Przyszłość, która już się wydarzyła. …i jak to zmienia Twój biznes?

Wiele osób zastanawia się, jak wyróżnić się w prowadzonym przez siebie biznesie. Ilość zmian, nowych wersji produktu i zupełnie nowych produktów w ofertach firm różnych branż jest tak duża, że nie jest możliwe ich śledzenie.

Wiele osób zastanawia się, jak wyróżnić się w prowadzonym przez siebie biznesie. Ilość zmian, nowych wersji produktu i zupełnie nowych produktów w ofertach firm różnych branż jest tak duża, że nie jest możliwe ich śledzenie. Co ciekawe kilkadziesiąt, czy sto lat temu dzisiejsza różnorodność i skomplikowanie biznesowe byłoby nie do uwierzenia. Jest to o tyle istotny wniosek, że w ciągu najbliższych kilku, czy kilkunastu lat ta biznesowa różnorodność będzie tylko przyspieszać w tak samo niewyobrażalny sposób z dzisiejszej perspektywy. To powoduje zmiany w zachowaniu klientów - nie tylko w ramach preferencji zakupowych. Warto zdawać sobie sprawę, z tego że preferencje zakupowe są pochodną zmian występujących w społeczeństwie. Aktualnie gross tych zmian powoduje technologia. Zmiany przyspieszają w tempie potęgowym i są tak samo różnorodne jak te biznesowe.

Warto antycypować zmiany w swoim obszarze biznesowym, poprzez obserwację przyszłości, która już zachodzi. Przykładem zjawiska, które jest tą naszą przyszłością i wpływa na różne dziedziny może być „Społeczeństwo nieufności”, co wyraża się w oczekiwaniu pełnej transparentności od firm w zakresie produkowanych wyrobów i prowadzi dalej do zaklasyfikowania jednych marek jako etycznych, a innych nie i z tymi drugimi społeczeństwo zaczyna walczyć, a już na pewno przysparza im złej prasy, więc potencjalnie i problemów ze sprzedażą. To samo zjawisko dotyczy polityki.

Społeczeństwa nie są zadowolone z jakości polityki i polityków. Oczekują wyjaśniania powodów decyzji i włączenia ich do współrządzenia i współdecydowania w sposób bardziej intensywny niż tylko poprzez głosowanie w wyborach. Emanacją tej filozofii jest popularność, jaką zdobył Bitcoin i setki innych kryptowalut. Miliony ludzi uwierzyło i partycypuje w rozwoju tego alternatywnego strumienia płatniczego. Alternatywnego do establishmentu tj. walut państwowych i banków. Mimo ostatniego załamania kapitalizacja rynku kryptowalut to 120 miliardów dolarów (vs. 800 mld w szczytowym momencie) z obrotem w ciągu 24h rzędu 17 mld USD. Do tego cała technologia blockchain ciesząca się olbrzymim powodzeniem, która w swojej idei może zastąpić banki, centralne rejestry państwowe, notariuszy i innych. Z jakiego powodu jest to istotne? Bo w tych nowych trendach już funkcjonują miliony ludzi, którzy przecież reprezentują sporą część siły nabywczej, a mają swoje preferencje zakupowe kształtowane również prze te opisane zjawiska.

Technologia blockchain, na której działa Bitcoin zmienia okoliczności biznesowe. Konkretniej? AXA - znany duży ubezpieczyciel, wprowadził polisę o nazwie Fizzy, która wypłaca odszkodowanie za opóźnione loty lub te, które się nie odbyły. Nie ma potrzeby o nic wnioskować w przypadku zaistnienia takiej sytuacji, wypłata z ubezpieczenia następuje od razu. Sama firma opisuje jako jedną z kluczowych cech tej polisy - transparentność. Co to dalej oznacza? - że AXA stworzyła polisę opartą na blockchain’ie zupełnie inną, niż to co oferuje rynek: o wiele tańszą w obsłudze i generującą rewelacyjne doświadczenia klienta.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Skoro już jesteśmy przy ubezpieczeniach to firma Troy sprzedająca ubezpieczenia przez aplikację również zmienia branżę ubezpieczeniową. Firma odwołuje się do jednej chyba z największych zmian społeczno-technologicznych w ostatnich latach, którą można by nazwać „Mobile everything”. Jesteśmy przyklejeni do smartfonów. Istotna część naszego dnia to aktywność w telefonie. Firma Trov wychodzi naprzeciw tym zmianom zachodzącym w naszych zachowaniach i oferuje ubezpieczenie mienia, które się włącza i wyłącza w miarę potrzeby przez telefon.

Na przykład można ubezpieczyć rower na czas, kiedy jest pozostawiony przed kawiarnią, w której pije się kawę. Całość prosta jak zamówienie Ubera. Skoro już wymieniłem firmę Uber, to do 2020 chce ona uruchomić pilota powietrznych taksówek, a do 2023 usługa ta ma być szeroko dostępna - na start w Dallas i Los Angeles, ale kolejne miasta mogą składać aplikacje w tym zakresie… Tego typu zmiany w transporcie będą generowały niewyobrażalny wpływ na miasta i zamieszkujących ich ludzi. Jest szansa, że przy tej okazji powstaną całe branże, których jeszcze nie znamy. Dla ludzi funkcjonujących w biznesie, z otwartą głową i ręką na pulsie w zakresie tego typu informacji, taka wiedza stwarza nowe szanse sprzedażowe i potencjał do wyprzedzania rynku w zakresie nowych produktów i nowych grup klientów.

W coraz większym stopniu widoczne są w naszym życiu roboty - nie mam na myśli podobnych do tych w Gwiezdnych Wojnach. Są bardziej subtelne - autonomiczne auta, już nie tylko same parkują, ale potrafią same jeździć. Ford zamierza wypuścić masowo dostępne tego typu auto do 2021. Inne to chatboty na stronach internetowych, które zmieniają sposób obsługi i zastępują w tym zakresie procesor białkowy. Za The Daily Telegraph, najtrafniejsze obecnie diagnozy w zakresie pulmonologii stawia obecnie program komputerowy. 20% nastolatków uważa, że robot z powodzeniem mógłby być ich najlepszym przyjacielem, a 8% przyznaje, że już w ten sposób traktuje asystentów głosowych takich jak np. Siri czy Aleksa. A to wszystko dopiero malutki wycinek tego co się wokół nas dzieje.

Jednym z podstawowych czynników sukcesu w biznesie jest wyczuwanie rynku - potencjałów biznesowych i nowych okazji. Spojrzenie, w przyszłość która przecież się już dzieje pozwala najlepiej sobie radzić w tym niekończącym się wyścigu.

Autor: Karol Stępień, lider biznesowy, ekspert w zakresie zarządzania sprzedażą

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.