Komunikacja wewnętrzna '24
Public relationsWarszawaKonferencja
Sound Garden Hotel
Komunikacja wewnętrzna '24
Komunikacja wewnętrzna
Największe wyzwania i najlepsze praktyki

Wstęp bezpłatny

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, jednym z kluczowych elementów niezbędnych do sprawnego funkcjonowania organizacji jest efektywna i dobrze zorganizowana komunikacja wewnętrzna. Obecnie, w erze intensywnego przepływu informacji, komunikacja nie ogranicza się już jedynie do roli narzędzia przekazywania danych, lecz stanowi kluczowy składnik kształtujący kulturę organizacyjną, zwiększający zaangażowanie pracowników oraz umożliwiający adaptację do szybko zmieniających się warunków rynkowych.

Dodatkowo, wraz z postępem technologii i globalizacją, wyzwania związane z zarządzaniem informacjami wewnątrz przedsiębiorstw stają się coraz bardziej złożone. Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych i strategicznych podejść do komunikacji staje się nie tylko koniecznością, ale także szansą na zwiększenie efektywności działań, budowanie silnych relacji w zespole oraz wspieranie innowacji.

Ponadto, poprzez skuteczne wykorzystanie komunikacji wewnętrznej organizacje mogą dostosować się do współczesnych wymogów, tworząc elastyczne struktury zdolne radzić sobie z dynamicznymi zmianami otoczenia biznesowego.


Zapraszamy Cię do udziału w 1-dniowej konferencji „Komunikacja wewnętrzna ‘24”, która odbędzie się 12 marca 2024 r. w Warszawie, która będzie doskonałą okazją do wymiany wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji. Dołącz do grona ekspertów i poznaj najciekawsze case studies ostatnich miesięcy.

Wspólnie z zaproszonymi ekspertkami i ekspertami:

  • Zaprezentujemy, jak z sukcesem edukować pracowników na temat dostępnych narzędzi i kanałów informacji wewnętrznych
  • Zastanowimy się, jak stworzyć skuteczną i przejrzystą komunikację podczas wdrażanych zmian w organizacji
  • Pokażemy, jak powinno wyglądać Partnerstwo komunikacji wewnętrznej z biznesem
  • Doradzimy, w jaki sposób projektować procesy komunikacji wewnętrznej, tak aby zawalczyć o uwagę odbiorów
  • Opowiemy, jak uspójnić komunikaty z kulturą organizacji oraz podejmowanymi działaniami Employer Brandingowymi


Innymi słowy, przedstawimy, jak stworzyć skuteczną i przejrzystą komunikację podczas wdrażanych zmian w organizacji!

#1 dzień solidnej dawki inspiracji i rzetelnej wiedzy

#8 prelekcji w formie praktycznych case studies

#kilkunastu znakomitych ekspertów - praktyków z różnych branż

#1 panel dyskusyjny - okazja do interakcji prelegentów z uczestnikami

#Kilkudziesięciu zaangażowanych uczestników - okazja do wymiany doświadczeń i nawiązania wartościowych kontaktów

Partnerzy:

Partner

Emplo

Partner Merytoryczny

PinPoint

Patron

SAPR

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:15Rejestracja uczestników, poranna kawa

  • 09:00Oficjalne rozpoczęcie konferencji

    • ,  Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:10Partnerstwo komunikacji wewnętrznej z biznesem jako odpowiedź na rosnące oczekiwania stekholderów wewnętrznych - na podstawie raportu Badanie Komunikacji Wewnętrznej w Polsce 2023

    • Adriana Borucka,  partnerka w agencji komunikacji wewnętrznej, PinPoint/iComms

    Podczas tej prelekcji przyjrzymy się:

    • optymalnemu umiejscowieniu zespołów komunikacji wewnętrznej w strukturze firmy
    • budowaniu oferty zespołów komunikacji jako partnerów świadczących usługi wewnętrzne
    • potrzebie budowania nowych kompetencji w zespołach komunikacji wewnętrznej wynikającej z ewoluujących oczekiwań zarządów, interesariuszy wewnętrznych ale także narzędzi AI
  • 09:50W jaki sposób edukować pracowników na temat dostępnych narzędzi i kanałów informacji wewnętrznych oraz jak budować system komunikacji, w którym to pracownicy proaktywnie sięgają po informacje z dostępnych kanałów wewnętrznych

