XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych
PrawoWarszawaForum
 ‑ 
hotel Polonia Palace, al. Jerozolimskie 45
 ‑ 
XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych
XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych
Dobre praktyki na trudne czasy

Wstęp bezpłatny




Żyjemy w czasach obiektywnie trudnych, przełomowych, wręcz apokaliptycznych. Zmęczeni pandemią marzyliśmy o stabilizacji, uspokojeniu, stagnacji kojarzącej się z brakiem szybkich, rewolucyjnych zmian. Chcieliśmy nie być zaskakiwani. Niestety po trudnym doświadczeniu covid, świat wkroczył w erę konfliktu wojennego, który rozgrywa się u naszych Sąsiadów. Zmieniło się w zasadzie wszystko, nasz nastrój- od lęku po przekształcenie go w niesamowite wsparcie udzielane przez firmy i osoby prywatne. W Polsce i na świecie zaszły istotne zmiany społeczne mające wielki wpływ na gospodarkę i biznes. Nie ma firmy, która nie zmieniłaby swojego sposobu funkcjonowania, przed, którą nie stanęłyby wielkie wyzwania, trudne wybory, przełomowe decyzje, mniejsze i większe dylematy. 

O tym wszystkim powiemy podczas XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych, które odbędzie się 22-23 września w Warszawie.

Praca prawnika niemal jak przez kalkę odzwierciedla to co dzieje się w życiu. 

Pokażemy m.in. :

- jak reagować w obliczu kryzysu zewnętrznego

- jak szacować ryzyka i jak je należycie ocenić

- najnowsze wyzwania dla pracodawców wobec kryzysu migracyjnego

- czy zmiany w dziale prawnym są koniecznością czy fanaberią i jak przekonywać do nich zespół

- jak zbudować zespół od podstaw 

- jak budować wizerunek ekspertki w dziedzinie tradycyjnie zmaskulinizowanej

- jak budować swoją pozycję w branży

- jak do tej pory teoretyczny zapis o sile wyższej stał się czymś realnym

- jak wyglądać będą teraz kontakty i kontrakty międzynarodowe

- jak działać w erze fake newsów i pomówień

- jak ustalać priorytety i nie oszaleć 

- jaki jest wpływ sankcji na biznes w praktyce

- jak bezpiecznie działać w sytuacji nagłej, kryzysowej i zaskakującej

- jak odmawiać , oponować a czasem także skrytykować w sposób umiejętny 


Nie będziemy omawiać suchych zmian prawnych, nowości, które śledzicie Państwo jako profesjonaliści na bieżąco, natomiast na przykładach pokażemy jak rozwiązywać je w praktyce, jak radzić sobie z sytuacjami trudnymi i problemowymi, jak przekształcić etyczne poglądy w realne działania.

Pokażemy co nurtowało innych, nie tylko w kontekście działów prawnych, ale szerzej na polu firmy czy międzynarodowych struktur organizacyjnych. 

Spotkajmy się w tym szczególnym czasie, by się wzajemnie zainspirować, wesprzeć mądrymi radami, poznać ciekawe, autentyczne i indywidualne doświadczenia innych. Zobaczyć co jest polem codziennych zmagań prawników korporacyjnych. Dodać sobie skrzydeł, ale i pokazać, że nie zawsze wszystko wychodzi i jest to jak najbardziej normalne.

Odpowiadając na największe wyzwanie zawodowe Prawnika, jakim jest konieczność ciągłego samodoskonalenia, zapraszamy do udziału w Forum- miejscu idealnym do wymiany idei, pogladów i dobrych praktyk.

Partnerzy:

Partner

Clifford ChanceSK&SEUCON Legal Group

Patron

Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja Uczestników, poranna kawa

    30 min

  • 09:00Dzial prawny w obliczu kryzysu zewnętrznego

    • Magdalena Żak,  Radca prawny, Dyrektor Działu Prawnego MedTech CEE North w Johnson & Johnson Poland
    • Zrozumienie i ocena ryzyk
    • Prawo czy etyka w okresie dylematów
    • Wdrożenie nowych zasad w dynamicznych okolicznościach


    40 min

  • 09:40Kolejna odsłona kryzysu migracyjnego – najnowsze wyzwania dla pracodawców

    • Agnieszka Fedor,  Partnerka w SK&S, Adwokatka
    • Imigracja pracowników – gdzie jesteśmy
    • Najnowsze trendy
    • Jakich błędów unikać

    45 min

  • 10:25Od ręcznego mark-upu po sztuczną inteligencję, czyli zarządzanie zmianą w dziale prawnym

    • Aleksandra Dziemaszkiewicz-Kwiecińska LL.M.,  Radca prawny, doradca podatkowy, Regional Senior Manager, współzarządzająca programem LPM na obszar Europy Kontynentalnej w Clifford Chance
    • Tomasz Prus,  Innovation Advisor w warszawskim biurze Clifford Chance
    • Zmiana – konieczność czy fanaberia
    • Czy można ignorować zmieniające się technologie i pracować jak dawniej?
    • Jak przekonać zespół do zmian
    • Kto i jak powinien uświadamiać innym konieczność zmian w dziale prawnym?
    • Strategie zarządzania zmianą
    • Czym jest krzywa zmiany i jak wpływa na komunikację?

