IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY
ZarządzanieWysoka Wieś 22, OstródaForum
 ‑ 
Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie
 ‑ 
IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY
IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY
Wyzwania / Wizja / Współpraca

Wstęp bezpłatny

W Wydarzeniu mogą brać udział wyłącznie przedstawiciele przedsiębiorstw rodzinnych. Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zgłoszenia.



Mamy przyjemność zaprosić Państwa na czwartą już edycję wyjątkowego wydarzenia znanego powszechnie pod nazwą Forum Na Wzgórzach. Ten odbywający się raz w roku zjazd przedstawicieli przedsiębiorstw rodzinnych wpisał się na stałe w wiosenny kalendarz i gromadzi coraz więcej uczestników, którzy w dającej kameralny klimat przestrzeni hotelu Wzgórza Dylewskie dr Ireny Eris dyskutują o największych wyzwaniach stojących przed prywatnym biznesem.

Przedstawiane historie największych i najlepiej rozpoznawalnych polskich firm stanowią niespotykaną porcję doświadczeń oraz inspiracji. Podczas naszego spotkania o swoich przygodach i spostrzeżeniach opowiadają bezpośrednio sami twórcy biznesów rodzinnych, dzieląc się z Państwem wskazówkami oraz przestrzegając przed drogami prowadzącymi na manowce.

Forum na Wzgórzach to również panele przygotowane przez ekspertów – praktyków doświadczonych w bieżącym doradztwie przedsiębiorcom oraz spółkom rodzinnym, a także założycielom międzypokoleniowych firm. W ramach swoich wystąpień przybliżą oni główne problemy związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem sukcesji w Polsce, a także omówią rozwiązania wspierające bezpieczeństwo oraz efektywność takich procesów. Niezależnie od oficjalnych wystąpień, wspomniani specjaliści pozostają do Państwa dyspozycji podczas całego wydarzenia, dzięki czemu będą oni mogli odpowiedzieć na ewentualne pytania (w tym te nieoczywiste) stawiane podczas rozmów kuluarowych.

Do zobaczenia w maju na Wzgórzach Dylewskich!


UWAGA - BRAK MIEJSC NOCLEGOWYCH W HOTELU, DOSTĘPNE SIEDLISKA https://www.drirenaerisspa.pl/siedliska


Forum kierowane jest wyłącznie do właścicieli i sukcesorów w firmach rodzinnych.

Ze względu na charakter wydarzenia, osoby reprezentujące firmy doradcze, kancelarie prawne, banki, dealerów samochodowych, dostawców IT, fundusze inwestycyjne, a także instytucje sektora publicznego mogą uczestniczyć w Forum wyłącznie na zaproszenie Organizatora.

Cena forum zawiera udział w spotkaniu wieczornym (23 maja) oraz udział w forum (24 maja).


Zapraszamy do obejrzenia wideorelacji z III Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY




Partnerzy:

Partner

BNP Paribas Bank Polska S.A.Giełda Papierów Wartościowych w WarszawiePwC Polska

Partner Merytoryczny

RKKW - KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i AdwokaciKancelaria Tomczykowski Tomczykowska

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

    Przedkonferencyjny starter! Spotkanie uczestników forum w niezobowiązującej atmosferze przy lampce wina i whisky

  • 20:00Otwarcie spotkania

    • Eugeniusz Twaróg,  zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu
  • 20:05Uroczyste przywitanie gości

    • dr Irena Eris,  Dyrektor ds. Badań i Innowacji, Dr Irena Eris S.A.
    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris S.A.
    • Patricia Deyna,  Prezes, Bonnier Business Polska
  • 20:15Rozmowy kuluarowe przy lampce wina i whisky

    Deustacja whisky prowadzona przez ambasadora marek prestige Dariusza Fabrykiewicza

    Strefa Chivas Regal XV – dedykowany bar, na którym będzie możliwość spróbowania wyśmienitych koktajli na bazie 15 letniej whisky Chivas Regal XV i nie tylko!


    Selekcja win przygotowana specjalnie na spotkanie Pulsu Biznesu

    Winnica Zbrodzice


    Winnica Zbrodzice zaczynała jako jedna z pierwszych w Polsce. Wino to dla nich pasja, którą przekuwają w najwyższą jakość. Są jedną z najstarszych winnic w kraju, a wieloletnie doświadczenie pozwala im produkować wino najwyższej klasy. Sposób uprawy, dbałość o szczegóły, stawianie na ekologię, bezustanne szukanie nowych rozwiązań procentują. Wina Winnicy Zbrodzice cieszą się uznaniem, a enoturystyka przyciąga wielu miłośników winnych szlaków.

