Zarządzanie projektami w budownictwie
NieruchomościOnlineKonferencja
Zarządzanie projektami w budownictwie
II edycja

Wstęp bezpłatny

25 maja 2022 r. zapraszamy Państwa na II edycję konferencji "Zarządzanie projektami w budownictwie".

Zarządzanie projektami w inwestycjach budowlanych łączy kilka odmiennych obszarów m.in. techniki dotyczące planowania i organizacji, wiedzę prawną i finansową, zarządzanie zespołem, komunikację projektową i wiele innych.

Kluczem do sprawnego zakończenia nawet najbardziej skomplikowanego projektu jest umiejętność łączenia tych funkcji, tak aby skutecznie realizować cele przedsięwzięć doradczych, projektowych i inwestycyjnych w branży budowlanej. 

Udział w konferencji pozwoli na rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem projektami, analizę rzeczywistych przykładów oraz wymianę doświadczeń z przedstawicielami firm realizujących projekty inwestycyjne.

W programie m.in.:

  • Praktyczne procedury przygotowania, realizacji i rozliczania projektów budowlanych
  • Zarządzanie ryzykiem na etapie ofertowania i realizacji projektu budowlanego
  • Zwinne (AGILE) zarządzanie zespołem projektowym z perspektywy wdrożenia BIM i cyfryzacji w budownictwie
  • Rola cyfryzacji w budownictwie i wynikające z niej zmiany organizacyjne
  • Wpływ czynnika ludzkiego na skuteczność wdrożeń narzędzi cyfrowych w budownictwie
  • Jak właściwie zabezpieczyć się w umowie przed inflacją, drożyzną i wahaniami koniunktury
  • Nowy Ład i organizacja procesu inwestycji budowy domu
  • Trudności z pozyskaniem i zatrzymaniem w organizacji wykwalifikowanych pracowników
  • Rola komunikacji w procesie inwestycyjnym - kluczowe wytyczne w trakcie procesu komunikacji przy inwestycji

Do udziału w konferencji zapraszamy w szczególności działy inwestycyjne, przygotowania i realizacji umów. Adresatami wydarzenia są również kancelarie prawne oraz firmy doradczo-konsultingowe działające na rynku nieruchomości.

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Rozpoczęcie konferencji

  • 09:05Rola Project Managera oraz wpływ interesariuszy na przebieg realizacji projektu

    • Andrzej Celiński,  Country Project Manager / Prokurent, ZBM S.A.
    • Rola i zakres obowiązków spoczywających na kierowniku projektu
    • Wpływ wszystkich uczestników na proces realizacji 
  • 09:50Zarządzanie ryzykiem na etapie ofertowania i realizacji projektu budowlanego

    • Ewa Jurek,  Radca prawny, Head of Legal Poland, Skanska S.A.
    • Ryzyka na etapie procesu oferowania i realizacji
    • Ryzyka w zależności od modelu realizacji kontraktów budowlanych
    • Roszczenia i spory w zarządzaniu ryzykiem
  • 10:35Przerwa

  • 10:55Zwinne (AGILE) zarządzanie zespołem projektowym z perspektywy wdrożenia BIM i cyfryzacji w budownictwie

    • Marcin Świerz,  Project Manager, BIM Implementation Expert, Project BIM
    • Rola cyfryzacji w budownictwie i wynikające z niej zmiany organizacyjne
    • Nowe narzędzia, nowa kultura pracy, nowy model zarządzania zespołem
    • Komunikacja wewnątrz organizacji – BIM i CDE to nie wszystko...
    • Wpływ czynnika ludzkiego na skuteczność wdrożeń narządzi cyfrowych w budownictwie
    • Szanse i Ryzyka związane z wdrożeniami BIM i cyfryzacją procesów w budownictwie
  • 11:40Wdrożenie systemowego zarządzania projektami w firmie deweloperskiej. Case Study

    • Krzysztof Balczerski,  Prezes zarządu w firmie budowlanej, Apro Constuction
    • Tomasz Wrzesiewski,  Menedżer, konsultant, właściciel, Art Strategy Group
    • Wdrożenie zarządzania projektami jako proces zarządzania zmianą
    • Elementy zarządzania projektami, które warto wdrożyć na początku
    • Realne efekty wdrożenia w firmie deweloperskiej
  • 12:25Przerwa

