












Coraz więcej ekspertów zwraca uwagę, że polski rynek pracy dogonił już standardy znane z krajów zachodnioeuropejskich. Odpowiednio wyszkoleni specjaliści są teraz na wagę złota, co sprawia, że kandydaci mają dużo wyższe wymagania — zarówno finansowe, jak i te związane z bezpieczeństwem oraz wygodą pracy. Firmy, chcąc pozostać konkurencyjne, muszą walczyć o najlepszych pracowników — jednakowo o tych będących już częścią organizacji, jak i specjalistów dopiero biorących udział w procesach rekrutacyjnych.
Wojna o talenty
Organizowany przez „Puls Biznesu” konkurs Siła Przyciągania ma na celu nagrodzenie polskich przedsiębiorców, którzy odnieśli największe sukcesy w dziedzinie rekrutacji, wdrażania nowych osób do zespołów, a także motywacji pracowników. Zwycięzców tegorocznej siódmej edycji plebiscytu poznaliśmy podczas uroczystej gali, która odbyła się 8 lutego w warszawskiej restauracji Belvedere.
Kapituła konkursowa, składająca się z wielu cenionych autorytetów ze świata biznesu, nagrodziła 11 laureatów w 8 różnych kategoriach: Employer branding — kampania wizerunkowa, Employer branding — kampania marketingu rekrutacyjnego, Onboarding w nowym modelu pracy, Inkluzywna rekrutacja, Strategiczny projekt budujący zaangażowanie, lojalność i poczucie przynależności, Wsparcie rozwoju pracowników — nowe kompetencje w nowej rzeczywistości, Strategia Diversity & Inclusion oraz Nowoczesne technologie w zarządzaniu ludźmi. Nagrody w 9. Kategorii — Strategiczne podejście do działań well-being i work-life balance nie przyznano.
— Siła Przyciągania jest konkursem wielowymiarowym. Dzięki niemu poznajemy firmy, które odnoszą ogromne sukces w przyciąganiu kandydatów do swoich zespołów, najlepiej wdrażają nowych pracowników, a także te przedsiębiorstwa, które umiejętnie motywują swoje zespoły i dbają o ich rozwój — opowiedział o idei konkursu Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
Warto podkreślić, że Siła Przyciągania jest konkursem wyjątkowym pod wieloma względami. Udział w nim jest całkowicie bezpłatny. O nagrody mogą ubiegać się zarówno największe polskie przedsiębiorstwa, jak i małe start-upy — jury wyróżnia po prostu najlepszych.
— Niezależnie od tego, jakim budżetem dysponuje firma, nagrodę w naszym konkursie można uzyskać tylko w jeden sposób: zdobywając uznanie w oczach kapituły konkursowej, która składa się z rynkowych ekspertów — praktyków biznesu, a nie teoretyków — podkreślił Grzegorz Nawacki.
HR ważny dla polskich firm
W obecnych czasach potrzeby pracowników odgrywają kluczową rolę w procesach rekrutacyjnych. Dlatego niezwykle ważne jest, by czuli oni pełne wsparcie podczas wdrażania się do nowej organizacji i mogli komunikować swoje oczekiwania oraz potencjalne obawy.
— Firmy muszą podejmować odpowiednie działania poprzedzające wejście nowych pracowników do organizacji przygotowywać ich do tego procesu, tak by mieli oni pełne poczucie bezpieczeństwa — powiedziała podczas gali Agnieszka Stojak, dyrektor personalna, członkini zarządu Bonnier Business Polska.
Postępująca cyfryzacja przynosi wiele korzyści również w branży HR. Wielu tegorocznych laureatów wykorzystuje innowacyjne technologie w swoich procesach rekrutacyjnych oraz we wsparciu swoich pracowników.
— Jest to nagroda za odważny eksperyment, wykorzystanie modeli IT i skuteczne wpinanie różnych narzędzi oraz technologii w zarządzanie kadrami. Kluczowe było także zaangażowanie pracowników na każdym etapie — powiedziała Anna Podlewska, dyrektor ds. strategicznych inicjatyw HR w Credit Agricole Bank Polska, podczas wręczania nagrody przyznanej firmie Tribe47 w kategorii Wsparcie rozwoju pracowników.
