XIII Forum Dyrektorów Działów Prawnych
PrawoOnlineForum
 ‑ 
 ‑ 
XIII Forum Dyrektorów Działów Prawnych
Rola działu prawnego w niepewnych czasach

Wstęp bezpłatny


Ostatnie tygodnie przyniosły wręcz rewolucyjne zmiany i doświadczenia, które mają zupełnie bezprecedensowy charakter. Jako społeczeństwo, ale i pojedyncze jednostki, zarówno w osobistym jak i zawodowym wymiarze, musieliśmy szybko stawić czoła nowej sytuacji.


Okazało się, że sytuacja ma tak złożony, wieloaspektowy wymiar, iż nawet regulacje prawne, nie są w stanie nadążyć za rzeczywistością. Przepisy w pewnych obszarach nie do końca przystawały do realiów, które wymagały zarządzania kryzysowego.


Wszystko wskazuje na to, iż nastąpią pewne znaczące zmiany w funkcjonowaniu firm, które bez wątpienia przełożą się na pracę, obowiązki i powinności działów prawnych.


Prawnik poza znakomitą znajomością prawa, będzie musiał doskonale orientować się w tematach biznesowych, gospodarczych czy społecznych. Koniecznym będzie wyciągnięcie rewolucyjnych wniosków, inne rozkładanie akcentów, jeśli chodzi o pracę i pracowników, sprzedaż. Niezwykle istotna będzie rola każdego menedżera jako lidera, zarządzającego skutecznie swoim zespołem.


W trakcie Forum, jak co roku, chcemy dyskutować o tym co realnie nas czeka oraz jak się do tego praktycznie przygotować. Znawcy ekonomii czy futurolodzy już dawno obwieścili, iż czekają nas dynamiczne zmiany związane z kwestiami zdrowotnymi, ekologicznymi czy wreszcie gospodarczymi.


Wszyscy będziemy musieli stać się znawcami zarządzania sytuacją kryzysową i ryzykiem na swoim polu zawodowym. Niezwykle istotnymi okazały się być umiejętności komunikowania się, ale i szybkiej adaptacji do zmiennej, niepewnej sytuacji. Przed działami prawnymi stanie wyzwanie współtworzenia nowej polityki firmy w czasie kryzysu.



Chcemy dać Państwu wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • prawa
  • kwestii gospodarczych
  • zarządzania, szczególnie kryzysowego
  • umiejętności miękkich, która muszą mieć bardzo twardy charakter


W trakcie Forum omówimy między innymi:

  • zarządzanie kryzysowe
  • reguły prawne polityki w zakresie zarządzania ryzykiem
  • prawo pracy i BHP
  • pracę zdalną w szerokim, praktycznymi ujęciu
  • nowy wymiar pracy i podejścia do obowiązków korporacyjnych
  • wpływ epidemii na rozwiązania kontraktowe
  • kwestie upadłości i zatorów płatniczych
  • odpowiedzialną komunikację w biznesie
  • nowe powinności firm w sytuacji kryzysowej
  • kwestie restrukturyzacji czy ratowania biznesu
  • efektywne przywództwo bazujące na wiedzy, pewności i autorytecie
  • bycie zdalnym liderem
  • spotkania zarządu i akcjonariuszy
  • odpowiedzialność członków zarządu i rad nadzorczych
  • spory sądowe
  • przenoszenie biznesu w online
  • umiejętności komunikowania się czy szybkiej adaptacji
  • połączenie wiedzy prawnej i ekonomicznej


Z całą pewnością będzie praktycznie, spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jak zaadaptować się do zmian i na nowo przygotować ład prawny w naszych firmach.

Wesprzemy też Państwa wiedzą z innych obszarów, zarówno gospodarczych i społecznych jak i pewnych umiejętności, które mogą się okazać przydatne w zakresie radzenia sobie z tą sytuacją.


Partnerami tegorocznej 13. edycji Forum są kancelarie Schoenherr i GKR Legal.


Zapraszamy do zgłoszenia swojego udziału już dziś !




Partnerzy:

Partner

SchoenherrGKR Legal

Patron

Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Przywitanie uczestników

    • Ewelina Stęplewska,  Kierownik Projektu, Puls Biznesu

    10 min

  • 09:10Przywództwo w świecie V.U.C.A-Jak zarządzać ludźmi w zwariowanej rzeczywistości?

    • Szymon Kudła,  Ekspert w zakresie funkcjonowania w zmianie, przywództwa oraz budowania unikalnych doświadczeń pracowników i klientów

    Witaj w świecie V.U.C.A. (niestabilnym, gwałtownym, złożonym i niejednoznacznym), w

    którym presja rynku jest i będzie gigantyczna, a poczucie niestabilności będzie

    narastało. Tymczasem slogan mówiący o tym, że jedyną stałą rzeczą jest zmiana,

    pozostaje tylko... sloganem. W praktyce większość ludzi, którymi zarządzasz i z którymi

    współpracujesz, desperacko dąży do homeostazy. Pracownicy są mentalnie

    nieprzygotowani na zakłócenia (takie jak recesja lub epidemia), niepewność,

    multizadaniowość i tempo na wczoraj. Żyją iluzją, że kiedyś pył opadnie i wszystko się

    uspokoi. Tymczasem przesilenia są i będą wpisane w nasze życie. Stresorów nie uda

    się wyeliminować. Czekają nas lata chudsze i tłustsze; dni na rekord i dni na

    przetrwanie.

