V Forum Compliance Officer
PrawoWarszawaForum
 ‑ 
Hotel Novotel Centrum
 ‑ 
V Forum Compliance Officer
Najważniejsze w Polsce doroczne spotkanie Działów Compliance!

Wstęp bezpłatny




Już po raz 5 mamy zaszczyt zaprosić Państwa na jedno z kluczowych spotkań dedykowanych Działom Compliance – V Forum Compliance Officer, które odbędzie się 4-5 lutego 2020 r. w Warszawie. 

Bazując na naszych wieloletnich doświadczeniach oraz wiedzy zaproszonych prelegentów, przygotowaliśmy wydarzenie obfitujące w najważniejsze tematy, ciekawe case studies, prelekcje, stoły eksperckie oraz dyskusje. 

Wśród mówców znajdziecie Państwo wybitnych ekspertów, którzy w swej codziennej pracy poruszają się na polu compliance, inicjując rozmaite nowatorskie rozwiązania.

Podczas Forum poruszymy wiele tematów, m.in.:

• Compliance – dlaczego potrzeba w tym pracy zespołowej?

• Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kryzysami – rola komunikacji, współpracy i szybkiej reakcji

• Jak zarządzać danymi, aby były bezpieczne?

• Skuteczna weryfikacja kontrahentów – wiele sposobów, jeden cel

• Compliance podatkowy – nowe odpowiedzialności w dziale zgodności

• Status sygnalisty w Polsce, wdrożenie systemu whistleblowing w firmie

• Zarządzanie własną energią, czyli jak zachować efektywność i klarowność myślenia pomimo presji czasu i stresu

• Zarządzanie projektami w pracy Compliance Officera

• Innowacyjne podejście do zarządzania funkcją compliance – jak wdrażać technologie, by nam służyły?


Serdecznie zapraszamy do udziału w Forum, które doskonale wpisało się w kalendarz wydarzeń dedykowanych ekspertom tej dziedziny. Będziemy mówić o tym co najważniejsze w nadchodzącym roku, dyskutować, tworzyć nowe idee, wymieniać się pomysłami.


Będziemy zaszczyceni Państwa obecnością w gronie uczestników V Forum Compliance Officer.


Uczestnikom gwarantujemy:

  • Różnorodne formuły: inspirujące prelekcje, case studies, panele dyskusyjne, stoły eksperckie
  • Wiedzę na najwyższym poziomie
  • Wystąpienia wyłącznie doświadczonych ekspertów z różnych branż
  • Interakcję i integrację – możliwość nawiązania nowych relacji biznesowych
  • Atmosferę sprzyjającą pogłębianiu wiedzy
  • Certyfikat potwierdzający udział w Forum


Do udziału w Forum zapraszamy:

  • Dyrektorów i Managerów ds. Compliance
  • Compliance Officerów
  • Dyrektorów i Managerów ds. Zapewnienia Zgodności
  • Dyrektorów i Managerów ds. Zarządzania Ryzykiem
  • Dyrektorów i Managerów ds. Audytu
  • Radców Prawnych i Prawników zajmujących się tematyką compliance


Zapewniamy uczestnikom Forum bezpłatny parking w sąsiedztwie Hotelu Novotel Centrum.

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

PwC

Patron

PSPP

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

    MODERATOR: MAGDALENA SIMKOWSKA-GAWRON, GAWRON KANCELARIA ADWOKACKA

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • 08:55Powitanie uczestników

    • Magdalena Sokulska, None Project Manager, Puls Biznesu
  • Compliance – dlaczego potrzeba w tym pracy zespołowej

  • 09:00Po co nam compliance?

    • Magdalena Simkowska-Gawron, None , GAWRON Kancelaria Adwokacka S.K.A.
    • Dlaczego compliance to przede wszystkim nie tylko procedury?
    • Jak angażować organizację w skuteczny compliance?
    • Czy system compliance jest faktycznie tak silny jak jego najsłabsze ogniwo?
  • 09:30Rola funkcji personalnej w zarządzaniu compliance

    • Krystyna Purowska, None Dyrektor HR, Janssen Polska, Janssen CEE
    • A wszystko zaczyna się od udanej rekrutacji…
    • Współpraca przy budowie etycznej kultury organizacyjnej
    • Znaczenie poziomu zaangażowania pracowników dla skuteczności działań compliance
    • Compliance w HR-ach – często niedostrzegane ryzyko
  • 10:15Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kryzysami – rola komunikacji, współpracy i szybkiej reakcji - case study ArcelorMittal Poland SA

    • Magdalena Soboń-Stasiak, None Prawnik, Compliance Officer, ArcelorMittal Poland SA
    • Compliance w praktyce case study na podstawie przedsiębiorstwa produkcyjnego
    • Współpraca działu Compliance i działu Forensic ( sposób postępowania – akcja reakcja)
    • Rola i formy współpracy z innymi działami
  • 11:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • 11:15Współpraca branżowa na rzecz compliance

    • Oskar Filipowski, None Compliance Officer, Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA
    • Znaczenie masy krytycznej dla etycznych działań w branży
    • Jedna „czarna owca” zagrożeniem dla wizerunku całego rynku
    • Opłacalność wyznaczania nowych standardów 
  • RODO

  • 12:00Edukacja i komunikacja – klucz do sukcesu w efektywnym zarządzaniu danymi w firmie w świetle RODO