     Case study: jak Clifford Chance wprowadza zmiany w obszarze fuzji i przejęć


    45 min

  • 11:10Przerwa na kawę i networking

    20 min

  • 11:30Prawniczka w męskiej branży- case study

    • Magdalena Laskowska-Woźniak,  Dyrektor działu prawnego w Novisa Development
    •  Jak zbudować zespół od podstaw
    • Jak budować wizerunek ekspertki w dziedzinie tradycyjnie zmaskulinizowanej
    • Prawnik jako partner wspierajacy biznes i innych managerów
    • Budowanie pozycji w branży


    40 min

  • 12:10Sygnaliści w praktyce

    • Radosław Lewandowski,  Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji w PKP Energetyka oraz Rzecznik Etyki Grupy Kapitałowej PKP Energetyka.
    • Standardy etyczne w organizacjach i wyzwania z tym związane. W jaki sposób

    komunikować system i zmiany?

    • Etyczny i transparentny biznes, jak zapewnić jego realizację na wszystkich

    poziomach zarządzania?

    • Jak pracować nad wzmocnieniem zaufania do wewnętrznych kanałów

    zgłaszania nieprawidłowości?

    • Jakie są trudne i problemowe sytuacje z którymi mierzą się organizacje?

    40 min

  • 12:50Siła wyższa w umowach jako zapis, który nabrał realnego znaczenia

    • Marcin Grabowski,  Radca prawny, Legal Manager w MAN Truck & Bus Polska
    • Geneza klauzul siły wyższej w prawie kontraktowym – definicje systemowe
    • Covid-19 – case’y
    •  Oddziaływanie sił natury – powodzie pożary, case Evergreen, kryzys kontenerowy, kryzys półprzewodników
    • Wojna na Ukrainie
    • Siła wyższa w prawie zamówień publicznych w praktyce
    • Podsumowanie

    30 min

  • 13:20Przerwa na lunch

    1g 0 min

  • 14:20Kontakty i kontrakty międzynarodowe w nowej rzeczywistości

    • Karolina Kisiel,  Radca prawny, p.o. Dyrektor Departamentu Prawnego, KGHM Polska Miedź S.A.
    • Mariusz Fistek , LL.M.,  Dyrektor Naczelny ds. Korporacyjnych i Prawnych, KGHM Polska Miedź S.A.
    • Wojna a niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy
    • Wpływ sankcji na umowy i klauzule umowne
    • Zmiany w kontaktach i kontraktach w nowej, wojennej rzeczywistości
    • Nowe klauzule umowne w związku z wojną – właściwe zabezpieczenie Spółki
    • Zakres podmiotowy ustawy sankcyjnej
    • Jak się ustrzec ryzyk związanych z ograniczeniami jakie nakłada ustawa sankcyjna
    • Ułatwienia związane z procedurą zawierania nowych kontraktów

    45 min

  • 15:05Fake newsy, czarny PR a działania działu prawnego w tym zakresie

    • Sebastian Grochala,  Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Polska Grupa Farmaceutyczna
    • Jak chronić dobre imię firmy
    • Jak się zabezpieczać przed nagonką na własną organizację
    • Kiedy i czy prostować pomówienia
    • Wzmacnianie etycznego wizerunku organizacji

    40 min

  • 15:45Priorytetyzacja działań zespołu prawnego

    • Tobiasz Szychowski,  adwokat, członek Rady Nadzorczej w PKP S.A.
    • Czy da się ogarnać wszystko naraz
    • Jak to robić z głową
    • Sposoby poradzenia sobie z nawałem obowiązków, kiedy wszystko jest pilne i ważne


    30 min

  • 16:15Zakończenie pierwszego dnia konferencji

  • 09:00Przywitanie Uczestników, poranna kawa

    30 min

  • 09:30Praktyczne wyzwania z obszaru KSH

    • dr hab. Dominika Wajda,  Dyrektor Departamentu Prawnego Alior Bank S.A.
    • Paweł Tymczyszyn,  Wiceprezes Zarządu, Alior Bank S.A.
    • Odpowiedzialność podmiotów w praktyce
    • Realizacja nowych uprawnień- istotne wskazówki
    • Wnioski, sugestie, podpowiedzi

    50 min

  • 10:20How to live after merger?

