WIEDZA KLASY BIZNES - Konferencje, warsztaty i szkolenia Pulsu Biznesu
Zdobywaj praktyczną i aktualną wiedzę, dzięki wydarzeniom "Pulsu Biznesu".
Nawiąż kontakt z najlepszymi profesjonalistami na rynku i odkryj wszystkie tajemnice biznesu.
Lista wydarzeń

2. Kongres Public Affairs
Od regulacji do reputacji: praktyczne nawigowanie w krajobrazie Public Affairs 2025

6. Kongres Komunikacji Kryzysowej
ZARZĄDZANIE ZŁOŻONYM RYZYKIEM REPUTACYJNYM: CYBER, REGULACJE, DEEPFAKE
Przeczytaj w strefie wiedzy
 Dezinformacja w firmach 2025: co trzecia firma wciąż bez planu obrony2025-10-29T07:22:48ZDezinformacja nie puka do drzwi. Ona już dawno siedzi w środku – w e-mailach, postach, grupach pracowniczych, komentarzach klientów. To nie kolejna moda czy medialny straszak, lecz codzienność firm i instytucji. Według najnowszej edycji badania Kryzysometr 2025, przygotowanego przez Alert Media Communications w konsultacji ze Stowarzyszeniem Demagog i Stowarzyszeniem Pravda, aż 63% organizacji ocenia zagrożenie dezinformacją jako wysokie lub bardzo wysokie. Co gorsza – ponad 60% firm już jej doświadczyło. Jesteśmy w trybie permanentnego kryzysu informacyjnego. Dezinformacja w firmach 2025: co trzecia firma wciąż bez planu obrony2025-10-29T07:22:48ZDezinformacja nie puka do drzwi. Ona już dawno siedzi w środku – w e-mailach, postach, grupach pracowniczych, komentarzach klientów. To nie kolejna moda czy medialny straszak, lecz codzienność firm i instytucji. Według najnowszej edycji badania Kryzysometr 2025, przygotowanego przez Alert Media Communications w konsultacji ze Stowarzyszeniem Demagog i Stowarzyszeniem Pravda, aż 63% organizacji ocenia zagrożenie dezinformacją jako wysokie lub bardzo wysokie. Co gorsza – ponad 60% firm już jej doświadczyło. Jesteśmy w trybie permanentnego kryzysu informacyjnego.
 Fake news kontra reputacja. Jak firmy mogą się bronić w epoce dezinformacji2025-10-20T12:17:47ZŻyjemy w dobie coraz szybciej postępującej cyfryzacji, a Internet należy do jednych z podstawowych zasobów dnia codziennego. Media społecznościowe dają firmom ogromny potencjał do komunikacji, ale też wystawiają je na ryzyko dezinformacji i kryzysów reputacyjnych. Czy istnieje zatem sposób, aby nie wpaść w ich sidła? Jak w świecie fake newsów możemy chronić zaufanie i reagować, zanim szkody staną się nieodwracalne? Fake news kontra reputacja. Jak firmy mogą się bronić w epoce dezinformacji2025-10-20T12:17:47ZŻyjemy w dobie coraz szybciej postępującej cyfryzacji, a Internet należy do jednych z podstawowych zasobów dnia codziennego. Media społecznościowe dają firmom ogromny potencjał do komunikacji, ale też wystawiają je na ryzyko dezinformacji i kryzysów reputacyjnych. Czy istnieje zatem sposób, aby nie wpaść w ich sidła? Jak w świecie fake newsów możemy chronić zaufanie i reagować, zanim szkody staną się nieodwracalne?