    • Dr Maciej Kawecki, None Dziekan, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie
    • Rola edukacji w świadomym korzystaniu z danych osobowych w firmie
    • Skuteczna komunikacja: jak informować, by odbiorcy rozumieli i stosowali prawo? jak uświadamiać odbiorców odnośnie ich praw? jak prowadzić dialog, odpowiadając wciąż na te same pytania
  • 12:30Panel dyskusyjny – Wyzwania związane z zarządzaniem danymi – RODO a codzienne funkcjonowanie organizacji

    • , None Moderator: Dr Maciej Kawecki, Dziekan, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie
    • Anna Kobylańska, None Adwokat, Wspólnik, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.
    • Łukasz Świerczek, None Członek Zarządu, Unum Życie TUiR S.A.
    • Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, LL.M., None Radca Prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance, Wonga.pl Sp. z o.o.
    • Jak zarządzać danymi, żeby były bezpieczne?
    • Jak współpracować z organizacją, żeby była świadoma ryzyka związanego z ADO?
    • Czy świadomość kar zwiększa skuteczność wprowadzanych rozwiązań?
    • Najważniejsze lekcje z dwóch lat funkcjonowania RODO
  • 13:15Lunch

  • 14:00Stoły Eksperckie - zapraszamy do dyskusji tematycznych

    Formuła stołów eksperckich to udział w dyskusjach z ekspertem - każdy z Państwa może wybrać jeden ze stołów dyskusyjnych i wziąć udział w dyskusji na dany temat. Dzięki tej formule mogą Państwo wymienić opinie z pozostałymi uczestnikami, ale również zadawać pytania ekspertowi.

     

    STOLIK nr 1

    Sektor finansowy/ ubezpieczeniowy – AML

    Andrzej Otto, Inspektor Nadzoru, Biuro Maklerskie Alior Bank S.A.

     

    STOLIK nr 2

    Przeciwdziałanie i walka z korupcją na przykładzie firm farmaceutycznych - jakie regulacje globalne i lokalne pozwalają na skuteczne zarządzanie tym ryzykiem

    Karolina Pilwińska, Compliance Manager, AbbVie Polska Sp. z o.o.

     

    STOLIK nr 3

    RODO - wyzwania w działalności Compliance Officer’a

    Marcin Lewoszewski, Radca Prawny, Wspólnik, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.

     

    STOLIK nr 4

    Whistleblowing

    Angelika Ciastek-Zyska, Senior Manager, PwC

    Agata Kowalczyk-Borek, Ekspert ds. Compliance, PwC


    W 2021 r. mija termin na wdrożenie przez państwa członkowskie Dyrektywy o ochronie sygnalistów. To relatywnie niewiele czasu na dostosowanie ustawodawstw krajowych do unijnych wymogów. Dlatego niezbędne działania należy podjąć z odpowiednim wyprzedzeniem. Tym bardziej, że niektóre podmioty już teraz zostały zobligowane do posiadania procedur anonimowego zgłaszania przez pracowników naruszeń prawa oraz procedur i standardów etycznych z uwagi na nowelizację tzw. ustawy o ofercie publicznej. Co było wyjątkiem, stanie się więc niebawem ogólną regułą i powszechnym obowiązkiem. O tym jak polscy przedsiębiorcy powinni przygotować się do tego zadania wyjaśnimy podczas V edycji Forum Compliance Officer. Już 4 lutego 2020 odpowiemy na najczęściej pojawiające się tym zakresie pytania, czyli m.in. jakie są zasady prowadzenia modelowego postępowania wyjaśniającego i kogo w taki proces należy zaangażować, czy dokonujący zgłoszenia sygnalista ma możliwość realnej ochrony, wyjaśnimy jakie czynniki wpływają na skuteczność wewnątrzfirmowych kanałów do zgłaszania nadużyć, a także doradzimy w jaki sposób budować zaufanie do systemu whistleblowing w organizacji.

  • Compliance w łańcuchu dostaw

  • 15:00Współpraca z kontrahentami w ramach łańcucha dostaw jako kluczowy element bezpieczeństwa podatkowego w obszarze rozliczeń z tytułu podatków pośrednich

    • Tomasz Pabiański, None Dyrektor w Dziale Prawno-Podatkowym, PwC
    • Systemowe podejście do zarządzania ryzykiem kontrahentów
    • Skuteczna weryfikacja kontrahentów – wiele sposobów, jeden cel
    • Odpowiedzialność za brak zgodności po stronie partnera biznesowego
    • Biała lista podatników oraz podzielona płatność VAT - wyzwania wynikające z najnowszych zmian w przepisach podatkowych
  • 15:45Compliance podatkowy – nowe odpowiedzialności w dziale zgodności

    • dr Michał Rams, None Head of White Collar Crime Practice, Adwokat, PwC Legal

    Minimalizowanie ryzyka odpowiedzialności za nieprawidłowości w rozliczeniach podatkowych- mechanizmy i narzędzia

    • Podział obowiązków w zakresie rozliczeń podatkowych
    • Systemy wewnętrznego wykrywania nieprawidłowości
    • Jak zapobiegać uwikłaniu spółki w karuzelę VAT?

     

    Rola Compliance Officera w procesie rozliczeń podatkowych

    • Co Officer Compliance ma wspólnego z podatkami?
    • Czy Officer Compliance powinien być na bieżąco z przepisami podatkowymi?
    • Jak Officer Compliance powinien przygotować się do kontroli podatkowej?
  • 16:45Zakończenie pierwszego dnia Forum

    MODERATOR: MAGDALENA SIMKOWSKA-GAWRON, GAWRON KANCELARIA ADWOKACKA

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • Status sygnalisty w Polsce

  • 09:00Dyrektywa UE w sprawie ochrony sygnalistów – co to dla nas oznacza i jak przygotować się na wdrożenie?