    • Katarzyna Gula,  Kierowniczka ds. komunikacji wewnętrznej i EB, Danone

    Zespoły komunikacji wewnętrznej, aby dotrzeć z informacjami do pracowników, konkurują nie tylko z wewnętrznymi nadawcami i źródłami takimi jak maile, newslettery, czy spotkania, ale także z zewnętrznymi źródłami informacji jak Facebook czy serwisy informacyjne. W efekcie bardzo często zainteresowanie przekazem staje się kluczowym zadaniem komunikacji wewnętrznej.

    Nowe trendy pokazują zupełnie inny kierunek - zbudowanie asynchronicznych procesów, w których to pracownicy decydują, kiedy i jakie informacje pobiorą. Czy to się może udać? Jak odwrócić ciężar i zbudować taki system komunikacji, w którym to pracownik jest jego najbardziej aktywnym ogniwem?

  • 10:30PANEL DYSKUSYJNY. Walka o uwagę odbiorów, czyli w jaki sposób projektować procesy komunikacji wewnętrznej oraz jak priorytetyzować zadania, aby skutecznie angażować odbiorców

    • ,  Moderatorka: Adriana Borucka, partnerka w agencji komunikacji wewnętrznej, PinPoint/iComms
    • Karolina Wojdecka,  Senior Employee & Executive Communications Manager, Microsoft
    • Olga Chądzeńska-Ciula,  Communication Expert, ING Hubs Poland
    • Justyna Niebutkowska-Jończyk,  Manager ds. Komunikacji Wewnętrznej, Grupa LUX MED
    • Piotr Kaniowski,  Dyrektor ds. PR korporacyjnego i komunikacji wewnętrznej, CANAL+ Polska
    • Szum komunikacyjny i przebodźcowanie, jako punkt wyjścia do zbudowania zupełnie nowych procesów komunikacji
    • Jaki jest cel angażowania pracowników? Czy każdy rodzaj zaangażowania jest istotny z punktu widzenia celów organizacji?
    • Angażowanie poprzez działania CSR jako odpowiedź na potrzeby różnych pokoleń.
    • Wykorzystywanie mechanizmów grywalizacji w komunikacji wewnętrznej.


  • 11:20Przerwa na kawę oraz networking

  • 11:50Budowanie przynależności w organizacji przy wsparciu sieci pracowniczych

    • Maja Zabawska,  Partnerka, Deloitte Tax & Legal
    • Czym są sieci/grupy pracownicze (ERGs – Employee Resources Group)
    • Geneza wprowadzenia sieci pracowniczych w Deloitte

    -Proud@Deloitte – historia

    -inne sieci pracownicze w Deloitte

    -wartość, którą sieci wniosły do Deloitte

    • Sieci/grupy pracownicze i ich wpływ na budowanie poczucia przynależności oraz wspierania kultury włączania, różnorodności i równości

    -Sieć/grupa pracownicza jako działanie oddolne przy wsparciu organizacji

    -Sieci/grupy pracownicze jako narzędzie wspierające informację zwrotną w komunikacji wewnętrznej

    -sieci/grupy pracownicze i ich wpływ na budowanie poczucia przynależności oraz wspierania kultury włączania, różnorodności i równości

    -rola sieci/grup pracowniczych w angażowanie sojuszniczek i sojuszników poszczególnych grup mniejszościowych

    • Budowanie świadomości oraz aktywizacja pracowników w tworzenie oraz przynależenie do poszczególnych grup

    -Ambasadorzy Różnorodności

    -Angażowanie i zapraszanie osób poprzez wydarzenia organizowane przez sieci

    -Targi sieci pracowniczych

  • 12:30Wspólna wizja i bieżąca współpraca na linii komunikacja wewnętrzna – HR. Employer Branding jako element budujący spójną kulturę organizacji