    Dowiedz się:

    • Jak ograniczyć poczucie paniki w zespole, a jednocześnie otworzyć pracowników na

    nadchodzące zmiany?

    • W jaki sposób możesz wzmacniać dojrzałość i elastyczność ludzi, którymi

    zarządzasz?

    • Dlaczego warto dbać o stałe rytuały w zwariowanym otoczeniu?
    • Jak zadbać o wysoki poziom energii w zespole w kryzysowych czasach?

    1g 0 min

  • 10:10Sądowa i pozasądowa restrukturyzacja zadłużenia

    • Daniel Radwański,  Counsel w kancelarii Schoenherr
    • Paula Weronika Kapica,  Prawnik w kancelarii Schoenherr
    • Rodzaje sądowych postępowań restrukturyzacyjnych – ich zalety i wady
    • Pozasądowe sposoby restrukturyzacji – swoboda umów
    • Kryteria wyboru – na co należy zwracać uwagę

    30 min

  • 10:40Przerwa

    10 min

  • 10:50Stare i nowe umowne klauzule kryzysowe: czego nauczył nas koronawirus

    • Adw. dr Tomasz Ludwik Krawczyk,  Partner w kancelarii GKR Legal

    Klauzula siły wyższej

    • „Utrudnienie” spełnienia świadczenia jako ryzykowny element definicji (przykład do omówienia: umowy dystrybucyjna)
    • Zbędność dla odpowiedzialności odszkodowawczej (kary umowne)
    • Odsetki (umowa pożyczki)
    • Odstąpienie/wypowiedzenie jako sankcja niewykonania (umowa przedwstępna sprzedaży nieruchomości)

    Rebus sic stantibus

    • Po co ten sąd?(umowa najmu nieruchomości hotelowej)
    • Wyłączanie i włączanie (aneksy do umów najmu)
    • „Małe” klauzule arbitrażowe (twórczy import z umów o roboty budowlane)

    Niemożność świadczenia

    • Pułapki pierwotnej niemożności świadczenia (umowy o organizację eventu)
    • Następcza niemożność świadczenia: instytucja (prawie) doskonała (umowa przewozu)
    • Problem czasowej niemożności świadczenia przy stosunkach trwałych (umowa z prywatnym przedszkolem, twórczy import z umów najmu)
    • Ryzyko renesansu tzw. gospodarczej niemożności świadczenia (wszelkie świadczenia pieniężne)


    30 min

  • 11:20Prawnicy przedsiębiorstw dziś i jutro - wyzwania, trendy, prognozy. Panel dyskusyjny

    • Waldemar Koper,  Dyrektor ds prawnych i prokurent, Kompania Piwowarska S.A. w Poznaniu
    • Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk,  Dyrektor Zespołu Prawa i Ładu Korporacyjnego w Skanska S.A.
    • Piotr Marucha,  General Counsel i Wiceprezes Zarządu ABB Power Grids Poland (Grupa Hitachi)
    • Maciej Ozdowski,  Dyrektor ds. prawnych, Europa Centralna, Colgate-Palmolive (Poland) Sp. z o.o.
    • Tomasz Sztyber,  Senior Corporate Counsel EMEA w Genesys Telecommunications Laboratories, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw
    • Cezary Żelaźnicki,  Partner PwC Legal, Radca Prawny, PwC Polska

    1g 0 min

  • 12:20Umowy z kancelariami prawnymi – drobiazgi o których warto pamiętać

    • Marek Szydłowski,  Dyrektor Biura Prawnego Grupy Komputronik
    • Zlecanie i nadzorowanie spraw
    • Obsada zlecanych spraw
    • Koszty inne niż wynagrodzenie
    • Inne drobiazgi (faktury, płatności, wizerunek)

    30 min

  • 12:50Przerwa

    30 min

  • 13:20Ochrona konkurencji w obliczu pandemii – najciekawsze reakcje wybranych urzędów antymonopolowych

    • Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel,  Radca prawny, doktor nauk prawnych, w latach 2008-2014 Prezes UOKiK
    • Stanowisko Komisji Europejskiej
    • Wybrane Państwa Członkowskie – ewolucja priorytetów
    • Gdzie jesteśmy? Dokąd Zmierzamy?

    30 min

  • 13:50Przenoszenie biznesu w online

    • Zuzanna Wiśniewska,  Head of Legal Department, indaHash
    • Przenoszenie biznesu online a globalizacja biznesu
    • Funkcjonowanie biznesu online
    • Przetwarzanie danych, ciasteczka, regulaminy usług świadczonych drogą elektroniczną
    • Biznes online w wersji B2C oraz B2B
    • Promocja biznesu online

    50 min

  • 14:40Bezpieczeństwo i higiena pracy na nowych zasadach

    • Ewa Pątkiewicz,  Radca prawny, OEX S.A.
    • Jak stworzyć bezpieczne miejsce dla naszych pracowników
    • Regulaminy i procedury
    • Wprowadzanie zasad, które będą realnie przestrzegane, a nie będą jedynie zapisem na papierze
    • Jak zapobiegać sytuacjom trudnym, które mogą narazić na szwank dobre imię firmy

    40 min

  • 15:20Epidemia e-biznesu

    • Dariusz Sojka LL.M.,  Director & Counsel, American Express CEE / PAYBACK CEE
    • Gdy biznes „tradycyjny” uświadamia sobie swoja „ulotność”

    - Fazy: zaprzeczenie / gniew / targowanie się / pogodzenie się – cyfryzacja

    - e-uslugi, e-tresci, e-umowy, e-platnosci; Realny klient , realne wątpliwości

    -Hegemoni e-biznesu – podglądać czy pomagać?