    • Aleksandra Luty,  Head of Legal, Natura&Co (Natura, Avon, The Body Shop, Aesop)
    • dr Roland Csécsei,  General Counsel Natura & Co (Natura, Avon, The Body Shop, Aesop).
    • Integration of the legal department
    • Process
    • Legal Services
    • Culture

    *Prelekcja w języku angielskim

    40 min

  • 11:00Prawnik jako wsparcie firmy w realizacji nowego wyzwania

    • Martyna Popiołek-Dębska,  Radca prawny, inspektor ochrony danych osobowych w Grupie Kapitałowej CCC
    • Rola Prawnika we wspieraniu nowych wyzwań przed którymi staje organizacja
    • Jak nie blokować pomysłów, a jednocześnie stać na straży regulacji prawnych
    • Jak udzielić całościowego wsparcia na wszystkich szczeblach organizacji

    realizując nowy projekt


    40 min

  • 11:40Przerwa na kawę i networking

    30 min

  • 12:10Prawnicy przedsiębiorstw w dobie wyzwań-panel dyskusyjny

    • Waldemar Koper, Moderator Prezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw, Dyrektor ds. prawnych, Kompania Piwowarska
    • dr Michał Leski,  Członek Zarządu Banku Pocztowego
    • Marcin Bryniarski,  Szef Działu Prawnego i Compliance, OKNOPLAST
    • dr Piotr Antoszek,  LL.M., radca prawny, Dyrektor Działu Prawnego Solaris Bus & Coach S.A.
    • Wpływ dzialań wojennych na Ukrainie oraz sancji na biznes i wyzwania działów prawnych 
    • Pomaganie i udzielanie wsparcia jako wyzwania także dla działów prawnych
    • Radzenie sobie z wielością i różnorodnością obowiązków
    • Tsunami legislacyjne
    • Porozmawiajmy o pieniądzach i budżetach w pracy prawnika

    40 min

  • 12:50Zarządzanie ryzykiem oszustwa w sektorze korporacyjnym: zapobieganie i wykrywanie

    • Yaroslav Romanchuk,  Adwokat, Partner Zarządzający EUCON Legal Group
    • Andrii Romanchuk,  Adwokat, Partner EUCON Legal Group
    • Oszustwo korporacyjne oraz jego przyczyny
    • Możliwe rodzaje oszustw 
    • Zapobieganie, wykrywanie i dochodzenie 
    • Praktyczne case studies

    35 min

  • 13:25Przerwa na lunch

    1g 0 min

  • 14:25Zarządzanie sobą i zespołem w turbulentnym otoczeniu

    • Monika Kantowicz-Gdańska,  Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
    • Twój mózg w działaniu, czyli dlaczego praca w zmiennych warunkach jest wyzwaniem
    • Aby skutecznie zarządzać innymi musisz najpierw dobrze zarządzać sobą. Emocje w pracy.
    • Jak komunikować wiarygodnie w zmiennym otoczeniu? Rola intencji.
    • Style zachowań w pracy a turbulencje. Komu zmiana sprzyja, a kogo przeraża?

    40 min

  • 15:05Trudna sztuka odmawiania i krytyki przy zachowaniu poprawnych relacji

    • dr hab. Olgierd Annusewicz,  Politolog, konsultant komunikacji marketingowej i kryzysowej, trener umiejętności społecznych
    • Jak mówić nie, by nie palić za sobą mostów
    • Jak krytykować by nie niszczyć relacji
    • Jak racjonalnie oceniać i doradzać

    55 min

  • 16:00Zakończenie konferencji

Olgierd Annusewicz

dr hab. Olgierd Annusewicz

Politolog, konsultant komunikacji marketingowej i kryzysowej, trener umiejętności społecznych

Od 2000 roku wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim. Ma ponad 20 lat doświadczeń w prowadzeniu szkoleń dla ludzi biznesu, administracji publicznej i trzeciego sektora. Specjalizuje się w szkoleniach z autoprezentacji, prezentacji, wystąpień publicznych i medialnych i komunikacji w zespole, a w szczególności z perswazyjnego użycia języka - jest autorem opartego na retoryce podejścia "Przekonywanie bez pokonywania", którego uczy podczas webinarów, treningów grupowych i indywidualnych mentoringów i warsztatów - online i offline. Łączy tematykę i doświadczenia z różnych dziedzin i branż tworząc i realizując autorskie programy szkoleniowe a także angażując się w projekty, których wspólnym celem jest wspieranie ludzi w efektywnej komunikacji.

dr Piotr Antoszek

dr Piotr Antoszek

LL.M., radca prawny, Dyrektor Działu Prawnego Solaris Bus & Coach S.A.

Laureat konkursu Lider prawników przedsiębiorstw 2017.

Marcin Bryniarski

Marcin Bryniarski

Szef Działu Prawnego i Compliance, OKNOPLAST

Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji rządowej, kancelariach prawnych, a następnie w biznesie, gdzie pełnił funkcje członka zarządu, prawnika wewnętrznego lub szefa departamentu prawnego. W OKNOPLAST Sp. z o.o. pracuje od ponad 15 lat i kieruje Działem Prawnym i Compliance. Jest odpowiedzialny za kompleksową obsługę prawną wszystkich spółek Grupy OKNOPLAST, tak w Polsce jak i w kilkunastu krajach Europy oraz w USA. Specjalizuje się w zagadnieniach dot. konkurencji, prawa konsumenckiego, reklamy, zarządzania własnością intelektualną oraz szeroko rozumianych systemów Compliance. Członek Rady Programowej czasopisma „Compliance”.

