W trakcie pierwszej, wiosennej fali pandemii koronawirusa wielu polskich przedsiębiorców skorzystało ze wsparcia finansowego oferowanego przez Polski Fundusz Rozwoju i otrzymało wsparcie finansowe na utrzymanie miejsc pracy w ramach programu „Tarcza Finansowa dla Mikro-, Małych i Średnich Firm”. Wsparcie to miało, co do zasady, charakter zwrotny. Zwrot otrzymanej subwencji następuje po 12 miesiącach, zgodnie z ustalonym harmonogramem. Zobowiązanie do zwrotu otrzymanej z PFR subwencji może jednak ulec częściowemu umorzeniu, po spełnieniu warunków określonych w umowie pomiędzy przedsiębiorcą i PFR. Wielkość umorzenia zależy od spełnienia określonych kryteriów, dotyczących m. in. utrzymanych miejsc pracy lub poniesionej straty.
Podczas webinarium przedstawimy zagadnienia, które pozwolą przygotować się przedsiębiorcom do prawidłowego rozliczenia subwencji otrzymanej z PFR.
W trakcie pierwszego z dwóch bloków tematycznych omówimy kwestie dotyczące sposobu monitorowania przez PFR lub inne upoważnione organy prawidłowości wydatkowania środków finansowych pochodzących z subwencji przez przedsiębiorcę. Szczególny nacisk położymy na kwestie związane z dokumentowaniem wydatkowania środków. Drugi z bloków tematycznych poświęcony będzie prawidłowemu przygotowaniu się do rozliczenia otrzymanej subwencji. W jego trakcie przedstawimy kryteria, od których zależy wielkość części subwencji podlegającej umorzeniu, a także kwestie formalne dotyczące sposobu złożenia wniosku o umorzenie subwencji. Prelegenci omówią aktualny stan prawny, z uwzględnieniem najnowszej treści regulaminu dot PFR 1.0 z 14 kwietnia 2021 r.
Podczas webinaru również:
- Kto i na jakiej podstawie może się spodziewać kontroli?
- Jakie mechanizmy są stosowane przy typowaniu przedsiębiorców do kontroli?
- Jakie obszary będą poddane kontroli?
- W jaki sposób się przygotować i na co zwrócić szczególną uwagę?
- Jakie mogą być konsekwencje nienależnie otrzymanego wsparcia lub niewłaściwie wydatkowanej pomocy?
- Jak prawidłowo rozliczyć otrzymaną subwencję
- Jak prawidłowo sporządzać dokumentację wydatkowania środków
- Procedura rozliczenia subwencji z PFR
- Całkowite umorzenie subwencji – omówienie przesłanek





