  • 09:45Otwarcie forum, przywitanie uczestników

    • Eugeniusz Twaróg,  zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu
  • 09:50Otwarcie forum, przywitanie uczestników

    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris S.A.
  • 09:55PANEL OTWIERAJĄCY: „Różne drogi sukcesji”

    • Moderator: Eugeniusz Twaróg,  zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu
    • Michał Kwiatkiewicz,  Współzałożyciel, Członek Rady Nadzorczej, YES Biżuteria S.A.
    • Piotr Voelkel,  , Założyciel Grupy Kapitałowej VOX, Założyciel Uniwersytetu SWPS
    • Adam Krzanowski,  Współzałożyciel i Prezes Zarządu, NOWY STYL
    • Rafał Kozłowski,  Prezes Zarządu, Asseco Enterprise Solutions
  • 10:55PRELEKCJA: Fundacja rodzinna w Polsce – doświadczenia po pierwszym roku obowiązywania ustawy

    • Paweł Tomczykowski,  Partner Zarządzający kancelarią, Tomczykowski Tomczykowska
    • Anna Turska-Tomczykowska,  Partner Zarządzająca kancelarią, Tomczykowski Tomczykowska
    • Wyzwania praktyczne – na co trzeba uważać?
    • Fundacja rodzinna oczami organów podatkowych
    • Jawność vs. anonimowość – co jest poufne, a co nie?
    • Administracja, posiedzenia organów, compliance prawny i podatkowy
  • 11:55Przerwa na kawę

  • 12:15PANEL DYSKUSYJNY: Gdy założyciela zabraknie…

    • Moderator: Eugeniusz Twaróg,  zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu
    • Marek Roefler,  Prezes Zarządu,, Dantex, Właściciel Villa La Fleur
    • Zbigniew Jakubas,  Właściciel, Grupa Kapitałowa Multico
    • Henryk Orfinger,  Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris S.A.
    • Krzysztof Pawiński,  Prezes Zarządu, Grupa Maspex
    • Jak zapewnić stabilny rozwój tego, co zostało zbudowane przez założyciela
    • Jakie narzędzia dać m.in. wnukom

  • 13:15ROZMOWA: Współpraca kluczem do sukcesu i rozwoju firmy rodzinnej

    • Moderator: Beata Majewska,  Dyrektor Zarządzający Pionu Wealth Management, BNP Paribas Bank Polska
    • Krzysztof Pruszyński,  Prezes Zarządu, Pruszyński Sp. z o.o.
    • Filary sukcesu - jak kluczowe wartości budują dominację marki w biznesie rodzinnym?
    • Rodzinne wyzwania - zaangażowanie członków rodziny i przekazywanie kontroli
    • Fundacja rodzinna – wsparcie w działaniach biznesowych i w procesie sukcesyjnym
    • Rola banku w sukcesji - znaczenie instytucji finansowych w planowaniu i wsparciu sukcesji
    • Przyszłość po sukcesji - co dalej po zakończeniu procesu przekazania firmy?


  • 13:45ROZMOWA: Chcieliśmy żeby nam wyszło - o udanej sukcesji Fabryki Mebli Forte

    • Moderator: Eugeniusz Twaróg,  zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu
    • Maciej Formanowicz,  , Założyciel, Fabryki Mebli „FORTE”
    • Maria Florczuk,  , Prezes Zarządu, Fabryki Mebli „FORTE”
  • 14:20Lunch

  • 15:20ROZMOWA: Giełda, jako jedna z dróg sukcesji

    • Moderator: Eugeniusz Twaróg,  zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu
    • Izabela Olszewska,  Członek Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych
  • 15:50ROZMOWA: Ani klasyczna założycielka, ani sukcesorka. Jaka jest „trzecia droga” w budowaniu firmy rodzinnej?

    • Moderator: Jacek Pawłowski,  Partner, Radca Prawny, PwC
    • Ania Kruk Viñas,  CEO & Co-founder, ANIA KRUK Sp. z o.o.
    •  Jak się buduje autorytet w firmie i w rodzinie?
    • Jak zarządzać zmianą w firmie żeby ludzie chcieli w niej zostać?
    • Jak się kieruję polską firmą częściowo z Hiszpanii?
    • Jak pogodzić rozwój firmy z życiem prywatnym?
  • 16:40PRELEKCJA: Dlaczego powinieneś sporządzić testament?

    • Karol Maciej Szymański,  Partner Zarządzający, Kancelaria RKKW
    • dr Radosław L. Kwaśnicki,  Senior Partner, Kancelaria RKKW
    •   Fundacja rodzinna nie zastępuje testamentu
    • 9 najważniejszych punktów, o czym nie można zapomnieć przy sporządzaniu testamentu
    • Co dzieje się z majątkiem, gdy nie sporządzono testamentu
    • „Wszystko robię razem z żoną”, czyli jak zrobić ważny „wspólny” testament
  • 17:20Zakończenie forum

Irena Eris

dr Irena Eris

Dyrektor ds. Badań i Innowacji, Dr Irena Eris S.A.

Doktor farmacji. Założycielka firmy Dr Irena Eris. Od początku jej istnienia zajmuje się kreacją nowych produktów i zarządza procesem ich powstawania. Prekursorka holistycznego podejścia do piękna, które tworzą kosmetyki, profesjonalna pielęgnacja w Kosmetycznych Instytutach Dr Irena Eris oraz dbałość o zrównoważony wypoczynek w Hotelach SPA na Wzgórzach Dylewskich, w Krynicy-Zdroju i w Polanicy-Zdroju. Laureatka wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Stworzona przez nią marka - Dr Irena Eris - jako jedyna z Polski została zaproszona do prestiżowego Comité Colbert – stowarzyszenia najbardziej luksusowych światowych marek, gdzie wciąż jest jedyną marką kosmetyczną nie pochodzącą z Francji.

