Sztuczna inteligencja i robotyzacja w sektorze finansowym
Sztuczna inteligencjaWarszawaKonferencja
 ‑ 
Hotel Novotel Centrum
 ‑ 
Sztuczna inteligencja i robotyzacja w sektorze finansowym
Rewolucja technologiczna tu i teraz!

Wstęp bezpłatny




Wszelkiego rodzaju innowacje biznesowe związane z tematyką sztucznej inteligencji oraz robo doradztwa są dzisiaj jednym z priorytetów wielu strategii biznesowych w instytucjach finansowych.

Wdrożenie sztucznej inteligencji oraz robotyzacji w organizacjach determinuje przewagę konkurencyjną na rynku finansowym. Dzięki tym wdrożeniom firmy znacząco obniżają koszty prowadzenia działalności a jednocześnie zwiększają skuteczność inwestycji.

Zapraszam do grona uczestników III edycji Konferencji Sztuczna inteligencja i robotyzacja w sektorze finansowym, która odbędzie się w dniach 22-23 stycznia 2020 r. w Warszawie

Dołącz do nas i poznaj liczne case studies przedstawicieli takich instytucji jak m.in.: Alior Bank, Bank Pekao, Santander Bank Polska SA, Link4 TU, Nordea Bank. Weź udział w ważnym wydarzeniu branżowym, skorzystaj z doświadczenia naszych uznanych ekspertów i przedyskutuj z nimi najważniejsze wyzwania w Twojej branży. Zainspiruj się przedstawionymi wdrożeniami i wykorzystaj je w swoim biznesie!

Na 2-dniowej konferencji:

  • 17 inspirujących prelekcji
  • 2 panele dyskusyjne
  • prelekcje praktyków reprezentujących m.in.: Brainhint, Szkoła Główna Handlowa, Dell EMC, BNP Paribas, Citi Handlowy Bank Handlowy, PKO Bank Polski

Wśród kluczowych zagadnień w programie:

  • obsługa Klienta - wpływ AI i RPA na zwiększenie Customer Experience
  • wsparcie procesów sprzedaży - chatboty, voiceboty
  • wykorzystanie robotów do poprawy Employee Experience 
  • jak zbudować i utrzymać dużą operację robotyczną?
  • jak przeżyć porażki we wdrażaniu narzędzi RPA / AI i przekuć je w sukces
  • aspekty prawe, zapewnienie zgodności z przepisami, zapobieganie oszustwom dzięki RPA / AI

Zapoznaj się z artykułem "Rycerskie zasady robotyzacji procesów biznesowych" autorstwa Andrzeja Sobczaka, prelegenta wydarzenia >>

Partnerzy:

Patron Medialny

Bankier.plRobonomika

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • 08:55Powitanie uczestników

    • Magdalena Sokulska, None Project Manager, Puls Biznesu
  • Pracownik a AI/RPA

  • 09:00Wykorzystanie chatbotów rekrutacyjnych

    • Agnieszka Stasinowska, None Menedżer Zespołu Rekrutacji i EB, Bank Gospodarstwa Krajowego
    • Magdalena Boguszewska, None Starszy Specjalista ds. Rekrutacji i EB, Bank Gospodarstwa Krajowego
    • Jacek Krajewski, None Business Development Manager, Emplocity
    • Case study pokazujący potencjał wykorzystania chatbotów rekrutacyjnych na potrzeby instytucji finansowych
  • 09:45Koordynacja współpracy na linii człowiek-roboty programowe - case study Bank Pekao SA

    • Piotr Kurecki, None Kierownik Projektu RPA, Bank Pekao SA
    • Jan Maria Kowalski, None Dyrektor Operacyjny, Departament Systemów Obszarów Wsparcia, Bank Pekao SA
    • Zarządzanie hybrydowym środowiskiem pracy (ludzie + roboty)
    • Łącznie różnych technologii do automatyzacji i robotyzacji
    • Skalowanie wdrożeń związanych z robotyzacją
  • 10:30Koordynacja współpracy na linii człowiek-roboty programowe - case study Santander Bank Polska SA

    • Piotr Wyrzykowski, None IT Area Leader, Tribe Content and Process Automation, Pion Transformacji Cyfrowej, Santander Bank Polska SA
    • Współpraca robot-pracownik przed, w trakcie i po uruchomieniu fabryki robotów
    • Czego brakuje platformom RPA i jak te braki uzupełnić
    • Ewolucja RPA w Santander Bank Polska
  • 11:15Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • 11:30Miejsce i role RPA w organizacji oraz wpływ robotyzacji procesów na pracę zespołu, którego są częścią