    • Grzegorz Makowski, None , Fundacja im. Stefana Batorego
    • Marcin Waszak, None Starszy Specjalista, Fundacja im. Stefana Batorego
    • Obowiązki państw unijnych
    • Skutki transpozycji dla firm
    • Czy zadowala nas standard minimum? - możliwości wzmocnienia ochrony sygnalistów
  • 10:00Case study – wdrożenie systemu whistleblowing w Żabka Polska

    • Małgorzata Wojnowska, None Dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance, Radca prawny, Compliance Officer, Żabka Polska
    • W jaki sposób dobrać odpowiednie rozwiązanie?
    • Jak przekonać organizację do wdrożenia polityki whistleblowing?
    • Jak przekonać pracowników do sygnalizowania nieprawidłowości?
    • Jak prowadzić postępowania wyjaśniające nie narażając sygnalistów na działania odwetowe?
  • 11:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Konferencji!

  • 11:15Case study – wdrożenie systemu whistleblowing w KGHM Polska Miedź S.A.

    • Agnieszka Kontny, None Główny Specjalista, Lider w Wydziale Etyki i Procedur Antykorupcyjnych, KGHM Polska Miedź S.A.
    • jak „skroić system na miarę”, czyli o dopasowaniu rozwiązań do rzeczywistych potrzeb organizacji
    • jak nie wyważać otwartych drzwi, czyli o wsparciu się na istniejących już rozwiązaniach
    • nie taki diabeł straszny…., czyli o tym, jak budować pozytywny wizerunek Sygnalisty
    • Sygnalisto, chroń się sam – krótka refleksja o wyzwaniach związanych z zapewnienie skutecznej ochrony Sygnalistom
  • 12:15Pracodawca wobec prawa karnego

    • Janusz Tomczak, None Adwokat, Partner, Kancelaria Raczkowski
    • przestępstwa i wykroczenia przeciwko prawom pracownika
    • prawo karne gospodarcze, - minimalizowanie ryzyka odpowiedzialności kadry kierowniczej
    • udział pracodawcy w postępowaniu karnym; kiedy zawiadamiać o przestępstwie
  • 13:00Lunch

  • Kompetencje Compliance Officera

  • 13:45Zarządzanie projektami w pracy Compliance Officera

    • Jacek Piecko, None Ekspert ds. zarządzania ryzykiem i compliance
    • efektywne zarządzanie zróżnicowanymi projektami
    • przywództwo w zarządzaniu projektami
    • rola komunikacji w realizacji projektów
  • 14:30Zarządzanie własną energią, czyli jak zachować efektywność i klarowność myślenia pomimo presji czasu i stresu

    • Ewa Hartman, None Kierownik studiów Neuro-Przywództwo, wykładowca MBA, trenerka

    Konieczność podejmowania wielu decyzji, konieczność szybkiego reagowania i jeszcze szybszego przerzucania się z zadania na zadanie nie pozostaje bez wpływu na nasze zdolności kognitywne czyli na sprawność naszego mózgu w obszarze tzw. funkcji wykonawczych. Jeśli obserwujemy u siebie większą ociężałość myślową, czy trudności w zapamiętywaniu, zwiększoną irytację, lub płytki i niespokojny sen, może się okazać, że cierpimy na mentalne wyczerpanie. Taki stan, jeśli nie będzie zaadresowany, może doprowadzić do powielania błędów decyzyjnych, czy ogólnego spadku efektywności, a nawet do wypalenia. By zachować sprawność intelektualną warto przyjrzeć się tematowi zarządzania osobistą energią, czyli takiego kierowania swojej uwagi, by nie dopuścić do wyczerpania. Amerykański Instytut HeartMath, zajmujący się biologią stresu oraz inteligentnym wykorzystaniem osobistych zasobów energetycznych, opracował szereg prostych acz niezwykle skutecznych ćwiczeń przywracających sprawność kory przedczołowej, czyli obszaru odpowiedzialnego za racjonalne myślenie i poszukiwanie nowych rozwiązań. I o tym jak zachować klarowność myślenia pomimo presji czasu i stresu będzie to szkolenie.

  • Technologia w służbie compliance

  • 15:30Innowacyjne podejście do zarządzania funkcją compliance – jak wdrażać technologie, by nam służyły?

    • Marcin Klimczak, None Partner Pwc, Lider Zespołu usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć, PwC

    Ostatnimi czasy coraz więcej firm wyznaje filozofię "paperless", zgodnie z którą zużycie papieru zostaje ograniczone do minimum na rzecz digitalizacji. Takie podejście, oprócz podstawowych korzyści w postaci oszczędności czasu czy też miejsca, ułatwia wymianę dokumentacji, systematyzuje agregację danych, pozwala na ich właściwe zabezpieczanie, a także gwarantuje odpowiednie ścieżki raportowania. Dojrzałe organizacje realizują proces cyfryzacji poprzez wdrażanie zaawansowanych mechanizmów pozwalających gromadzić w jednym miejscu informacje istotne z punktu widzenia ich działalności biznesowej. Łatwy dostęp do zintegrowanych w ten sposób danych jest szczególnie istotny dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem i zgodnością. Umożliwia on bowiem bieżącą, wielopoziomową analizę i określanie na jej podstawie ryzyk, wprowadzanie z odpowiednim wyprzedzeniem środków naprawczych oraz niezwłoczną reakcję w przypadku podejrzenia zaistnienia potencjalnego nadużycia. 

