Digital Travel Companion - wyzwania projektowe aplikacji lotniczej

Aplikacje mobilne stały się integralną częścią podróży lotniczych, pełniąc rolę nie tylko narzędzia do rezerwacji biletów, ale również, a może i przede wszystkim, kompleksowego asystenta podróży, który zapewnia użytkownikom spersonalizowane doświadczenia i usługi na każdym etapie. Jednak projektowanie aplikacji dla globalnego przewoźnika lotniczego niesie ze sobą wiele wyzwań, które wymagają strategicznego podejścia i produktowego myślenia. Jak poradzić sobie w tak skomplikowanym ekosystemie i na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Embrace your limitations – ekosystem technologiczny.

Branża awiacyjna jest skomplikowaną machiną, a każda nawet najmniejsza część procesu wywołuje kaskadę kolejnych zdarzeń i zależności. Synchronizacja z tak wieloma zewnętrznymi systemami lotniskowymi to złożony proces, ale stanowi on jednocześnie kluczowy element zapewnienia kompleksowej obsługi podróży w aplikacji. Każdy sygnał z systemu to nowe powiadomienie dla użytkownika, który, nierzadko w stresie, korzysta z naszego produktu już na lotnisku, w biegu. To na barkach projektantów spoczywa odpowiedzialność za zapewnienie możliwie jak najbardziej klarownej komunikacji. Co daje dobrze skonstruowany system powiadomień w aplikacji? Im więcej odpowiedzi i podpowiedzi “co zrobić dalej” dostanie nasz użytkownik, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że skorzysta z okienka obsługi pasażera na lotnisku. Im bardziej możemy w ten sposób zoptymalizować ruch offline, tym większe czysto biznesowe oszczędności dla linii lotniczej.

Wieloplatformowość i skalowanie produktu.

Tyle urządzeń ilu użytkowników, a w przypadku tak globalnego produktu, jak aplikacja lotnicza, musimy być przygotowani na naprawdę szerokie spectrum rozdzielczości ekranów. Wsparcie dla najmniejszych smartfonów, poprzez standardowe rozdzielczości najpopularniejszych modeli, aż po wersję aplikacji na tablety, czy projekt powiadomień na smartwatch. Przy takiej skali projektu każda platforma ma znaczenie – nawet niepozorne na pierwszy rzut oka “2% użytkowników danego urządzenia” może przekładać się na setki tysięcy pasażerów. Tu z pomocą przychodzi przemyślany Design System, który scala podstawowe zasady, tworzy solidną bazę, dając jednocześnie pole do łatwej adaptacji interfejsu aplikacji w zależności od platformy. Mając tak skonstruowane narzędzie, zarządzanie zmianami staje się niemal automatyczne.

Poznaj program konferencji "Digital Customer Experience" >>

Burzliwy związek biznesu i potrzeb pasażera.

Rozumienie modelu biznesowego i celów, które linia lotnicza stawia na swojej drodze pomaga w priorytetyzacji zadań i daje nam, projektantom, większą elastyczność w podejmowaniu decyzji. Rozwiązywanie problemów projektowych staje się bardziej wydajne, szybsze i oszczędza po drodze wielu frustracji po obu stronach, jeśli znamy cały kontekst. Biznes oraz UX powinny patrzeć w jednym kierunku, wspierać swoje działania i rozumieć zależności, które między nimi zachodzą. Ta wiedza pomaga nam tworzyć rozwiązania optymalne, godząc potrzeby biznesowe klienta z wysokimi oczekiwaniami użytkowników.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jak projektować dla wszystkich?

Sposób używania aplikacji lotniczej oraz oczekiwania wobec niej zmieniają się wraz z kontekstem, w jakim z niej korzystamy. Przeglądając oferty lotów w domu, jesteśmy zupełnie innym odbiorcą niż szukając karty pokładowej w drodze do bramki na lotnisku. Jednego dnia możemy podróżować w celach biznesowych, drugiego planować rodzinne wakacje, trzeciego wybierać najlepszą destynację na wypad rowerowy z przyjaciółmi. Każdy z tych scenariuszy to pole dla projektantów do zaplanowania personalizowanych doświadczeń, bazujących na danych o użytkownikach. To, co łączy każdy z tych wątków, to zadbanie o dostępność i skupienie się na rozwiązywaniu potencjalnych problemów. Odpowiednio skonstruowana ścieżka użytkownika w aplikacji może stać się dla pasażera prawdziwym asystentem podróży.

Praca w dużym, rozproszonym zespole.

Duży projekt oznacza jeszcze większy zespół. Mix kompetencji, kultur, procesów i podejścia do pracy. Jasny podział odpowiedzialności i obowiązków z wykorzystaniem dostępnych narzędzi do zarządzania projektem to must have, ale warto również inwestować w relacje, które pozwolą nam zbudować wspierające środowisko do współpracy i choć odrobinę skrócić dystans. Nie znalazłam jeszcze przepisu na mniejszą liczbę spotkań, ale wiem, że jeśli wszyscy rozumiemy, że tworzenie produktu to gra zespołowa, kiedy cały zespół ma jasną wizję projektu i rozumie, jak praca poszczególnych osób przyczynia się do osiągnięcia celu, każda wymiana wiedzy jest wartościowa i może mieć wpływ na ostateczny kształt aplikacji.

Autor: Małgorzata Dolińska-Amrozik, Product Designer, SYZYGY

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.