Prawo w rękach PR-owca
Public relationsOnlineKonferencja
Prawo w rękach PR-owca
Przewodnik prawny dla PR-owców i działów komunikacji

Wstęp bezpłatny

PR-owcy oraz działy komunikacji w swojej codziennej pracy napotykają na liczne zadania, które wymagają od nich wiedzy prawnej.

Tworzenie komunikatów do social mediów, prowadzenie strony internetowej czy konta na Facebooku rodzi wiele pytań. Czy można korzystać ze zdjęcia ściągniętego z internetu? Czy można zamieścić publikacje z gazety na temat firmy, którą reprezentujemy? Czy można dowolnie linkować ciekawe publikacje na tematy dla nas ważne? 

W sytuacjach kryzysowych czy aferach, PR-owiec również musi wiedzieć, jak może działać, aby skutecznie i szybko zarządzać kryzysem przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z obowiązującym prawem.

Pojawiają się wówczas liczne dylematy - czy dziennikarz może dowolnie wejść do gabinetu i nagrywać rozmowę oczekując natychmiastowych odpowiedzi? Ile mamy czasu na odpowiedź na zadane mailem pytania od dziennikarza? Czy możemy jakkolwiek zatrzymać serie nieprawdziwych informacji o naszych produktach lub usługach? Czy takie informacje może rozpowszechniać nasza konkurencja? 

A gdy wybuchnie afera medialna - czy mamy jakieś środki prawne, żeby się bronić? Czy działania dziennikarza zawsze będą usprawiedliwione? Czego możemy oczekiwać od redakcji, gazet, portali? Czy w końcu uczestnikom debaty w internecie wszystko wolno? Czy mogą o naszej firmie powiedzieć cokolwiek? Czy istnieje anonimowość? 

Pytań i wątpliwości pojawia się wiele. Dlatego też zapraszamy Cię na 1-dniową konferencję online Prawo w rękach PR-owca. Przewodnik prawny dla PR-owców i działów komunikacji, która w całości będzie poświęcona ramom prawnym w branży public relations.

Na całodniowym szkoleniu odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, pokażemy narzędzia prawne i internetowe oraz sposób pracy prawników i specjalistów ds. public relations.

Dołącz do nas i weź udział w tym wyjątkowym spotkaniu, podczas którego poszerzysz swoją wiedzę na temat tego, jakie wyzwania stawia przed branżą public relations aktualne prawodawstwo.

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Patron

ZFPR

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • ,  Magdalena Sokulska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:00Prawo w służbie PR

    • adw. Maciej Ślusarek,  Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • adw. Hanna Marcinkiewicz,  Adwokat, Partner, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Co wolno dziennikarzom?

    -kogo mogą pytać?

    -czego mogą oczekiwać?

    -czy jest obowiązek przekazywania informacji?

    -czy mogą dowolnie nagrywać?

    • Współpraca z dziennikarzami. Czego możemy oczekiwać, czego możemy wymagać?
    • Współpraca z redakcjami, portalami i influenecerami

    -reklama natywna

    -ukryta promocja

    • Afera medialna. Czy można się do tego przygotować?
    • Możliwe działania prawne po wybuchy afery medialnej 
    • Odpowiedzialność redakcji, gazet, portali
    • Odpowiedzialność komentatorów, platform takich jak FB, Twitter, Google. Anonimowość i prawo do bycia zapomnianym 
  • 11:00Przerwa

  • 11:20PANEL DYSKUSYJNY - Czy prawo może być narzędziem skutecznego PR?

    • adw. Maciej Ślusarek,  Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Przemysław Mitraszewski,  Prezes Zarządu Lighthouse, Prezes Związku Firm Public Relations
    • Martyna Wróbel,  Dyrektor Biura Komunikacji i Public Relations, Budimex S.A.
    • Małgorzata Rybak-Dowżyk,  Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, T-Mobile Polska S.A.
  • 12:20Przerwa