    • Rola regulatora - czy można sobie pozwolić na brak podejścia bazującego na ocenie ryzyka?
    • Rola prawnika – umiejętność zrozumienia specyfiki klienta (b2b i b2c), uświadomienie dostępnych rozwiązań, wyjście poza schematy

    -Czy może pozwolić sobie na nie bycie „zwinnymi”?


     

    30 min

  • 15:50Zakończenie I dnia

  • 09:00Odpowiedzialna komunikacja w sytuacji kryzysowej

    • Ewa Wilmanowicz,  Mówca, konsultant, doradca zarządów

    Choć kryzysy, w obecnej sytuacji kojarzą nam się z sytuacjami niezależnymi od organizacji, do których to każdy chce się dostosować, źródła kryzysów mogą mieć miejsce także wewnątrz firmy. Często wynikają z podjętych świadomie decyzji lub przeczeń czy błędów ludzkich. Aby odpowiedzialnie zarządzać komunikacją z interesariuszami potrzebna jest świadoma strategia zarządzania reputacją i wynikające z niej zasady budowania relacji i przekazywania informacji. W dobie informacyjnego chaosu, rzetelna informacja stała się istotnym kapitałem każdej organizacji, który może przesądzić o jej pozycji na rynku i sytuacji ekonomicznej. W wyniku każdego kryzysu wyróżnić można grupy, które ponoszą realne straty i szkody oraz te, które choć szkód nie poniosły, mogą w wyniku złego postrzegania organizacji, zmienić swoje zachowania i decyzje, zaprzestać zakupów, odstąpić od współpracy czy aplikowania do firmy. Odpowiedzialna komunikacja wymaga dziś nie tylko weryfikowania rzetelności informacji, ale także odpowiedniego klasyfikowania odbiorców komunikatów i dostosowywania do ich potrzeb kanałów i treści komunikacji.

    •  Skąd się biorą kryzysy - przyczyny i ich rodzaje 
    • Jak grupować odbiorców komunikatów
    • Narzędzia skutecznej komunikacji w kryzysie
    • Odpowiedzialna komunikacja w firmie i poza nią 

    1g 0 min

  • 10:00Jak być prawdziwym liderem w trudnych czasach

    • Małgorzata Bieniaszewska,  Przedsiębiorca z branży motoryzacyjnej, właścicielka MB Pneumatyka
    • Co cechuje skutecznego lidera
    • Jak sprawić by ludzie za nami podążali
    • Skuteczne motywowanie i zachęcanie do działania 
    • Dodawanie skrzydeł naszym powładnym
    • Bycie najlepszą wersją siebie


    1g 0 min

  • 11:00Przerwa

    10 min

  • 11:10Trendy ekonomiczne i społeczne na, które musimy się przygotować

    • Ignacy Morawski,  Dyrektor SpotData
    • Prognozy rozwoju gospodarczego
    • Trendy społeczne wpływające na biznes
    • Kryzys - czy można się przygotować ?
    • Światowe trendy społeczno-ekonomiczne, których nie możemy zlekceważyć


    30 min

  • 11:40Budowanie marki własnej prawnika

    • Ewelina Skocz,  Managing Partner, BCSystems
    • Strategie budowania marki
    • Wizerunek prawnika w biznesie

    30 min

  • 12:10Wyzwania prawne sieci handlowych w związku z epidemią COVID-19 ze szczególnym uwzględnieniem problematyki z obszaru nieruchomości

    • Małgorzata Bartoszewicz-Gauza,  Radca Prawny, Kieruje zespołem Nieruchomości, Fuzji i Przejęć Carrefour Polska

    1.  Przedstawienie wybranych przepisy wprowadzonych w związku z epidemią COVID-19

    2.  Sytuacja Carrefour jako wynajmującego po wprowadzeniu przepisu art. 15 ze ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych:

    • Sytuacja i stanowisko dużych najemców, w tym przyjęte rozwiązania
    •  Sytuacja najemców bez zakazu prowadzenia działalności oraz najemców z zakazaną działalnością na powierzchniach usługowych i wyspach handlowych w tym przyjęte rozwiązania
    •  Sytuacja najemców w obiektach handlowych poniżej 2000 m2,w tym przyjęte rozwiązania

    3.  Sytuacja Carrefour jako najemcy/korzystającego w obiektach powyżej 2000 m2:

    • Wpływ na działalność Carrefour zapisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 roku - w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, w zakresie tożsamym z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 roku - w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, dopuszczających prowadzenie działalności przez Carrefour
    • Wprowadzenie kolejnych warunków prowadzenia działalności operacyjnej w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
    • Stanowisko Carrefour wobec właścicieli Centrów handlowy w związku z zapisami ustaw, rozporządzeń przyjętych w związku z epidemią COVID-19

    4.  Podsumowanie

    40 min

  • 12:50Przerwa

    30 min

  • 13:20Wpływ sytuacji kryzysowej na rozwiązania kontraktowe -PANEL DYSKUSYJNY

    • Joanna Affre, Moderator Adwokat, Wspólnik zarządzający Affre i Wspólnicy Sp. K.
    • Katarzyna Woźniak-Mrygoń,  Dyrektor Działu Prawnego, Bunge Group Polska
    • Dr Dominik Wolski,  Dyrektor Działu Prawnego, Jeronimo Martins Polska S.A.
    • Anna Touraton,  Szef Działu Prawnego w Polsce i Klastrze NEE, Schenker