Roland Csécsei

dr Roland Csécsei

General Counsel Natura & Co (Natura, Avon, The Body Shop, Aesop).

As a general legal counsel I am providing day-to-day legal support to the Natura & Co group in Hungary, and South-European markets. I am a co-author to the 1st book on meditation in Hungary (Pereskedni Rossz! Minerva Publisher, 2003.) where I wrote the “Contractual debates and Mediation” chapter. Further, I had the privilege to support the preliminary work of Hungarian Act LV of 2002 on mediators as external consultant. I am an external legal expert to EU ECOSEC creating a new guide on harmonization of cosmetics claims which was published as ‘Guidelines to Commission Regulation (EU) No 655/2013 laying down common criteria for the justification of claims used in relation to cosmetic products’. People tend to say being a lawyer is not the most creative thing you can do. I believe it is. No matter what the magnitude of the issue is, solution will fit into one sentence. Our task is to come to that one sentence. Probably that is why the following sentence from Leonardo da Vinci became my guiding principle in life: “Simplicity is the ultimate sophistication”.

Aleksandra Dziemaszkiewicz-Kwiecińska LL.M.

Aleksandra Dziemaszkiewicz-Kwiecińska LL.M.

Radca prawny, doradca podatkowy, Regional Senior Manager, współzarządzająca programem LPM na obszar Europy Kontynentalnej w Clifford Chance

Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami na skalę globalną, obejmujące zarówno planowanie strategiczne, prawne i podatkowe, jak również koordynację projektów we wszystkich ich fazach, kompletowanie i zarządzanie zespołami dedykowanymi do poszczególnych projektów, implementację odpowiednio dobranych do projektu narzędzi legal tech, szacowanie precyzyjnych ram czasowych projektu, ocenę i ograniczanie obszarów ryzyka, a także terminową sprawozdawczość wykonawczą. Wykładowca na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej, wieloletnia mentorka w Fundacji Liderek Biznesu.

Agnieszka Fedor

Agnieszka Fedor

Partnerka w SK&S, Adwokatka

Agnieszka Fedor jest Partnerką i szefową zespołu prawa pracy w SK&S. Posiada unikatowe doświadczenie w reprezentowaniu pracodawców w negocjacjach ze związkami zawodowymi oraz sporach zbiorowych. Na co dzień doradza pracodawcom z różnych branż i sektorów gospodarki w skomplikowanych projektach restrukturyzacyjnych, w tym w kwestiach dotyczących przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę, negocjacjach układów zbiorowych pracy i pakietów socjalnych, a także restrukturyzacji zatrudnienia i zwolnieniach grupowych. Jest członkinią Europejskiego Stowarzyszenia Prawników Prawa Pracy (EELA) oraz jedną z założycielek i członkinią Stowarzyszenia Prawa Pracy (SPP). Agnieszka Fedor jest adwokatką, absolwentką aplikacji adwokackiej przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, studiów magisterskich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu w Sheffield. Wykłada na studiach podyplomowych SGH, jest wykładowczynią i członkinią rady naukowej studiów podyplomowych „Akademia Przywództwa Kobiet” na Akademii Leona Koźmińskiego realizowanych przez Stowarzyszenie LiderShe, oraz członkinią rady programowej Stowarzyszenia Share the Care.

Mariusz Fistek ,  LL.M.

Mariusz Fistek , LL.M.

Dyrektor Naczelny ds. Korporacyjnych i Prawnych, KGHM Polska Miedź S.A.

Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie; do 2020 r. członek Komisji ds. Wykonywania Zawodu Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Aktualnie Członek Okręgowego Zespołu Wizytatorów OIRP w Warszawie. Mec. Fistek uzyskał tytuł Executive Master of Business Administration (MBA) w Apsley Business School of London i Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. W 2018 r. został nagrodzony medalem w uznaniu zaangażowania w działalność na rzecz samorządu radcowskiego; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył Centrum Prawa Amerykańskiego, które jest wspólną inicjatywą Wydziału Prawa stanowego Uniwersytetu Floryda i Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2011 r. ukończył studia prawnicze (Master in Law and IT) na Uniwersytecie w Sztokholmie z prawa międzynarodowego i technologii informatycznych uzyskując stopień naukowy LL.M. Brał udział jako arbiter na prestiżowym konkursie arbitrażowym „The Annual Willem C. VIS International Commercial Arbitration Moot” we Wiedniu. Mec. Fistek jest wpisany na listę arbitrów Sądu Arbitrażowego przy Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców Rzeczoznawców (SIDiR) oraz na listę mediatorów SIDiR. Prowadzi szkolenia jako trener oraz zajęcia edukacyjne dla studentów studiów podyplomowych, środowisk prawniczych oraz kadry zarządzającej. Mec. Mariusz Fistek w latach 2014 - 2020 pracował jako radca prawny w Biurze Prawnym i Nadzoru Właścicielskiego Poczty Polskiej S.A., a następnie w Biurze Prawnym PKP CARGOTABOR sp. z o.o. Nadto, w przeszłości związany współpracą z kancelarią międzynarodową i krajowymi. Mec. Mariusz Fistek reprezentuje podmioty gospodarcze (posiada doświadczenie w obsłudze instytucji oraz spółek Skarbu Państwa) oraz osoby fizyczne w postępowaniach cywilnych i administracyjnych przed sądami i organami państwowymi, doradza w zakresie prawa cywilnego oraz prawa gospodarczego, budowlanego, energetycznego oraz prawa pracy. Posiada doświadczenie procesowe przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Specjalizuje się w sporach z zakresu szeroko rozumianego prawa gospodarczego oraz cywilnego. Mec. Mariusz Fistek zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki ENEA S.A. Jest uczestnikiem wielu konferencji krajowych i międzynarodowych (m.in. brał udział w Grupie Roboczej UNCITRAL przy Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku). Mec. Mariusz Fistek posługuje się językiem angielski (w tym terminologią prawniczą posiada certyfikat TOLES).

Marcin Grabowski

Marcin Grabowski

Radca prawny, Legal Manager w MAN Truck & Bus Polska

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, oraz studiów Executive MBA Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie. Przez ponad 13 lat związany z branżą telekomunikacyjną gdzie w rolach Senior Legal Counsel a następnie Legal Coordinator doradzał jednostkom biznesowym oraz koordynował zespoły prawników Orange Polska S.A. Od 2019 r. związany zawodowo z branżą automotive – zajmuje stanowisko Legal Manager w Man Truck & Bus Polska Sp. z o.o. odpowiadając za zarządzanie działem prawnym, jak również windykację, kontrole wewnętrzne, audyty jakościowe oraz ochronę danych.

Sebastian Grochala

Sebastian Grochala

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Polska Grupa Farmaceutyczna

W latach 2010 - 2018 rzecznik prasowy i kierownik zespołu ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Łodzi. Od 2018 roku odpowiadał za marketing oraz komunikację wewnętrzną i zewnętrzną Spółek LS Airport Services S.A. oraz LS Technics Sp. z o.o. zajmujących się obsługą naziemną i techniczną statków powietrznych na polskich lotniskach. Grupa Kapitałowa LS jest największym pracodawcą polskiej branży lotniczej. Od marca 2020 roku związany z Polską Grupą Farmaceutyczną. Absolwent Filologii Polskiej na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów "PR i Strategiczne Komunikowanie w Firmach" na SGH w Warszawie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz wykładowcą na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Monika Kantowicz-Gdańska

Monika Kantowicz-Gdańska

Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach

Ekspert w dziedzinie komunikacji wewnętrznej i employer branding - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Posiada wieloletnie doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Realizuje projekty doradcze dla firm z różnych branż oraz instytucji publicznych (m.in. badanie środowiska pracy, kształtowanie wizerunku pracodawcy, doskonalenie komunikacji wewnętrznej). Projektuje i realizuje programy rozwojowe (zarządy, menedżerowie liniowi, zespoły eksperckie), bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia organizacji. Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji. Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Karolina Kisiel

Karolina Kisiel

Radca prawny, p.o. Dyrektor Departamentu Prawnego, KGHM Polska Miedź S.A.

Radca prawny od 2013 r., posiada doświadczenie w pracy w dużych, wrocławskich kancelariach prawnych. Od uzyskania tytułu zawodowego prowadzi kancelarię prawną budując interdyscyplinarny zespół, ambitnych i zaangażowanych prawników, współpracujących ze specjalistami z innych branż. Bliskie są jej sprawy ochrony praw pracowniczych i rozwiązywania konfliktów na tym tle. W 2011 r. była członkiem zespołu projektowego POKL Kapitał Ludzki „Przez dialog do porozumienia”, który wykształcił kadrę 51 Liderów Dialogu Społecznego. Uczestniczyła w sporach zbiorowych prowadzonych przez największych pracodawców w Polsce. W latach 2014-2016 pełniła funkcję Członka Zarządu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości i angażowała się w pracę na rzecz podmiotów zajmujących się rynkiem nieruchomości. Sama posiada licencję zawodową pośrednika w obrocie nieruchomościami, uzyskaną jeszcze po przeprowadzeniu egzaminu państwowego. Sprawowała funkcję również w organach spółek handlowych - z Grup Kapitałowych KGHM oraz PGE. Obecnie pełni obowiązki Dyrektora Departamentu Prawnego w KGHM Polska Miedź S.A. W ramach swoich zadaniach inicjuje wiele ważnych projektów, w tym obejmujących zmiany w kierunku digitalizacji procesów obsługi prawnej oraz przygotowaniu do wdrożenia właściwych procesów służących usprawnieniu współpracy z komórkami merytorycznymi. Specjalizuje się w obszarze prawa zobowiązań. Jest również doktorantką na Uniwersytecie Wrocławskim, prowadzi zajęcia dla studentów IV i V roku, sama badając tematykę prawa nowych technologii w prawie. Ukończyła dwa kierunki studiów podyplomowych: „Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw” oraz „Psychologia w zarządzaniu”.