 Brak komunikacji prezesów spółek Skarbu Państwa z pracownikami szkodzi firmom i wizerunkowi rządu2025-10-01T11:28:49ZZmiana na stanowisku prezesa to jeden z momentów, które potrafią przesądzić o kondycji całej spółki. To szansa na wzmocnienie stabilności i utrzymanie tempa pracy. Jeśli jednak zabraknie komunikacji z pracownikami – szczególnie wtedy, gdy poprzednik miał z nimi dobre relacje i potrafił rozmawiać – firma szybko to odczuje. Brak komunikacji prezesów spółek Skarbu Państwa z pracownikami szkodzi firmom i wizerunkowi rządu2025-10-01T11:28:49ZZmiana na stanowisku prezesa to jeden z momentów, które potrafią przesądzić o kondycji całej spółki. To szansa na wzmocnienie stabilności i utrzymanie tempa pracy. Jeśli jednak zabraknie komunikacji z pracownikami – szczególnie wtedy, gdy poprzednik miał z nimi dobre relacje i potrafił rozmawiać – firma szybko to odczuje.
 Wspólny język w podzielonym świecie - czyli jak marki budują zaufanie międzypokoleniowe2025-07-28T13:02:20ZW czasach, gdy świat wydaje się coraz bardziej spolaryzowany - politycznie, kulturowo, pokoleniowo marki stoją przed poważnym wyzwaniem: jak komunikować się z różnorodnymi grupami odbiorców w sposób spójny, wiarygodny i angażujący, a jednocześnie nie ryzykować utraty zaufania którejkolwiek z nich. Wspólny język w podzielonym świecie - czyli jak marki budują zaufanie międzypokoleniowe2025-07-28T13:02:20ZW czasach, gdy świat wydaje się coraz bardziej spolaryzowany - politycznie, kulturowo, pokoleniowo marki stoją przed poważnym wyzwaniem: jak komunikować się z różnorodnymi grupami odbiorców w sposób spójny, wiarygodny i angażujący, a jednocześnie nie ryzykować utraty zaufania którejkolwiek z nich.
 Jak Twoje słowa i zachowanie wpływają na wizerunek marki? PR w codziennej komunikacji2025-07-01T08:28:00ZCzy zdajesz sobie sprawę, że każde słowo, które wypowiadasz, i każdy mail, który wysyłasz, budują Twój wizerunek? A co, jeśli jedna nieprzemyślana wypowiedź może zniweczyć lata ciężkiej pracy nad reputacją? Jak Twoje słowa i zachowanie wpływają na wizerunek marki? PR w codziennej komunikacji2025-07-01T08:28:00ZCzy zdajesz sobie sprawę, że każde słowo, które wypowiadasz, i każdy mail, który wysyłasz, budują Twój wizerunek? A co, jeśli jedna nieprzemyślana wypowiedź może zniweczyć lata ciężkiej pracy nad reputacją?
 Marka osobista - narzędzie biznesowe XXI wieku2025-03-26T08:40:07ZMarka osobista jest unikalną kompozycją wielu elementów, składających się na odbiór danej osoby przez jej otoczenie. Siłą marki jest autentyczność. To autentyczność sprawia, że otoczenie nam ufa. Marka osobista - narzędzie biznesowe XXI wieku2025-03-26T08:40:07ZMarka osobista jest unikalną kompozycją wielu elementów, składających się na odbiór danej osoby przez jej otoczenie. Siłą marki jest autentyczność. To autentyczność sprawia, że otoczenie nam ufa.
 AI a zarządzanie wizerunkiem pracownika – nowe wyzwania2025-03-10T13:24:31ZSztuczna inteligencja otwiera przed nami nowe możliwości, ale też rodzi ryzyka. Modyfikowanie zdjęć, generowanie wizerunków czy deepfake’i – to technologie, które mogą wpłynąć na sposób wykorzystywania zdjęć pracowników. W związku z tym firmy muszą w niedługiej perspektywie przemyśleć, jak skutecznie zarządzać zgodami na wizerunek i jakie mechanizmy kontrolne wdrożyć. AI a zarządzanie wizerunkiem pracownika – nowe wyzwania2025-03-10T13:24:31ZSztuczna inteligencja otwiera przed nami nowe możliwości, ale też rodzi ryzyka. Modyfikowanie zdjęć, generowanie wizerunków czy deepfake’i – to technologie, które mogą wpłynąć na sposób wykorzystywania zdjęć pracowników. W związku z tym firmy muszą w niedługiej perspektywie przemyśleć, jak skutecznie zarządzać zgodami na wizerunek i jakie mechanizmy kontrolne wdrożyć.