Maria Florczuk

Maria Florczuk

, Prezes Zarządu, Fabryki Mebli „FORTE”

Ania Kruk Viñas

Ania Kruk Viñas

CEO & Co-founder, ANIA KRUK Sp. z o.o.

Ania Kruk-Viñas, CEO & Co-founder ANIA KRUK W 2012 roku za namową ojca (Wojciecha Kruka, twórcy sukcesu W.Kruk), wspólnie z bratem Wojtkiem zaangażowała się w budowanie nowej biżuteryjnej marki ANIA KRUK. Chociaż nie było to zaplanowane — z absolwentki Uniwersytetu Artystycznego projektującej kroje pisma, zamieniła się w młodą businesswoman, która uwielbia analizować dane sprzedażowe, procesy w firmie i zarządzać zespołem. Biznesu uczyła się „na żywym organizmie” i własnych błędach, czytając w samolotach książki o strategii i zarządzaniu. Od kilku lat szybko rozwijającą się firmę prowadzi zdalnie, mieszkając w Hiszpanii. Wierzy, że najważniejsze w biznesie jest ukierunkowanie na innych, a nie własne ego i regularne zadawanie sobie pytania „Po co?”.

Maciej Formanowicz

Maciej Formanowicz

, Założyciel, Fabryki Mebli „FORTE”

Henryk Orfinger

Henryk Orfinger

Przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris S.A.

Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris.  W latach 1999-2019 Przewodniczący Rady Głównej Konfederacji Lewiatan. Od 2019 r. Pierwszy Wiceprezydent Konfederacji Lewiatan. Twórca i wieloletni Prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Od 2006 do 2011 współtworzył i pełnił funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia „Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna”, którego celem jest wspomaganie rozwoju turystyki w zachodniej części Mazur. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2004r.) oraz Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski (2014r.) Od 2018 r. przewodniczący Prezydium Rady Firm Rodzinnych przy Konfederacji Lewiatan. Członek Rady Fundacji „Jesteśmy Razem. Pomagamy!” oraz Rady Biznesu przy Instytucie Biznesu Rodzinnego. Od grudnia 2020 członek Rady Gospodarczej – Zespołu Doradców ds. Gospodarczych przy marszałku Senatu Rzeczypospolitej X kadencji. Laureat wielu nagród i wyróżnień z obszaru przedsiębiorczości, działalności społecznej oraz na rzecz firm rodzinnych.

Zbigniew Jakubas

Zbigniew Jakubas

Właściciel, Grupa Kapitałowa Multico

Zbigniew Jakubas działalność gospodarczą w Polsce rozpoczął ponad 40 lat temu w 1978 r., a pierwszą firmę produkcyjną, zajmującą się produkcją odzieży, założył już w 1983 r. W przeszłości był właścicielem spółek zajmujących się m.in. montażem komputerów, produkcją wody mineralnej, wydawaniem prasy. Z sukcesem przejmował i rozwijał wiele firm wymagających restrukturyzacji. Zbigniew Jakubas otrzymał wiele nagród biznesowych, m.in.: nagrodę „Tego, który zmienia Polski Przemysł” (2019), nagrodę specjalną na gali podsumowującej rok na GPW (2014), Wizjoner Biznesu (2014), Primus Innovatorum Transport Logistyka Infrastruktura (2013) i Businessman dwudziestolecia 1990–2010 (2010). W latach 2007–2009 był Prezesem Zarządu PRB. Spółki przez niego kontrolowane zatrudniają blisko 12 tysięcy osób. Rocznie odprowadzają około 100 mln zł podatków. Z fiskusem rozlicza się w Polsce. Angażuje się w inicjatywy mające na celu wzmocnienie potencjału polskiej gospodarki i ułatwiające polskim przedsiębiorcom ekspansję zagraniczną. Twórca Grupy Kapitałowej Multico, która grupuje rodzime spółki. Jedną z inwestycji Zbigniewa Jakubasa jest Mennica Polska S.A. zajmująca się produkcją monet obiegowych i kolekcjonerskich na potrzeby polskiego i zagranicznych rynków. Mennica jest ponadto liderem w zakresie wdrażania, obsługi i rozwoju systemów karty miejskiej. W skład portfela inwestycyjnego biznesmena wchodzą m.in. spółki z branży kolejowej (Newag), deweloperskiej (Wartico Invest), budowlanej (Centrum Nowoczesnych Technologii), hotelowej, filmowej. Od 2020 roku jest też większościowym udziałowcem Lubelskiego Motoru Lublin. Od grudnia 2020 Przewodniczący Rady Gospodarczej przy Marszałku Senatu RP X Kadencji

Michał Kwiatkiewicz

Michał Kwiatkiewicz

Współzałożyciel, Członek Rady Nadzorczej, YES Biżuteria S.A.

Absolwent Politechniki Poznańskiej. W roku 1981 wspólnie z żoną Magdą i jej bratem Krzysztofem Madelskim zakłada firmę produkującą biżuterię w Poznaniu. W roku 1990, roku przemian gospodarczych, po likwidacji monopolu państwowego na użycie złota przez podmioty prywatne firma rozpoczyna produkcję i handel hurtowy także złotą biżuterią pod marką YES. Pierwszy sklep detaliczny tej marki powstaje w Poznaniu w 1992 r. Ostatnie 30 lat to rozwój sieci detalicznych dwóch marek - YES i Verona. Obecnie sieci liczą ponad 240 sklepów w Polsce, Czechach a ostatnio w Słowacji. Michał Kwiatkiewicz był wieloletnim prezesem firmy a od 2020 r., kiedy tę funkcję przejął syn Tomasz, przechodzi wraz z założycielami firmy do R.N. Spółki. Laureat nagrody Polskiej Rady Biznesu w kategorii Sukces w 2022 r.