Waldemar Koper

Waldemar Koper

Prezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw, Dyrektor ds. prawnych, Kompania Piwowarska

Dyrektor ds prawnych i prokurent, Kompania Piwowarska S.A. w Poznaniu. Absolwent Wydziału Prawa UAM w Poznaniu i rocznych studiów podyplomowych z zakresu prawa konkurencji (UJ) i prawa UE (UAM). Radca prawny z 20 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa handlowego, regulacyjnego, ochrony konkurencji i prawa reklamy. Przed rozpoczęciem kariery jako prawnik wewnętrzny przez 5 lat był wspólnikiem kancelarii radcowskiej w Poznaniu. Odpowiedzialny za całość spraw prawnych największej polskiej firmy przemysłu spożywczego, Kompanii Piwowarskiej S.A. i jej spółek zależnych (należącej poprzednio do SABMiller, a aktualnie do japońskiego koncernu Asahi ). Prezes Zarzadu Polskiego Stowarzyszenia Prawnikow Przedsiebiorstw. Przedstawiciel polskiego samorządu radcowskiego w European Company Lawyers Association z siedzibą w Brukseli. Laureat nagrody KRRP „Innowacyjny Dyrektor Działu Prawnego 2012r." Prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Juror konkursów prawniczych.

Magdalena Laskowska-Woźniak

Magdalena Laskowska-Woźniak

Dyrektor działu prawnego w Novisa Development

Członek Izby Warszawskiej od 2016 roku. Z branżą nieruchomości związana od 7 lat. Doświadczenie zdobywała zarówno jako inhouse jak i w międzynarodowej kancelarii prawnej. Od 2019 roku współtworzy portal internetowy „Adwokat Przedsiębiorcy”, w którym regularnie zamieszczane są merytoryczne treści z zakresu prawa handlowego, cywilnego oraz własności intelektualnej. Od blisko dwóch lat związana z firmą Novisa Development – liderem budownictwa jednorodzinnego w Polsce. Tworzy szkolenia biznesowe zarówno w formie stacjonarnej jak i on-line.

Michał Leski

dr Michał Leski

Członek Zarządu Banku Pocztowego

Odpowiada za Obszar współpracy z Grupą Kapitałową Poczty Polskiej, Operacji i Skarbu. Doktor nauk prawnych (Instytut Nauk Prawnych PAN), absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej oraz studiów Executive MBA w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie i Apsley Business School – London. Posiada długoletnie doświadczenie w zakresie nadzoru korporacyjnego i obsługi prawnej podmiotów sektora finansowego, a także w pracach rad nadzorczych spółek z kapitałem państwowym oraz prywatnym. Jest członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie. Od 1998 r. związany z Pocztą Polską, zajmując się obsługą prawną i nadzorem właścicielskim w ramach Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, m.in. na stanowisku Dyrektora Biura Nadzoru Właścicielskiego (w latach 2006-2011) oraz Dyrektora Biura Prawnego i Nadzoru Właścicielskiego (w latach 2016-2020). W latach 2011-2016, w ramach własnej kancelarii prawnej, doradzał podmiotom sektora usług finansowych. Obecnie Zastępca Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych działającej przy Ministerstwie Finansów.

Radosław Lewandowski

Radosław Lewandowski

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji w PKP Energetyka oraz Rzecznik Etyki Grupy Kapitałowej PKP Energetyka.

Odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem oraz compliance w Grupie Kapitałowej PKP Energetyka, promowanie standardów etycznych, a także wdrożenie i praktyczną realizację Dyrektywy o Sygnalistach. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem oraz compliance w sektorze kolejowym i energetycznym. Absolwent Politechniki Gdańskiej, studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w zakresie audytu śledczego. Certyfikowany Menedżer Ryzyka oraz Certyfikowany Compliance Officer.

Aleksandra Luty

Aleksandra Luty

Head of Legal, Natura&Co (Natura, Avon, The Body Shop, Aesop)

Radca prawny, zarządzająca Działem Prawnym spółek z grupy Natura&Co w Polsce i na rynkach bałtyckich. Wykładowczyni na Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej oraz Podyplomowych Studiach dla Tłumaczy Przysięgłych. „Do swoich życiowych sukcesów zaliczam dobre i stałe relacje z otaczającymi mnie mądrymi ludźmi, dzięki którym mogę się stale rozwijać i dobre warunki pracy zespołowej, jakie udało nam się wypracować w firmie. Inspirują mnie ludzie, którzy pokazują, jak wiele możemy osiągnąć, jeśli tylko będziemy wystarczająco zdeterminowani.” „Moją pozazawodową pasją jest edukacja, w tym pozasystemowa i nowatorskie podejście do uczenia się nakierowane na myślenie problemowe oraz perspektywę interdyscyplinarną”.