 Komunikacja bez e-maila i telefonu: jak dotrzeć do pracowników fizycznych?2025-03-06T10:07:22ZPracownicy fizyczni to nieodłączna część każdej firmy, jednak ich brak dostępu do tradycyjnych narzędzi komunikacji, takich jak e-mail czy telefony służbowe, stwarza nie lada wyzwanie w skutecznym przekazywaniu informacji. Jak więc dotrzeć do tej grupy, by nie tylko informować, ale także angażować ją w życie organizacji? Klucz do sukcesu tkwi w autentyczności, szacunku i zaangażowaniu. W efektywnej komunikacji wewnętrznej liczy się również ciekawy, przystępny format oraz przede wszystkim ludzka twarz biznesu – bo to właśnie relacje i dialog sprawiają, że pracownicy czują się częścią większej całości. Komunikacja bez e-maila i telefonu: jak dotrzeć do pracowników fizycznych?2025-03-06T10:07:22ZPracownicy fizyczni to nieodłączna część każdej firmy, jednak ich brak dostępu do tradycyjnych narzędzi komunikacji, takich jak e-mail czy telefony służbowe, stwarza nie lada wyzwanie w skutecznym przekazywaniu informacji. Jak więc dotrzeć do tej grupy, by nie tylko informować, ale także angażować ją w życie organizacji? Klucz do sukcesu tkwi w autentyczności, szacunku i zaangażowaniu. W efektywnej komunikacji wewnętrznej liczy się również ciekawy, przystępny format oraz przede wszystkim ludzka twarz biznesu – bo to właśnie relacje i dialog sprawiają, że pracownicy czują się częścią większej całości.
 Na przekór algorytmom – sekrety komunikacji międzypokoleniowej w świecie cyfrowego chaosu2025-02-25T08:40:01ZW dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie nowoczesne technologie łączą się z rosnącą różnorodnością społeczną oraz pulsującymi debatami politycznymi i gorącymi wydarzeniami medialnymi, komunikacja nabiera nowego wymiaru. Obecnie, gdy w telewizji dominują gorące debaty, a media nieustannie bombardują nas uproszczonymi hasłami i emocjonalnymi komentarzami, pytanie o autentyczność rozmowy staje się bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Czy potrafimy rozmawiać szczerze, przekraczając granice pokoleniowe i kulturowe? Czy narzędzia cyfrowe naprawdę nas łączą, czy raczej oddzielają? Jedno jest pewne – umiejętność porozumiewania się to fundament budowania trwałych relacji, zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Na przekór algorytmom – sekrety komunikacji międzypokoleniowej w świecie cyfrowego chaosu2025-02-25T08:40:01ZW dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie nowoczesne technologie łączą się z rosnącą różnorodnością społeczną oraz pulsującymi debatami politycznymi i gorącymi wydarzeniami medialnymi, komunikacja nabiera nowego wymiaru. Obecnie, gdy w telewizji dominują gorące debaty, a media nieustannie bombardują nas uproszczonymi hasłami i emocjonalnymi komentarzami, pytanie o autentyczność rozmowy staje się bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Czy potrafimy rozmawiać szczerze, przekraczając granice pokoleniowe i kulturowe? Czy narzędzia cyfrowe naprawdę nas łączą, czy raczej oddzielają? Jedno jest pewne – umiejętność porozumiewania się to fundament budowania trwałych relacji, zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym.