Adam Krzanowski

Adam Krzanowski

Współzałożyciel i Prezes Zarządu, NOWY STYL

Przedsiębiorca Roku 2014 (EY Entrepreneur of the year 2014), Lider XXI wieku wg Forbes w konkursie BrandMe CEO, Człowiek Dekady wg plebiscytu BIZNES.meble.pl. Biznesmen z powołania, odważny strateg, doceniany za zaangażowanie społeczne. Od podstaw budował z bratem Jerzym Krzanowskim Nowy Styl – jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm meblowych w Europie. Dziś Nowy Styl sprzedaje na całym świecie, posiada przedstawicielstwa w 19 krajach oraz jest europejskim liderem w sektorze przestrzeni biurowych i publicznych. Firma oferuje swoim klientom kompleksowe rozwiązania w ramach szerokiego portfolio produktowego oraz eksperckie usługi konsultingu i badań przestrzeni pracy. Dzięki przemyślanym akwizycjom Nowy Styl poszerzył swoje kompetencje, wyposażając terminale pasażerskie i instytucje opieki zdrowotnej. W 2020 roku firma prowadziła sprzedaż w około 100 krajach na świecie, osiągając przychód ponad 380 mln euro, z czego blisko 90% na rynkach zagranicznych. Dało to Nowemu Stylowi czołową pozycję w swojej branży w Europie. Przewagą firmy nad konkurencją jest silna sieć struktur handlowych, z biurami w 11 krajach oraz showroomami w najważniejszych miastach europejskich oraz w Dubaju.

Marek Roefler

Marek Roefler

Prezes Zarządu,, Dantex, Właściciel Villa La Fleur

Z wykształcenia fizyk jądrowy po Uniwersytecie Warszawskim, z zamiłowania kolekcjoner sztuki Ecole de Paris, z zawodu biznesmen z wizją. Należy do niego największa w Polsce kolekcja polskich reprezentantów szkoły paryskiej, którą można zobaczyć w prywatnym Muzeum Villa la Fleur w podwarszawskim Konstancinie. Jednocześnie założyciel i współwłaściciel firmy deweloperskiej Dantex, działającej z sukcesem od ponad 30 lat na rynku nieruchomości, która oddała do użytku kilkanaście biurowców i ponad 10 tysięcy mieszkań w różnych dzielnicach Warszawy. Dantex jest warszawskim deweloperem, znanym z takich inwestycji jak m.in. GALERIA HANDLOWA „RONDO WIATRACZNA”, Osiedle Mieszkaniowe PRZY ARKADII, URSUS VITA, AUTONOMIA PRASKA, DOBRA WOLA, MIASTO WOLA, AURORA. Oferuje apartamenty oraz powierzchnie biurowe i komercyjne w prestiżowych dzielnicach Warszawy, stawiając na inwestycje w lokalizacjach, które gwarantują komunikację z resztą miasta, zapewniające bogatą infrastrukturę oraz dostęp do terenów zielonych, jak również ośrodków sportowych, kulturalnych, rekreacyjnych i edukacyjnych.

Piotr Voelkel

Piotr Voelkel

, Założyciel Grupy Kapitałowej VOX, Założyciel Uniwersytetu SWPS

Piotr Voelkel założyciel Grupy Kapitałowej VOX, założyciel Uniwersytetu SWPS, Fundacji Vox-Artis, prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Inwestor strategiczny wielokrotnie nagradzanego biurowca Bałtyk, podnoszącego wartość architektoniczną centrum Poznania. Znawca sztuki i promotor polskiego designu. Biznesmen z wizją, humanista, filantrop. Nazywany polskim Steve Jobs’em uhonorowany: Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości, nagrodą Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta w kategorii Wizja I Innowacja, nagrodą Wizjonerzy 2016 przyznawaną przez Dziennik Gazety Prawnej.

Krzysztof Pawiński

Krzysztof Pawiński

Prezes Zarządu, Grupa Maspex

Krzysztof Pawiński jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Uzupełniał edukację w Technische Uniwersitaet w Clausthal-Zellefeld w Niemczech. W 1996 r. uzyskał tytuł doktora nauk technicznych na Akademii Górniczo-Hutniczej, obecnie jest Przewodniczącym Rady tej Uczelni. Od 1990 prowadzi własną działalność gospodarczą. Grupa Maspex, której jest współzałożycielem, współwłaścicielem oraz Prezesem Zarządu, jest jedną z największych firm w branży spożywczej w tej części Europy. Spółka zatrudnia ponad 7500 pracowników, a jej produkty trafiają do 60 krajów na całym świecie. Rocznie w kilkunastu zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce, w Czechach, Rosji, na Węgrzech, w Rumunii i w Bułgarii, Maspex produkuje 1,7 mld litrów soków, nektarów i napojów, 170 tysięcy ton makaronów oraz produktów instant i 135 tysięcy ton dżemów i przetworów. W ofercie spółka posiada kilkadziesiąt marek, które w większości są liderami rynkowymi m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona oraz Plusssz. Maspex rośnie organicznie i poprzez przejęcia – firma zrealizowała 19 przejęć, w tym 11 za granicą. W 2020 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy przekroczyły poziom 5,2 mld zł. Maspex prowadzi wiele programów społecznych, w tym jest głównym sponsorem największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci „Z podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”.