  • 16:15Jak pies z kotem – czyli o dobrej współpracy Compliance z Bezpieczeństwem IT

    • Michał Nieżurawski, None Head of Global IT Security Competence Center, Schenker Technology Center (Warsaw) sp. z o.o.

    Chciałbym podzielić się doświadczeniem związanym z zarządzaniem bezpieczeństwem IT. Zastanowić się dlaczego Compliance nie zawsze znajduje ten sam język z osobami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo IT – choć teoretycznie nasze cale są zbieżne. Jak wygląda warsztat mojej pracy w grupie DB Schenker? W jaki sposób podeszliśmy do kwestii polityki bezpieczeństwa. Co stanowi moje największe wyzwanie oraz w jaki sposób można działać razem w celu poprawy zgodności.

  • 17:00Panel dyskusyjny – innowacje, technologie i automatyzacje wspierające procesy decyzyjne w compliance/ zarządzaniu ryzykiem nieprawidłowości

    • , None Moderator: Michał Badowski, Radca Prawny, Partner, Kancelaria SSW Pragmatic Solutions
    • Jakub Antczak, None Poland Country Manager, Telco & Insurance CEE, LexisNexis® Risk Solutions
    • Patrycja Michalec, None Global Analytics Senior Manager, Internal Audit, Aviva Group
    • Adam Dzwonkowski, None Dyrektor Microsoft Technology Center, Microsoft Poland
    • Jakość danych a trafność podejmowanych decyzji
    • Technologie nie są drogie, gdy spojrzeć na efekty ich pracy
    • Zaufanie do innowacji i technologii
    • Czy ludzie są nam tu jeszcze potrzebni?
  • 17:45Zakończenie Forum, rozdanie certyfikatów

Jakub Antczak

Jakub Antczak

Poland Country Manager, Telco & Insurance CEE, LexisNexis® Risk Solutions

Od ponad dekady związany jest z obszarem detekcji, zwalczania i przeciwdziałania przestępczości gospodarczej. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu LexisNexis® Risk Solutions w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W trakcie swojej kariery zawodowej pracował dla firm z sektora telekomunikacyjnego, ubezpieczeniowego, finansowego oraz konsultingowego realizując zadania związane z zabezpieczeniem przychodu, przeciwdziałaniem praniu pieniędzy, detekcją oszustw, weryfikacją kontrahenta oraz zarządzaniem ryzykiem nadużyć. Ma wieloletnie doświadczenie operacyjne zdobyte w trakcie realizacji licznych projektów śledczych m.in. w obszarze finansów, nieruchomości, handlu, telekomunikacji i ubezpieczeń. Jakub specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu systemów z obszaru compliance i anty-fraud wykorzystujących zarówno tradycyjne źródła danych, jak i tych bazujących na cyfrowej tożsamości użytkownika i parametrach urządzenia (digital id and device fingerprint).

Michał Badowski

Michał Badowski

Radca Prawny, Partner, Kancelaria SSW Pragmatic Solutions

Radca prawny, partner w kancelarii prawnej SSW Pragmatic Solutions, kierujący praktyką ładu korporacyjnego i compliance. Od dwudziestu lat doradza przedsiębiorcom w dostosowaniu do zmieniających się standardów życia gospodarczego. Ma bogate doświadczenie w regulacjach w ramach polityk zgodności, prawie spółek oraz prawie cywilnym. Prowadzi projekty w zakresie fuzji i przejęć, restrukturyzacyjne oraz w zakresie audytu prawnego oraz przygotowania i wdrażania wewnętrznych procedur compliance. Doradza zarządom spółek w kwestii podziału kompetencji, odpowiedzialności i prawa holdingowego. Uzyskał rekomendację w niezależnych międzynarodowych rankingach dotyczących usług prawniczych: Legal 500 EMEA oraz IFLR1000 jako “Highly regarded”.

Angelika Ciastek-Zyska

Angelika Ciastek-Zyska

Senior Manager, PwC

W swojej dotychczasowej karierze zdobyła szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie audytu, finansów, ładu korporacyjnego oraz środowiska prawnego i regulacyjnego. Przez ostatnie lata prowadziła liczne projekty śledcze, przeglądy zgodności procedur z międzynarodowymi regulacjami antykorupcyjnymi czy też wywiady gospodarcze dotyczące osób i firm. Jest pomysłodawcą i współautorem „Poradnika antykorupcyjnego dla biznesu” oraz narzędzia do diagnozy dojrzałości compliance „PwC Forensic Compass”. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim, jest także absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UW. Posiada uprawnienia Radcy Prawnego. Jest Wicedyrektorem w Zespole usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć PwC Polska, w którym przewodzi praktyce z zakresu Investigations oraz Compliance, a także posiada tytuł Certified Compliance & Ethics Professional – International.

