Umowy B2B w zatrudnieniu
PrawoonlineWarsztaty
Umowy B2B w zatrudnieniu
Najważniejsze kwestie / Praktyczne aspekty

Wstęp bezpłatny

Umowy B2B są coraz częściej wykorzystywane w zatrudnieniu. Choć pierwotnie stosowane były najczęściej do osób wykonujących tak zwane „wolne zawody”, z czasem zaczęły być coraz powszechniej stosowane na polskim rynku pracy.

Prawidłowo skonstruowana i stosowana umowa B2B może być szeroko wykorzystywana na rynku pracy. W polskim porządku prawnym nie ma domniemania istnienia umowy o pracę. Jeśli taka jest wola obu stron, z umowy B2B można swobodnie korzystać przy różnego rodzaju pracach. Taka forma zatrudnienia może dawać korzyści nie tylko podmiotowi zatrudniającemu, ale także osobie wykonującej pracę.

W trakcie szkolenia zaprezentujemy, jakie w praktyce elementy są kluczowe przy odróżnianiu umowy o pracę od umowy B2B.

Pokażemy, w jakich sytuacjach umowa B2B przydaje się i daje korzyści dla usługodawcy.

W końcu podpowiemy, jak przy takiej umowie uregulować zasady zakończenia współpracy.

Warsztaty poprowadzi mec. Rafał Wyziński - Partner w Kancelarii RK Legal, który specjalizuje się w prawie pracy i z tego obszaru na co dzień doradza swoim Klientom.

Partnerzy:

Partner

RK Legal

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Powitanie i rozpoczęcie warsztatów

    • ,  Magdalena Sokulska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:05Umowy B2B w zatrudnieniu

    • Rafał Wyziński,  Partner, Head Of Business Advisory & Litigation Department, RK Legal

    1.Korzyści z zastosowania umowy B2B w zatrudnieniu

    • swoboda w zakresie czasu i miejsca wykonywania pracy / usług
    • brak podporządkowania pracowniczego
    • praca dla kilku podmiotów
    • większe możliwości podatkowe m.in. 50% koszty uzyskania przychodu

    2.Kiedy umowa B2B może być zakwalifikowana jako umowa o pracę?

    • metoda typologiczna do rozróżnienia
    • najważniejsze kryteria rozróżnienia
    • czy można zawrzeć umowę B2B zaraz po zakończeniu umowy o pracę?

    3.Skutki zakwalifikowania umowy B2B jako umowy o pracę (podatkowe, ZUSowskie itp.)

    4.Dobre praktyki – przykładowe postanowienia umów B2B

    • miejsce wykonywania usług
    • okresy nieświadczenia usług
    • wykorzystywanie mienia usługodawcy
    • prawa autorskie

    5. Umowy B2B a założenia Polskiego Nowego Ładu


    W trakcie warsztatów przewidujemy jedną przerwę 20-minutową.

  • 13:00Zakończenie warsztatów

Rafał Wyziński

Rafał Wyziński

Partner, Head Of Business Advisory & Litigation Department, RK Legal

Partner kancelarii RK Legal. Koordynuje prace Departamentu Wsparcia Biznesu. Odpowiada za prowadzenie procesów sądowych, a także obsługę prawną spółek i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, pomagając głównie w kwestiach związanych z zatrudnieniem. Specjalizuje się w prawie pracy, prawie cywilnym materialnym i procesowym. Doświadczenie procesowe zdobył prowadząc postępowania sądowe ze szczególnym uwzględnieniem postępowań dotyczących kwestii pracowniczych i spraw cywilnych odszkodowawczych. Był członkiem zespołów procesowych, w których doprowadzono do ugody lub wygranej w postaci zasądzenia bądź oddalenia powództwa, w kilkudziesięciu sprawach. Wiele z nich dotyczyło kwestii roszczeń pracowniczych, żądania ustalenia istnienia stosunku pracy, naruszania zakazu konkurencji, kwestii odszkodowawczych. W ramach prowadzonej praktyki prawa pracy niejednokrotnie mierzył się z tematami trudnymi i niekonwencjonalnymi, np. kwestią mobbingu pracowniczego - wymagającymi nie tylko wiedzy merytorycznej, ale także szeroko pojętych tzw. kompetencji miękkich, takich jak: inteligencja emocjonalna, umiejętność budowania zaufania, łatwość prowadzenia negocjacji i mediacji.

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]