Krzysztof Pruszyński

Krzysztof Pruszyński

Prezes Zarządu, Pruszyński Sp. z o.o.

Stworzył od podstaw firmę Pruszyński Sp. z o.o., która obecnie jest liderem na rynku stalowych pokryć dachowych i elewacyjnych w Europie. Prawie 40-letnie doświadczenie i rozsądne podejście do biznesu to niezachwiane cechy prezesa firmy. Przede wszystkim jednak stawia na dobre relacje kadrą pracowniczą. Rodzinny charakter przedsiębiorstwa stwarza doskonałą platformę do otwartej dyskusji na temat udoskonalania i usprawniania pracy. Podobne założenia są wprowadzane w kontakcie z partnerami biznesowymi. Środowisko dekarskie również nie jest pominięte. Wszelkie uwagi pochodzące od specjalistów są uwzględniane podczas modernizacji wyrobów lub wprowadzania nowych pokryć dachowych. Prowadzona jest również szeroka działalność szkoleniowa pod względem montażu blachodachówek i akcesoriów firmy. Grupa Pruszyński to nie tylko szeroka oferta blachodachówek, ale także blachy trapezowe, kasety, panele i kasetony ścienne, rynny stalowe, płyty warstwowe z rdzeniem styropianowym, wełnianym, poliuretanowym typu PIR, profile stalowe konstrukcyjne, a także profile do suchej zabudowy. Firma również oferuje wyroby niestandardowe – wykonywane na indywidualne zamówienie.

Rafał Kozłowski

Rafał Kozłowski

Prezes Zarządu, Asseco Enterprise Solutions

Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Organizacji i Zarządzania, gdzie w 1998 roku uzyskał tytuł magistra. Ukończył kurs zarządzania projektami organizowany przez PMI w 2004 roku oraz kurs Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (IAS) organizowany przez Ernst & Young Academy of Business w latach 2005-2006. W latach 1996-1998 zajmował stanowisko Dyrektora Finansowego w Delta Software. W latach 1998-2003 pełnił funkcję Senior Managera w Veraudyt. Następnie pomiędzy 2004 a 2006 rokiem pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Skarbu w Softbank i został oddelegowany do spółki zależnej Sawan, gdzie zajmował stanowisko Wiceprezesa odpowiedzialnego za finanse. Od 2007 r. do czerwca 2009 r. był Dyrektorem Pionu Kontrolingu i Inwestycji w Asseco Poland. W latach 2008-2012 był wiceprezesem Asseco South Eastern Europe, odpowiedzialnym za finanse spółki. Był bezpośrednio zaangażowany w akwizycję spółek wchodzących w skład holdingu Asseco South Eastern Europe oraz w proces wprowadzenia holdingu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Od czerwca 2012 r. do marca 2021 r. pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Asseco Poland. Był Prezesem Zarządu UNIZETO Technologies oraz Członkiem Zarządu Infovide-Matrix. Jest Prezesem Zarządu Asseco Enterprise Solutions oraz Wiceprezesem Zarządu Asseco Western Europe. Członek Rad Dyrektorów (BoD) Formula Systems i Asseco International. Pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions, Asseco Solutions (Czechy), Asseco Solutions AG (Niemcy), GSTN Consulting oraz Aquapark Sopot. Jest również Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej spółki Park Wodny Sopot. Członek Rady Nadzorczej DahliaMatic oraz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Asseco Solutions (Słowacja).

Beata Majewska

Beata Majewska

Dyrektor Zarządzający Pionu Wealth Management, BNP Paribas Bank Polska

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Manager z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w sektorach: FMCG oraz bankowym – w zakresie zarządzania sprzedażą, segmentem private banking, ofertą produktową oraz jakością usług. Z instytucjami finansowymi takimi jak Citibank, Deutsche Bank związana od 1999 roku. Od maja 2018 roku w BNP Paribas Bank Polska S.A. zarządza obszarem bankowości prywatnej – BNP Paribas Wealth Management – która co roku zdobywa prestiżowe nagrody branżowe w Polsce i na świecie. W roku 2022 BNP Paribas Wealth Management już drugi raz z rzędu otrzymał tytuł Best Private Bank in Poland w międzynarodowym konkursie Global Private Banking Innovation Awards organizowanym przez The Global Private Banker & The Digital Banker. Bankowość prywatna BNP Paribas w Polsce została wyróżniona także przez Euromoney Private Banking nagrodą „The Best Private Banking Services Overall”, a w ramach konkursów World Finance Banking Awards oraz Global Private Banking Awards została doceniona jako „Best Private Banking in Poland”. W 2023 roku w kolejnej edycji konkursu WealthBriefing European Awards BNP Paribas Wealth Management został zwycięzcą w kategorii Wealth Management Business w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Izabela Olszewska