  • 13:00Ograniczona waloryzacja w umowach

    • Dr Rafał Morek,  Partner, DWF Poland Jamka sp.k.
    • Jak właściwie zabezpieczyć się w umowie przed inflacją, drożyzną i wahaniami koniunktury?
    • Przykłady klauzul waloryzacyjnych i "ograniczonej waloryzacji" w praktyce obrotu
    • Waloryzacja sądowa – najnowsze orzecznictwo
  • 13:45Polski Ład i jego skutki

    • Adam Kleczewski,  Członek Zarządu, Pełnomocnik, Polskie Stowarzyszenie Budowniczych Domów
    • Nowy Ład i organizacja procesu inwestycji budowy domu
    • Funkcja i odpowiedzialność Kierownika Budowy
    • Zawartość opracowania projektowego
    • Odpowiedzialność Inwestora
  • 14:30Zawieranie i rozliczanie robót dodatkowych w kontrakcie budowlanym

    • Bolesław Szyłkajtis,  Head of infrastructure, Hoogells
    • Roboty dodatkowe rozliczane ponad kwotą ryczałtu
    • Wpływ wzrostu cen materiałów budowlanych na proces inwestycyjny
    • Błędy dokumentacji projektowej a dodatkowe koszty na etapie realizacji projektu
    • Monitorowanie kosztów i przychodów w projekcie
    • Rozliczanie projektu
  • 15:15Przerwa

  • 15:35Rynek pracy - trudności z pozyskaniem i zatrzymaniem w organizacji wykwalifikowanych pracowników

    • Paweł Żywiec,  Senior Executive Manager, HRK Real Estate & Construction
    • Patrycja Sidło,  Executive Consultant, HRK Real Estate & Construction, HRK
  • 16:20Rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera

    • Jarosław Bień,  Dyrektor zarządzający, Trener, Coach, HERMAN EDUCATION
    • Krzysztof Balczerski,  Prezes zarządu w firmie budowlanej, Apro Constuction
    • Problem z kompetencjami miękkimi Project Managerów w branży budowlanej
    • Jak zbudować program rozwoju Project Managera
    • Jakie efekty daje posiadanie dobrych kompetencji miękkich
  • 17:00Zakończenie konferencji

Krzysztof Balczerski

Krzysztof Balczerski

Prezes zarządu w firmie budowlanej, Apro Constuction

Prezes zarządu w firmie budowlanej Apro Constuction Sp. z o.o.; praktyk i pasjonat skutecznego zarządzania projektami, certyfikowany kierownik projektu, posiadający 12 letnie doświadczenie w branży deweloperskiej i budowalnej w sektorze mieszkaniowym, biurowym i komercyjnym.

Jarosław Bień

Jarosław Bień

Dyrektor zarządzający, Trener, Coach, HERMAN EDUCATION

Twórca firmy szkoleniowej HERMAN EDUCATION, realizującej od 2007 roku szkolenia praktyczne dla biznesu. Trener, Coach, Doradca biznesowy z 14-letnim doświadczeniem specjalizujący się w obszarach dotyczącej:- zarządzania personelem, - rozwoju kompetencji miękkich, - projektowania grywalizacji - skutecznej sprzedaży i obsłudze klienta Nauczyciel akademicki – Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu i Bydgoszczy Doktorant studium doktorskiego w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie zarządzania i jakości. Absolwent studiów magisterskich – Zarządzanie i marketing UMK w Toruniu, a następnie trzech kierunków studiów podyplomowych: - Przygotowanie pedagogiczne, - Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy, - Coaching. Realizacja ponad 500 szkoleń, w których wzięło udział 5500 uczestników, blisko 600 godzin indywidualnego doradztwa i coachingu oraz opracowanie i wdrożenie projektów grywalizacyjnych dla ponad 5700 uczestników.

Andrzej Celiński

Andrzej Celiński

Country Project Manager / Prokurent, ZBM S.A.

