II KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE
E-commerceOnlineKongres
II KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE
CROSS-BORDER E-COMMERCE
Jak nowe rynki i sztuczna inteligencja zwiększą Twoją sprzedaż?

Wstęp bezpłatny

REJESTRACJA NA WYDARZENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA!


Sprzedaż polskich sklepów internetowych za granicą w ostatnim roku urosła o jedną piątą. W sumie handel cross-border wynosi obecnie już 17 proc. całej sprzedaży e-sklepów z Polski

Przedsiębiorcy coraz śmielej szukają odbiorców dla swoich produktów poza Polską, a kolejne podmioty specjalizują się we wspieraniu biznesu w podbijaniu zagranicznych rynków przez internet.

Wśród trendujących kierunków ekspansji specjaliści wymieniają Rumunię i kraje bałtyckie, gdzie polskie marki są bardzo dobre postrzegane, a rynek e-commerce dynamicznie rozwija się. Coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji pozwalają m.in. na większą optymalizację procesów obsługi klienta. To jedne z głównych wątków, które poruszymy podczas drugiej edycji Kongresu Cross-Border E-Commerce.

To wydarzenie szyte na miarę dla polskich małych i średnich sklepów internetowych, które planują rozwój na kolejnych rynkach. Podczas prezentacji i rozmów z liderami branży e-handlu w Polsce, zaprezentujemy ogromny potencjał i praktyczne rozwiązania w obszarze sprzedaży online cross-border. Swoje business case zaprezentują wiodące marki realizujące e-handel transgraniczny.

Do udziału w kongresie zapraszamy właścicieli sklepów internetowych planujących ekspansję zagraniczną oraz menedżerów odpowiedzialnych za rozwój cross-border e-commerce w przedsiębiorstwach.

Udział w wydarzeniu pozwoli Państwu na zdefiniowanie najbardziej skutecznego planu działań, by rozpocząć lub skalować sprzedaż za granicą.

Partnerzy:

Partner Strategiczny

Mastercard

Partner

AmazonAdyenDHL eCommerce Polska

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

    KIERUNEK - EKSPANSJA. Od czego zacząć?

  • 09:45Początek konferencji

    • Kinga Jurga,  dziennikarz, Puls Biznesu
    • Łukasz Korycki,  zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu

    10 min

  • 10:00Jak wybrać odpowiedni rynek zagraniczny dla swojego biznesu?

    • Olga Pijanowska,  manager ds. sprzedaży i ekspansji zagranicznej, MakesYouLocal, Izba Gospodarki Elektronicznej
    • dlaczego wybór kraju to kluczowa decyzja przy wyjściu za granicę z e-sklepem?
    • Rumunia i kraje bałtyckie - coraz bardziej popularne kierunki ekspansji dla polskiego e-commerce w 2024

    25 min

  • 10:30Jak pozyskać klientów za granicą?

    • Damian Wiszowaty,  CEO, Gonito
    • strategia ekspansji w modelu e-commerce cross-border
    • synergia modeli sprzedażowych: marketplace a własny e-sklep
    • kluczowe aspekty obsługi zagranicznych klientów

    25 min

  • 11:00Polskie MŚP na marketplace – miliony klientów pod jednym adresem

    • Marta Bruske,  menedżerka ds. usług handlowych, Amazon.pl
    • jak znane serwisy międzynarodowe wspierają ekspansję zagraniczną
    • pakiet narzędzi i czas na rozwój biznesu, czyli co zyskują sprzedawcy na marketplace

    25 min

  • CASE STUDY #1

  • 11:30Krzesła nie tylko dla graczy. Case study firmy Domator24

    • Tomasz Bryja,  prezes, Domator24

    Domator24, właściciel marek Diablo Chairs i Jan Nowak, sprzedaje fotele dla graczy oraz meble metalowe. Firma działa na 12 największych rynkach Unii Europejskiej. Najwięcej produktów poza Polską sprzedaje w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Włoszech. Co kwartał uruchamia kilka krajów lub kanałów sprzedaży. W 2023 roku firma z Zielonej Góry zanotowała 157 mln zł przychodu i 23 mln zł zysku EBITDA.