Izabela Olszewska

Członek Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych

Absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego Absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe MBA na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Była słuchaczką kursu International Institute for Securities Market Development, zorganizowanego przez US Securities and Exchange Commission w Waszyngtonie. Z rynkiem kapitałowym związana jest od 1992 roku, początkowo jako analityk w Centrum Operacji Kapitałowych Banku Handlowego, a od 1999 roku jako pracownik Giełdy Papierów Wartościowych. Na GPW pełniła różne funkcje menedżerskie w obszarze rozwoju biznesu i sprzedaży, współpracowała z inwestorami i przedsiębiorcami, krajowymi i zagranicznymi, z różnych dziedzin gospodarki, odpowiadała za poszerzanie oferty produktowej rynku regulowanego i rynków alternatywnych. Zajmowała stanowisko Dyrektora Zarządzającego ds. Rozwoju. Od lipca 2019 r. pełni funkcję Przewodniczącej Rady Nadzorczej Towarowej Giełdy Energii. Od października 2015 r. do czerwca 2019 r. była członkiem Rady Nadzorczej spółki Bondspot. Do czerwca 2018 r. była członkiem Rady Dyrektorów spółki Aquis Exchange z siedzibą w Londynie, pełniąc rolę Non-Executive Director. Od wielu lat współpracuje z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych jako członek Zespołu Doradczego.

Jacek Pawłowski

Jacek Pawłowski

Partner, Radca Prawny, PwC

Jacek Pawłowski od 20 lat doradza firmom rodzinnym. Jest radcą prawnym i Partnerem w kancelarii PwC Legal. W PwC od 2009 r. Wcześniej pracował z największymi kancelariami prawnymi w Polsce (Poznań i Warszawa). W prestiżowym rankingu kancelarii prawniczych Rzeczpospolitej w 2019 r., 2021 i 2022 r. Jacek został wskazany jako Lider w kategorii Doradzanie Prywatnym Klientom (indywidualnie jako najlepszy prawnik oraz zbiorowo zespół PwC Legal jako najlepsza kancelaria). Jacek planował i wdrażał szereg projektów sukcesyjnych, w tym dla prywatnych klientów znajdujących się w grupie 100 najbogatszych Polaków i Polek. Obecnie zaangażowany w ponad 10 projektów sukcesyjnych, łączna wartość aktywów przekracza 20 mld PLN. Brał również udział w przeprowadzaniu wielu szkoleń i paneli dyskusyjnych w zakresie prawnych aspektów sukcesji w biznesie, m.in. na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach. Włada biegle językiem angielskim i niemieckim. Studiował w Polsce i Niemczech. Jacek jest także członkiem dedykowanego zespołu w ramach PwC zajmującego się problematyką sukcesji w biznesie.

Patricia Deyna

Patricia Deyna

Prezes, Bonnier Business Polska

Radosław L. Kwaśnicki

dr Radosław L. Kwaśnicki

Senior Partner, Kancelaria RKKW

Senior Partner w Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, którą założył w 2008 r. Wcześniej zaś, począwszy od 2001 r., współpracował z krajowymi i międzynarodowymi kancelariami prawnymi. Posiada tytuł naukowy doktora nauk prawnych oraz uprawnienia zawodowe radcy prawnego. Ekspert w dziedzinie prawa spółek, w tym ładu korporacyjnego oraz prawa grup spółek. Specjalizuje się także w sporach właścicielskich, rynku kapitałowym oraz zawodowo przewodniczy walnym zgromadzeniom. Doradza w różnorodnych aspektach tworzenia i rozwijania firm rodzinnych (tworzenie zasad ładu rodzinnego, zarządzanie i ochrona majątku prywatnego) oraz klientów indywidualnych (High-Net-Worth Individuals). Prawnik rekomendowany w licznych konkursach i rankingach, zarówno w kraju jak i zagranicą, m.in. w Rankingu „Rzeczpospolita” w dziedzinie „Prawa spółek i prawa handlowego”, Legal 500 w dziedzinie Dispute Resolution, Private Client oraz Commercial, Corporate and M&M, Global Law Experts, Forbes oraz European Legal Experts. Pełni Funkcję sędziego Sądu Giełdowego przy Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., arbitra krajowego i międzynarodowego [m.in. w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej, sądzie Arbitrażowym przy Konfederacji Lewiatan, Sądzie Polubownym (Arbitrażowym) przy Związku Banków Polskich]. Orzekał w Międzynarodowym Sądzie Arbitrażowym przy Międzynarodowej Izbie Handlowej – ICC w Paryżu. Posiada kilkunastoletnie praktyczne doświadczenie w pełnieniu funkcji członka lub przewodniczącego rad nadzorczych spółek krajowych i zagranicznych. W szczególności w latach 2014-1019 pełnił funkcję członka, a następnie wiceprzewodniczącego rady nadzorczej PKN ORLEN S.A., a także wielu spółek z większościowym udziałem prywatnym. Obecnie zasiada, jako członek niezależny, m.in. w radach nadzorczych spółek publicznych Sanok Rubber Company (wskazany przez zagraniczny fundusz) oraz Creotech Instruments (jako przewodniczący). Ma bogate doświadczenie legislacyjne. Pełnił m.in. funkcję Koordynatora Merytorycznego w Komisji do spraw reformy nadzoru właścicielskiego powołanej przy Ministerstwie Aktywów Państwowych dedykowanej nowelizacji Kodeksu spółek handlowych z 2022 r. dot. m.in. prawa grup spółek („holdingowego”) oraz poprawy efektywności nadzoru. W ramach prac Komisji stał na czele Zespołu przygotowującego przepisy o radach nadzorczych. Jest także współautorem nowelizacji Kodeksu spółek handlowych z 2020 r. w zakresie szerszego zastosowania zdalnych posiedzeń rad nadzorczych i zarządów oraz e-zgromadzeń właścicielskich. Współautor podręczników i komentarzy oraz publikacji poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego. W jego dorobku widnieje ponad 600 publikacji, w większości poświęconych prawu spółek m.in. współautor (red.) komentarza do zmian w Kodeksie spółek handlowych wydanego przez C.H. Beck w ramach serii Duże Komentarze Becka.