    50 min

  • 14:10LegalTech, czyli szorstka przyjaźń prawnika z technologią

    • Sebastian Grzywacz,  CSEE Legal Director Antalis
    • Transformacja cyfrowa działów prawnych
    • Konieczność, a otwartość na zmiany wywołana pandemią
    • Praktyczne aspekty zastosowania technologii

    30 min

  • 14:40Wyzwania stojące przed zarządami w trudnych czasach

    • Patrycja Dzięgielewska,  Radca Prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego IPOPEMA TFI S.A.
    • Organizacja spotkań zarządu i akcjonariuszy
    • Odpowiedzialność zarządu i rad nadzorczych
    • Na jakie wyzwania przygotować zarząd i jak Go wspierać w trudnych czasach

    45 min

  • 15:25Nowy wymiar pracy

    • Marta Ziółkowska-Nasińska,  Kierownik Działu Prawnego, Ferrero, Poland&Baltics
    • Czy praca zdalna stanie się standardem
    • Nowe podejście do obowiązków korporacyjnych
    • Jak napisać nasze własne regulacje dotyczące pracy po nowemu

    45 min

  • 16:10Zakończenie

Joanna Affre

Joanna Affre

Adwokat, Wspólnik zarządzający Affre i Wspólnicy Sp. K.

Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie konkurencji. Doradza klientom z branży FMCG, spożywczej, motoryzacyjnej, chemicznej, budowlanej oraz sektorów mediów i reklamy, a także bankowego w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej, przeciwdziałania porozumieniom antykonkurencyjnym i nadużywaniu pozycji dominującej, fuzji i przejęć, prawa konsumenckiego, a także zwalczania nieuczciwej konkurencji. W tym zakresie prowadzi audyty i szkolenia dla przedsiębiorców, a także reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed Prezesem UOKiK jak i sądami. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu nauk politycznych (IEP Strasbourg Francja), prawa wspólnotowego (Lyon III Francja) i prawa konkurencji (King’s College, Londyn, Wielka Brytania). Jest członkiem Rady Francusko – Polskiej Izby Gospodarczej oraz Doradcą Prezesa UOKiK (non-governmental advisor) w Międzynarodowej Sieci Konkurencji, a także członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji oraz European Competition Lawyers Association (ECLA). Jest rekomendowanym prawnikiem w zakresie prawa konkurencji i antymonopolowego w 17. edycji Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej”.

Prelegent

Małgorzata Bartoszewicz-Gauza

Radca Prawny, Kieruje zespołem Nieruchomości, Fuzji i Przejęć Carrefour Polska

Ambitny radca prawny, zdobywający doświadczenie jako prawnik już od 1997 roku w kancelarii obsługującej międzynarodowe spółki o złożonej strukturze, a od 14 lat w dziale prawnym Carrefour Polska Sp. z o.o . gdzie aktualnie kieruje zespołem Nieruchomości, Fuzji i Przejęć wspomagającym rozwój Carrefour Polska Sp.z o. o. na rynku nieruchomości, która ma w swoim port folio ponad 230.000 powierzchni GLA. Posiadająca doświadczenie zawodowe o szerokim zakresie merytorycznym, z nastawieniem biznesowym na rozwiązywanie zaistniałych problemów.

Małgorzata Bieniaszewska

Małgorzata Bieniaszewska

Przedsiębiorca z branży motoryzacyjnej, właścicielka MB Pneumatyka

Mentorka przedsiębiorców, psycholog, filolog angielski. Businesswoman z wyboru. W 2002 r. przejęła rodzinny biznes od ojca. Lokalny zakład z Sulechowa w Lubuskiem przekształciła w firmę inżynieryjną, sprzedającą własne produkty na wszystkich kontynentach. Małgorzata Bieniaszewska wierzy, że to Polska może kształtować innowacyjne rozwiązania w światowym przemyśle samochodowym. MB Pneumatyka jest laureatem Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Firma Rodzinna” w edycji 2018. Małgorzata Bieniaszewska w marcu 2019 r. została wyróżniona w X edycji konkursu Bizneswoman Roku Fundacji Sukces Pisany Szminką. W grudniu 2019 r., podczas I Kongresu Firm Rodzinnych „Forbesa”, została laureatką nagrody w kategorii „Rodzinny akcelerator rozwoju 2019 roku”. Małgorzata Bieniaszewska bierze aktywny udział w konferencjach branżowych i biznesowych. O jej pomysłach na biznes pisały m. in. „Harvard Business Review Polska”, „Forbes”, czy „Puls Biznesu”. Publikuje m. in. w pismach „Personel i Zarządzanie” oraz „Personel Plus”.

Patrycja Dzięgielewska

Patrycja Dzięgielewska

Radca Prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego IPOPEMA TFI S.A.

Absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w obsługę firm z rynku kapitałowego. Specjalizuje się w prawie handlowym oraz prawie rynku kapitałowego. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte zarówno w kancelariach prawnych, jak również jako in-house lawyer, kierując pracą Departamentu Prawnego.

Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk

Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk

Dyrektor Zespołu Prawa i Ładu Korporacyjnego w Skanska S.A.

