnymi i prywatnymi firmami i zapewniają im kompleksową, dopasowaną obsługę. Zapraszamy na stronę dedykowaną firmom rodzinnymi i prywatnym: deloitte.com/pl/rodzinne

I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

I FORUM NA WZGÓRZACH - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Forum
  •   ‑ 
  •  Wysoka Wieś 22, Ostróda