Specjalizuje się w realizacji projektów budowlanych w kompleksowej formule zastępstwa inwestycyjnego EPCM (engineering procurement construction management). Posiada obszerne doświadczenie w zarządzaniu zespołami projektowymi, między innymi we współpracy z jednym z największych koncernów paliwowych na świecie. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywał w pracy na rzecz różnych przedstawicieli procesu inwestycyjnego: projektowanie, wykonawstwo, nadzór inwestorski oraz zastępstwo inwestycyjne. Od 10 lat związany z ZBM S.A. gdzie zaangażowany był w przygotowanie i realizację nadzoru nad zadaniami należącymi do największych projektów infrastrukturalnych w Polsce, prowadzonych w formule Inwestora Zastępczego, w oparciu o procedury FIDIC. Obecnie odpowiedzialny za zarządzanie kontraktem w branży paliowej, związanym z realizacją kilkuset projektów budowalnych w formule EPCM, wykonywanych przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowo-procesowych w tym BHP/HSSE. Zarządza zespołem, w skład którego wchodzą Kierownicy Projektów oraz Specjaliści ds. finansów, zamówień, BHP/HSSE, projektowania, jakości i gwarancji. Absolwent Wydziału Budownictwa Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz podyplomowo Katedry Zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami w specjalności konstukcyjno – budowlanej.

Ewa Jurek

Ewa Jurek

Radca prawny, Head of Legal Poland, Skanska S.A.

Radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach prawnych oraz międzynarodowej korporacji. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Zespołu Prawa w Skanska S.A. Specjalizuje się w zagadnieniach prawnych procesu inwestycyjno -budowlanego. Posiada bogatą wiedzę praktyczną z zakresu kontraktów budowlanych, a także doświadczenie procesowe w sporach przed sądami powszechnymi i Sądem Najwyższym oraz Krajową Izbą Gospodarczą. Wykładowca studiów podyplomowych z dziedziny zamówień publicznych w Wyższej Szkole Bankowej.

Adam Kleczewski

Adam Kleczewski

Członek Zarządu, Pełnomocnik, Polskie Stowarzyszenie Budowniczych Domów

Z branżą architektoniczną, budowlaną i wyposażenia wnętrz związany zawodowo od prawie 25 lat (tj. od roku 1993). Studiował na Politechnice Poznańskiej, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Wyższej Szkole Kupieckiej w Łodzi na kierunkach Konstrukcje Budowlane oraz Zarządzanie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie z zarządzania i uczestnictwa w procesach inwestycyjnych- budowlanych przy budowie szpitali, oczyszczalni ścieków miejskich, szkół, budynków mieszkalnych wielorodzinnych, budynków mieszkalnych jednorodzinnych, ale także w zakresie organizacji wdrożeń i sprzedaży produktów oraz technologii. Współtwórca znamiennej, opatentowanej technologii ściany konstrukcyjnej panelowej ceramicznej z przeznaczonej do projektowania i budowania budynków energooszczędnych oraz pasywnych. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowiskach kierowniczych w firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych na wielu płaszczyznach procesu zarządzania jako pełnomocnik, konsultant czy członek zarządu.

Rafał Morek

Dr Rafał Morek

Partner, DWF Poland Jamka sp.k.