  • 12:30Odbicie marki w cyfrowym lustrze

    • Mariusz Wolski,  Bezpieczeństwo IT
    • Nasz cyfrowy ślad, czyli obalamy mit anonimowości w internecie
    • Fałszowanie cyfrowych zasobów firmy – monitoring zdjęć, fake newsów, stron i profilów w mediach społecznościowych
    • Ochrona reputacji C-LEVEL, czyli jak chronić kluczowe osoby w firmie, które są znane opinii publicznej, udzielają się w mediach lub na forum społeczności biznesowej
    • Niezadowolony pracownik w mediach społecznościowych. O jednej opinii, która może narazić markę na straty wizerunkowe i stworzyć falę nie do zatrzymania – monitoring, analiza, powiązania
    • Cyberprzestępca na rybach – co tak naprawdę włamywacze szukają na zdjęciach udostępnianych przez firmę lub jej pracowników
    • Budowanie kultury odpowiedzialności w firmie - czyli jak stworzyć skuteczny program świadomości pojedynczych pracowników w zakresie bezpieczeństwa firmy
  • 13:30Przerwa

  • 14:00Komunikacja zgodna z prawem

    • adw. Maciej Kubiak,  Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • adw. Maciej Dudek,  Adwokat, Partner, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Co mogę jako PR-owiec prezentować w zarządzanych kanałach?

    -zdjęcia

    -linkowanie

    -embedowanie

    -wizerunki

    -materiały prasowe

    -materiały filmowe

    -archiwa

    • Wymagania prawne związane w komunikacją

    -regulaminy, zbieranie danych, wymagane zgody

    • Jak prezentować nasze informacje?

    -reklama

    -reklama porównawcza

    -obowiązki influencerów

    • Co zrobić, by wzmocnić ochronę elementów naszej komunikacji?

    -możliwe znaki towarowe

    -prawa do materiałów

    -NDA

    -ochrona informacji poufnych

    • Prawo w ochronie przed działaniami konkurencji

    -reklama porównawcza

    -tajemnica przedsiębiorstwa

    -zakaz namawiana do niewykonywania umów

  • 16:00Podsumowanie, zakończenie konferencji

Maciej Dudek

adw. Maciej Dudek

Adwokat, Partner, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Specjalizuje się w zagadnieniach prawa własności intelektualnej, w szczególności o obszarze prawa autorskiego, prawa reklamy, jak również w zagadnieniach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji, praw konsumentów, ochrony dóbr osobistych oraz obszarze e-commerce. Doradza klientom przy wdrożeniach rozwiązań informatycznych, poczynając od postępowania ofertowego przy wyborze dostawcy, poprzez przygotowanie i negocjacje umów wdrożeniowych oraz serwisowych. Zrealizował szereg złożonych projektów w zakresie wdrożeń systemów informatycznych. Zapewnia kompleksowe doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych, obejmujące audyt działalności w zakresie przetwarzania danych osobowych, opracowanie i wdrożenie dokumentacji, jak również reprezentowanie Klientów przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Prowadzi również obsługę prawną Klientów w zakresie ochrony dóbr osobistych, reprezentując ich przed sądami w przypadku naruszenia dóbr osobistych osób fizycznych jak i prawnych.

Maciej Kubiak

adw. Maciej Kubiak

Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Adwokat. Wykładowca w Centrum Praw Własności Intelektualnych im. H. Grocjusza w Krakowie i na studiach podyplomowych SWPS - Legaltech i innowacje w branży prawniczej. Arbiter Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego (SARA). Autor szeregu publikacji branżowych oraz prelegent na konferencjach prawno-biznesowych. Współautor m.in. Komentarza do prawa własności przemysłowej (C.H. Beck, 2016), Komentarza do prawa autorskiego (C.H. Beck, 2019). Twórca i redaktor naczelny „LSW IP Bloga” – portalu dla branży kreatywnej i biznesu (lswipblog.pl) oraz podcastów o prawnych i technologicznych wyzwaniach stojących przed światem w XXI wieku („Legalne Rozmowy”). Wielokrotnie rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne (m.in. Chambers & Partners, Legal 500, Managing IP, IP Stars, Media Law International): w dziedzinie technologii, mediów i telekomunikacji (TMT), własności intelektualnej (IP) oraz rozwiązywania sporów (Dispute Resolution). Członek Kolegium Redakcyjnego Kwartalnika Prawa Nowych Technologii (C.H.Beck). Specjalizuje się w zagadnieniach prawa autorskiego, mediów, filmowego i prasowego, IT i nowych technologii, reklamy i własności przemysłowej oraz ochrony dóbr osobistych. Reprezentuje Klientów w sporach sądowych związanych z ochroną własności intelektualnej, renomy oraz w sprawach gospodarczych. Zrealizował kilkadziesiąt projektów obsługi prawnej produkcji filmowo-telewizyjnych, w tym wysoko budżetowych koprodukcji międzynarodowych. Doradzał wielu producentom, wydawnictwom muzycznym i książkowym, organizatorom koncertów, agencjom reklamowym i public relations, firmom IT czy domom mediowym. Konsultuje przedsięwzięcia związane z innowacjami, wdrażaniem automatyki i robotyki, danymi osobowymi, nowymi technologiami i komercjalizacją badań naukowych. Wspiera klientów w sprawach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji. Pomagał w transgranicznych projektach licencyjnych oraz wejściu na polski rynek nowych brandów w tym nowych kanałów telewizyjnych.