Jest radcą prawnym, dyrektorem Zespołu Prawa i Ładu Korporacyjnego w Skanska S.A. Pełni również rolę General Counsel dla Skanska Central Europe – jednostki biznesowej obejmującej Polskę, Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię. W latach 2007-2018 pracowała w Hewlett Packard jako dyrektor działu prawnego w Polsce, a w latach 2015-2018 również w Czechach i na Słowacji. Obecnie zajmuje stanowisko wiceprezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw. Jest również członkiem Rady Fundacji „Women in Law". Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Studiowała na Uniwersytecie Oxfordzkim (jako stypendystka Fundacji Batorego) oraz w Akademii Międzynarodowego Prawa Prywatnego w Hadze. Ukończyła również podyplomowe studia menadżerskie w Szkole Głównej Handlowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych kancelariach prawnych. W latach 2009-2014 Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk była współprzewodniczącą Komitetu ds. Produktów Konsumenckich przy Polsko-Amerykańskiej Izbie Handlowej, a w latach 2012-2018 uczestniczyła także w pracach Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, między innymi w ramach Komitetu Własności Intelektualnej i Rynku Cyfrowego

Sebastian Grzywacz

Sebastian Grzywacz

CSEE Legal Director Antalis

Twórca systemu dzialprawny.pl / legaldpt.com, członek komisji ds. LegalTech przy OIRP w Warszawie. Prawnik z blisko 20 letnim doświadczeniem zawodowym. Traktuje rolę prawnika in-house jako swoistą specjalizację, koncentrując się na dokładnym poznaniu i zrozumieniu specyfiki biznesowej obsługiwanego przedsiębiorstwa. Entuzjasta nowych technologii w pracy prawnika. Tworzy i poszukuje innowacyjnych rozwiązań informatycznych w celu uproszczenia obsługi prawnej. Twórca autorskiego systemu informatycznego do zarządzania dokumentami prawnymi www.dzialprawny.pl / www.legaldpt.com. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z obsługą korporacyjną, prawem handlowym, prawem cywilnym oraz prawem pracy. Posiada bogate doświadczenie procesowe w sądowych sporach gospodarczych. Odpowiedzialny za wszystkie aspekty prawne w Antalis w Regionie CSEE. Prokurent Spółki.

Paula Weronika Kapica

Paula Weronika Kapica

Prawnik w kancelarii Schoenherr

Zajmuje się przede wszystkim doradztwem w zakresie bankowości, finansowań i rynków kapitałowych oraz transakcjami fuzji i przejęć, doradztwem korporacyjnym.Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, Centrum Prawa Amerykańskiego, University of Pennsylvania (LL.M, 2016) oraz doktorantką na Instytucie Nauk Prawnych PAN od 2017 roku. Zanim dołączyła do zespołu kancelarii Schoenherr zdobywała doświadczenie w międzynarodowych kancelariach prawnych w Warszawie.

Waldemar Koper

Waldemar Koper

Dyrektor ds prawnych i prokurent, Kompania Piwowarska S.A. w Poznaniu

Radca prawny z 20 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa handlowego, regulacyjnego, ochrony konkurencji i prawa reklamy. Przed rozpoczęciem kariery jako prawnik wewnętrzny przez 5 lat był wspólnikiem kancelarii radcowskiej w Poznaniu. Odpowiedzialny za całość spraw prawnych największej polskiej firmy przemysłu spożywczego, Kompanii Piwowarskiej S.A. i jej spółek zależnych (należącej poprzednio do SABMiller, a aktualnie do japońskiego koncernu Asahi ). Prezes Zarzadu Polskiego Stowarzyszenia Prawnikow Przedsiebiorstw. Członek Komisji Zagranicznej KIRP i przedstawiciel polskiego samorządu radcowskiego w European Company Lawyers Association z siedzibą w Brukseli. Członek Rady Centrum Mediacji Gospodarczej przy KRRP. Absolwent Wydziału Prawa UAM w Poznaniu i rocznych studiów podyplomowych z zakresu prawa konkurencji (UJ) i prawa UE (UAM). Laureat nagrody KRRP „Innowacyjny Dyrektor Działu Prawnego 2012r." Prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Juror konkursów prawniczych.

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

Radca prawny, doktor nauk prawnych, w latach 2008-2014 Prezes UOKiK

Autorka licznych publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa konkurencji, obecnie związana również z Instytutem Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Po odejściu z UOKiK wraz z Dorothy Hansberry-Bieguńską, amerykańską prawniczką i byłym prokuratorem antymonopolowym, utworzyła kancelarię prawną  Hansberry Tomkiel, która specjalizuje się w udzielaniu pomocy prawnej z zakresu polskiego i europejskiego prawa konkurencji i konsumenckiego.

Adw. dr Tomasz Ludwik Krawczyk

Adw. dr Tomasz Ludwik Krawczyk

Partner w kancelarii GKR Legal

Specjalizuje się̨ w prawie nieruchomości, w procesach sądowych i arbitrażowych, w postępowaniu administracyjnym i sądowoadministracyjnym oraz w prawie umów gospodarczych. Od 20 lat reprezentuje Klientów przed organami administracji publicznej oraz sądami administracyjnymi i powszechnymi m.in. w precedensowych sprawach dotyczących odpowiedzialności odszkodowawczej Skarbu Państwa, czy prawa do prywatności.