 Kryzysy czasów infodemii. Dezinformacja, manipulacja, cyberataki2025-02-20T12:47:08ZCzy można zarządzać kryzysem w erze postprawdy? Dezinformacja, cyberataki i wycieki danych to dziś jedne z największych zagrożeń dla reputacji firm oraz instytucji. W dobie fake newsów i manipulacji informacją, wiarygodność firm jest bardziej niż kiedykolwiek narażona na ryzyko i jedno nieostrożne posunięcie może wywołać lawinę kryzysu, którego skutki będą odczuwalne przez lata. A przecież można skutecznie identyfikować zagrożenia, budować odporność organizacji i zarządzać kryzysami wizerunkowymi. Wiele organizacji jednak tego nie robi. Dlaczego? Kryzysy czasów infodemii. Dezinformacja, manipulacja, cyberataki2025-02-20T12:47:08ZCzy można zarządzać kryzysem w erze postprawdy? Dezinformacja, cyberataki i wycieki danych to dziś jedne z największych zagrożeń dla reputacji firm oraz instytucji. W dobie fake newsów i manipulacji informacją, wiarygodność firm jest bardziej niż kiedykolwiek narażona na ryzyko i jedno nieostrożne posunięcie może wywołać lawinę kryzysu, którego skutki będą odczuwalne przez lata. A przecież można skutecznie identyfikować zagrożenia, budować odporność organizacji i zarządzać kryzysami wizerunkowymi. Wiele organizacji jednak tego nie robi. Dlaczego?
 Trendy 2025: Komunikacja, która angażuje i wzmacnia markę pracodawcy2025-02-18T09:48:26ZChoć każdy z raportów trendowych na 2025 rok opowiada o obecnych nurtach i nadchodzących zmianach z nieco innej perspektywy, wyłania się z nich dość spójny przekaz. Wciąż tkwimy w postpandemicznej rzeczywistości, jesteśmy zmęczeni technologią, która wywołuje w nas poczucie izolacji, a dezinformacja napędza kryzys zaufania do cyfrowych doświadczeń. Zwracamy się ku korzeniom, szukając połączeń międzyludzkich i optymizmu, skupiając się na dobrym samopoczuciu, ruchu i relacjach. W jaki sposób możemy wprowadzić te trendy do employer brandingu i komunikacji w naszych organizacjach? Trendy 2025: Komunikacja, która angażuje i wzmacnia markę pracodawcy2025-02-18T09:48:26ZChoć każdy z raportów trendowych na 2025 rok opowiada o obecnych nurtach i nadchodzących zmianach z nieco innej perspektywy, wyłania się z nich dość spójny przekaz. Wciąż tkwimy w postpandemicznej rzeczywistości, jesteśmy zmęczeni technologią, która wywołuje w nas poczucie izolacji, a dezinformacja napędza kryzys zaufania do cyfrowych doświadczeń. Zwracamy się ku korzeniom, szukając połączeń międzyludzkich i optymizmu, skupiając się na dobrym samopoczuciu, ruchu i relacjach. W jaki sposób możemy wprowadzić te trendy do employer brandingu i komunikacji w naszych organizacjach?
 Mówić, czy nie mówić? Czyli dlaczego komunikacja wewnętrzna zaczyna się od Lidera2025-02-04T12:07:56ZWielu specjalistów od komunikacji wewnętrznej wprowadza najnowsze narzędzia, inwestuje w atrakcyjne newslettery, Intranet, rozwija aplikacje mobilne. Dwoi się i troi, wykonując najbardziej skomplikowane akrobacje, aby zaangażować ludzi. Jednak bez aktywnego uczestnictwa menedżerów efekty będą mizerne. Mówić, czy nie mówić? Czyli dlaczego komunikacja wewnętrzna zaczyna się od Lidera2025-02-04T12:07:56ZWielu specjalistów od komunikacji wewnętrznej wprowadza najnowsze narzędzia, inwestuje w atrakcyjne newslettery, Intranet, rozwija aplikacje mobilne. Dwoi się i troi, wykonując najbardziej skomplikowane akrobacje, aby zaangażować ludzi. Jednak bez aktywnego uczestnictwa menedżerów efekty będą mizerne.
