Jak przygotować się do kontroli i rozliczyć środki otrzymane w ramach Tarczy Antykryzysowej
ZarządzanieOnlineWebinar
Jak przygotować się do kontroli i rozliczyć środki otrzymane w ramach Tarczy Antykryzysowej

Wstęp bezpłatny

W trakcie pierwszej, wiosennej fali pandemii koronawirusa wielu polskich przedsiębiorców skorzystało ze wsparcia finansowego oferowanego przez Polski Fundusz Rozwoju i otrzymało wsparcie finansowe na utrzymanie miejsc pracy w ramach programu „Tarcza Finansowa dla Mikro-, Małych i Średnich Firm”. Wsparcie to miało, co do zasady, charakter zwrotny. Zwrot otrzymanej subwencji następuje po 12 miesiącach, zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zobowiązanie do zwrotu otrzymanej z PFR subwencji może jednak ulec częściowemu umorzeniu, po spełnieniu warunków określonych w umowie pomiędzy przedsiębiorcą i PFR. Wielkość umorzenia zależy od spełnienia określonych kryteriów, dotyczących m. in. utrzymanych miejsc pracy lub poniesionej straty.

Podczas webinarium przedstawimy zagadnienia, które pozwolą przygotować się przedsiębiorcom do prawidłowego rozliczenia subwencji otrzymanej z PFR.

W trakcie pierwszego z dwóch bloków tematycznych omówimy kwestie dotyczące sposobu monitorowania przez PFR lub inne upoważnione organy prawidłowości wydatkowania środków finansowych pochodzących z subwencji przez przedsiębiorcę. Szczególny nacisk położymy na kwestie związane z dokumentowaniem wydatkowania środków. Drugi z bloków tematycznych poświęcony będzie prawidłowemu przygotowaniu się do rozliczenia otrzymanej subwencji. W jego trakcie przedstawimy kryteria, od których zależy wielkość części subwencji podlegającej umorzeniu, a także kwestie formalne dotyczące sposobu złożenia wniosku o umorzenie subwencji. Prelegenci omówią aktualny stan prawny, z uwzględnieniem najnowszej treści regulaminu dot PFR 1.0 z 14 kwietnia 2021 r.

Podczas webinaru również:

  • Kto i na jakiej podstawie może się spodziewać kontroli?
  • Jakie mechanizmy są stosowane przy typowaniu przedsiębiorców do kontroli?
  • Jakie obszary będą poddane kontroli?
  • W jaki sposób się przygotować i na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Jakie mogą być konsekwencje nienależnie otrzymanego wsparcia lub niewłaściwie wydatkowanej pomocy?
  • Jak prawidłowo rozliczyć otrzymaną subwencję
  • Jak prawidłowo sporządzać dokumentację wydatkowania środków
  • Procedura rozliczenia subwencji z PFR
  • Całkowite umorzenie subwencji – omówienie przesłanek




Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 10:00Monitorowanie sposobu wykorzystania subwencji otrzymanej w ramach Tarczy

    • Maciej Toroń,  Radca Prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • Wstęp – krótkie przypomnienie zasad programu Tarczy Finansowej PFR dla MŚP
    • Cel przeznaczenia środków, czyli na co można je wydać?
    • Monitorowanie wydatkowania środków przez PFR:

    - zakres i sposób realizacji kompetencji PFR

    - sposób dokumentowania wydatkowania środków przez przedsiębiorcę

  • 12:00Rozliczenie subwencji otrzymanej z PFR – z uwzględnieniem najnowszej treści regulaminu dot. PFR 1.0

    • Maciej Toroń,  Radca Prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • Rozliczenie subwencji – omówienie podstawowych zasad dot. zwrotu subwencji.
    • Przesłanki częściowego umorzenia subwencji (cz. I):

    - przesłanki umorzenia części subwencji dla Mikrofirm

    - przesłanki umorzenia części subwencji dla Małych i Średnich Firm

    - przesłanka redukcji zatrudnienia

    • Procedura umorzenia
    • Procedura rozliczenia subwencji z PFR
    • Całkowite umorzenie subwencji – omówienie przesłanek
  • 13:00Sesja pytań i odpowiedzi

    • Maciej Toroń,  Radca Prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
  • 14:00Przerwa

  • 14:30Rozliczenie subwencji otrzymanej z PFR - kwestie podatkowe

    • Wioleta Biel,  doradca podatkowy, prezes spółki, BG TAX & Legal sp. z o.o.
    • Kinga Masilunas,  radca prawny, BG TAX & Legal sp. z o.o.
    • Sposób wyliczenia skumulowanej straty gotówkowej na sprzedaży w ramach PFR 1.0 - dot. MŚP - z uwzględnieniem najnowszej treści regulaminu dot. PFR 1.0 . 