Adam Dzwonkowski

Adam Dzwonkowski

Dyrektor Microsoft Technology Center, Microsoft Poland

W Microsoft odpowiada za Microsoft Technology Center, w którym realizowane są innowacyjne projekty wspólnie z kluczowymi klientami i partnerami Microsoft oraz jest liderem zespołu architektów rozwiązań chmurowych. Jest specjalistą z zakresu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu w obszarach inteligentnych centrów danych, analizy danych oraz sztucznej inteligencji. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz dedykowanych programów na INSEAD, London Business School oraz The Wharton University of Pennsylvania. Wcześniej doświadczenia zdobywał w HP oraz Procter & Gamble. Poza działalnością w branży IT jest Prezydentem Strefy Środkowoeuropejskiej Międzynarodowej Federacji Szachowej oraz Przewodniczącym Komisji Szachów Branżowych Polskiego Związku Szachowego.

Oskar Filipowski

Oskar Filipowski

Compliance Officer, Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA

Doktor nauk prawnych (doktorat z zakresu prawa konkurencji oraz regulacji sektorowej) oraz radca prawny. W swojej karierze naukowej związany był z Wydziałem Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wydziałem Prawa Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. W swojej praktyce zawodowej był Chief Compliance Officerem w międzynarodowym koncernie górniczym. W chwili obecnej odpowiada za compliance w międzynarodowej firmie farmaceutycznej oraz doradza przedsiębiorcom jako ekspert z zakresu zarządzania zgodnością, ryzykiem oraz ciągłością działania. Autor publikacji z zakresu compliance, regularnie występuje na konferencjach w kraju i za granicą oraz prowadzi szkolenia. Posiada certyfikat Approved Compliance Expert (ACE).

Ewa Hartman

Ewa Hartman

Kierownik studiów Neuro-Przywództwo, wykładowca MBA, trenerka

Certyfikowana trenerka metody Points of You, metody HeartMath, metody MTQ48, moderatorka Design Thinking. Wykładowca MBA i kierownik studiów podyplomowych na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania). Prowadzi szkolenia i wykłady inspiracyjne z zakresu zarządzania osobistą energią, radzenia sobie ze stresem, neuro-przywództwa, czy uwalniania twórczego potencjału: - dla biznesu: EY, KPMG, DHL, HPE, Nationale Nederlanden, Tauron, Veolia, CEDC, ZT Kruszwica, Orbis, OTIS, Immofinanz, AVIVA, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, PGE Energia Ciepła, LeroyMerlin, Polpharma, Apteki Zdrowit, Gedeon Richter, Merck, Roche, USP Zdrowie, PKO Ubezpieczenia, PZU Życie, Wydawnictwo Nowa Era, Mazowiecka Izba Inżynierów Budownictwa, Kiesow, ifm electronic, Stowarzyszenie GRP, OSTC. - dla sektora administracji publicznej, m. innymi dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, Sądów Rejonowych w Warszawie. - dla kierunków: MBA, MBA HR, MBA Ochrona Zdrowia. Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality i magazynu Les Nouvelles Esthetiques. Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu w kategorii Firma Godna Zaufania.

Dr Maciej Kawecki

Dr Maciej Kawecki

Dziekan, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie

W latach 2016–2017 doradca Ministra Cyfryzacji, od 2017 r. zastępca dyrektora, a następnie dyrektor departamentu zarządzania danymi w tym samym resorcie oraz koordynator reformy ochrony danych osobowych. W 2017 r. laureat nagrody specjalnej za wkład w reformę ochrony danych osobowych w konkursie Prawników Liderów Jutra Dziennika Gazety Prawnej i Wydawnictwa Wolters Kluwer. W 2018 r. zajął 23. miejsce w rankingu 50 najbardziej wpływowych prawników w Polsce Dziennika Gazety Prawnej, w 2019 awansował w tym samym rankingu na 15. pozycję, zostając uznanym „twarzą RODO w Polsce”. W 2019 r. nagrodzony tytułem Digital Shapers przyznawanej pod patronatem Forbes przez Fundację Digital Poland za szczególny wkład w polską edukację cyfrową. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu w Sztokholmie i Uniwersytetu we Frankfurcie nad Menem.

Marcin Klimczak

Marcin Klimczak

Partner Pwc, Lider Zespołu usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć, PwC

Jest Partnerem w firmie doradczej PwC, na co dzień prowadzi Zespół usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w obszarze przeciwdziałania i zwalczania nadużyć oraz nieprawidłowości, włączając w to śledztwa gospodarcze, projekty związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy, a także śledztwa i przeglądy związane ze zgodnością procedur z regulacjami, w tym badania zgodności z regulacjami antykorupcyjnymi. W trakcie swojej kariery zdobywał doświadczenie w polskich organach ścigania, prowadząc śledztwa dotyczące oszustw podatkowych, przemytu i podrabiania towarów oraz prania pieniędzy, a także współpracując z OLAF (Europejskim Urzędem ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych). Marcin ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim, jest ekspertem ds. przeciwdziałania oszustwom, nadużyciom gospodarczym i korupcji (CFE).

Anna Kobylańska

Anna Kobylańska

Adwokat, Wspólnik, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.

Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie ochrony danych osobowych, w tym w zagadnieniach prawnych związanych z przepisami unijnego Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Posiada też wieloletnie doświadczenie w doradztwie w zakresie prawa nowych technologii, e-commerce oraz ochrony własności intelektualnej. Autorka publikacji z zakresu prawa ochrony danych osobowych i ochrony przed naruszeniem prawa do znaków towarowych w Internecie. Wykładowca w Centrum Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza. Sześciokrotnie wyróżniana przez ranking Chambers and Partners: Europe, w kolejnych latach 2012 - 2017, w kategorii Telekomunikacja, Media, Nowe Technologie – Dane Osobowe.