Ważnym aspektem, związanym z rynkiem pracy, jest również kwestia równouprawnienia i włączania do zespołów osób z różnych grup społecznych.
— Nagrodę w tej kategorii przyznano za bardzo dobrze wyważony proces rekrutacji kobiet na pozornie nietypowe dla nich stanowiska, za wyjście poza schemat, zaproszenie do kampanii pracowniczek i odrzucenie statusu quo — powiedział podczas wręczania nagrody dla firmy FM Logistic za strategię Diversity & Inclusion Adam Maron, sales team manager Grupy OLX.
Partnerami tegorocznej edycji konkursu były spółki: Orange, LPP, Cre-dit Agricole, OLX Praca oraz Philip Morris Polska. Za wsparcie merytoryczne odpowiadała znana na globalnym rynku firma konsultingowa PwC.
Podpisy
1.Zaangażowanie kultowej osobowości: Software Mansion zdobyło główną nagrodę w kategorii Employer branding – kampania wizerunkowa. Firma perfekcyjnie wykorzystała w swojej kampanii wizerunek znanego szefa kuchni – Roberta Makłowicza.
2.Agnieszka Stojak, członkini zarządu Bonnier Business Polska, wręczyła jedną z dwóch nagród głównych w kategorii Onboarding w nowym modelu pracy, która trafiła do firmy Robert Bosch. Odebrał ją prezes spółki Rafał Rudziński.
3.Magdalena Dawiec oraz Dawid Strzyżak z FM Logistic odebrali wyróżnienie w kategorii Inkluzywna rekrutacja. Dyplom wręczył Adam Maron z Grupy OLX.
4.Statuetkę za drugą równorzędną nagrodę główną w kategorii Onboarding w nowym modelu pracy odebrała Katarzyna Malec z Boldare.
5.Jeronimo Martins otrzymało główną nagrodę w kategorii Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego. Dyplom i pamiątkową statuetkę z rąk Lidii Pierścińskiej z Orange Polska przyjęła Adriana Jeske.
6.Martyna Pawul z Empiku odebrała wyróżnienie dla swojej firmy w kategorii Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego.
7.Z wygranej w kategorii Wsparcie rozwoju pracowników – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości cieszyły się przedstawicielki A4BEE: Gabriela Lech oraz Magdalena Walczak.
8.Różnorodność jest ważna, o czym świadczy przykład Toyoty – tegorocznego zwycięzcy w kategorii Strategia Diversity & Inclusion. Statuetkę z rąk Karoliny Gębury-Nowak z Philip Morris Polska odebrała Katarzyna Jurkowska (z prawej).
9.Julia Węglicka odebrała dyplom w imieniu BNP Paribas Bank Polska, który otrzymał wyróżnienie w kategorii Strategiczny projekt budujący zaangażowanie, lojalność i poczucie przynależności.
10.Bartosz Fijałkowski ze szczecińskiej firmy Red Sky odebrał nagrodę za zwycięstwo w kategorii Nowoczesne technologie w zarządzaniu ludźmi. Wręczył ją Bartosz Siwiak z PwC Polska.
11.Anna Podlewska z Credit Agricole Bank Polska wręczyła wyróżnienie w kategorii Wsparcie rozwoju pracowników – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości. W imieniu nagrodzonej firmy Tribe47 dyplom odebrała Martyna Łapaj.
1. Employer branding – kampania wizerunkowa - nagroda główna
2. Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego - Nagroda główna
3. Employer branding – kampania marketingu rekrutacyjnego - wyróżnienie
4. Onboarding w nowym modelu pracy - nagroda główna
5. Onboarding w nowym modelu pracy - nagroda główna
6. Strategiczny projekt budujący zaangażowanie, lojalność i poczucie przynależności - wyróżnienie
7. Wsparcie rozwoju pracowników – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości – wyróżnienie
8. Inkluzywna rekrutacja – wyróżnienie
9. Strategia Diversity & Inclusion - nagroda główna
10. Nowoczesne technologie w zarządzaniu ludźmi - nagroda główna
11. Wsparcie rozwoju pracowników – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości – nagroda główna