W ostatnim czasie obserwujemy wzmożoną liczbę interwencji Prezesa UOKiK związanych z ochroną konsumentów. Zmiany w prawie oraz interwencje dotyczą wszystkich branż.
Aby zapewnić zgodność działań z prawem konsumenckim , uczestnicy rynku (w tym przede wszystkim reprezentujący ich prawnicy wewnętrzni i zewnętrzni) muszą na bieżąco śledzić i prawidłowo interpretować zmieniające się przepisy, aktualne orzecznictwo i wytyczne organów ochrony konsumentów i Komisji Europejskiej.
Podczas III Kongresu Prawo Konsumenckie prelegenci, grono doświadczonych i cenionych ekspertów z renomowanych kancelarii prawnych a także prawnicy in-house, akademicy, przedstawiciele organizacji branżowych, przedstawiciele UOKiK oraz organizacji konsumenckich, podzielą się z uczestnikami praktyczną wiedzą na temat aktualnych zagadnień i trendów prawa konsumenckiego. Podczas Kongresu nie zabraknie również przestrzeni do dyskusji oraz wymiany doświadczeń.
Zapraszamy do udziału w wydarzeniu, podczas którego prelegenci odpowiedzą na wiele aktualnych pytań, m.in.:
- Jakie są plany w zakresie ochrony konsumentów na najbliższe lata
- Czy DSA przyniesie nową jakość w ochronie konsumentów
- Jak legal design może pomóc w zapewnieniu zgodności z prawem konsumenckim w e-commerce
- Aktywność Prezesa UOKiK , omówienie top 5 decyzji z 2023 r
- Omnibus – czy się przyjął i czy jest potrzebny?
- Rozszerzona odpowiedzialność. Kto odpowiada za naruszenie interesów konsumentów?
- Polityka karania w sprawach ochrony konsumentów – jakie są refleksje na tle praktyki orzeczniczej Prezesa UOKiK
- Czy da się bez ryzyka naruszenia prawa konsumenckiego pobierać opłaty dodatkowe i świadczyć usługi dodatkowe
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w relacjach z konsumentami – czy wykorzystanie AI powinno mieć granice
Kto powinien wziąć udział w kongresie
W trakcie Kongresu swoją wiedzę wzbogacą i zaktualizują:
- Dyrektorzy Działów Prawnych
- Radcy Prawni
- Adwokaci
- Prawnicy Zewnętrzni i Wewnętrzni
- Prezesi
- Członkowie Zarządu
- Dyrektorzy Zarządzający
- Dyrektorzy Marketingu
- Rzecznicy konsumentów
- Wszystkie osoby zainteresowane pogłębieniem i aktualizacją wiedzy w tej szeroko rozwijającej się dziedzinie prawa




























