Szymon Kudła

Szymon Kudła

Ekspert w zakresie funkcjonowania w zmianie, przywództwa oraz budowania unikalnych doświadczeń pracowników i klientów

Mówca biznesowy od 1997 r, prowadził ponad 700 eventów – w Polsce, w Zachodniej Europie i w USA. Swoje wystąpienia realizuje bardzo interaktywnie, przy wykorzystaniu energetycznych eksperymentów oraz narzędzi digitalnych (głosowanie, systemy quizowe itd.). Realizuje zarówno klasyczne power speeche (dla grup liczących nawet do 3000 osób), jak i trzygodzinne turbowarsztaty (dla grup liczących do 100 osób). Zwycięzca niezależnych rankingów na najlepszych mówców konferencyjnych. Absolwent dwóch kierunków studiów dziennych w Szkole Głównej Handlowej (ukończonych z nagrodą rektora). Wieloletni członek międzynarodowych stowarzyszeń ATD, SHRM oraz ISPI. Podczas power speechów zręcznie przeplata wątki biznesowe ze światem sportu, muzyki i relacji rodzinnych. Autor przeszło 60 artykułów, udzielił około 20 wywiadów. Autor czterech bestsellerowych książek: „Biznesowy rollercoaster”, „Podróż lidera”, „OK, kupuję to!” oraz „SISU –wzmocnij hart ducha i odporność psychiczną”.

Piotr Marucha

Piotr Marucha

General Counsel i Wiceprezes Zarządu ABB Power Grids Poland (Grupa Hitachi)

Do 2019 roku - General Counsel w ABB w Polsce - nadzorujący obsługę prawną w kilku innych krajach. Wcześniej: General Counsel w Saint-Gobain oraz w domu maklerskim Societe Generale. W sumie ponad 20 lat doświadczenia jako prawnik in-house. Specjalista w prawie kontraktowym, ochrony konkurencji, M&A i FCPA. Odpowiedzialny także za obszar Compliance i etykę biznesu. Roczne studia prawnicze w Capital University Law School w Columbus, Ohio oraz Trial Advocacy Seminar w Tampie na Florydzie. Kurs prawa europejskiego w European University Institute we Florencji. Absolwent Executive MBA University of Illinois at Urbana Champaign and Warsaw University (wyróżniony nagrodą Capgemini). Współzałożyciel i Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw.

Ignacy Morawski

Ignacy Morawski

Dyrektor SpotData

Ignacy Morawski jest pomysłodawcą projektu i szefem zespołu SpotData. Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym (WestLB, Polski Bank Przedsiębiorczości), gdzie pełnił rolę głównego ekonomisty. W latach 2012-16 zdobył wiele wyróżnień w licznych rankingach, zajmując m.in. dwukrotnie miejsce na podium konkursu na najlepszego analityka makroekonomicznego organizowanego przez Narodowy Bank Polski. W 2017 roku znalazł się na liście New Europe 100, wyróżniającej najbardziej innowacyjne osoby Europy Środkowej, publikowanej przez "Financial Times". W 2019 r. został wymieniony przez magazyn THINK TANK jako jeden z 10 ekonomistów najchętniej słuchanych przez polski biznes. Był również członkiem zespołu przygotowującego prognozy makroekonomiczne w Polskiej Akademii Nauk, pracował także w think tanku WiseEuropa. Karierę rozpoczynał jako reporter ekonomiczny „Rzeczpospolitej”. Absolwentem ekonomii na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Maciej Ozdowski

Maciej Ozdowski

Dyrektor ds. prawnych, Europa Centralna, Colgate-Palmolive (Poland) Sp. z o.o.

Ewa Pątkiewicz

Ewa Pątkiewicz

Radca prawny, OEX S.A.

Certyfikowany mediator oraz absolwentka Legal MBA. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte zarówno w kancelariach polskich i międzynarodowych, jako in-house w globalnych korporacjach z runku regulowanego, jako szef działu prawnego, a także jako przedsiębiorca. Specjalizuje się w prawie handlowym, prawie rynku kapitałowego, przejęciach i fuzjach, compliance, ochronie danych osobowych oraz obsłudze spółek publicznych i holdingów.

Daniel Radwański

Daniel Radwański

Counsel w kancelarii Schoenherr

Jest adwokatem oraz licencjonowanym doradcą restrukturyzacyjnym. Specjalizuje się w prawie restrukturyzacyjnym i upadłościowym oraz sporach sądowych. Regularnie reprezentuje dłużników i wierzycieli w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych, a także doradza inwestorom zainteresowanym nabywaniem tzw. aktywów podwyższonego ryzyka (distressed assets) oraz syndykom, zarządcom oraz nadzorcom sądowym ustanowionym w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Daniel Radwański uczestniczył w licznych restrukturyzacjach o trudnym i precedensowym charakterze na polskim rynku. W zakresie postępowań sądowych reprezentuje klientów przed sądami powszechnymi oraz arbitrażowymi w sprawach gospodarczych, korporacyjnych oraz sporach wynikających z transakcji M&A. Przed dołączeniem do kancelarii Schoenherr współpracował z warszawskimi biurami międzynarodowych kancelarii prawnych.

