Analityka biznesowa nie musi być droga. Bezpłatne narzędzia analityczne

Ostatnie lata w środowisku biznesowym jasno pokazują, że podstawowym czynnikiem odpowiedzialnym za rozwój jest skuteczna analiza danych. Ta często kojarzy się ze specjalistyczną wiedzą i skomplikowanymi narzędziami. Nie musi tak być. Olbrzymie możliwości daje m.in. bezpłatne Google Data Studio.

Analityka biznesowa w powszechnej świadomości związana jest z niekończącymi się ciągami cyfr i wykresów oraz samymi analitykami, którzy poświęcają setki godzin nie tylko na zebranie niezbędnych informacji, ale również ich wizualizację oraz interpretację. Wykonywanie tych czynności samodzielnie wydaje się zadaniem praktycznie niemożliwym. Spore ryzyko popełnienia błędu i zmarnowania cennego czasu skłania wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych, których budżet nie pozwala na zatrudnienie specjalistów, do porzucenia planów o korzystaniu z możliwości, jakie daje analityka biznesowa. Nowoczesna technologia sprawia jednak, że ta nie zawsze musi wiązać się ze skomplikowanymi narzędziami, wiedzą i olbrzymim doświadczeniem. Coraz częściej do naszych rąk trafiają rozwiązania, pozwalające na zautomatyzowanie procesu analitycznego, przeznaczone do samodzielnego użytkowania również przez osoby, które nie mają większego doświadczenia w tej dziedzinie. Jednym z najpopularniejszych z nich jest Google Data Studio. To jednak nie jedyne jego zalety. Do jednej z podstawowych należy fakt, że jest całkowicie bezpłatne.

Designed by rawpixel.com / Freepik
Designed by rawpixel.com / Freepik

Trudne raportowanie? Nie musi tak być

Tworzenie raportów spędza wielu osobom sen z powiek. Nic w tym dziwnego, zwłaszcza jeżeli pozyskiwane w tym celu dane pochodzą z wielu różnorodnych źródeł, a ich powiązanie oraz interpretacja wymaga olbrzymich nakładów pracy. Niestety na tym wysiłek wcale się nie kończy: bardzo ważnym aspektem jest w końcu odpowiednia wizualizacja, która zyskuje olbrzymie znaczenie w przypadku raportów przedstawianych klientowi, ale jest także bardzo ważna w przypadku korzystania z opracowania wewnątrz firmy. Często stykając się z profesjonalnymi dokumentami przygotowanymi przez doświadczonych analityków, zwracamy uwagę przede wszystkim na ich formę, która nie tylko ułatwia poprawną interpretację wiadomości, ale przekonuje również pod kątem estetycznym. O wszystkie wymienione aspekty można zadbać w odpowiedni sposób, korzystając z bezpłatnego Google Data Studio. Aby osiągnąć satysfakcjonujący efekt, nie trzeba przy tym poświęcać tysięcy godzin na naukę i wykształcenie w sobie analitycznych kompetencji. Warto wziąć udział w szkoleniu Google Data Studio - Wizualizacja, analiza danych i raportowanie online dla każdego, na którym w praktyczny sposób zaprezentowane zostaną sposoby na analizę danych przy użyciu tego bezpłatnego i niezwykle funkcjonalnego narzędzia.

Na wielu płaszczyznach

Google Data Studio to rozbudowane narzędzie, która pozwala na kompleksową analizę informacji oraz nowoczesne raportowanie. Dzięki niemu możliwe staje się między innymi:

  • Zebranie danych pochodzących z różnych źródeł: zarówno z usług Google i usług innych dostawców, jak i z generowanych samodzielnie baz danych czy plików.
  • Łatwa wizualizacja danych, wykorzystująca edytowalne diagramy, wykresy czy tabele.
  • Udostępnianie dokumentu online.
  • Wspólna praca nad raportem w gronie współpracowników.