    • Arkadiusz Szot, None Dyrektor Biura Rozwoju Obsługi i Operacji, PKO Bank Polski SA
    • Polityka robotyzacji w firmie czyli odpowiedzialność, nadzór, dbałości o efektywność, użyteczność i bezpieczeństwo.
    • Awaria robota, platformy RPA i jej wpływ na realizację procesów krytycznych oraz organizację pracy zespołu.
    • Kiedy roboty stają się częścią zespołu i jak nimi zarządzać?
    • Czarny PR związany z redukcją FTE a zaangażowanie pracowników w przygotowanie rozwiązań RPA
  • 12:15Wykorzystanie robotów do poprawy Employee Experience

    • Maciej Natorski, None Dyrektor Obszaru Innowacji i Robotyzacji, Link4 TU SA
    • robot jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno?
    • strach ma wielkie oczy
    • ludzka twarz robota vs automatyczni pracownicy
    • czy robot może być doktorem?
    • wartość, czy to się da policzyć?
  • 13:00Lunch

  • 13:45Demokratyzacja automatyzacji / robotyzacji w sektorze finansowym

    • prof. dr hab. Andrzej Sobczak, None Kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa
    • Identyfikacja luki kompetencyjnej pracowników w zakresie RPA/AI
    • Modele zarządzania rozwojem kompetencji pracowników w zakresie RPA/AI
    • Demokratyzacja RPA/AI jako szansa na poszerzenie kompetencji pracowników
    • Źródła dostępnej w internecie wiedzy o RPA/AI
  • 14:30Jak zbudować i utrzymać dużą operację robotyczną?

    • Agnieszka Belowska-Gosławska, None Head of Robotics CoE, Nordea Bank
    • Modele organizacji dostarczającej rozwiązania RPA
    • Utrzymanie robotów w produkcji – codzienne wyzwania i rozwiązania
    • Potencjalne obszary do usprawnień w obszarze RPA
  • 15:15Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • Compilance a AI/RPA

  • 15:30Aspekty prawne RPA / AI w sektorze finansowym

    • Łukasz Łyczko, None Senior Associate, PwC Legal
    • Polskie bariery prawne
    • Odpowiedzialność za AI
    • Strategia regulacji w UE


  • 16:15Zapewnienie zgodności z przepisami dzięki RPA / AI

    • Karol Kłaczyński, None co – founder, inteliLex
    • Maciej Zalewski, None co - founder, lawyer & programmer, inteliLex
    • Czym jest RPA? Przykłady zastosowania w compliance. Kiedy przynosi największą wartość?
    • Czym jest AI/ML? Przykłady wykorzystania w compliance. Kiedy stosować?
    • Jak wydobyć pełen potencjał RPA dzięki AI/ML?
    • Wyzwania i problemy
  • 16:45Zapobieganie oszustwom (w tym: eliminacja nieuczciwych płatności lub roszczeń) dzięki RPA / AI

    • Urszula Antonkiewicz-Kotla, None Senior Vice President, Dyrektor Departamentu Zarządzania Decyzjami Biznesowymi, Citi Handlowy Bank Handlowy w Warszawie S.A.
    • Rodzaje oszustw w sektorze finansowym
    • Sposoby przewidywania zagrożeń
    • Czy AI/RPA zwiększa bezpieczeństwo?
  • 17:30Zakończenie pierwszego dnia Konferencji

  • 08:30Rejestracja, poranna kawa

  • Innowacje a AI/RPA

  • 09:00Jak najnowsze osiągnięcia w rozwoju sztucznej inteligencji pomagają instytucjom branży finansowej mierzyć się z oczekiwaniami klientów?

    • Dariusz Piotrowski, None Dyrektor Generalny, Dell Technologies
    • Nowe technologie w zakresie AI i ich wpływ na instytucje finansowe
    • Jak sztuczna inteligencja wykracza poza granice branż?
    • Przykłady zastosowań AI
  • 09:30Pozyskiwanie i skalowanie innowacji z zakresu AI / RPA w instytucjach finansowych

    • Paulina Skrzypińska, None Koordynator Laboratorium Innowacji, Bank BNP Paribas Polska SA
    • Jakie mogą być źródła innowacji dla instytucji finansowych
    • Jak instytucje finansowe powinny układać swoją współpracę ze startupami
    • Bariery we wdrażaniu innowacji w instytucjach finansowych
    • Agile jako metodyka wdrażania innowacji w instytucjach finansowych
  • 10:15Obsługa Klienta - wpływ AI i RPA na zwiększenie Customer Experience