Hanna Marcinkiewicz

adw. Hanna Marcinkiewicz

Adwokat, Partner, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i w prawie cywilnym. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw sądowych – reprezentuje zarówno duże podmioty gospodarcze, jak i osoby fizyczne. Z sukcesem prowadzi sprawy dotyczące naruszenia dóbr osobistych i praw własności intelektualnej. Niezależnie od intensywnej pracy angażuje się w inicjatywy i sprawy ważne społecznie - pro bono. W swoim portfolio zawodowym ma obsługę podmiotów z szeroko pojętej branży kreatywnej, w szczególności agencji reklamowych, domów produkcyjnych i domów mediowych. W ramach specjalizacji prowadzi również bieżącą obsługę prawną producentów filmowych i telewizyjnych. W obszarze jej zainteresowań znajduje się także prawo mody, prawo ochrony konsumentów i zwalczania nieuczciwej konkurencji. Związana z działalnością samorządu adwokackiego – obecnie jest członkiem Komisji ds. etyki i tajemnicy adwokackiej.

Przemysław Mitraszewski

Przemysław Mitraszewski

Prezes Zarządu Lighthouse, Prezes Związku Firm Public Relations

Jest założycielem i prezesem zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych agencji komunikacyjnych na świecie Edelman. Dyrektor ds. relacji zewnętrznych i Pełnomocnik Zarządu LPP S.A. Prezes Związku Firm PR. Od ponad 20 lat jest związany z branżą public relations. Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej. Z powodzeniem zrealizował ponad 450 projektów związanych z issue &crisis management. Jest autorem licznych publikacji na temat zarządzania sytuacją kryzysową oraz „Crisis Management Approach Process” – metodologii przygotowania do zarządzania kryzysowego. W obszarze jego szczególnych zainteresowań leży PR korporacyjny, komunikacja firm rodzinnych dotycząca sukcesji, komunikacji marki firmy rodzinnej i procesów M&A. Od niemal 10 lat zasiada w jury w konkursie Złote Spinacze. Prowadzi zajęcia z zarządzania kryzysowego na LSPR, Uniwersytecie SWPS, a wcześniej m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Politechnice Gdańskiej. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej.

Małgorzata Rybak-Dowżyk

Małgorzata Rybak-Dowżyk

Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, T-Mobile Polska S.A.

Od 20 lat związana z obszarem komunikacji. Od 2012 roku pełni funkcję Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacyjnej, w tym kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz i wewnątrz organizacji, kreowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Responsibility) ściśle zintegrowanej ze strategią rozwoju biznesu. Jest inicjatorką niestandardowych projektów T-Mobile – m.in. akcji społecznej Pomoc Mierzona Kilometrami. Doskonale spełnia się w roli nowoczesnej kobiety biznesu, ale przede wszystkim jako matka trójki dzieci. Na co dzień aktywnie łączy te dwie funkcję będące wyzwaniem, nie tylko w środowisku biznesowym, ale i w sferze prywatnej. Wychowując trójkę dzieci, będące w różnym wieku – szkolnym i przedszkolnym oraz profesjonalnie realizując się jako manager. Obdarzona wyjątkową energią, entuzjazmem do życia oraz rzadką zaletą – znajdowania rozwiązań tam, gdzie inni ich nie dostrzegają. Jej bogate doświadczenie zawodowe i życiowe pozwoliło na wypracowanie światopoglądu, który koncentruje się na ludziach, kreowaniu lepszej rzeczywistości i wytrwałości w dążeniach do swoich celów i marzeń. Dzięki swojemu pozytywnemu podejściu do życia i umiejętnością komunikatywnego zarządzania, skupia wokół siebie ludzi, których „zaraża” swoją pasją – na życie. Ulubione zwroty, które mówią o niej najwięcej: „uśmiech na Życie”, „odwróćmy myślenie” oraz „kryzys to nasza szansa, musimy go dobrze wykorzystać”.