Ewelina Skocz

Ewelina Skocz

Managing Partner, BCSystems

Z wykształcenia psycholog społeczny, absolwent szkoły trenerów biznesu, a także studiów doktoranckich z zakresu zarządzania. Współzałożyciel firmy doradztwa personalnego i biznesowego specjalizującej się w usługach dla branży prawnej. Na co dzień odpowiedzialna za realizację projektów z zakresu HR, Zarządzania i Business Developmentu w międzynarodowych i polskich kancelariach prawnych. Doradza firmom w organizacji obsługi prawnej, zarządzaniu zespołem, zakupach usług prawnych. Podczas indywidualnych sesji wspiera prawników w kreowaniu ich marki osobistej oraz rozwoju. Od kilkunastu lat z licznymi sukcesami realizuje procesy rekrutacyjne na stanowiska prawnicze oraz na stanowiska wyższego szczebla. Łączy politykę personalną ze strategią biznesową. Członek kapituły „Rising Stars Prawnicy - liderzy jutra”. Wielokrotnie zapraszana w roli prelegenta na konferencje i duże fora dedykowane prawnikom i szefom działów prawnych. Regularnie prowadzi szkolenia. Udziela wypowiedzi i komentarzy m.in. dla: Grupy TVN, Polsatu, Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu oraz Rzeczpospolitej.

Dariusz Sojka LL.M.

Dariusz Sojka LL.M.

Director & Counsel, American Express CEE / PAYBACK CEE

Prawnik z ponad 20-letnim doświadczeniem. Karierę rozpoczynał w kancelariach. Kierował działem prawnym w telekomie i nadawcy TV. Z Grupą American Express związany od 2010 r. Tworzył zręby prawne Programu PAYBACK w Polsce. Pracował w Meksyku i we Włoszech nad tworzeniem Programu PAYBACK na tych rynkach. Koordynuje działania prawne PAYBACK w CEE (Bułgaria, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czechy, Polska, Słowacja, Słowenia, i Węgry). Doradza American Express w Czechach, na Węgrzech i w Polce. Absolwent WPiA UW oraz College of Law University of Florida

Prelegent

Ewelina Stęplewska

Kierownik Projektu, Puls Biznesu

Tomasz Sztyber

Tomasz Sztyber

Senior Corporate Counsel EMEA w Genesys Telecommunications Laboratories, Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw

Radca Prawny posiadający ponad 25 lat doświadczenia w obsłudze firm z branży telekomunikacyjnej. Posiada unikalne doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi zespołami prawnymi i obsługą działalności prowadzonej na skalę globalną. Początkowo w Lucent Technologies, Alcatel-Lucent i Nokii, a obecnie w Genesys Telecommunications Laboratories kierował Działem Prawnym w różnych, zmieniających się w czasie, międzynarodowych obszarach geograficznych. W Genesys Telecommunications Laboratories odpowiada za obsługę działalności firmy na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Współzałożyciel i Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw.

Marek Szydłowski

Marek Szydłowski

Dyrektor Biura Prawnego Grupy Komputronik

Jest radcą prawnym, specjalizującym się w tych dziedzinach prawa, które dotyczą funkcjonowania przedsiębiorstw sektora mediów, a w szczególności w prawie autorskim, prawie reklamy i prawie internetu. Posiada również szeroką wiedzę z zakresu prawa spółek, prawa rynków kapitałowych i prawa pracy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1995). W roku 2001 został wpisany na listę radców prawnych, a w roku 2003 ukończył z wyróżnieniem studia Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. W latach 2000-2002 był dyrektorem ds. prawnych i członkiem zarządu spółki Provident Polska S.A Od 2002 roku do 2009 roku dyrektor działu prawnego w Agorze SA. W latach 2005–2009 był wiceprezesem zarządu Fundacji Agory, organizacji pożytku publicznego zajmującej się prowadzeniem działalności charytatywnej w imieniu grupy Agory. W latach 2007–2009 był przedstawicielem Izby Wydawców Prasy w zarządzie Europejskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet (ENPA). W latach 2009 – 2013 jako Of Counsel kierował praktyką prawa TMT i ochrony danych osobowych w kancelarii Wardyński i Wspólnicy. W latach 2010 – 2013 był członkiem Komisji Prawa Autorskiego, a począwszy od czerwca 2013 roku do marca 2019 roku był głównym prawnikiem w Grupie TVN, a od października 2016 roku również członkiem zarządu TVN S.A., nadzorującym oprócz działu prawnego również dział bezpieczeństwa informacji i audytu wewnętrznego, jednocześnie zajmując się obszarami compliance i government affairs. Jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, a także członkiem Rady Głównej Konfederacji Lewiatan. Jest również wiceprezesem Rady Dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Od października 2011 został wpisany na Listę Ekspertów Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji jako ekspert ds. rynku mediów elektronicznych.

Anna Touraton

Anna Touraton

Szef Działu Prawnego w Polsce i Klastrze NEE, Schenker

Radca prawny, in-house counsel z doświadczeniem w obsłudze prawnej międzynarodowych podmiotów gospodarczych. Początki kariery związała z produkcją (Michalin Polska S.A.), prowadząc sprawy prawne zarówno dla spółki polskiej jak i spółek grupy w Krajach Bałtyckich, Czechach i Słowacji. Obecnie związana z branżą logistyczną, odpowiada za politykę prawną oraz compliance w Schenker sp. z o. o. oraz w krajach klastra, w którego skład wchodzi Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś oraz Ukraina. Absolwentka UAM, ukończyła również studia doktoranckie z zakresu ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Ewa Wilmanowicz

Ewa Wilmanowicz

Mówca, konsultant, doradca zarządów

Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Klubu France - Pologne i Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Wykładowca akademicki, przedsiębiorca i autorka publikacji naukowych. Ekspert Instytutu Badań Gospodarczych w obszarze reputacji. Prelegent. Absolwentka Universite d’Angers i UMK. Autorka książki „Osobista reputacja - jak budować markę w dobrym stylu” wyd. Onepress. W obszarze reputacji wypowiada się jako ekspert w biznesowych magazynach branżowych, audycjach radiowych i programach telewizyjnych.