Nie tylko z usług Google

Google Data Studio – co naturalne – znakomicie współpracuje z innymi usługami udostępnianymi przez potentata z Doliny Krzemowej. Z tego faktu wynika jego duża popularność zwłaszcza w branży marketingu internetowego czy analizy danych pozyskiwanych poprzez ruch online. Dzięki GDS zaledwie kilka kliknięć wystarczy do wygenerowania zaawansowanych raportów uwzględniających informacje pochodzące np. z Google Analytics, Google Search Console, YouTube, Adwords czy Arkuszy Google. To jednak nie wszystko. Oprócz 17 usług Google Data Studio umożliwia również dostęp do informacji pochodzących z wygenerowanych przez użytkownika baz i plików oraz ponad 200 źródeł partnerskich, w tym:

  • Adobe Analytics
  • AdRoll
  • Facebook Ads
  • Facebook Posts Insights
  • Facebook Page Insights
  • Instagram Ads
  • Instagram Insights
  • LinkedIn Ads
  • PayPal
  • Pinterest
  • Shopify
  • Tumblr
  • Twitter

Łatwa obsługa

Google Data Studio w niezwykle umiejętny sposób łączy w sobie zaawansowane możliwości z intuicyjną obsługą, bazującą na wygodnym i przejrzystym interfejsie oraz systemie drag&drop. Samo dodawanie źródeł jest bardzo proste, a dalsza praca w znacznej mierze opiera się na przeciąganiu danych w wybrane miejsce. Poza tym, pracując w Google Data Studio, możemy bazować na szablonach, które będą automatycznie pobierać nowe dane. Sporządzanie raportów okresowych może więc sprowadzać się zaledwie do kilku kliknięć: uda się zupełnie wyeliminować najbardziej pracochłonny etap, a więc ponowne zbieranie informacji. Wszystko będzie już na swoim miejscu, a my dodatkowo możemy śledzić w wygodny sposób postęp działań i porównywać na bieżąco rezultaty osiągane w poszczególnych odcinkach czasu.

Nowoczesne raporty

Jednym z owoców pracy profesjonalnych analityków biznesowych są rozbudowane raporty, które przekonują nie tylko zawartością merytoryczną, ale również przemyślaną forma i estetyką. Choć często pomijamy ten ostatni aspekt, badania naukowe pokazują, że odpowiednia wizualizacja wpływa na nasze zdolności interpretacyjne, a więc pomaga również lepiej analizować prezentowane dane i podejmować na tej bazie lepsze decyzje. Google Data Studio pozwoli tworzyć bardziej dopracowane i atrakcyjne raporty bez jakichkolwiek kompetencji dotyczących np. grafiki komputerowej. W tym celu wystarczy posłużyć się gotowymi i bezpłatnymi szablonami, ułatwiającymi przedstawienie zebranych informacji w sposób świadczący  o wyczuciu estetycznym i najwyższym profesjonalizmie.

Interaktywność ma znaczenie

Dane, nawet najlepiej wyselekcjonowane, nie miałyby znaczenia, gdyby nie można było z nich w łatwy sposób korzystać. Google Data Studio umożliwia tworzenie interaktywnych i edytowalnych dokumentów, z których korzystać będą mogli zarówno współpracownicy, jak i klienci. Udostępnianie odbywa się na takiej samej zasadzie jak w innych usługach Google. Pozwala więc na zdefiniowanie poziomu uprawnień dla określonej osoby lub grupy osób oraz niezwykle łatwe dzielenie się efektami pracy z dowolnymi odbiorcami. Oczywiście raport można także wyeksportować do pliku PDF i wysłać w zamkniętej formie.

Samodzielne działanie

Co szczególnie ważne: korzystanie z Google Data Studio umożliwia skuteczną analizę danych oraz profesjonalne raportowanie bez konieczności ponoszenia znacznych wydatków czy zatrudniania pracowników zajmujących się tymi aspektami. Dzięki możliwości łączenia wielu źródeł informacji GDS sprawdzi się w różnych środowiskach i branżach, nie tylko tych związanych z e-commerce czy marketingiem internetowym. Może być wykorzystywany w celu lepszego zarządzania informacjami i raportowania również w małych i średnich, a nawet dużych przedsiębiorstwach. Każda osoba odpowiedzialna za sporządzanie i prezentowanie dokumentacji bez jakichkolwiek nakładów finansowych zyska dostęp do interaktywnego narzędzia pozwalającego na oszczędzenie setek godzin pracy i – co jeszcze ważniejsze – uchroni się przed ryzykiem popełnienia błędu, co nieodłącznie towarzyszy procesowi zbierania i interpretacji danych.

Sprawdź program webinaru "Google Data Studio - Wizualizacja, analiza danych i raportowanie online dla każdego", 29 czerwca, 10:00 >>

Autor: Paweł Łaniewski

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.