    30 min

  • 12:00Przerwa

    15 min

  • CAŁA NAPRZÓD DO KASY. Wygodne i bezpieczne płatności. Logistyka i fulfillment przesyłek poza Polską

  • 12:15Trendy w płatnościach online

    • Daria Auguścik,  dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Mastercard Europe
    • dlaczego płatność kartą w sieci nie tracą na popularności?
    • click to pay i portfele elektroniczne - jak zachęcają klientów do finalizacji zakupów?


    25 min

  • 12:45Działaj globalnie - z lokalnym podejściem. Rola płatności w skutecznej strategii e-commerce

    • Paulina Kupisz,  account manager CEE, ekspert ds. lokalnych metod płatności, Adyen
    • jak optymalizować checkout? Najlepsze praktyki 
    • lokalne metody płatności i ich rola w budowaniu doświadczeń zakupowych
    • Buy Now Pay Later - rewolucja w podejściu do płatności, czy przejściowy trend?


    25 min

  • 13:15Jak szybko i sprawnie dostarczać towary do klientów zagranicznych?

    • Mateusz Suchocki,  Strategic Customer Manager, DHL eCommerce Polska
    • trendy – logistyka na rynkach europejskich
    • branża e – commerce – rozwiązania logistyczne dla rozwoju biznesu
    • mocna sieć out of home delivery (OOH) – obsługa ostatniej mili w Polsce i zagranicą

    25 min

  • 13:40Przerwa

    30 min

  • CASE STUDY #2

  • 14:10It’s so cool to be mama! Case study firmy Cool Mama

    • Katarzyna Barabasz,  założycielka, Cool Mama Maternity Wear

    COOL mama to firma, która od 10 lat produkuje i sprzedaje ubrania dla kobiet w ciąży i karmiących piersią. Działa na 11 rynkach europejskich. Poza Polską najwięcej produktów sprzedaje w Niemczech, Austrii i Belgii przez marketplace’y Zalando i Limango. W latach 2019-2023 firma notowała co roku wzrost przychodu średnio o 55 proc., przy czym między rokiem 2022 i 2023 zanotowała 100 proc. wzrostu.

    30 min

  • CASE STUDY #3

  • 14:45Jak wygrać Wielki Szlem w e-commerce. Rozwój tenisowych sklepów Strefa Tenisa i Tennis Zone

    • Piotr Kiljański,  dyrektor e-commerce, Strefa Tenisa

    Strategia ekspansji zagranicznej sklepów Strefa Tenisa i Tennis Zone została zapoczątkowana w 2018 roku. Pierwsze znaczące kroki na międzynarodowej arenie podjęto w 2019 roku, otwierając sklep online na rynku litewskim. Od tego czasu marka Tennis Zone dynamicznie rozwijała swoją działalność, uruchamiając sklepy online w 15 krajach europejskich. Obecnie 45 proc. przychodów firmy pochodzi z rynków zagranicznych, co świadczy o skuteczności tej strategii. Ambicją firmy jest dalsze poszerzanie swojego globalnego zasięgu.

    30 min

  • 15:20Zakończenie konferencji

    • Kinga Jurga,  dziennikarz, Puls Biznesu
    • Łukasz Korycki,  zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu

    10 min

Olga Pijanowska

Olga Pijanowska

manager ds. sprzedaży i ekspansji zagranicznej, MakesYouLocal, Izba Gospodarki Elektronicznej

Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Uniwersytetu La Coruña w Hiszpanii, gdzie przez 9 lat zdobywała doświadczenie w dziedzinie marketingu i turystyki. Po powrocie do Polski zaangażowała się w branżę e-commerce, wspierając polskie firmy w ich ekspansji na rynki zagraniczne. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym strategii ekspansji, pomagając we wdrażaniu i rozwijaniu strategii cross-border oraz udzielając wsparcia w procesie tworzenia lokalnej obsługi klienta na zagranicznych rynkach.