    • Michał Forystek, None CEO & Co-Founder, Brainhint Sp. z o.o.
    • Wprowadzanie AI do istniejących produktów instytucji finansowych (np. obsługi szkód komunikacyjnych)
    • Zaawansowana automatyzacja procesów i sztuczna inteligencja jako podstawa kreowania innowacyjnych produktów finansowych (np. RoboDoradcy)
    • RPA jako narzędzie zwiększające szybkość procesów obsługi klientów i poprawiające jakość tych procesów
  • 10:45Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • 11:00Doświadczenia z produktem DocAI i robotyzacją frontowych procesów opartych na dokumentach

    • Marcin Uszyński, None Senior Solutions Architect, Product Manager, Solwit SA
  • 11:30Panel dyskusyjny: Jak przeżyć porażki we wdrażaniu narzędzi RPA / AI i przekuć je w sukces – czyli lesson learned z nieudanych projektów

    • , None Moderator: Jarek Łojewski, Menedżer IT, trener, doradca, założyciel Fundacji Dobra Porażka
    • Emil Duch, None Project Manager, Alior Bank SA
    • Agnieszka Belowska-Gosławska, None Head of Robotics CoE, Nordea Bank
    • Stanisław Szczurek, None Dyrektor Biura Rozwoju Biznesu, AXA Ubezpieczenia
    • Co determinuje sukces projektów RPA / AI w organizacjach
    • Jakie są metryki sukcesu projektów RPA / AI w organizacjach
    • Jak komunikować wyzwania podczas realizacji projektów dotyczących rozwiązań RPA / AI
  • 12:15Lunch

  • 13:00Przegląd najciekawszych startupów i ich produktów, które mogą mieć wpływ na sektor finansowy

    • Piotr Mieczkowski, None Dyrektor Zarządzający, Fundacja Digital Polska
  • Klient a AI/RPA

  • 13:45Wdrożenie asystenta głosowego w dużej instytucji finansowej

    • Kamil Konikiewicz, None Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji, PKO Bank Polski SA
    • Jakie aspekty należy zadbać organizując taki projekt – wymiar infrastrukturalny, współpracy z biznesem, aspekty prawne, zgodnościowe itp.
    • Projektowanie dialogów – na co trzeba być gotowym?
    • Podejście do budowy asystenta z wykorzystaniem technik ML/deep learning
    • Kluczowe czynniki ryzyka/sukcesu w projekcie
    • Możliwe kierunki rozwoju i zastosowań w branży fin
  • 14:30Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • 14:45Wsparcie (automatyzacja) procesów obsługowych dzięki AI – voiceboty

    • Emil Duch, None Project Manager, Alior Bank SA
    • Wykorzystanie voicebotów do obsługi klientów instytucji finansowych
    • Jak może się rozwinąć wykorzystanie AI w instytucjach finansowych w najbliższym czasie?
  • 15:30Wsparcie sprzedaży produktów finansowych i analityki klienta z wykorzystaniem metod uczenia maszynowego

    • Krzysztof Gwardys, None CEO, Promity Sp. z o.o.

    Dane zgromadzone w organizacji finansowej umożliwiają analitykę zachowań klienckich oraz wielowymiarową segmentację. Powyższa analityka uzupełniona o modele uczenia maszynowego wspierającego Up-Selling i Cross-Selling pozwalają na osiągnięcie rzeczywistych wyników finansowych. W ramach prezentacji postaram się podzielić doświadczeniami z budowy rozwiązań AI wspierających CX oraz działania sprzedażowe. Dodatkowo przedstawione będą zagadnienia szczególnie istotne dla uzyskania efektywnych modeli ucznia maszynowego (np. jakość danych wejściowych, mechanizmy wzbogacania danych, stabilność modelu, wykorzystanie wiedzy biznesowej).

  • 16:00Panel dyskusyjny: Jak przygotować firmę do skalowania rozwiązań RPA / AI?