Anna Turska-Tomczykowska

Anna Turska-Tomczykowska

Partner Zarządzająca kancelarią, Tomczykowski Tomczykowska

Doradca podatkowy. Specjalizuje się w projektach dotyczących planowania podatkowego oraz reorganizacji aktywów zarówno dla polskich i międzynarodowych grup kapitałowych, jak i dla inwestorów prywatnych (HNWI). Doradza w procesach reorganizacyjnych i sukcesyjnych obejmujących akwizycje, połączenia, podziały oraz przekształcenia. Zajmuje się również bieżącą obsługą polskich przedsiębiorców w zakresie ich działalności podstawowej i inwestycyjnej, z uwzględnieniem tworzenia efektywnych podatkowo struktur prowadzenia działalności w Polsce oraz za granicą. Angażuje się w wiele inicjatyw jako Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan, a także Członek Business Centre Club. Swoim doświadczeniem dzieli się jako prelegent licznych konferencji oraz seminariów z zakresu sukcesji i planowania podatkowego. Współautorka pierwszego w Polsce kompleksowego Komentarza do ustawy o fundacji rodzinnej, wydanego nakładem C.H. Beck w czerwcu 2023 r. Regularnie komentuje bieżące zmiany w przepisach podatkowych w biznesowych mediach opiniotwórczych.

Karol Maciej Szymański

Karol Maciej Szymański

Partner Zarządzający, Kancelaria RKKW

Partner Zarządzający w Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy. Zajmuje się doradztwem w zakresie prawa spółek i prawa rynku kapitałowego. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada przyznawany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. tytuł Certyfikowanego Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu o Nr 9/2014. Recommended Lawyer by Legal 500 EMEA 2021 i 2022 (w obszarze Private Client). Od 2012 r. pełni funkcje członka rad nadzorczych (w tym delegowanego do stałego indywidualnego wykonywania czynności nadzorczych) oraz komitetów audytu wielu spółek publicznych reprezentujących różnorodne sektory gospodarki. Pełnił funkcje interim managera w podmiocie dominującym międzynarodowej grupy kapitałowej. Aktualnie wykonuje tymczasowy zarząd przymusowy w rozumieniu ustawy z dnia 13.4.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, ustanowiony wobec spółki Novatek Green Energy sp. z o.o. Ekspert Zespołu do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych oraz Zespołu do spraw prawa koncernowego wchodzących w skład Komisji do spraw reformy nadzoru właścicielskiego powołanej przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Współautor nowelizacji Kodeksu spółek handlowych z 2020 r. oraz współautor projektu tzw. dużej nowelizacji Kodeksu spółek handlowych dot. prawa grup spółek („holdingowego”) oraz poprawy efektywności rad nadzorczych. Autor, a także współautor, publikacji poświęconych praktycznym aspektom prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa spółek oraz prawa rynku kapitałowego. Współautor komentarza do zmian w Kodeksie spółek handlowych pod red. prof. dr. hab. Andrzeja Szumańskiego, dr. Radosława L. Kwaśnickiego oraz dr. Filipa Ostrowskiego wydanego przez C.H.Beck w ramach serii Duże Komentarze Becka. Wykładowca podczas licznych konferencji i seminariów dotyczących prawa gospodarczego.

Paweł Tomczykowski

Paweł Tomczykowski

Partner Zarządzający kancelarią, Tomczykowski Tomczykowska

Doradca podatkowy. Ekspert w obszarze planowania podatkowego, sukcesji w biznesie oraz usług z obszaru private client. Współautor pierwszego projektu ustawy o fundacji rodzinnej i aktywny uczestnik jej 6-letniego procesu legislacyjnego reprezentujący przedsiębiorców na komisjach sejmowych i senackich. Na co dzień doradza właścicielom największych polskich przedsiębiorstw w różnorodnych aspektach tworzenia i rozwijania firm. Posiada ponad 25 lat doświadczenia zawodowego. Poza regularnym wsparciem klientów angażuje się w wiele inicjatyw jako członek International Fiscal Association, International Tax Planning Association oraz Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. W Konfederacji Lewiatan oraz w Business Centre Club pełni rolę eksperta w zakresie sukcesji w biznesie. Autor licznych artykułów oraz publikacji z zakresu prawa podatkowego i sukcesji. Redaktor pierwszego w Polsce kompleksowego Komentarza do ustawy o fundacji rodzinnej, wydanego nakładem C.H. Beck w czerwcu 2023 r. Występuje w roli prelegenta i eksperta na konferencjach w Polsce i za granicą. Zdobywca wielu nagród i rekomendacji w polskich i międzynarodowych rankingach branżowych. W 2023 r. otrzymał m.in. tytuł lidera w Polsce w kategorii „Private Client” w Rankingu Kancelarii Prawniczych według Rzeczpospolitej oraz zdobył 1. miejsce w kraju w kategorii „Spory przed sądami” w Rankingu Firm i Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej.