Maciej Ślusarek

adw. Maciej Ślusarek

Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Zawodowo zajmuje się głównie kwestiami związanymi ze branżami kreatywnymi – od filmu, muzyki, do wszystkich nowo powstających obszarów działalności twórczej. Drugi obszar zawodowy to postępowania sądowe – głównie sprawy precedensowe, a także liczne postępowania dotyczące ochrony renomy osób i korporacji. Ze względu na doświadczenie w tym obszarze często doradza w kwestiach dotyczących publicznego wizerunku i jego ochrony. Od początku pracy adwokackiej jest mocno związany z działalnością samorządu adwokackiego – przez kilka kadencji pełnił rolę sędziego dyscyplinarnego, obecnie jest członkiem Rady Adwokackiej. Pełni również funkcję Przewodniczącego Komisji ds. etyki i tajemnicy adwokackiej. Niezależnie od intensywnej pracy angażuje się w sprawy pro bono, za co otrzymał szereg wyróżnień i nagród. Ponadto, jest zaangażowany w powstawanie i pracę licznych organizacji pozarządowych. W ramach jednej z nich – stowarzyszenia Normalne Państwo – był twórcą największej społecznej kampanii antykorupcyjnej „Nie daję/nie biorę łapówek”, która została nagrodzona na forach polskich i zagranicznych. Współtwórca oraz arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan. Ekspert i komentator licznych publikacji na temat prawa w Polsce oraz prelegent na konferencjach prawno-biznesowych. Wielokrotnie rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne – Chambers & Partners w dziedzinie technologii, mediów i telekomunikacji (TMT) oraz własności intelektualnej (IP) i Legal 500 – w dziedzinie TMT, IP oraz rozwiązywania sporów.

Mariusz Wolski

Mariusz Wolski

Bezpieczeństwo IT

Zawodowo zajmuje się nie tylko bezpieczeństwem IT, ale przede wszystkim specjalizuje się w łączeniu procesów biznesowych z możliwościami świata nowych technologii. Jako certyfikowany audytor wiodący ISO/IEC 27001 ma również doświadczenie w zarządzaniu zmianą w organizacjach, których celem jest podnoszenie jakości zarządzania bezpieczeństwem informacji. Był odpowiedzialny za wdrożenie i nadzór infrastruktury teleinformatycznej na nowym stadionie Legii Warszawa, a także był doradcą w zakresie bezpieczeństwa i organizacji podczas Euro 2012. W międzyczasie wraz z Państwową Wytwórnią Papierów Wartościowych oraz Ekstraklasą S.A. współtworzył zintegrowany system identyfikacji kibiców uczestniczących w meczach Ekstraklasy oraz doradzał przy tworzeniu Ustawy o Organizacji Imprez Masowych w Polsce. Od pięciu lat tworzy własną firmę doradzającą w obszarze bezpieczeństwa informacji oraz Security Information Compliance.

Martyna Wróbel

Martyna Wróbel

Dyrektor Biura Komunikacji i Public Relations, Budimex S.A.

Absolwentka Collegium Civitas na wydziale Socjologia. Stypendystka studiów podyplomowych z zakresu Komunikacji Korporacyjnej na Uniwersytecie Warszawskim a także studiów coachingowych na Akademii Leona Koźmińskiego. W trakcie studiów rozpoczęła pracę w największej firmie budowlanej w Polsce, obecnego lidera rynku - Budimex SA. Od 2008 roku zdobywała doświadczenie w obszarze HR-u, początkowo w obszarze szkoleń i rozwoju a od 10 lat jako HR Biznes Partner. W ostatnim roku uczestniczyła w zbudowaniu spółki zależnej na terenie Niemiec. W tym okresie doskonale poznała specyfikę branży budowlanej. Obecnie w Budimex SA odpowiada za obszar komunikacji wewnętrznej, marketingu oraz relacji zewnętrznych. Wraz z rozwojem organizacji wdraża nowe standardy komunikacji oraz odpowiada za promocje spółki w duchu firmy odpowiedzialnej społecznie.

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]