    • , None Moderator: prof. SGH, dr hab. Andrzej Sobczak, Szkoła Główna Handlowa
    • Katarzyna Wrześniewska, None Menedżer Centrum Doskonalenia Procesów i Robotyzacji, AVIVA
    • Michał Forystek, None CEO & Co-Founder, Brainhint Sp. z o.o.
    • Piotr Kaniewski, None Associate, Kancelaria SSW Pragmatic Solutions
    • Jak przejść od 5-15 robotów do kilkudziesięciu i więcej robotów programowych.
    • Jak ułożyć współpracę obszaru robotyzacji z działem IT i bezpieczeństwa
    • Jak wyszukiwać procesy do robotyzacji
    • Jak szukać miejsc zastosowania AI w firmie
    •  Jak ułożyć współpracę „ludzi od AI” z działem IT i compliance
  • 16:45Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów

Urszula Antonkiewicz-Kotla

Urszula Antonkiewicz-Kotla

Senior Vice President, Dyrektor Departamentu Zarządzania Decyzjami Biznesowymi, Citi Handlowy Bank Handlowy w Warszawie S.A.

Od 1 lipca 2015 r. kieruje Departamentem Zarządzania Decyzjami Biznesowymi w Citi Handlowy. Obszar ten obejmuje: analitykę biznesową, zarządzanie kampaniami, zarządzanie informacją biznesową, systemy premiowania. W swojej roli zajmuje się m.in.: procesami Digital, rozwiązaniami Big Data, podejmowaniem decyzji opartych na danych oraz budowaniem algorytmów machine learning/AI. Ma szesnastoletnie doświadczenie w bankowości, z czego dwanaście w obszarze zarządzania ryzykiem. Jej cała zawodowa kariera związana jest z Bankiem Handlowym (Citi w Polsce). Początkowo w Ryzyku była odpowiedzialna za wdrożenie IFRS i regulacji Bazylejskich, w 2008 roku przeniosła się do Citi w Londynie, gdzie koordynowała raportowanie ryzyka dla Regionalnego Szefa Ryzyka. Następnie w Nowym Jorku, zajmowała się budowaniem modeli ryzyka kredytowego. W 2010 r. została powołana na stanowisko szefa departamentu analizy ryzyka i oceny kapitału w Polsce. Od listopada 2013 r. Była szefem Departamentu Zarządzania Ryzykiem Modeli, Procesu Kapitałowego i Polityki Kredytowej. Ma tytuł Magistra Finansów i Bankowości, ukończyła także trzy lata matematyki i informatyki.

Agnieszka Belowska-Gosławska

Agnieszka Belowska-Gosławska

Head of Robotics CoE, Nordea Bank

Od początku swojej kariery związana z branżą BPO / SSC i sektorze bankowym, gdzie prowadziła kilka różnych globalnych kompleksów zajmujących się finansami, bankowością detaliczną i operacjami AML. W 2010 roku dołączyła do Nordea i realizuje strategiczny program robotyki dla Grupy Nordea, umożliwiając wszystkim jednostkom biznesowym realizację programu transformacji, koncentrując się na obsłudze rosnącej liczby klientów banku. Wraz ze swoim zespołem zarządzającym stworzyła zarządzanie i metodologię wokół RPA wraz z utworzeniem Operational Delivery Center. Posiada tytuł magistra finansów międzynarodowych i rachunkowości na Uniwersytecie w Łodzi i Giessen w Niemczech. Ukończyła studia podyplomowe z coachingu i mentoringu na Politechnice Łódzkiej. Dodatkowo odgrywa aktywną rolę mentora w programie mentorskim VIP na Uniwersytecie Łódzkim. Zawsze koncentrowała się na rozwoju ludzi, doskonałości operacyjnej, transformacji (przeprojektowanie procesu E2E, centralizacja, automatyzacja).

Magdalena Boguszewska

Magdalena Boguszewska

Starszy Specjalista ds. Rekrutacji i EB, Bank Gospodarstwa Krajowego

Absolwentka Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu procesów rekrutacji w agencjach headhuntingowych w Polsce oraz UK a także w działach HR w wielkiej czwórce (PWC), banku (Citibank) oraz HR konsultingu i shared service (Mercer & MMC). W BGK od czerwca 2019 współuczestniczy w budowaniu wizerunku pracodawcy oraz realizacji procesów rekrutacji.

Emil Duch

Emil Duch

Project Manager, Alior Bank SA

Od 8 lat związany z wdrożeniami projektów informatycznych w sektorze finansowym m.in. w Raiffeisen Bank, Getin Bank oraz PZU. Ma na swoim koncie wiele zrealizowanych projektów z obszarów Transaction­al&Treasury, Legal, Data Validation&Reconciliation. Posiada również doświadczenie w kontroli jakościowej obsługi klienta oraz przygotowaniu i przeprowadzaniu badań Mystery Shopper. W Alior Bank od 2 lat zajmuje się wdrażaniem i rozwijaniem Wirtualnego Doradcy oraz AI.