Damian Wiszowaty

Damian Wiszowaty

CEO, Gonito

Ekspert Amazon z ponad 7-letnim doświadczeniem, prawnik, znawca tematyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Specjalizuje się w skalowaniu sprzedaży w modelu multichannel cross-border. Prelegent z dziedziny e-commerce na najważniejszych wydarzeniach gospodarczych jak Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach czy Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie. Założyciel Gonito – lidera rynku w zakresie kompleksowej obsługi na światowych rynkach sprzedażowych, jednej z największych europejskich agencji specjalizujących się w dziedzinie marketplaces. Współzałożyciel platformy cross-border.pl wspierającej polskich producentów i dystrybutorów w ekspansji na rynki zagraniczne.

Daria Auguścik

Daria Auguścik

dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Mastercard Europe

Paulina Kupisz

Paulina Kupisz

account manager CEE, ekspert ds. lokalnych metod płatności, Adyen

Z ponad 10-letnim doświadczeniem w relacjach z partnerami biznesowymi z różnych sektorów, Paulina wspiera klientów w rozwijaniu globalnego zasięgu i optymalizacji procesów finalizacji zakupów. Specjalizuje się w obszarze lokalnych metod płatności i ich roli w budowaniu doświadczeń użytkowników. Prywatnie entuzjastka hikingu i zdrowej kuchni.

Marta Bruske

Marta Bruske

menedżerka ds. usług handlowych, Amazon.pl

Marta Bruske to doświadczona specjalistka ds. biznesu i e-commerce z ponad 18-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i rozwoju organizacji. Obecnie odpowiada za rozwój marketplace w Amazon, gdzie wraz ze swoim zespołem zajmuje się wdrażaniem i rozwojem strategicznych partnerów sprzedaży na Amazon.pl oraz ich ekspansją w europejskich serwisach. Przed dołączeniem do Amazon zajmowała się ekspansją międzynarodową, projektami optymalizacyjnymi i wdrożeniami technicznymi w różnych branżach, w tym w handlu detalicznym, logistyce, telekomunikacji, energetyce i organizacjach pozarządowych. Jej różnorodne doświadczenie zapewniło jej doskonałe zrozumienie różnych funkcji biznesowych oraz umiejętność skutecznego przekładania złożonych pomysłów i strategii na praktyczne rozwiązania.

Tomasz Bryja

Tomasz Bryja

prezes, Domator24

Prezes DOMATOR24, właściciela marek Diablo Chairs i Jan Nowak. Ma kompleksowe, wieloletnie doświadczenie w biznesie internetowym, mediach i e-commerce. Odpowiadał za spółki, produkty i projekty o różnej skali - od startu nowych usług, po produkt mediowy, który sięgał 100 mln MAU. O sobie mówi: Kręcą mnie nowe technologie. Imponują mi ludzie, którzy potrafią połączyć wizję z egzekucją. Skutecznie motywuję ludzi i zespoły, potrafię pracować pod presją i nie boję się trudnych wyzwań. Zawsze szukam graczy lepszych od siebie, na korcie i poza nim.

Piotr Kiljański

Piotr Kiljański

dyrektor e-commerce, Strefa Tenisa

Dyrektor e-commerce odpowiedzialny za strategię firmy Strefa Tenisa, specjalizującej się w sprzedaży produktów do tenisa. Uczynił tę markę liderem na polskim rynku i obecnie skupia się na ekspansji brandu Tennis Zone na 15 rynkach europejskich. Jego działania koncentrują się na rozwijaniu obecności marki, wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań e-commerce i koordynowaniu działań między różnymi działami, aby zwiększyć efektywność operacyjną i wzrost przychodów. Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie studiował zarządzanie w wirtualnym środowisku.