Dr Rafał Morek, adwokat, jest partnerem w DWF Poland. Jego praktyka koncentruje się na doradztwie w zakresie międzynarodowych i krajowych projektów infrastrukturalnych i sporów. Reprezentował wykonawców, zamawiających, projektantów oraz konsultantów w wielu różnych projektach. Ma bogate doświadczenie w negocjowaniu umów oraz doradzaniu w zakresie ich wykonywania lub rozliczania. Jest członkiem Grupy Zadaniowej FIDIC nr 15, która opracowała „Złote Zasady FIDIC” dla potrzeb Warunków Kontraktowych FIDIC. Jako arbiter lub pełnomocnik reprezentujący klientów w postępowaniach arbitrażowych brał udział w ponad 70 postępowaniach prowadzonych zgodnie z regulaminami ICC, SCC, ICSID, UNCITRAL, CAS w Lozannie, SAKiG, Lewiatan i innymi. Rafał Morek jest certyfikowanym mediatorem oraz trenerem mediacji, często występuje w roli negocjatora lub członka DAB. Jest nominowany w rankingach Best Lawyers (Arbitraż i Mediacja), Chambers Global i Chambers Europe (Rozwiązywanie Sporów, Most in Demand Arbitrators oraz w Real Estate & Construction), Legal 500, oraz Who’s Who Legal (Arbitraż: Prawnicy i Przyszli Liderzy). W 2019 r. wybrany „liderem rynku" w rankingu dziennika „Rzeczpospolita" w kategorii spory międzynarodowe. Dr Morek jest również pracownikiem naukowym - starszym wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz autorem wielu publikacji dotyczących rozstrzygania sporów, prawa prywatnego i porównawczego.

Patrycja Sidło

Patrycja Sidło

Executive Consultant, HRK Real Estate & Construction, HRK

Patrycja Sidło związana jest z rekrutacją specjalistów oraz średniej i wyższej kadry managerskiej w branży Real Estate, Construction & Energy. Posiada również doświadczenie w rekrutacjach wolumenowych i pracowników tymczasowych na stanowiska niższego i średniego szczebla. W HRK realizuje projekty rekrutacyjne w ramach zespołów HRK Real Estate &Construction oraz HRK Energy. Odpowiada za współpracę oraz doradztwo na rzecz firm związanych z rynkiem nieruchomości, budownictwa i energetyki. Główny obszarem jej działalności jest współpraca z firmami z obszaru budownictwa kubaturowego, infrastrukturalnego oraz specjalistycznego i podziemnego.

Bolesław Szyłkajtis

Bolesław Szyłkajtis

Head of infrastructure, Hoogells

Specjalizuje się w prowadzeniu postępowań sądowych, arbitrażowych oraz szeroko pojętym doradztwie prawnym w zakresie inwestycji budowlanych, w tym infrastrukturalnych. Na co dzień reprezentuje klientów z branży budowlanej, infrastrukturalnej, przemysłowej oraz energetycznej na każdym etapie inwestycji oraz sporu. Zapewnia kompleksowe doradztwo w zakresie prawa budowlanego, cywilnego oraz prawa umów. Do każdego klienta podchodzi indywidualnie dążąc do wypracowania optymalnej strategii działania przy uwzględnieniu zarówno interesu prawnego, jak i ekonomicznego klienta. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu sporów oraz obsłudze prawnej klientów z branży budowlanej. Swoje doświadczenie zdobył przy realizacji kluczowych projektów budowlanych i infrastrukturalnych, m.in. budowy stadionów, dróg ekspresowych, autostrad, linii kolejowych, dworców kolejowych i nieruchomości deweloperskich. Doradzał i reprezentował polskie i zagraniczne spółki w największych sporach budowlanych w Polsce. Obsługuje klientów w języku polskim, angielskim oraz niemieckim. Przed dołączeniem do zespołu kancelarii Hoogells doświadczenie zdobywał w renomowanych polskich i międzynarodowych kancelariach prawnych.

Marcin Świerz

Marcin Świerz

Project Manager, BIM Implementation Expert, Project BIM

Architect, Project Manager, skoncentrowany na optymalizacji, integracji i innowacji procesów zarządzania w budownictwie. Ekspert w przygotowaniu i implementacji strategii BIM dostosowanej do wymogów klienta na wszystkich etapach procesu budowlanego. Jako Project Manager i BIM Manager potwierdził wartość swojego podejścia na mega projektach lotnisk w ZEA, jak i wymagających techniczne projektach realizowanych przez gwiazdy światowej architektury. Założyciel Project-BIM, organizacji zajmującej się konsultacjami i szkoleniami dla firm pracujących nad wzrostem wydajności, poprawą komunikacji oraz wdrażających i stosujących BIM. Stawia na otwartą komunikację, zminimalizowaną hierarchie i racjonalnie użytą innowacyjną technologię.