Martyna Popiołek-Dębska

Martyna Popiołek-Dębska

Radca prawny, inspektor ochrony danych osobowych w Grupie Kapitałowej CCC

Ekspert w dziedzinie prawa e-commerce, prawa marketingu, prawa ochrony konsumentów oraz ochrony danych osobowych. Aktualnie radca prawny w Grupie Kapitałowej CCC odpowiedzialny m.in. za wsparcie prawne działań e-commerce’u CCC jak i działań marketingowych w Polsce i na rynkach zagranicznych. Absolwentka studiów prawniczych oraz studiów podyplomowych „Ochrona danych osobowych” na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi. Obecnie słuchaczka studiów podyplomowych „Prawo nowych technologii” w Akademii Leona Koźmińskiego. Ponadto uczestniczka seminarium doktoranckiego na Uczelni Łazarskiego gdzie pracuje nad doktoratem pod kierunkiem prof. dr. hab. Macieja Rogalskiego.

Tomasz Prus

Tomasz Prus

Innovation Advisor w warszawskim biurze Clifford Chance

Posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie stosowania innowacyjnych technologii i usprawniania procesów w kancelariach prawnych. We współpracy z globalnym zespołem do spraw innowacji koordynuje działania mające na celu połączenie specjalistycznej wiedzy prawniczej z inteligentnymi narzędziami i zasobami zapewniając klientom najwyższy standard świadczonych usług.

Andrii Romanchuk

Andrii Romanchuk

Adwokat, Partner EUCON Legal Group

Adwokat i szef warszawskiego biura EUCON Law Group. Pomyślnie udziela wsparcie prawne międzynarodowym firmom przy wchodzeniu na rynek polski oraz dużym firmom krajowym przy wchodzeniu na nowe rynki europejskie. Udziela pomocy prawnej z uwzględnieniem wszystkich czynników działalności, potrzeb i życzeń klienta. Andrii Romanchuk udziela konsultacji w zakresie wprowadzenia systemów compliance dla struktur biznesowych w Ukrainie i Polsce przez system аudyt-compliance i organizację kompleksowych kontroli przestrzegania przez firmy wymagań normatywnych. Zajmuje się doradztwem dla firm międzynarodowych w zakresie przygotowania dokumentacji, raportowania i wdrażania systemów cen transferowych. Andrij Romańczuk stale bierze udział w forach, konferencjach krajowych i międzynarodowych a także w innych przedsięwzięciach,  dotyczących prawa korporacyjnego, prawa podatkowego, kształtowania cen transferowych, compliance, przeprowadzanych  w Ukrainie i za granicą.

Yaroslav Romanchuk

Yaroslav Romanchuk

Adwokat, Partner Zarządzający EUCON Legal Group

Koncentruje się na najbardziej skomplikowanych kwestiach z zakresu prawa spółek, prawa podatkowego i celnego, cen transferowych, komercjalizacji obiektów własności intelektualnej, planowania podatkowego z wykorzystaniem aktywów niematerialnych, restrukturyzacji biznesu oraz w kwestiach ochrony aktywów. Reprezentuje interesy międzynarodowych i krajowych korporacji w najbardziej skomplikowanych i głośnych sporach korporacyjnych i podatkowych. Yaroslav prowadzi aktywną działalność społeczną i prawodawczą, w szczególności stał on na czele podgrupy, która pracowała nad przygotowaniem Koncepcji reformowania systemu podatkowego Ukrainy przy Ministerstwie Rozwoju Gospodarczego i Handlu pod kierownictwem Ministra. Stale uczestniczy w pracy grona ekspertów zajmujących się dopracowaniem projektów ustaw dotyczących utworzenia Służby Dochodzeń Finansowych, kompromisu podatkowego, wprowadzenia instytucji Rzecznika Praw Podatnika, cen transferowych. Jest autorem licznych publikacji w fachowych wydawnictwach krajowych i  zagranicznych, uczestnikiem międzynarodowych konferencji, forów, seminariów, okrągłych stołów.

Tobiasz Szychowski

Tobiasz Szychowski

adwokat, członek Rady Nadzorczej w PKP S.A.