Agnieszka Kontny

Agnieszka Kontny

Główny Specjalista, Lider w Wydziale Etyki i Procedur Antykorupcyjnych, KGHM Polska Miedź S.A.

Związana od kilku lat ze Spółkami Skarbu Państwa w zakresie implementacji rozwiązań z obszaru etyki i przeciwdziałania korupcji. W Grupie Kapitałowej KGHM brała udział m.in. w realizacji projektu opracowania i przyjęcia Kodeksu Etyki, rozwiązań z zakresu przeciwdziałania korupcji oraz systemu zgłaszania nieprawidłowości przez Sygnalistów. Odpowiedzialna za koordynację pracy Pełnomocników ds. Etyki i Antykorupcji w krajowych i zagranicznych podmiotach z Grupy KGHM. Realizuje szereg inicjatyw związanych z prewencją i kształtowaniem etycznego środowiska pracy, opartego na wzajemnym poszanowaniu, zaufaniu i dbaniu o wspólne dobro.

Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, LL.M.

Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, LL.M.

Radca Prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance, Wonga.pl Sp. z o.o.

Od 2014 roku kieruje Departamentem Prawnym i Compliance w Wonga.pl. Certyfikowany Compliance Officer. Laureatka nagrody Rising Stars 2016 oraz GC Powerlist Central and Eastern Europe Teams 2018 oraz GC Powerlist Central and Eastern Europe 2019. Stypendystka Universita degli studi w Maceracie oraz Uniwersytetu Ernst Arndt Moritz w Greifswaldzie. Absolwentka Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim, studiów LL.M. na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Executive MBA na Państwowej Akademii Nauk. W 2018 roku, praca przygotowana w ramach studiów MBA otrzymała I nagrodę w konkursie poświęconym etyce biznesu - Verba Veritatis. Sekretarz Komisji Etyki w Związku Przedsiębiorstw Finansowych oraz członek stowarzyszeń branżowych. Autorka licznych publikacji, prelegentka na wydarzeniach krajowych i międzynarodowych. Wykładowca na studiach podyplomowych Corporate Governance, Risk and Compliance Management organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.

Agata Kowalczyk- Borek

Agata Kowalczyk- Borek

Ekspert ds. Compliance, PwC

Posiada kompleksowe doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem braku zgodności. W swojej dotychczasowej karierze była odpowiedzialna za ocenę ryzyka compliance, prowadzenie czynności związanych z funkcją kontroli, zapewnianie zgodności procedur wewnętrznych, a także implementację systemów whistleblowing. Przez ostatnie lata była zaangażowana w projekty dla międzynarodowych korporacji, banków, administracji rządowej oraz samorządów zawodowych. Jest magistrem prawa, a także dziennikarstwa oraz komunikacji społecznej Uniwersytetu Warszawskiego. W Zespole usług śledczych i zarządzania ryzykiem nadużyć PwC Polska jako Ekspert ds. Compliance odpowiada za wdrażanie wewnątrzfirmowych systemów zapewniania zgodności, zarówno w zakresie poszczególnych segmentów, jak i całościowych rozwiązań.

Marcin Lewoszewski

Marcin Lewoszewski

Radca Prawny, Wspólnik,, Kancelaria prawna Kobylańska Lewoszewski Mednis sp. j.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie ochrony danych osobowych i prawa nowych technologii. Na co dzień świadczy usługi prawne klientom z różnych sektorów gospodarki, a zwłaszcza tym, których działalność związana jest z nowymi technologiami. Wykłada na studiach podyplomowych poświęconych Zarządzaniu Bezpieczeństwem Informacji oraz Zastosowaniu Technologii Cloud Computingu w Modelowaniu Biznesowym, organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Wyróżniony przez ranking Chambers and Partners: Europe w kolejnych latach 2013 - 2017, w kategorii Telekomunikacja, Media, Nowe Technologie – Dane Osobowe. Znalazł się również w gronie laureatów rankingu Rising Stars 2015 – najlepiej zapowiadających się prawników w Polsce przed 35 rokiem życia, organizowanego przez Dziennik Gazeta Prawna. Jest pierwszym Polakiem będącym Chairem IAPP KnowledgeNET - międzynarodowej organizacji International Association of Privacy Professionals, zrzeszającej prawników zajmujących się ochroną prywatności.

Prelegent

Grzegorz Makowski

, Fundacja im. Stefana Batorego

Prelegent

Patrycja Michalec

Global Analytics Senior Manager, Internal Audit, Aviva Group

Michał Nieżurawski

Michał Nieżurawski

Head of Global IT Security Competence Center, Schenker Technology Center (Warsaw) sp. z o.o.

Kieruje globalnym działem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo IT w ramach grupy DB Schenker (logistyka). Swoje doświadczenie zdobywał doświadczenie jako zarządzający bezpieczeństwem, ryzykiem oraz jako audytor IT. Pracował w sektorach doradczym, telekomunikacji, finansowym, produkcji urządzeń medycznych. Posiada certyfikaty CISSP, CGEIT, CISM, CISA, CRISC.

Andrzej Otto

Andrzej Otto

Inspektor Nadzoru, Biuro Maklerskie Alior Bank S.A.

