E-FAKTURA, czyli przyspieszenie digitalizacji w firmie.  Podatki i technologia
PrawoOnlineWebinar
E-FAKTURA, czyli przyspieszenie digitalizacji w firmie. Podatki i technologia

Wstęp bezpłatny

Krajowy System e-Faktur wprowadzi Polskę do grona europejskich liderów nowoczesnych e-usług administracji. Nowy model fakturowania wprowadza szereg nowych wymagań technicznych, jak również konieczność dostosowania systemów i procesów. Co w praktyce oznacza dla polskich firm? E-faktura, którą od 2022 r. będzie można dobrowolnie wdrażać w przedsiębiorstwach, stała się podstawą dla wielu CFO i CIO oraz ich zespołów do przyjrzenia się funkcjonującym w przedsiębiorstwie systemom i optymalizacji oraz zmiany szeregu procesów księgowych i podatkowych.

  • Jakie są więc najlepsze praktyki rynkowe prowadzące do adaptacji KSeF w firmie?
  • Jak podejść do wdrożenia i dostosowania systemów ERP?
  • Jak wykorzystać e-fakturę i zautomatyzować operacje w firmie?

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

PwC

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Rozpoczęcie warsztatów

  • 09:05Jak wykorzystać e-fakturę i zautomatyzować operacje w firmie?

    • Marcin Sidelnik,  Partner, PwC Polska
    • Mariusz Dziurdzia,  Partner finanse i transformacja biznesu, PwC Polska
  • 09:15E-faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF)

    • Magdalena Brzuszczyńska,  Wicedyrektorka ds. JPK, e-sprawozdań i e-Faktur, PwC Polska
    • Co to jest e-faktura i jakie wyzwania dla Przedsiębiorcy niesie jej wdrożenie?
    • Nowy format e-faktury - zakres danych wymagających raportowania a obecne systemy ERP i obecne procesy związane z fakturowaniem
    • Integracja z KSeF - na co zwrócić uwagę aby poprawnie ustawić proces wysyłki i odbioru faktur i zminimalizować ryzyka biznesowe


  • 09:45Rozwiązania podatkowe w systemach ERP, a wyzwania IT

    • Mariusz Szczubełek,  Starszy Menedżer, Technology Consulting, PwC Polska
    • Magdalena Brzuszczyńska,  Wicedyrektorka ds. JPK, e-sprawozdań i e-Faktur, PwC Polska
    • Dynamika zmian podatkowych a systemy ERP - trendy rynkowe
    • Jak podejść do projektu zmiany lub aktualizacji systemu
    • Microsoft Dynamics jako przykład rozwiązania kompleksowego
  • 10:35Przerwa

  • 10:50E-faktura, a zmiana procesów księgowych i podatkowych i modelu raportowego

    • Dorota Jamiołkowska,  Starsza Menadżerka, PwC Polska
    • Wojciech Gede,  Starszy Menedżer, PwC Polska
    • Dorota Bokszczanin-Domalewska,  Dyrektorka, PwC Polska
    • Jak e-faktury wpływają na zmianę procesów księgowych i podatkowych?
    • Korzyści i szansa na usprawnienie procesów
    • Potencjalne obszary problematyczne 
    • Jak się przygotować od strony procesów, danych i ludzi?
  • 11:40Podsumowanie

    • Paweł Matulewicz,  Dyrektor, PwC Polska
  • 11:50Zakończenie warsztatów

Dorota Bokszczanin-Domalewska

Dorota Bokszczanin-Domalewska

Dyrektorka, PwC Polska

Dorota posiada ponad 13-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze raportowania podatkowego i doradztwa podatkowego. Jej kluczowym obszarem specjalizacji jest CIT i VAT compliance. Dorota pracowała w PwC w Stanach Zjednoczonych przez 2,5 roku, biorąc udział w projektach transformacji funkcji podatkowych obejmujących badanie i optymalizację procesów oraz wdrażanie technologii w działach podatkowych. Dorota była członkiem grupy roboczej Ministerstwa Finansów ds. wdrażania Ram Wewnętrznego Nadzoru Podatkowego w Polsce i jest odpowiedzialna za przeprowadzenie wielu projektów związanych z oceną i wspieraniem funkcji podatkowej klientów PwC, a także przygotowywanie i wdrażanie strategii podatkowych. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, studiowała podatki na University of Southern California w Los Angeles i jest licencjonowanym doradcą podatkowym.

Magdalena Brzuszczyńska

Magdalena Brzuszczyńska

Wicedyrektorka ds. JPK, e-sprawozdań i e-Faktur, PwC Polska

Magda jest liderką projektów technologicznych związanych z tworzeniem rozwiązań na potrzeby zgodności raportowania z wymaganiami podatkowymi - JPK, eFaktur, e- sprawozdań. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu i usprawnianiu procesów księgowych i podatkowych. Jest liderką projektów wdrożeniowych ERP i technologii związanych z automatyzacją procesów podatkowo-finansowych. Ukończyła Wydział Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studia Podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie wdrożeń systemów ERP oraz ich integracji z aplikacjami zewnętrznymi zapewniającymi zgodność z lokalnymi wymogami. Jest liderką przeglądów procesów księgowych i podatkowych w zakresie identyfikacji obszarów usprawnień i potencjału do automatyzacji. Łączy obszerną wiedzę z zakresu rachunkowości i podatków oraz praktyczne doświadczenie w zakresie raportowania podatkowego i księgowego w obszarze ustawień systemów.