W 2019 roku wyróżniony jako prawnik korporacyjny wpisem na prestiżową listę „General Counsel Powerlist Central and Eastern Europe 2019” oraz wielokrotnie rekomendowany jako prawnik kancelaryjny w dziedzinie sporów sądowych i arbitrażu przez międzynarodowy ranking prawniczy Legal 500 EMEA. Pełnił funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Prawnego i Compliance w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie (PGNIG), gdzie był odpowiedzialny za wiele kluczowych projektów międzynarodowych oraz rozwój działalności PGNiG na rynku krajowym i zagranicznym. Posiada wieloletnie doświadczenie w zasiadaniu w radach nadzorczych m.in. jako członek RN w Gas-Trading S.A. oraz przewodniczący RN w PGNIG Upstream North Africa BV. Doświadczenie zawodowe zdobywał w największych kancelariach prawnych, w szczególności jako szef Departamentu Sporów Sądowych i ADR w jednej z najbardziej prestiżowych polskich firm prawniczych. . Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Łódzkim oraz Szkoły Prawa Niemieckiego Uniwersytetu Wilhelma w Münster. Członek Izby Adwokackiej w Łodzi. Przewodniczący Ośrodka Mediacji Gospodarczej przy Izbie Gospodarczej Gazownictwa. Wspólnik w MSN Legal.

Paweł Tymczyszyn

Paweł Tymczyszyn

Wiceprezes Zarządu, Alior Bank S.A.

Pełnił funkcję prokurenta i dyrektora Pionu Usług Korporacyjnych w Banku Pekao SA zarządzającego Departamentem Prawnym (wraz z obsługą spółek grupy Pekao), Departamentem Zakupów, Departamentem Nieruchomości, Departamentem Obsługi Banku. Wcześniej sprawował funkcję dyrektora zarządzającego Departamentem Prawnym Banku Pekao SA (wraz z obsługą Organów Korporacyjnych Banku i spółek grupy kapitałowej Pekao) oraz dyrektora zarządzającego Departamentem Kluczowych Restrukturyzacji i Windykacji Banku Pekao SA. To manager doświadczony w nadzorze, zarządzaniu i doradztwie. Pracował dla wielu podmiotów: dużych spółek publicznych z sektora bankowego, retail, ubezpieczeniowego, operacji, przemysłu ciężkiego, rynku mediów oraz reklamy, ministerstwa, agencji państwowej, urzędu i NGO’s. Jest prawnikiem z kilkunastoletnim doświadczeniem praktycznym, specjalizującym się w zakresie korporacyjnego i regulacyjnego prawa spółek, prawa bankowego i gospodarczego oraz mitygacji ryzyk prawnych kluczowych transakcji kredytowych i finansowych, fuzji i przejęć, restrukturyzacji i windykacji oraz w sporach cywilnych i ochrony dóbr czy z prawa prasowego. Został współautorem części komentarza do Prawa Bankowego edycji na 2022 r. pod red. P. Zapadka i A. Mikos-Sitek (wyd. Wolters Kluwer) oraz publikacji z 2020 r. i 2021 r. dotyczących prawa spółek i prawa bankowego w Monitorze Prawniczym, Monitorze Prawa Handlowego, Przeglądzie Prawa Handlowego. Jest członkiem zespołu ds. zwiększenia efektywności rad nadzorczych Komisji ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Aktywów Państwowych RP oraz panelistą konferencji gospodarczych. Ukończył studia podyplomowe Executive Master of Bussines Administration na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jest radcą prawnym w Warszawie i magistrem prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Dominika Wajda

dr hab. Dominika Wajda

Dyrektor Departamentu Prawnego Alior Bank S.A.

Doktor habilitowany nauk prawnych. Pracownik naukowy w Katedrze Prawa Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalistka prawa handlowego: zwłaszcza prawa spółek kapitałowych. Autorka ponad 100 publikacji naukowych, w tym 3 monografii: „Obowiązek lojalności w spółkach kapitałowych” Warszawa 2015, „Obowiązek lojalności w spółkach handlowych”, Warszawa 2009, „Ochrona akcjonariuszy mniejszościowych w kodeksie spółek handlowych”, Warszawa 2007, współautorka podręcznika do prawa handlowego, współautorka kilku komentarzy – m.in. komentarza do prawa rynku kapitałowego oraz komentarza do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Uczestniczka i prelegentka licznych konferencji naukowych oraz szkoleń. Członkini Zespołu eksperckiego do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych w ramach Komisji do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Magdalena Żak

Magdalena Żak

Radca prawny, Dyrektor Działu Prawnego MedTech CEE North w Johnson & Johnson Poland

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu prawa i ekonomii UE na AE w Krakowie, zarządzania biznesem medycznym na SGH oraz prawa nowych technologii. Autorka publikacji z zakresu prawa farmaceutycznego i etyki biznesu. Wykładowca prawa farmaceutycznego w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Krakowie, oraz akademii im. L. Koźmińskiego w Warszawie w ramach studiów „Polityka compliance w organizacji”.

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Marczak

Magdalena Marczak

Project Manager

695 370 210

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych

Wstęp bezpłatny

XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych

Wstęp bezpłatny

XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

XV Forum Dyrektorów Działów Prawnych

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Forum
  •   ‑ 
  •  Warszawa