Złote Spinacze 2025: projekty, które budują standardy Public Relations

23. edycja konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, potwierdziła rosnącą rolę komunikacji społecznej w strategiach PR firm i instytucji. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 20 Złotych, 42 Srebrne oraz 35 Brązowych Spinaczy – a także cztery wyróżnienia specjalne: Gwiazdę PR, Kryształowy Spinacz, Tytanowy Spinacz oraz nagrodę redakcji „Rzeczpospolitej” i portalu rp.pl.

W uroczystej gali, która odbyła się 8 grudnia w warszawskim hotelu Hilton, uczestniczyło ponad 450 przedstawicieli środowiska PR, biznesu oraz instytucji publicznych. Wyniki tegorocznej edycji jednoznacznie wskazują na rosnące zainteresowanie projektami, które łączą komunikację z tematami społecznymi, zdrowotnymi i edukacyjnymi.

Istotnym akcentem tegorocznej gali było zaangażowanie przedstawicieli kluczowych mediów gospodarczych. Nagrodę w kategorii „Media Relations” wręczyła Anna Więckowska, Chief Marketing Officer Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu”, co dodatkowo podkreśliło znaczenie tej kategorii z perspektywy rynku komunikacji biznesowej. Statuetkę otrzymała Fundacja DKMS oraz Agencja M&CC za projekt „Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia.”

Wśród "złotych" kampanii znalazły się także inicjatywy odnoszące się do tematów społecznych, relacji międzyludzkich, spraw pracowniczych oraz udanych realizacji, które miały swoją światową premierę:

▪️ „Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji” autorstwa Pracuj.pl,

▪️ „Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!” autorstwa K+ Group i Kolei Dolnośląskich oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego,

▪️ „Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024” autorstwa Stowarzyszenia WIOSNA, Hand Made Agencja Reklamowa,

▪️ „Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie” autorstwa K+Group i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,

▪️ „Akcja RELacja HejTY Reaguj!” autorstwa Agencji Eventowej TT Age,

▪️ „Kampania 12/15” autorstwa SEC Newgate CEE oraz VML Poland,

▪️ „Kampania edukacyjna Wear Your Story” autorstwa Lighthouse i LPP,

▪️ „Start w dorosłość: drugiej szansy nie będzie” autorstwa Fundacji Dobrych Inicjatyw,

▪️ „Przyjaźń od kuchni” autorstwa 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative i OMD,

▪️ „Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce” autorstwa MSL i Electronic Arts,

▪️ „Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT” autorstwa 24/7Communication, EY Polska,

▪️ „Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry” autorstwa K+Group, Nationale-Nederlanden i BlueCloud,

▪️ „Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany” autorstwa Publicis Consultants, Mondelez Polska,

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

▪️ „Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!” autorstwa PRCN,

▪️ „Kampania PR IKEA: Hej, pobudka! Czas na sen dobry” autorstwa Garden of Words, Group, IKEA Retail,

▪️ „Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT” autorstwa Polskich Linii Lotniczych LOT,

▪️ „Wrzuć do kosza i te okazy!” autorstwa Lasów Państwowych,

▪️ „Gdzie jest tron” autorstwa WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa.

Z pełną listą nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025 można zapoznać się na stronie: https://zlotespinacze.pl/nagrodzeni/nagrodzeni-2025/

Tegoroczne Złote Spinacze pokazały, że komunikacja dotycząca problemów społecznych i edukacyjnych zyskuje strategiczny wymiar biznesowy. Projekty, które łączą aspekt ESG, odpowiedzialności społecznej oraz mają realny wpływ na odbiorców, zdobywały najwyższe oceny w jury.

W tegorocznych obradach uczestniczyło 145 jurorów. Na czele grona jurorskiego stanęła przewodniczyła Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji oraz Rzeczniczka Prasowa, Nationale-Nederlanden.

Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury, uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych. Gwiazda PR – wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations, zostało przyznana Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Provident Polska.

Nagrodę Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała Agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Agencja 24/7Communication, trzecia zaś była Agencja MSL.

Organizatorem konkursu i wydarzenia był Związek Firm Public Relations.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.