Michał Forystek

Michał Forystek

CEO & Co-Founder, Brainhint Sp. z o.o.

Współzałożyciel i prezes firmy Brainhint, holendersko-polskiego startup’u, producenta platformy Brainhint AI Environment służącej do tworzenia oraz zarządzania samouczącymi się silnikami decyzyjnymi wykorzystywanymi do automatyzacji decyzji w ramach procesów biznesowych. W obszarze automatyzacji oraz wdrażania rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, Brainhint współpracuje z wiodącymi markami na rynku polskim i zagranicznym. Wśród jego klientów znajdują się: Polpharma, Rossmann, Siemens, Volkswagen, czy Wipak. Pełni również funkcję członka rady nadzorczej firmy Superauto24.com, spółki e-commerce należącej do Grupy Wirtualna Polska, krajowego lidera w finansowaniu pojazdów dla klientów indywidualnych i biznesowych. Jest absolwentem Rotterdam School of Management na kierunkach International Business Administration oraz Finance and Investments. Po powrocie do Polski otworzył firmę świadczącą usługi doradcze w zakresie strategii i finansów oraz zarządzał spółką technologiczną specjalizującą się w analizie danych.

Krzysztof Gwardys

Krzysztof Gwardys

CEO, Promity Sp. z o.o.

Architekt, na co dzień zajmujący się rozwojem oprogramowania i architekturą rozwiązań przetwarzających duże wolumeny danych z wykorzystaniem algorytmów AI. Wspierał łączenie różnych „światów” w organizacji, w szczególności: biznesu i IT, zarządzania i architektury, budowy oprogramowania i jego utrzymania.

Piotr Kaniewski

Piotr Kaniewski

Associate, Kancelaria SSW Pragmatic Solutions

Karol Kłaczyński

Karol Kłaczyński

co – founder, inteliLex

Zawodowy Scrum Master i fan zwinności w biznesie. W swoim życiu zawodowym wybrał branżę IT i zajmował się analizą biznesową, testowaniem, sprzedażą i wreszcie pełnienie roli Scrum Mastera. Pracował dla klientów głównie związanych z branżą finansową - polskich i zagranicznych banków oraz firm ubezpieczeniowych, od organizacji liczących od stu do kilku tysięcy osób. Skupia się głównie na produkcie i procesach, które ten produkt kształtują, wykorzystując wiedzę w tym zakresie w inteliLex.

Kamil Konikiewicz

Kamil Konikiewicz

Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji, PKO Bank Polski SA

W PKO Banku Polskim kieruje Biurem Rozwoju Sztucznej Inteligencji i zajmuje się m.in. budową i wdrażaniem asystenta głosowego w kanałach cyfrowych i telefonicznych. Wcześniej pracował w SAS Institute, prowadząc regionalny zespół analityczny na region Europy Środkowo-Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie zdobyte podczas realizacji ponad 30 projektów dla krajowych i zagranicznych firm z sektora telekomunikacyjnego, bankowego i energetycznego. Absolwent Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, na kierunku Matematyka. Wykładowca w ramach podyplomowych studiów Analizy Statystyczne i Data Mining w Biznesie na SGH.

Jan Maria Kowalski

Jan Maria Kowalski

Dyrektor Operacyjny, Departament Systemów Obszarów Wsparcia, Bank Pekao SA

Aktualnie odpowiada za rozwój systemów wsparcia procesów biznesowych i operacji, zaangażowany jest również w rozwój architektury korporacyjnej, zarządzanie projektami i wdrażanie innowacji. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (informatyka) oraz SGH i WWSI (zarządzanie). Posiada 15 lat doświadczenia w pracy po stronie zarówno dostawcy usług IT, jak i klienta, głównie w sektorze finansowym. Jego domeną jest transformacja cyfrowa, procesy sprzedaży produktów i obsługi klienta oraz integracja systemów. Wdrożył CRM dla 10tys.+ użytkowników, platformę BPM dla 40+ procesów i 1mln+ zadań rocznie, platformę RPA, na której realizowane jest 7000+ zadań dziennie przez roboty, platformę ESB dla 50+ usług i 30+ systemów.