Mateusz Suchocki

Mateusz Suchocki

Strategic Customer Manager, DHL eCommerce Polska

Jest związany z branżą logistyczną i transportową od prawie 10 lat, zdobywając w tym czasie bogate doświadczenie i wiedzę. Specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań logistycznych, szczególnie w obszarze cross-border, które umożliwiają efektywną i skuteczną obsługę międzynarodowych przesyłek. Praca nad nowymi projektami i ich wdrażanie we współpracy z klientami stanowi dla niego ogromne źródło motywacji i napędza go do działania każdego dnia. W swojej karierze Mateusz kładzie duży nacisk na budowanie trwałych relacji z klientami oraz dostosowywanie rozwiązań do ich indywidualnych potrzeb. Jego zaangażowanie i pasja do pracy przekładają się na ciągłe doskonalenie procesów logistycznych, co pozwala na zwiększenie efektywności i satysfakcji klientów. W wolnym czasie Mateusz ładuje baterie, uprawiając kolarstwo górskie.

Katarzyna Barabasz

Katarzyna Barabasz

założycielka, Cool Mama Maternity Wear

Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim. Po 6 latach pracy w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych, macierzyństwo zainspirowało ją do założenia własnego biznesu. Na pytania o rozwój firmy, Kasia odpowiada: Tempo rozwoju COOL mamy było zaskakujące, zwłaszcza przy sprzedaży tak niszowego produktu. 10 lat temu samodzielnie nadawałam jedną paczkę dziennie, a dzisiaj ubieram tysiące klientek miesięcznie, w 11 krajach Unii Europejskiej.

Kinga Jurga

Kinga Jurga

dziennikarz, Puls Biznesu

Łukasz Korycki

Łukasz Korycki

zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu

Amazon

Amazon działa w Polsce od 2014 roku, tworząc ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Dziś Amazon to dziesięć nowoczesnych centrów logistycznych w całym kraju, sklep Amazon.pl, usługi Amazon Web Services oraz Centra Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, Krakowie i Warszawie.

Mastercard

Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Mastercard wspiera również e-przedsiębiorców w budowaniu przewagi konkurencyjnej, oferując im rozwiązania upraszczające proces płatności, m.in. rozwiązanie typu Card on File, dzięki któremu można w bezpieczny sposób zapisać kartę i później korzystać z niej przy kolejnych zakupach internetowych w tym samym sklepie. Mając na uwadze preferencje e-konsumentów Mastercard rozwija również branżowy standard płatności Click to Pay - oparty o EMV, jednolity system zapisywania karty do płatności online.

Adyen

Adyen to nowoczesna platforma finansowa wybierana przez rynkowych liderów. Dzięki kompleksowym usługom płatniczym, analityce opartej na danych oraz produktom finansowym oferowanym w ramach jednego globalnego rozwiązania, Adyen pomaga firmom szybciej osiągać założone cele. Posiadając biura na całym świecie, Adyen współpracuje z takimi firmami jak Żabka, Uber, H&M, Zalando, Notino i Pyszne.pl.

DHL eCommerce Polska

DHL eCommerce Polska – ekspert polskiego rynku przesyłek krajowych, globalny partner logistyczny i prekursor innowacyjnych rozwiązań e-commerce, dla klientów w Polsce i w Europie. To firma z zespołem profesjonalistów, która tworzy przestrzeń do rozwoju pracowników i klientów. Posiada nowoczesną infrastrukturę – krajowe centra sortowania i terminale oraz mocną sieć 18 000 punktów partnerskich i automatów paczkowych, w których szybko i wygodnie można nadać lub odebrać przesyłkę. DHL to również operator największej europejskiej sieci OOH, która liczy sobie już ponad 100 tysięcy lokalizacji. W 2023 roku firma otrzymała prestiżową nagrodę Fundament, przyznawaną innowacyjnym i prężnie rozwijającym się instytucjom, mającym duży wpływ na polską gospodarkę. DHL eCommerce Polska został nagrodzony także wyróżnieniem „Złote Innowacje” za nowoczesne i zaawansowane technologicznie Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Firma znalazła się na czele listy Najlepszych Miejsc Pracy w Polsce w rankingu Great Place to Work 2023. Jest również wielokrotnym laureatem wyjątkowego wyróżnienia Quality International.

Opiekun merytoryczny:

Kinga Jurga

Kinga Jurga

Project Manager ds. projektów multimedialnych

+48728926937

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

CROSS-BORDER E-COMMERCE

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Kongres
  •  
  •  On-line