 Jak dobra komunikacja wewnętrzna pomaga firmom angażować pracowników2025-02-04T11:08:25ZKażdy zarząd firmy komunikuje się z pracownikami, tak jak każdy lider komunikuje się ze swoim zespołem. Zarówno unikanie kontaktu, jak i regularny dialog i informowanie to elementy komunikacji wewnętrznej. Nie można zatem powiedzieć, że są firmy, w których nie istnieje komunikacja wewnętrzna. Można już za to powiedzieć, że są takie, w których zamiast pomagać, osłabia ona biznes. Nawet 50 000 PLN rocznie tracą firmy na nieefektywnej komunikacji (wg. badania State of Business Communication od Grammarly). Jak dobra komunikacja wewnętrzna pomaga firmom angażować pracowników2025-02-04T11:08:25ZKażdy zarząd firmy komunikuje się z pracownikami, tak jak każdy lider komunikuje się ze swoim zespołem. Zarówno unikanie kontaktu, jak i regularny dialog i informowanie to elementy komunikacji wewnętrznej. Nie można zatem powiedzieć, że są firmy, w których nie istnieje komunikacja wewnętrzna. Można już za to powiedzieć, że są takie, w których zamiast pomagać, osłabia ona biznes. Nawet 50 000 PLN rocznie tracą firmy na nieefektywnej komunikacji (wg. badania State of Business Communication od Grammarly).
 Kiedyś to było… czyli o tym dlaczego dziś tak łatwo przeoczyć pierwsze oznaki kryzysu2024-10-17T10:33:21ZJeszcze ćwierć wieku temu komunikacja odbywała się w jedną stronę. Kiedy w mediach pojawiła się treść niezgodna z prawdą, chwytało się za telefon i wyjaśniało sprawę, jeśli nie z samym autorem tekstu, to z jego przełożonym. Społeczeństwo ufało ekspertom i autorytetom, rzadko kiedy publicznie podważano naukowo dowiedzione prawdy (kształt ziemi jest ekstremalnym przykładem, ale czy 20 lat temu ktoś słyszał o płasokoziemcach?). Od tego czasu zmieniło się niemal wszystko. Kiedyś to było… czyli o tym dlaczego dziś tak łatwo przeoczyć pierwsze oznaki kryzysu2024-10-17T10:33:21ZJeszcze ćwierć wieku temu komunikacja odbywała się w jedną stronę. Kiedy w mediach pojawiła się treść niezgodna z prawdą, chwytało się za telefon i wyjaśniało sprawę, jeśli nie z samym autorem tekstu, to z jego przełożonym. Społeczeństwo ufało ekspertom i autorytetom, rzadko kiedy publicznie podważano naukowo dowiedzione prawdy (kształt ziemi jest ekstremalnym przykładem, ale czy 20 lat temu ktoś słyszał o płasokoziemcach?). Od tego czasu zmieniło się niemal wszystko.
 Komunikacja wewnętrzna w trakcie sytuacji kryzysowej – konieczność, zagrożenie czy szansa2023-11-07T12:35:48ZNiektórych być może tym stwierdzeniem zmartwię, dla innych będzie to coś całkiem oczywistego: nie ma jednej złotej rady na prowadzenie komunikacji wewnętrznej, tak jak nie ma jednej recepty na zarządzenie sytuacją kryzysową. Komunikacja wewnętrzna w trakcie sytuacji kryzysowej – konieczność, zagrożenie czy szansa2023-11-07T12:35:48ZNiektórych być może tym stwierdzeniem zmartwię, dla innych będzie to coś całkiem oczywistego: nie ma jednej złotej rady na prowadzenie komunikacji wewnętrznej, tak jak nie ma jednej recepty na zarządzenie sytuacją kryzysową.
