Jacek Krajewski

Jacek Krajewski

Business Development Manager, Emplocity

Specjalizuje się w rozwoju biznesu, ale również edukuje rynek w temacie wykorzystania AI i chatbotów w rekrutacji pracowników. Z branżą HR i nowymi technologiami związany jest już od ponad 12 lat. Prelegent na wielu konferencjach i autor artykułów publikowanych w pismach branżowych. Specjalistyczną wiedzą dzielił się również w programach telewizyjnych oraz audycjach radiowych poświęconych rynkowi pracy. Autor newslettera z wydarzeniami branżowymi skupionymi głównie wokół tematu HR i Employer Brandingu. Współorganizator warszawskich spotkań EBMASTERS - największej społeczności praktyków i pasjonatów employer brandingu.

Piotr Kurecki

Piotr Kurecki

Kierownik Projektu RPA, Bank Pekao SA

Aktualnie odpowiada za robotyzację procesów w Banku Pekao SA, wspiera rozwój platformy BPM. Od wielu lat skutecznie automatyzuje i optymalizuje procesy w Banku w szczególności związane z centralizacją obsługi Klienta. Jest absolwentem Politechniki Rzeszowskiej (ekonomia). Od 24 lat jest związany ze swoim obecnym i jedynym jak dotąd pracodawcą. Posiada bogate i wszechstronne doświadczenie związane zarówno z obsługą klienta (oddział), jak systemami centralnymi (mainframe, BPM) i procesami backoffice (zajęcia komornicze, przekazy zagraniczne, obsługa kredytów). Prowadził projekty po stronie Biznesu, obecnie w strukturach IT odpowiadam za RPA.

Jarek Łojewski

Jarek Łojewski

Menedżer IT, trener, doradca, założyciel Fundacji Dobra Porażka

Od ponad 30 lat zawodowo związany z branżą IT, w tym od 20 lat z branżą finansową. Pracował jako programista, analityk IT, Business Relationship Manager (BRM), architekt korporacyjny oraz menedżer projektów i zespołów IT. Brał udział w kilkudziesięciu wdrożeniach rozwiązań digitalizujących oraz automatyzujących procesy biznesowe. Od 2012 roku współpracuje z inkubatorami przedsiębiorczości, biorąc udział w projektach akceleracyjnych oraz doradzając indywidualnie ponad 50 zespołom startupowym. W ramach Fundacji Dobra Porażka, wspiera ludzi i firmy edukując, jak radzić sobie z problemami i przeszkodami, które stają na drodze sukcesu, w ich przepracowaniu, wyciąganiu nauk z doświadczeń i ich wykorzystaniu do realizacji stawianych celów.

Łukasz Łyczko

Łukasz Łyczko

Senior Associate, PwC Legal

Radca prawny w kancelarii PwC Legal, specjalizuje się w prawie usług płatniczych, prawie bankowym oraz prawie ubezpieczeniowym. Zajmuje się doradztwem regulacyjnym na rzecz instytucji finansowych oraz podmiotów związanych z rynkiem finansowym. Posiada doświadczenie w projektach dotyczących m.in. wdrożeń ustawy o usługach płatniczych (PSDI oraz PSDII), systemów płatności mobilnych, kart płatniczych, pieniądza elektronicznego, modeli dystrybucji ubezpieczeń, postępowań licencyjnych przed KNF oraz outsourcingu czynności bankowych. Zajmuje się także oceną regulacyjną innowacyjnych usług finansowych w branży fintech. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest również absolwentem Szkoły Prawa Amerykańskiego Catholic University of America. Jest laureatem konkursu Rising Stars. Prawnicy - liderzy jutra 2017.

Piotr Mieczkowski

Piotr Mieczkowski

Dyrektor Zarządzający, Fundacja Digital Polska

Posiada 13 letnie doświadczenie w projektach biznesowych i technicznych realizowanych w sektorze nowoczesnych technologii, w tym dla ministerstw oraz regulatorów rynku. Obecnie kieruje pracami fundacji Digital Poland, która ma na celu sprawić by Polska, stała się jednym z wiodących ośrodków cyfrowej innowacji w Europie oraz przekuć wyzwania związane z cyfryzacją na szanse dla Polskiej gospodarki. Piotr poprzednio pracował dla EY, Plus, Orange, Shell. Piotr posiada praktyczne doświadczenie w zakresie transformacji cyfrowej, modelowania procesów biznesowych, doradztwa strategicznego i operacyjnego, regulacji rynku nowych technologii, wyceny, zarządzania projektami, e-państwa i e-usług. Posiada przy tym aktualną wiedzę z takich zagadnień jak sztuczna inteligencja, big data i monetyzacja danych, chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy czy 5G. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Prywatnie pasjonat zagadnień z tematyki rynków finansowych, futurystki i globalizacji.