Od 1995 roku związany z rynkiem kapitałowym - poprzednio Dom Maklerski BZ WBK S.A. (obecnie Santander Bank Polska S.A.) i Dom Maklerski Raiffeisen Bank Polska S.A. (obecnie BNP Paribas Bank Polska S.A.). Od 22 lat zajmuje się problematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Aktywny uczestnik konsultacji zmian w przepisach dotyczących tej problematyki z ramienia Izby Domów Maklerskich. Autor założeń oraz praktycznych rozwiązań informatycznych wspierających proces przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Od lat prowadzący szkolenia otwarte i zamknięte poświęconej problematyce AML. Współautor Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Praktyczny przewodnik oraz Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Komentarz. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (prawo i historia), studiów podyplomowych z bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, audytu wewnętrznego w Wyższej Szkole Handlu i Rachunkowości w Poznaniu oraz ochrony danych osobowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Karolina Pilwińska

Karolina Pilwińska

Compliance Manager, AbbVie Polska Sp. z o.o.

Radca prawny, regionalny kierownik ds. zgodności (compliance) w amerykańskiej firmie farmaceutycznej odpowiedzialna za całość procesów compliance w Polsce, Czechach, na Słowacji. Poprzednio odpowiedzialna za obsługę prawną i compliance na jedenastu rynkach Europy Środkowej i Wschodniej w szwajcarskim koncernie farmaceutycznym. Doświadczenie zdobywała także w polskim przemyśle farmaceutycznym i kancelariach prawnych specjalizujących się w obsłudze podmiotów gospodarczych. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma. Absolwentka Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz Państwowej Akademii Nauk.

Krystyna Purowska

Krystyna Purowska

Dyrektor HR, Janssen Polska, Janssen CEE

Od ponad 20 lat manager kolejnych szczebli w międzynarodowych korporacjach. Blisko związana z obszarami zdrowia, farmacji i sprzętu medycznego. Od 2010 tworzy i wdraża strategię HR w Johnson&Johnson w Polsce i CEE. Wierzy w moc ludzkiego potencjału i umiejętności adaptacyjne , dlatego z zaciekawieniem śledzi trendy kształtujące nowe rozwiązania dla rynku pracy. Aktywnie działa jako coach i mentor.

dr Michał Rams

dr Michał Rams

Head of White Collar Crime Practice, Adwokat, PwC Legal

Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu prawa karnego skarbowego i gospodarczego. Posiada ponad 11 lat doświadczenia w prowadzeniu skomplikowanych postępowań karnych i karnoskarbowych- z sukcesami reprezentował klientów (osoby fizyczne i przedsiębiorców) w postępowaniach odnoszących się m.in. do przestępstw związanych z uszczupleniami oraz wyłudzeniami należności publicznoprawnych (VAT, CIT oraz PIT), a także przestępstw dotyczących obrotu gospodarczego (oszustwa, działanie na szkodę spółki). Wielokrotnie uczestniczył w wewnętrznych śledztwach w charakterze eksperta z zakresu prawa karnego oraz karnoskarbowego. Jest autorem recenzowanych publikacji z tego obszaru. Posiada także doświadczenie we wdrażaniu wewnętrznych systemów zapewniających bezpieczeństwo w sferze compliance (ze szczególnym uwzględnieniem aspektów karnistycznych). Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, gdzie uzyskał tytuł doktora nauk prawnych, ze specjalnością w zakresie prawa karnego. Obecnie pełni funkcję adiunkta w Katedrze Prawa Karnego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. W 2017 r. został uhonorowany Nagrodą Główną w konkursie Rising Stars - Prawnicy Jutra 2017, zajmując 2 pozycję na liście laureatów Konkursu. Jest adwokatem, Starszym Menedżerem w kancelarii PwC Legal, gdzie przewodzi praktyce Prawa Karnego Gospodarczego (White Collar).

Magdalena Simkowska-Gawron

Magdalena Simkowska-Gawron

, GAWRON Kancelaria Adwokacka S.K.A.

Od ponad dekady zajmuje się etyką i compliance, doradzając największym firmom w Polsce. Projektuje i wdraża programy etyczne, systemy compliance oraz polityki i narzędzia whistleblowing, szkoli pracowników i menedżerów, a także wspiera w prowadzeniu postępowań wyjaśniających. Wcześniej przez wiele lat związana z PwC Polska. Obecnie działa w ramach rodzinnej firmy GAWRON Kancelaria Adwokacka. Jest absolwentką studiów magisterskich na Surrey University w Wielkiej Brytanii (kierunek Biznes i Komunikacja) oraz na Uniwersytecie Warszawskim (kierunek Zarządzanie). Aktualnie pracuje nad swoim doktoratem na Wydziale Zarządzania UW.

Magdalena Soboń-Stasiak

Magdalena Soboń-Stasiak

Prawnik, Compliance Officer, ArcelorMittal Poland SA

Ze spółką ArcelorMittal Poland S.A. związana od 2004 r na stanowisku prawnik. Od 2009 roku Compliance Officer w ArcelorMittal Poland S.A. Absolwentka studiów doktoranckich Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów podyplomowych ”Akademia Spółek” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany Compliance Officer ( Certified Approved Compliance Officer, Uniwersytet Viadrina, Frankfurt/Oder Niemcy).Certyfikowany Compliance Expert (Instytut Compliance); Certyfikowany AML Officer poziom I i II ( Langas Group) Członek Stowarzyszenia Compliance Polska.Autorka publikacji z zakresu compliance. Prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach z zakresu compliance.

Łukasz Świerczek

Łukasz Świerczek

Członek Zarządu, Unum Życie TUiR S.A.

