Jak przygotować się do kontroli i rozliczyć środki otrzymane w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0

Jak przygotować się do kontroli i rozliczyć środki otrzymane w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0

28 maja 2021 / Online

Cel

W trakcie pierwszej fali pandemii koronawirusa wielu przedsiębiorców skorzystało ze wsparcia z Polskiego Funduszu Rozwoju. Pomoc dla części z nich ma charakter zwrotny. Proces oddawania subwencji następuje po 12 miesiącach od jej otrzymania.

W chwili obecnej rozpoczął się proces rozliczania i umarzania subwencji z Tarczy Finansowej PFR 1.0. Firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, będą mogły skorzystać nawet ze 100% umorzenia subwencji, po spełnieniu warunków określonych w umowie pomiędzy przedsiębiorcą i PFR. Wielkość umorzenia zależy od spełnienia określonych kryteriów, dotyczących m. in. utrzymanych miejsc pracy lub poniesionej straty.

Weź udział w szkoleniu, gdzie przedstawione i omówione zostaną wszystkie zagadnienia związane z tym procesem. W czasie wydarzenia wezmą udział doświadczeni prelegenci z Polskiego Funduszu Rozwoju oraz z kancelarii Traple Konarski Podrecki i BG TAX & Legal sp. z o.o. W przejrzysty sposób przedstawione zostaną zasady rozliczania, zwrotu i umorzenia przyznanych środków. Dodatkowo wytłumaczone zostaną tematy kontroli i kwestie podatkowe.

Prelegenci przedstawią zagadnienia, które pozwolą przygotować się przedsiębiorcom do prawidłowego rozliczenia subwencji otrzymanej z PFR, omówią aktualny stan prawny, z uwzględnieniem najnowszej treści regulaminu dot. PFR 1.0 z 13 kwietnia 2021 r. Link do regulaminu: klik

Podczas szkolenia dowiesz się:

  • Kto i na jakiej podstawie może się spodziewać kontroli?
  • Jakie mechanizmy są stosowane przy typowaniu przedsiębiorców do kontroli?
  • Jakie obszary będą poddane kontroli?
  • W jaki sposób się przygotować i na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Jakie mogą być konsekwencje nienależnie otrzymanego wsparcia lub niewłaściwie wydatkowanej pomocy?
  • Jak prawidłowo rozliczyć otrzymaną subwencję?
  • Jak prawidłowo sporządzać dokumentację wydatkowania środków?
  • Jak otrzymać umorzenie subwencji?


Dodatkowo omówione zostaną:

  • Kwalifikacja podatkowa subwencji z PFR 1
  • Sposób wyliczenia skumulowanej straty gotówkowej na sprzedaży w ramach PFR 1.0 - dot. MŚP - z uwzględnieniem najnowszej treści regulaminu dot. PFR 1.0 .
  • Korzystanie z nieoprocentowanego kapitału subwencji a przychód podatkowy z tytułu nieodpłatnych świadczeń
  • Otrzymanie subwencji a przychód podatkowy na gruncie CIT/PIT
  • Otrzymanie subwencji a PCC
  • Korzystanie z nieoprocentowanego kapitału subwencji a przychód podatkowy z tytułu nieodpłatnych świadczeń




Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Renata Grzeszczak
Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

Współpraca

Weronika Kuchta
Weronika Kuchta

Marketing Manager

Partner