  • 15:30Kwalifikacja podatkowa subwencji z PRF 1

    • Wioleta Biel,  doradca podatkowy, prezes spółki, BG TAX & Legal sp. z o.o.
    • Kinga Masilunas,  radca prawny, BG TAX & Legal sp. z o.o.
    • Otrzymanie subwencji a przychód podatkowy na gruncie CIT/PIT
    • Otrzymanie subwencji a PCC
    • Wydatki ponoszone z udzielonej subwencji a podatkowy koszt uzyskania przychodu
    • Korzystanie z nieoprocentowanego kapitału subwencji a przychód podatkowy z tytułu nieodpłatnych świadczeń
    • Umorzona część subwencji a przychód podatkowy
    • Kwota zwracanej subwencji a podatkowy koszt uzyskania przychodu
  • 16:30Sesja pytań i odpowiedzi

    • Wioleta Biel,  doradca podatkowy, prezes spółki, BG TAX & Legal sp. z o.o.
    • Kinga Masilunas,  radca prawny, BG TAX & Legal sp. z o.o.
Wioleta Biel

Wioleta Biel

doradca podatkowy, prezes spółki, BG TAX & Legal sp. z o.o.

Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej na wydziale Prawa i Administracji, Kierunek: Prawo oraz Uniwersytetu Warszawskiego Studiów podyplomowych z zakresu Prawa podatkowego. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie podatków dochodowych i międzynarodowych systemów podatkowych. Doświadczenie zdobywała m.in. w Deloitte Poland w dziale podatków dochodowych. Klientom BG Tax & Legal doradza głównie w przedmiocie prawidłowego rozliczania pracowników i implikacji podatkowych transgranicznych przepływów pieniężnych. Wykładowca w Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji, kierunek: Rachunkowość i Podatki, Studia Podyplomowe (pełniąc rolę szefa merytorycznego kierunku), Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku oraz trener Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Oddział w Gdańsku. Przygotowuje przyszłych doradców podatkowych do egzaminów zawodowych. Trener z zakresu podatków dochodowych, podatku od nieruchomości. Przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu MDR w całej Polsce. Pełni funkcję osoby odpowiedzialnej za schematy podatkowe w wielu spółkach kapitałowych z całego kraju.

Kinga Masilunas

Kinga Masilunas

radca prawny, BG TAX & Legal sp. z o.o.

Kinga Masilunas - radca prawny w Biel Gandurski Tax & Legal sp. z o.o. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. W trakcie studiów odbywała praktyki w kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach z zakresu prawa własności intelektualnej i prawa gospodarczego. Pracę magisterską poświęciła tematyce dotyczącej Utworów pracowniczych objętych ochroną autorskoprawną. W 2018 r. złożyła egzamin radcowski i została wpisana na listę radców prawnych, zostając członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. Doświadczenie zawodowe w trakcie aplikacji radcowskiej zdobywała w BEST S.A. z siedzibą w Gdyni, a także w trójmiejskich kancelariach, zajmując się przede wszystkim sprawami z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, prawa gospodarczego, ochrony danych osobowych. Od 2019 r. współpracuje z Biel Gandurski Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, specjalizującej się w doradztwie prawno – podatkowym. Wspiera Klientów Kancelarii m.in. w procedurze uzyskiwania wsparcia finansowego z rządowych programów pomocowych. Obecnie, Kinga Masilunas, celem dalszego poszerzania wiedzy i umiejętności jest studentką studiów podyplomowych Podatki w krajowym i międzynarodowym obrocie gospodarczym prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Kinga Masilunas prowadzi szkolenia m.in. z zakresu postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego we współpracy z Biel Gandurski Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni lub gościnnie dla członków Klubu Absolwentów i Studentów MBA z Torunia. Odbyła staże w firmie Heidelberg w Wiedniu i w Paryżu.

Maciej Toroń

Maciej Toroń

Radca Prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Specjalizuje się w prawie cywilnym, gospodarczym, gospodarowania odpadami, unijnym oraz prawie pomocy publicznej. Prowadzi obsługę spółek prawa handlowego, organizacji pozarządowych, w szczególności w zakresie sporządzania umów cywilnoprawnych i handlowych, obsługi korporacyjnej oraz postępowań rejestrowych. Obsługuje realizację projektów korzystających ze wsparcia funduszy unijnych, zarówno po stronie instytucji zarządzających, jak i beneficjentów. Doradza podmiotom publicznym oraz przedsiębiorcom w zakresie możliwości udzielania lub korzystania ze wsparcia stanowiącego pomoc publiczną lub pomoc de minimis. Obsługuje fundusze typu venture capital i startupy. Naukowo zainteresowany prawami człowieka, swobodami rynku wewnętrznego UE oraz unijnym prawem konkurencji, w tym prawem pomocy publicznej. Autor publikacji naukowych o tematyce praw człowieka, prawa konkurencji oraz prawa międzynarodowego publicznego, jak również licznych opinii prawnych z zakresu pomocy publicznej i pomocy de minimis. Współautor publikacji z zakresu usług płatniczych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce oraz stypendysta programu Erasmus na Katolickim Uniwersytecie w Leuven (Belgia). Uczestnik Law Extra Programme Radboud Honours Academy, organizowanego przez Radboud University Nijmegen (Holandia) o tematyce Antitrust rules and their enforcement in the EU and the US.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]