Maciej Natorski

Maciej Natorski

Dyrektor Obszaru Innowacji i Robotyzacji, Link4 TU SA

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Pasjonat nowych technologii i motoryzacji, prywatnie gadżeciarz. Od 9 lat związany z budowaniem strategii innowacji i R&D. Z sukcesami wdraża rozwiązania w bankowości, telekomunikacji oraz ubezpieczeniach. W 2010 roku zaczął karierę w Alior Banku, gdzie po zdobyciu doświadczenia w sprzedaży dołączył do obszaru innowacji i projektów strategicznych i zajął się wdrożeniem nowoczesnej bankowości. Następnie zgłębił branżę telekomunikacyjną, realizując projekty w największej w Polsce firmie telekomunikacyjnej Orange Polska. Zyskał uznanie zdobywając między innymi prestiżową nagrodę kierowaną do kreatorów innowacji „Telekreator”. Dzięki współpracy z polskim i francuskim oddziałem Orange Labs, był uczestnikiem wielu innowacyjnych inicjatyw, także międzynarodowych. W 2017 zasilił szeregi jednej z najbardziej innowacyjnych firm ubezpieczeniowych LINK4, w której objął kierownictwo nad obszarem innowacji i robotyzacji procesów biznesowych. Jednym z pierwszych zrealizowanych projektów w firmie, było wdrożenie technologii RPA (Robotic Process Automation. Został laureatem jubileuszowej X edycji konkursu PNSA w kategorii „Innowacje w dziedzinie sprzedaży” oraz wyróżniony w dodatkowej kategorii „Supersprzedawca”.

Dariusz Piotrowski

Dariusz Piotrowski

Dyrektor Generalny, Dell Technologies

Objął stanowisko Dyrektora Generalnego polskiego oddziału Dell EMC na początku września 2017 roku. Odpowiada za działalność firmy na polskim rynku, zarządzanie sprzedażą całego portfolio produktów i rozwiązań Dell EMC, przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych oraz biznesowych, oraz za rozwój firmy we wszystkich segmentach rynkowych. W latach 2009- 2017 Dariusz Piotrowski sprawował kierownicze funkcje w Microsoft Polska. Był dyrektorem sprzedaży do klientów enterprise, p.o. dyrektora generalnego, a także dyrektorem działu nowych technologii. Wcześniej, przez 13 lat odpowiadał za różne działy w Cisco Systems Poland, m.in. za sprzedaż zaawansowanych technologii na rynki Europy Środkowej czy współpracę z partnerami w Polsce. Karierę zawodową rozpoczął w Naukowo-Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), gdzie do jego zadań należało projektowanie i wdrażanie ogólnokrajowych sieci teleinformatycznych. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Ukończył również studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie Illinois.

Paulina Skrzypińska

Paulina Skrzypińska

Koordynator Laboratorium Innowacji, Bank BNP Paribas Polska SA

W 2008 rozpoczęła współpracę z inkubatorami, parkami naukowo-technologicznymi (InQbator, Poznański Park Naukowo-Technologiczny Fundacji UAM, Technopark Gliwice, Wrocławski Park Technologiczny etc.) i dalej z funduszami inwestycyjnymi (InQbator Seed, SpeedUp BRIdge Alfa etc.), gdzie m.in. wspierała ambitnych naukowców w komercjalizacji wyników ich prac naukowych. Pracowała przy regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych programach dedykowanych pomysłodawcom i młodym przedsiębiorcom (m.in. Erasmus for the Young Entrepreneurs). Przez lata współorganizatorka poznańskiej społeczności startupowej (Hive61, Poznań Startup Weekend, Poznań Offline Party, etc.). Wcześniej także aktywna dziennikarka radiowa i telewizyjna, autorka jednej z pierwszych w kraju audycji o startupach. Absolwentka 4 kierunków studiów. W Banku BNP Paribas Polska SA od 2017-go roku. Współautorka „Kodeksu Współpracy ze Startupami”. Kierowany przez nią zespół Laboratorium Innowacji wsparł do tej pory ponad 15-ście wdrożeń startupów do organizacji.

prof.  dr hab. Andrzej Sobczak

prof. dr hab. Andrzej Sobczak

Kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa

Kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 15 lat specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym IT i architekturze korporacyjnej. Obecnie skupia się na robonomice – interdyscyplinarnym obszarze, który zajmuje się zaawansowanymi technologiami automatyzacji i robotyzacji z perspektywy ich wpływu na ekonomiczne i organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw. Jest redaktorem serwisu Robonomika.pl.