Związany jest z Unum od 2009 roku. W 2012 roku objął funkcję Chief Compliance Officera, natomiast od grudnia 2015 odpowiadał także za obszar prawny jako Chief Legal Officer. W lutym 2016 roku pracownicy i współpracownicy Unum wybrali go do pełnienia funkcji Oficera do spraw etyki, którą piastuje do dziś. Nadzorował zmianę właścicielską spółki od strony prawnej i administracyjnej. Jest Członkiem Zarządu Fundacji Unum. W lipcu 2019 roku decyzją Rady Nadzorczej Łukasz Świerczek został powołany do Zarządu Unum Życie i w tej roli nadzoruje Pion Prawno-Administracyjny spółki. Przed rozpoczęciem kariery w branży ubezpieczeniowej zdobywał doświadczenie jako Compliance Officer na rynku kapitałowym. Posiada duże międzynarodowe doświadczenie, zarówno w zakresie projektów korporacyjnych, jak i ubezpieczeniowych zdobywane w ramach Grupy Unum a wcześniej Prudential Financial, Inc. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia podyplomowe z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej organizowane przez Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej. Jest radcą prawnym, członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, posiada również tytuł FLMI instytutu LOMA.

Janusz Tomczak

Janusz Tomczak

Adwokat, Partner, Kancelaria Raczkowski

Od początku swojej kariery zawodowej (2002) zajmował się prawem karnym, po drodze zdobywając doświadczenia m.in. w obszarze prawa administracyjnego, regulacji stanów prawnych nieruchomości, reprywatyzacji, procesu gospodarczego, cyberbezpieczeństwa, reprezentując i doradzając klientom w sprawach indywidualnych i korporacyjnych. Przed dołączeniem do kancelarii przez piętnaście lat był związany z jedną z największych, polskich kancelarii, gdzie kierował praktyką karną. Obecnie jego aktywność zawodowa koncentruje się na trzech obszarach: doradza i reprezentuje klientów w sprawach karnych dotyczących obrotu gospodarczego; doradza w zapobieganiu i wyjaśnianiu nieprawidłowości w organizacjach, prowadzi postępowania wewnętrzne, buduje systemy zarządzania zgodnością (compliance); etyce zawodowej, - jest sędzią dyscyplinarnym od 2010 r. (tworzył i kierował pracami komisji etyki w dużej organizacji). Jest członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie, członkiem International Bar Association Criminal Law Committee, sędzią dyscyplinarnym Wyższego Sądu Dyscyplinarnego Adwokatury.

Marcin Waszak

Marcin Waszak

Starszy Specjalista, Fundacja im. Stefana Batorego

Z wykształcenia politolog i socjolog, obecnie doktorant na Uniwersytecie Warszawskim. Autor raportów i publikacji poświęconych m.in. polityce antykorupcyjnej i roli sygnalistów. Jako starszy specjalista w forumIdei Fundacji Batorego kieruje działaniami związanymi z ochroną sygnalistów, m.in. przygotowaniem obywatelskiego projektu ustawy i jego adaptacją do wymagań europejskiej dyrektywy. Opiekun strony sygnalista.pl

Małgorzata Wojnowska

Małgorzata Wojnowska

Dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance, Radca prawny, Compliance Officer, Żabka Polska

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza i Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, prawie nieruchomości, prawie spółek a także transakcji M&A. Odpowiedzialna za zarządzenie obszarem prawnym i rozwój funkcji compliance w spółkach Grupy, w tym za wdrożenie w organizacji programów zgodności z prawem konkurencji, ochrony danych osobowych i regulacjami antykorupcyjnymi. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z transparentnością procesów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji w tym corporate governance, a także tworzeniem wewnętrznych systemów pozwalających na wykrywanie potencjalnych nieprawidłowości i służących przeciwdziałaniu nadużyciom.

Jacek Piecko

Jacek Piecko

Ekspert ds. zarządzania ryzykiem i compliance

Od ponad trzynastu lat, od początku swojej kariery, związany z zarządzaniem ryzykiem i kwestiami regulacyjnymi. Przez wiele lat związany z PwC z zespołami Financial Risk Management i Global Regulatory Compliance, pracował także bezpośrednio dla Komisji Nadzoru Finansowego. Autor koncepcji Control Review&Improvement wdrożonej w Royal Bank of Scotland, przez ostatnie 4 lata piastował stanowisko starszego menadżera w globalnym zespole Regulatory Compliance, w międzynarodowej kancelarii prawnej. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim, studiował także Poitiers, we Francji i w Aarhus, w Danii.

Tomasz Pabiański

Tomasz Pabiański

Dyrektor w Dziale Prawno-Podatkowym, PwC

Posiada 15 letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących polskiego oraz wspólnotowego systemu podatku od wartości dodanej. W trakcie swojej kariery pomagał zarówno polskim jak i zagranicznym podmiotom w opracowaniu mechanizmów prewencyjnych nakierowanych na minimalizację ryzyka związanego z nieświadomym uczestnictwem w oszustwie podatkowym. W 2018r. był wszedł w skład powołanego przez Ministerstwo Finansów zespołu ekspertów, którego zadaniem było opracowanie wytycznych dla biznesu w zakresie wzorca należytej staranności w kontekście tzw. „przestępstw karuzelowych”. Tomasz jest licencjonowanym doradcą podatkowym, autorem licznych artykułów publikowanych w prasie fachowej oraz codziennej.

PwC

PSPP

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]