Eugeniusz Twaróg

Eugeniusz Twaróg

zastępca redaktora naczelnego, Pulsu Biznesu

BNP Paribas Bank Polska S.A.

BNP Paribas Bank Polska S.A. to instytucja finansowa, która obsługując swoich Klientów czerpie z ponad 200 lat doświadczeń. Jest częścią, obecnej w 64 krajach, grupy bankowej BNP Paribas. BNP Paribas Bank Polska S.A. to bank uniwersalny o globalnym zasięgu, który kieruje usługi do Klientów detalicznych, Wealth Management, a także firm w segmentach mikro, MŚP i bankowości korporacyjnej. Od 2011 r. jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jako Bank Zielonych Zmian wspiera Klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, ogranicza negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko naturalne oraz inspiruje Klientów do podejmowania trafnych decyzji finansowych. Bank konsekwentnie realizuje również strategię finansowania przedsiębiorstw w Polsce, a także wspierania inwestycji strategicznych z punktu widzenia państwa oraz wywierających pozytywne wpływy: społeczne, ekonomiczne i środowiskowe.

RKKW - KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy Radcowie Prawni i Adwokaci

Kancelaria RKKW - KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy to ponad 60-osobowy zespół prawników, w tym ze stopniami naukowymi i niemal w połowie z uprawnieniami radców prawnych lub adwokatów. Na co dzień realizujemy najbardziej wymagające i złożone projekty, głównie z zakresu prawa spółek handlowych, prowadzenia postępowań sądowych oraz arbitrażowych, jak również transakcji fuzji i przejęć (M&A). Świadczone przez nas doradztwo wychodzi poza utarte schematy, co umożliwia skuteczne i kreatywne rozwiązywanie często bardzo nietypowych problemów prawnych. Nasi Kancelarii RKKW brali udział w przygotowaniu największej od 20 lat Reformy Kodeksu spółek handlowych, jak również w innych pracach legislacyjnych m.in. dotyczących zmian wprowadzonych do Kodeksu spółek handlowych w ramach Tarczy Antykryzysowej związanej z COVID-19. Połączenie doświadczenia oraz wiedzy z różnych dziedzin praktyki przekłada się na zadowolenie, oraz satysfakcję naszych Klientów, wśród których znajdują się największe polskie przedsiębiorstwa różnych sektorów gospodarki.

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Grupa Kapitałowa GPW prowadzi platformy obrotu akcjami, obligacjami skarbowymi i korporacyjnymi, instrumentami pochodnymi, energią elektryczną i gazem ziemnym oraz dostarcza indeksy i wskaźniki referencyjne. Prowadzone przez GK GPW rynki są największymi w Europie Środkowej i Wschodniej. Więcej informacji na www.gpw.pl

Kancelaria Tomczykowski Tomczykowska

Kancelaria Tomczykowski Tomczykowska od wielu lat świadczy usługi kompleksowego doradztwa prawno-podatkowego. Na co dzień pracujemy z właścicielami największych polskich firm, pomagając im w procesach sukcesji, planowaniu podatkowym, transakcjach M&A, reorganizacjach oraz w bieżącej działalności biznesu. Potrafimy z nimi rozmawiać, bo doskonale znamy specyfikę firm rodzinnych. Nasze doświadczenie w obszarze sukcesji pozwoliło nam przygotować pierwszy projekt ustawy o fundacji rodzinnej, a następnie założyć fundacje rodzinne dla kilkudziesięciu polskich rodzin. Szczególnie bliski jest nam świat podatków. Zespół kilkudziesięciu ekspertów z kancelarii wspiera klientów w takich obszarach jak: CIT, VAT, podatek akcyzowy, ceny transferowe, PIT oraz postępowania podatkowe i sądowo-administracyjne. Docenia nas rynek i konkurencja – nasi prawnicy i doradcy podatkowi zajmują czołowe miejsca w krajowych i międzynarodowych rankingach branżowych, a z usług kancelarii korzystają przedsiębiorcy z całej Polski i klienci zagraniczni.

PwC Polska

W PwC naszym celem jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Jesteśmy siecią firm działającą w 151 państwach. Zatrudniamy ponad 364 tysięcy osób, które dostarczają naszym klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce PwC posiada biura w 7 miastach oraz Financial Crime Unit w Gdańsku, Warszawie i Lublinie, dwa Centra Usług Wspólnych w Katowicach i Opolu oraz oddział PwC IT Services w Lublinie. Polskie spółki PwC zatrudniają niemal 7000 osób, w tym niemal 2000 w zespołach technologicznych.

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

IV Forum na Wzgórzach - BIZNES RODZINNY

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Forum
  •   ‑ 
  •  Wysoka Wieś 22, Ostróda