Agnieszka Stasinowska

Agnieszka Stasinowska

Menedżer Zespołu Rekrutacji i EB, Bank Gospodarstwa Krajowego

Ponad 12 letnie doświadczenie zawodowe w rekrutacji w firmach z branży FMCF (P&G), Retail (Grupa Empik Media & Fashion) oraz konsultingu (EY). W BGK odpowiedzialna za zarządzanie obszarem zarówno rekrutacji jak i tworzenie, kształtowanie i wdrażanie strategii banku w zakresie Employer Branding. Jest absolwentką UŁ na kierunku Socjologia oraz Studiów Podyplomowych z Doradztwa Zawodowego, Planowania Rozwoju oraz Coachingu na SGH.

Stanisław Szczurek

Stanisław Szczurek

Dyrektor Biura Rozwoju Biznesu, AXA Ubezpieczenia

Absolwent Prawa UW, kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne SGH oraz programu Master of Law and Business Bucerius i WHU School of Management. Od kilkunastu lat związany z sektorem finansowym, przede wszystkim w AXA w Polsce i w Szwajcarii. Przeszedł przez wiele obszarów działania firmy ubezpieczeniowej – od funkcji prawnej, przez strategię do zarządzania produktami. Prowadził strategiczne projekty i programy, m.in. odpowiadał za przeprowadzanie fuzji i integracji dwóch firm ubezpieczeniowych. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu i wdrażanie innowacji w Grupie AXA w Polsce.

Arkadiusz Szot

Arkadiusz Szot

Dyrektor Biura Rozwoju Obsługi i Operacji, PKO Bank Polski SA

Od niemal 20 lat związany z sektorem finansowym – bankowość. Przeszedł przez wiele obszarów działania – zaczynając od funkcji sprzedawcy w ramach sprzedaży stacjonarnej, przez udział w budowaniu pierwszych rozwiązań i sprzedaży produktów i usług w kanałach zdalnych, outsourcingu archiwizacji czy pracy w zakresie rozwoju back office. Prowadził wiele inicjatyw strategicznych banku, brał udział w koordynacji prac back offcie w ramach dwóch fuzji, obecnie odpowiada za rozwój obsługi i operacji oraz wdrażanie rozwiązań z zakresu digitalizacji, automatyzacji oraz robotyzacji procesów.

Prelegent

Marcin Uszyński

Senior Solutions Architect, Product Manager, Solwit SA

Katarzyna Wrześniewska

Katarzyna Wrześniewska

Menedżer Centrum Doskonalenia Procesów i Robotyzacji, AVIVA

W swojej odpowiedzialności ma optymalizację i robotyzację procesów biznesowych organizacji. Realizuje inicjatywy z zakresu budowania kultury procesowej, projektowania procesów i zwiększania efektywności operacyjnej. Od wielu lat związana z branżą ubezpieczeniową. Z doświadczeniem w zakresie zarządzania obszarami front i back office. Propagatorka zmiany, zwolenniczka gruntownej rewizji i przebudowy procesów w oparciu o Systems Thinking i rozwiązania klasy RPA.

Piotr Wyrzykowski

Piotr Wyrzykowski

IT Area Leader, Tribe Content and Process Automation, Pion Transformacji Cyfrowej, Santander Bank Polska SA

Maciej Zalewski

Maciej Zalewski

co - founder, lawyer & programmer, inteliLex

Prawnik i programista, przekonany o tym, że sposób wykonywania zawodów prawniczych w najbliższych latach przejdzie głęboką transformację. Entuzjasta blockchaina i sztucznej inteligencji, który marzy o usprawnieniu systemu prawnego przy pomocy automatyzacji i data science. Uczestnik licznych inicjatyw na styku prawa i technologii. Zwolennik ruchów wolnej kultury, open software / hardware oraz oddolnych inicjatyw społecznych. Zdobywał doświadczenie w jednych z najlepszych polskich kancelarii; pracował też jako programista, zarówno w korporacji, jak i w startupie. Od lutego 2019 poświęca się pracy na rzecz inteligentnego praktykowania prawa w inteliLex.

Bankier.pl

Robonomika