Zuzanna Wiśniewska

Zuzanna Wiśniewska

Head of Legal Department, indaHash

Prawniczka i managerka. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW i marketingu internetowego na SGH. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół umów cywilnoprawnych, usług w ramach nowych technologii, compliance reklamy oraz aspektów prawnych influencer marketingu. Od 2011 r. pełni funkcję prawnika in-house. Z indaHash związana od kwietnia 2018 roku. Od listopada 2019 roku zajmuje w firmie stanowisko Head of Legal Department. Prywatnie żona, dumna mama trojga dzieci. Z zamiłowania podróżniczka.

Dr Dominik Wolski

Dr Dominik Wolski

Dyrektor Działu Prawnego, Jeronimo Martins Polska S.A.

Radca prawny, doktor nauk prawnych, nauczyciel akademicki; afiliowany członek Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych (CARS) odpowiedzialny za obszar prywatnego egzekwowania prawa konkurencji, członek Academic Society for Competition Law (ASCOLA) oraz University Association for Contemporary European Studies (UACES), przewodniczący Komitetu Prawnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), autor wielu publikacji m.in. z zakresu prawa konkurencji, zwalczania nieuczciwej konkurencji, prywatnoprawnego egzekwowania reguł konkurencji, prawa cywilnego oraz prawa prywatnego międzynarodowego; uczestnik wielu projektów międzynarodowych; ekspert w pracach legislacyjnych; prelegent na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych; pełnomocnik procesowy; posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu działem prawnym dużego przedsiębiorstwa, procesach rekrutacyjnych, umowach handlowych, zarządzaniu sporami, compliance, M&A oraz postępowaniach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów.

Katarzyna Woźniak-Mrygoń

Katarzyna Woźniak-Mrygoń

Dyrektor Działu Prawnego, Bunge Group Polska

Radca prawny z 20-letnim doświadczeniem w obsłudze podmiotów gospodarczych, które początkowo zdobywała w międzynarodowych kancelariach, a następnie jako in-house counsel, między innymi w Michelin Polska S.A. Od sześciu lat odpowiada za całość spraw prawnych w Polsce i krajach Bałtyckich w Grupie Bunge, która jest światowym liderem w przetwórstwie nasion oleistych i największym w Polsce producentem oleju roślinnego, do której należy między innymi notowana na giełdzie ZT „Kruszwica” S.A. Ukończyła Wydział Prawa UW, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu prawa konkurencji w INP PAN, I edycji programu Legal MBA, Approved Compliance Officer (ACO).

Marta Ziółkowska-Nasińska

Marta Ziółkowska-Nasińska

Kierownik Działu Prawnego, Ferrero, Poland&Baltics

Radca prawny i rzecznik patentowy. Od czerwca 2015 r. związana z międzynarodową grupą Ferrero, w której najpierw doradzała m.in. w zakresie prawa własności intelektualnej, nieuczciwej konkurencji, konsumenckiego, reklamy oraz żywnościowego, a od września 2017 r. zarządza kompleksowo sprawami prawnymi Ferrero w Polsce i krajach bałtyckich. Przed Ferrero, pracowała w polskich i międzynarodowych kancelariach prawnych, w tym Baker&McKenzie Polska oraz Wardyński i Wspólnicy.

Cezary Żelaźnicki

Cezary Żelaźnicki

Partner PwC Legal, Radca Prawny, PwC Polska

Cezary specjalizuje się w doradztwie w zakresie prawa spółek, prawa handlowego, prawa cywilnego oraz prawa pracy. Prowadził szereg projektów fuzji i przejęć spółek kapitałowych, projekty z zakresu badania prawnego spółek, zarówno na rzecz kupujących, jak i sprzedających. Koordynował prace związane z restrukturyzacjami działalności grup kapitałowych w Polsce i zagranicą, a także projekty związane z obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce, w tym inwestycji typu greenfield. W ramach praktyki korporacyjnej Cezary specjalizuje się w procesach podziałów, połączeń i przekształceń spółek, w szczególności w ostatnich latach doradzał w dużych procesach połączeń transgranicznych spółek z różnych jurysdykcji, koordynując prace zespołów prawników w Polsce i zagranicą. Cezary zajmuje się również kompleksowym doradztwem regulacyjnym, m.in. w zakresie prawa konsumenckiego, transportowego oraz gier hazardowych. Ma bogate doświadczenie w świadczeniu usług na rzecz przedsiębiorstw z sektora FMCG, wyrobów medycznych, dóbr konsumpcyjnych, sektorów produkcyjnego i usługowego. Jest autorem wielu publikacji prasowych i książkowych z zakresu prawa handlowego i międzynarodowego. Jest radcą prawnym od 2005 r. Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku oraz uzyskał Absolutorium Instytutu Prawa Międzynarodowego i Porównawczego Catholic University of America w Waszyngtonie. Pracował w renomowanych kancelariach prawniczych w Warszawie, Waszyngtonie i Londynie.