Mariusz Dziurdzia

Mariusz Dziurdzia

Partner finanse i transformacja biznesu, PwC Polska

Specjalizuje się w badaniu dużych przedsiębiorstw głównie z branży wydobywczej, energetycznej, motoryzacyjnej i produkcyjnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu dużych i średnich spółek zgodnie z polskimi i zagranicznymi standardami rachunkowości (MSSF, US GAAP, UK GAAP), w tym także podmiotów notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Prowadził również szkolenia i konferencje związane z zagadnieniami MSSF w praktyce. Jego doświadczenie obejmuje realizację projektów doradczych związanych z wejściem na giełdę (m.in. ENEA i Telefonia Dialog). Mariusz brał udział w projektach typu „due diligence” na zlecenie inwestorów zagranicznych działających w różnych branżach. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Wojciech Gede

Wojciech Gede

Starszy Menedżer, PwC Polska

Starszy Menedżer w warszawskim zespole Indirect Taxes. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 12 lat wspiera klientów PwC z sektora real estate, retail i automotive. Dodatkowo odpowiada za rozwój public sector w PwC. Na co dzień zajmuje się m.in tematami e-faktur i Grupy VAT.

Dorota Jamiołkowska

Dorota Jamiołkowska

Starsza Menadżerka, PwC Polska

Dorota specjalizuje się w obszarze controllingu biznesowego oraz procesach transformacji i automatyzacji funkcji finansowej. Przez 10 lat kierowała Biurem Kontrolingu Spółek Grupy Kapitałowej w PKN Orlen S.A., gdzie odpowiadała za wdrożenie procesów i narzędzi kontrolingowych, wspierających efektywny nadzór na spółkami grupy kapitałowej Orlen. Dorota zaangażowana była również w szereg projektów korporacyjnych, dotyczących optymalizacji kosztów oraz poprawy efektywności operacyjnej. Posiada również praktyczne doświadczenie zdobyte jako Członek Rad Nadzorczych wielu spółek grupy kapitałowej Orlen z branży logistyki oraz funkcji wsparcia. Obecnie wspiera CFO realizując projekty doradztwa w zakresie w standaryzacji i automatyzacji raportowania zarządczego oraz optymalizacji procesów planowania i budżetowania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Odpowiada za rozwój partnerstwa PwC i Anaplan w Polsce. Jest członkiem brytyjskiego stowarzyszenia biegłych rewidentów (ACCA).

Paweł Matulewicz

Paweł Matulewicz

Dyrektor, PwC Polska

Paweł pracuje w dziale doradztwa technologicznego - Customer Technology w PwC Polska. Od 20 lat specjalizuje się w branży IT i strategii transformacji cyfrowej. Doradza klientom z sektora finansowego w strategicznych projektach IT łącząc doradztwo biznesowe ze znajomością uwarunkowań prawnych i specyfiki tej branży. Doświadczenie Pawła obejmuje zarządzanie portfelem klientów, strategiczne planowanie biznesowe, rozwój możliwości transformacji cyfrowej z zaangażowaniem w kompleksową realizację. W pracy zwraca ogromną uwagę na pracę zespołową i zorientowanie na klienta. Wśród dotychczasowych osiągnięć w zakresie projektów cyfrowej transformacji Paweł może zaliczyć między innymi realizację pierwszych projektów w pełni bazujących na chmurze publicznej, pierwszą platforma do tzw. seamless banking w Polsce czy pierwsze wdrożenie środowiska użytkownika końcowego w chmurze na rynku regulowanym. Paweł ukończył wydział Inżynierii Produkcji Przemysłowej Politechniki Warszawskiej w zakresie implementacji rozwiązań IT ERP oraz podyplomowe studia w zakresie zarządzania projektami IT na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej.

Marcin Sidelnik

Marcin Sidelnik

Partner, PwC Polska

Marcin jest związany z PwC od 2001 r. W tym czasie doradzał zarówno klientom polskim, jak i międzynarodowym. Od przeszło 15 lat jego głównym obszarem zainteresowań zawodowych jest szeroko pojęte zarządzanie i cyfryzacja rozliczeń podatkowych przedsiębiorstw oraz doradztwo dla sektora TMT (Technologia, Media i Telekomunikacja). W latach 2010-2015 Marcin był zaangażowany w projekt e-Podatki realizowanego przez PwC dla Ministerstwa Finansów i był współautorem koncepcji transformacji polskiej administracji podatkowej. W ostatnim czasie, Marcin koncentruje się na projektach dotyczących wdrożenia i przygotowania firm do e-faktury w Polsce, rozwoju globalnych narzędzi PwC do rozliczeń podatkowych oraz doradztwie przy wprowadzaniu Jednolitego Pliku Kontrolnego (SAF-T) i raportowania w czasie rzeczywistym (real time reporting) w innych krajach.

Mariusz Szczubełek

Mariusz Szczubełek

Starszy Menedżer, Technology Consulting, PwC Polska

Mariusz posiada ponad 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu systemów ERP, w szczególności MS Dynamics 365 F&SCM. Wspiera swoich klientów na etapie rozwoju i wdrażania produktów lub usług IT. Analizuje potrzeby biznesowe w zakresie rozwiązań IT i ich transformacji w produkty, usługi i procesy systemowe. Tworzy koncepcje i architekturę rozwiązań IT w oparciu o Microsoft Dynamics 365, Microsoft Azure oraz rozwiązania firm trzecich, modeluje integrację. Odpowiada za biznesowy i techniczny zakres usług i rozwiązań dostarczanych w ramach realizowanych projektów i programów. Wykładowca akademicki.

PwC

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]