    • Emila Badełek,  People Experience Manager, Rohlig Suus Logistics
    • Uważność i synergia – czyli, dlaczego wszystkie działania pracodawcy powinny być ze sobą spójne
    • Zaufanie – jak trudno jest je budować i jak łatwo je stracić
    • Strategia z dużą dawką elastyczności – czyli, dlaczego zmiana jest czymś, co musi być wpisane w strategię


  • 13:10Skuteczna i przejrzysta komunikacja podczas wdrażanych zmian w organizacji

    • Marta Grondziel-Krop,  Koordynatorka komunikacji, Skanska

    Jak strategiczne planowanie komunikacji wspiera wdrażanie zmian? Jak angażować pracowników i skutecznie przełamywać opór? Jaką rolę odgrywają liderzy w tym kontekście? Na co my, jako działy komunikacji, mamy największy wpływ i jak nie pogubić się w szczegółach? Skupimy się na konkretnych wskazówkach i działaniach komunikacyjnych, które są kluczowe dla wdrożenia zmian w organizacji. Zamiast teorii, postawimy na praktykę.

  • 13:50Przerwa na lunch

  • 14:40Komunikacja wewnętrzna w rozproszonej organizacji

    • Marta Nowicka,  Internal Communication Manager for Poland&Baltics, Coca-Cola HBC
    • skuteczna integracja pracowników na różnych poziomach organizacji poprzez komunikację wewnętrzną
    • budowanie wspólnoty w organizacji różnorodnej kulturowo
    • narzędzia komunikacji, które budują zaangażowanie i wspierają przekaz informacji
    • komunikacja wewnętrza a efektywne budowanie kultury organizacyjnej w rozproszonej organizacji – jak dotrzeć z przekazem do pracowników i budować ich zaangażowanie
  • 15:20Czy dialog z pracownikami się wciąż opłaca? Jak mądrze budować kulturę dialogu, aby wzmocnić zaangażowanie?

    • Adrianna Makowiecka,  Lider Zespołu Corporate Communication, EFL S.A.

    Proces komunikacji wewnętrznej powinien gwarantować przestrzeń zarówno na nadawanie oraz odbieranie informacji od pracowników. Do nadawania informacji organizacje wykorzystują cały wachlarz narzędzi: maile, newslettery, spotkania czy intranety. Jednak wciąż wiele organizacji mierzy się z wyzwaniem aktywizacji pracowników do dialogu. Podczas tej sesji opowiemy o tym w jaki sposób budować komunikację wewnętrzną, która pozwola:

    • poznać zmieniające się potrzeby i oczekiwania pracowników,
    • na bieżąco monitorować samopoczucie i zaangażowanie pracowników,
    • identyfikować tematy istotne z punktu widzenia pracowników,
  • 16:00Komunikacja wewnętrzna w zdywersyfikowanym środowisku - jak dotrzeć z komunikatem do zróżnicowanej grupy pracowników

    • Marta Benedyczak,  Senior Communications Manager, Siemens Polska
    • Czy musimy dywersyfikować działania w zależności od rodzaju wykonywanej pracy, stanowisk lub funkcjonujących w organizacji pokoleń? Jeśli tak, to jak to skutecznie zrobić?
    • Czy mają znaczenie tylko kanały i narzędzia czy również styl, w jaki komunikujemy?
    • White collars, pracownicy mobilni, blue collars

     W przypadku pracowników biurowych komunikatów jest za dużo, a wyzwaniem jest budowanie ich zaangażowania.

    Pracownicy mobilni są w ciągłym ruchu, pracują głównie przy użyciu telefonu i tabletu, nie mają czasu, aby wczytywać się w zbyt długie treści. Jak docierać do nich z przekazmi firmowymi? Z kolei zdecydowana większość blue collars nie ma w ogóle dostępu do poczty firmowej, a nawet gdyby mieli, czy reagowaliby? Jak tutaj budować kulturę feedbacku oraz angażujące treści? Nałóżmy na to rozmaite pokolenia, wielość stanowisk i poziomów kierowniczych, a powstanie układanka mogąca niejednego przyprawić o zawrót głowy.. Jak radzić sobie z tymi wyzwaniami? O tym w trakcie panelu – zapraszam!


