Tajemnice sukcesu branży usług wspólnych w Polsce: rekrutacja, rozwój i inkluzywność

Zmiany na rynku pracy wpływają na strategie rekrutacyjne i zarządzanie zasobami ludzkimi w Centrach Usług Wspólnych.

Weź udział w konferencji II Automatyzacja procesów w Centrach Usług Wspólnych, 12 września, Warszawa >>

Branża usług wspólnych (SSC/BPO) w Polsce ciągle się rozwija i odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce, zapewniając firmom oszczędność kosztów i wysoką jakość usług. W obliczu dynamicznych zmian na rynku pracy, firmy działające w ramach SSC od lat stoją przed wyzwaniami związanymi z rekrutacją, rozwojem i utrzymaniem pracowników, jednocześnie próbując nadążyć za najnowszymi trendami dotyczącymi inkluzywnego środowiska pracy oraz zarządzania międzypokoleniowymi kontrastami.

Nie ma złudzeń, że to właśnie wzrost liczby firm otwierających SSC/BPO w Polsce prowadzi do wzmożonej konkurencji o najlepsze talenty. W efekcie, proces rekrutacji staje się trudniejszy, a firmy muszą dostosowywać swoje strategie, oferując atrakcyjne benefity, elastyczne warunki pracy i rozwój kariery. Ale to nie koniec. Branża usług wspólnych w Polsce staje przed kolejnym wyzwaniem jakim jest tworzenie zróżnicowanego i inkluzywnego środowiska pracy. Inkluzywność to tworzenie atmosfery, w której wszyscy pracownicy - niezależnie od ich różnic, takich jak wiek, płeć, pochodzenie czy orientacja seksualna - czują się akceptowani, szanowani i doceniani. Przygotowanie polityk i regulaminów wewnątrz firmy nie wystarczy. Tworzenie inkluzywnej kultury zaczyna się już od procesu rekrutacyjnego. Firmy inwestujące w przyszłość już teraz powinny wyeliminować wszelkie praktyki, które mogą prowadzić do uprzedzeń i dyskryminacji. Branża SSC/BPO przyciąga pracowników z różnych stron świata, dlatego wymagania co do efektywnej współpracy opartej o zrozumienie różnic kulturowych, edukacji w tym zakresie oraz budowania inkluzywnego środowiska pracy są wyższe. Otwartość na różne umiejętności i doświadczenia może poszerzyć bazę potencjalnych kandydatów i przyczynić się do zajęcia czołowego miejsca wśród konkurencji.

Obecnie pracownicy oczekują nie tylko konkurencyjnego wynagrodzenia, ale także możliwości rozwoju swoich umiejętności i kariery. Branża SSC/BPO daje wiele możliwości awansu, programów szkoleniowych oraz mentoringowych, aby zatrzymać utalentowaną kadrę. Różnorodność w zespole może być źródłem innowacji. Współpraca osób o różnych umiejętnościach, doświadczeniach i punktach widzenia prowadzi do tworzenia kreatywnych rozwiązań i lepszego zrozumienia potrzeb klientów. Warto jednak chwalić się tym już na etapie rekrutacji, a po wdrożeniu pracownika zapewnić dostęp do narzędzi, programów rozwojowych i edukacyjnych, by zawalczyć o jego zaangażowanie.

Dołącz do uczestników konferencji II Automatyzacja procesów w Centrach Usług Wspólnych, 12 września, Warszawa >>

Kolejnym wyzwaniem, z którym mierzą się obecnie wszyscy jest zróżnicowanie międzypokoleniowe. W branży SSC/BPO to zróżnicowanie może być zarówno szansą, jak i zagrożeniem. Młodsze pokolenia mogą przynieść nowe spojrzenie i umiejętności związane z technologią przyspieszając innowacje. Jednak różnice w wartościach i preferencjach pracy mogą też prowadzić do konfliktów. Kluczowe jest zrozumienie i wykorzystanie tych różnic w sposób konstruktywny, aby wspierać efektywną współpracę między pokoleniami. Zarządzanie różnicami generacyjnymi wymaga od firm dostosowania stylu komunikacji oraz uważności na różnice w preferencjach organizacji pracy i oczekiwań wobec kariery.

Branża SSC w Polsce nadal dynamicznie się rozwija, ale staje też przed wieloma wyzwaniami związanymi z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Rekrutacja, rozwój i utrzymanie pracowników stanowią kluczowe elementy sukcesu w tej dziedzinie. Branża ta musi stale inwestować w potencjał ludzki, oferować atrakcyjne warunki rozwoju kariery oraz tworzyć otwarte, nowoczesne i przyjazne środowisko pracy, aby przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników. Tworzenie środowiska pracy, w którym wszyscy czują się akceptowani i doceniani, przyczynia się do zwiększenia innowacyjności, efektywności i satysfakcji pracowników. Firmy, które inwestują w inkluzywność, budują trwałe relacje z pracownikami i uzyskują konkurencyjną przewagę.

Autorka: Katarzyna Piotrowska, Country Manager, Cpl Poland

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.