Tomasz Wrzesiewski

Tomasz Wrzesiewski

Menedżer, konsultant, właściciel, Art Strategy Group

Menedżer, konsultant i trener z 20-letnim doświadczeniem w biznesie i branży szkoleniowej, właściciel Art Strategy Group. Ukończył Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Kanadyjski Instytut Zarządzania. Jest specjalistą w zakresie zarządzania projektami, zarządzania strategicznego oraz zarządzania sprzedażą. Przez 6 lat zarządzał zespołem sprzedaży firmy handlowej osiągającej znaczne sukcesy na rynkach europejskich, koordynując pracę kilkudziesięciu agentów handlowych w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii. Posiada bogate doświadczenie w zakresie budowy i zarządzania zespołami o różnej specjalizacji: zarządzał restrukturyzacją dużych i małych firm produkcyjnych i usługowych, organizacji publicznych i non-profit. Realizował m.in. projekt sprzedaży agencyjnej w międzynarodowej firmie oraz proces zarządzania projektami w międzynarodowych organizacjach. Współuczestniczył w tworzeniu strategii rynkowej wejścia na rynek południowy firmy z branży FMCG. Współpracował również z Komisją Energetyki Sejmu RP oraz Parlamentem Europejskim. Specjalizuje się również w prowadzeniu projektów, doradztwa i warsztatów z zakresu zarządzania portfelem projektów, zarządzania strategicznego, modelowania procesów biznesowych, zarządzania sprzedażą oraz zarządzania zespołem. Propagator zarządzania zgodnie z założeniami podejścia AGILE, Łańcucha Krytycznego oraz Load Factor Scheduling. W swojej pracy, poszukując najlepszych, dedykowanych dla klientów rozwiązań, twórczo implementuje elementy Agile, Business Process Development, Load Factor Scheduling oraz CCPM. Jego dokonania, szczególnie w zakresie zastosowania metodyki Agile w procesie sprzedaży oraz modelowania portfela projektów z zastosowaniem metodyk Load Factor Scheduling i CCPM, są inspiracją dla innych trenerów i konsultantów. Brał udział w licznych projektach doradczych i szkoleniowych, m.in. dla firm: Jeronimo Martins Dystrybucja, Dr Irena Eris S.A., KRUK S.A., LOT Ams., Sonel S.A., Euro-Tax Sp. z o.o., Fortum Oil & Gas Sp. Z o.o., Urząd Miejski Wrocławia, Wojskowe Zakłady Lotnicze, Starter24 Sp. z o.o., AzVirt Belgrade, Poltramp Yard S.A. Inoutic/Deceuninck Sp. z o.o., EY Academy of Business, Sephora, Aon Hewitt, Objectivity Bespoke Software Specialists Sp. z o.o. Tomasz jest wiodącym trenerem EY Academy of Business w dziedzinie zarządzania projektami. Niezmiennie od 2018 roku konsultuje projekty infrastrukturalne w Serbii: budowę dwóch tuneli kolejowych na trasie Belgrad – Nowy Sad (zakończone), oraz obecnie budowę mostu na rzece Sawa wraz z odcinkiem 40 km autostrady. W Art Strategy Group odpowiada za działania strategiczne, a przede wszystkim za realizację i wsparcie projektowe.

Paweł Żywiec

Paweł Żywiec

Senior Executive Manager, HRK Real Estate & Construction

Ukończył kierunek Ekonomia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia podyplomowe z zakresu Doradztwa zawodowego, zarządzania karierą i coachingu na SGH. Od ponad 10 lat związany z branżą HR, rekrutacją specjalistów oraz wyższej kadry menedżerskiej, również na poziomie CEE. Prowadzi procesy rekrutacyjne dla międzynarodowych organizacji, realizujących inwestycje w obszarach budownictwa ogólnego, drogowego, mostowego, kolejowego, hydrotechnicznego oraz energetycznego. Ponadto prowadzi projekty dla deweloperów i firm sieciowych. W HRK S.A. kieruje działem Real Estate & Construction, gdzie odpowiada za współpracę oraz doradztwo na rzecz firm związanych z rynkiem budownictwa i nieruchomości.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]