  • 16:40Zakończenie konferencji

Emila Badełek

Emila Badełek

People Experience Manager, Rohlig Suus Logistics

W Rohlig SUUS Logistics pełni rolę People Experience Managera i jest odpowiedzialna za tworzenie wyjątkowych doświadczeń pracowników poprzez skuteczną komunikację wewnętrzną oraz działania Employer Brandingowe. Niezmiennie od lat pasjonuje się realizacją projektów w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów oraz podnoszenia zaangażowania i satysfakcji pracowników. Na swoim koncie ma wdrożenia kampanii Employer Brandingowych i rekrutacyjnych, kierowanych do różnorodnych grup pracowników, od pracowników fizycznych po młodych ekspertów z obszaru technologicznego, a także przewoźników i kierowców. Prelegentka i organizatorka meet-upów technologicznych. Z sukcesem wdrożyła nowoczesne narzędzia komunikacyjne i systemy grywalizacyjne dla pracowników. W swojej codziennej pracy integruje cele HR z wyzwaniami biznesu, stawia na analitykę danych i szuka najlepszych rozwiązań.

Marta Benedyczak

Marta Benedyczak

Senior Communications Manager, Siemens Polska

Marta posiada kilkunastoletnie doświadczenie w tworzeniu strategii komunikacyjnych, budowaniu wytycznych i standardów dla komunikacji wewnętrznej, oraz w realizowaniu działań i projektów z zakresu corporate communications, employee engagement i zarządzaniu zmianą. Doświadczona moderatorka eventów i paneli, odkrywa i doskonali się jako prowadząca podcasty. Budowała i usprawniała komunikację wewnętrzną w międzynarodowych firmach, takich jak Credit Suisse i Skanska, w skali kraju, regionu, a także globalnie. Od ponad dwóch lat związana z Siemensem, w którym obecnie odpowiada zarówno za komunikację wewnętrzną, jak i współpracę z mediami.

Adriana Borucka

Adriana Borucka

partnerka w agencji komunikacji wewnętrznej, PinPoint/iComms

Ekspert w zakresie strategicznego doradztwa komunikacyjnego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji korporacyjnej, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej – wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej, audyty komunikacji wewnętrznej, wdrażanie nowych kanałów i działań w obszarze digital workplace, komunikacja kryzysowa, zarządzanie zmianą. Doradza i wspiera kadrę zarządzającą w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym także prowadzi programy mentoringowe z obszaru komunikacji dla menedżerów. Wdraża Standardy Komunikacji Liderskiej w firmach i organizacjach, szkoli zespoły komunikacji, menadżerów i zapewnia rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów. Swoje doświadczenie zdobyła pracując w Kompanii Piwowarskiej (10 lat), Zeelandii oraz Infersoll Rand (2 lata jako doradca kadry zarządzajacej ds, komunikacji wewnętrznej). Jako niezależny konsultant pracowała z zespołami m.in. ABB, Capgemini, 10 Clouds, Amica, Roche czy SOS Wioski Dziecięce. W ramach szkoleń otwartych przeszkoliła ponad 200 praktyków komunikacji wewnętrznej. Jako certyfikowany trener biznesu oraz facylitator według metodologii Iceberg, w ramach sesji facylitacyjnych pomaga zespołom w wypracowywaniu strategii i rozwiązań oraz szkoli z zakresu prowadzenia efektywnych spotkań wewnętrznych. Jest również jednym z dwóch w Polsce certyfikowanych trenerów Neurocolors. Od lat pasjonuje się wykorzystywaniem nowych mediów, AI i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań w obszarze komunikacji wewnętrznej.

Marta Grondziel-Krop

Marta Grondziel-Krop

Koordynatorka komunikacji, Skanska

Karolina Wojdecka

Karolina Wojdecka

Senior Employee & Executive Communications Manager, Microsoft

Marta Nowicka

Marta Nowicka

Internal Communication Manager for Poland&Baltics, Coca-Cola HBC

W Coca-Cola HBC od grudnia 2021, gdzie odpowiada za całą komunikację wewnętrzną w Polsce i Krajach Bałtyckich. Tworzy i realizuje strategie komunikacji wewnętrznej, projekty aktywizujące pracowników na wszystkich szczeblach organizacji. Wcześniej, związana z agencją MSLGROUP, gdzie zajmowała się komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną dla klientów rynku finansowego. W tym czasie pełniła funkcję rzecznika prasowego dla firmy ubezpieczeniowej Allianz Polska. Z komunikacją związana od początku swojej kariery zawodowej. Swoje doświadczanie rozwijała w agencjach public relations, pracując dla takich marek jak PZU, L`Oreal, Skanska oraz Virgin Mobile.

Olga Chądzeńska-Ciula

Olga Chądzeńska-Ciula

Communication Expert, ING Hubs Poland

Ekspert z ponad dziesięcioletnim doświadczaniem w obszarze komunikacji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Od ponad roku jest odpowiedzialna za globalną komunikację wewnętrzną w Grupie ING w obszarze Financial Crime and Fraud Prevention. Na co dzień wspiera i koordynuje komunikację skierowaną do pracowników rozproszonych na całym świecie oraz współpracuje z interesariuszami w ramach firmy. Przez ponad 10 lat zajmowała się komunikacją zewnętrzną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Wcześniej pracowała w Credit Suisse oraz odbyła staż w Parlamencie Europejskim. Jest absolwentką Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiowała także na Uniwersytecie Jyvaskyla w Finlandii.

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Manager ds. Komunikacji Wewnętrznej, Grupa LUX MED

Odpowiada za komunikację wewnętrzną w Grupie LUX MED. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu strategii komunikacji. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Wcześniej przez 7 lat kierowała Zespołem komunikacji i marketingu w Europ Assistance Polska. Pracowała również w agencji PR, gdzie prowadziła działania komunikacyjne dla firm z branży ubezpieczeniowej, przemysłowej, prawnej, budowlanej, FMCG i farmaceutycznej, a także instytucji państwowych.

Piotr Kaniowski

Piotr Kaniowski

Dyrektor ds. PR korporacyjnego i komunikacji wewnętrznej, CANAL+ Polska

Adrianna Makowiecka

Adrianna Makowiecka

Lider Zespołu Corporate Communication, EFL S.A.

Posiada 14-letnie doświadczenie w budowaniu i realizacji strategii komunikacji w instytucjach z branży finansowej. Prowadziła działania i projekty z zakresu public relations, relacji inwestorskich i employer branding. W EFL odpowiada za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Grupie EFL.

Maja Zabawska

Maja Zabawska

Partnerka, Deloitte Tax & Legal

Doradczyni podatkowa z ponad 20-letnim stażem oraz liderka obszaru Diversity, Equity & Inclusion dla Deloitte Polska. Doświadczenie zdobywała m.in. pracując dla Deloitte w Wielkiej Brytanii. Jest inicjatorką i współzałożycielką polskiej Sieci Pracowników LGBT+ oraz Sojuszników w Deloitte w Polsce, a w swojej roli obejmującej DE&I m.in. wspiera oddolne inicjatywy pracownicze dotyczące tworzenia różnorodnego i otwartego środowiska pracy. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także podyplomowo Gender Studies i Szkołę Gender Mainstreaming na Polskiej Akademii Nauk.

Katarzyna Gula

Katarzyna Gula

Kierowniczka ds. komunikacji wewnętrznej i EB, Danone

Odpowiada za współtworzenie strategii angażującej komunikacji wewnętrznej dla pracowników Danone w Polsce. Na co dzień planuje, realizuje i mierzy skuteczność działań komunikacyjnych adresowanych do zróżnicowanej populacji pracowników. Pełni także rolę doradcy komunikacyjnego dla osób na wszystkich szczeblach organizacji, od specjalistów po zespół zarządzający. Specjalizuje się w digitalowych narzędziach komunikacyjnych i ma duże doświadczenie w ich skutecznym wdrażaniu.

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Marczak

Magdalena Marczak

Project Manager

695 370 210

[email protected]

Współpraca:

Joanna Czyczuk-Oziębło

Joanna Czyczuk-Oziębło

Marketing Manager - Team Leader

600 013 351

[email protected]

Komunikacja wewnętrzna

Wstęp bezpłatny

Komunikacja wewnętrzna

Wstęp bezpłatny

Komunikacja wewnętrzna

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Komunikacja wewnętrzna

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa